918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Jer vs 101 dogs Jer vs 101 dogs

Jeg er jo helt væk i Boston terrieren.
Og da der var udstilling i Herning tog jeg op og kigge, og fik også snakket med en opdrætter.

Ifølge hende er racen generelt sund i forhold til fx bulldoggen, og da jeg spurgte ind til snorken, vejrtrækningen osv sagde hun at dem hun havde haft igennem 35 år, ikke snorkede, og ikke kendte nogle der gjorde..

Så sad jeg idag og så det her program http://youtu.be/G3dWns5n21s

Og der fortæller de at de har heldbredsproblemer som snorken osv...

Hvad er den generelle status på Boston terriers helbred?
Jeg syntes jo at ha fundet frem til at de er ok i sundhed som sådan, altså de fejler ikke så meget som fx den engelske...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer vs 101 dogs
  • #1   16. dec 2013 Boston Terrieren er NOGET sundere end den franske bulldog.

Jeg giver ikke en skid for det der "dogs 101"..

• #2   16. dec 2013 Jeg giver heller ikke meget for de der 101 programmer.. Sad og så et af dem, hvor de snakkede om ildere/fritter.. Der påstod de, at de skulle holdes i nakkeskindet når man kæler for dem, eller sådan noget helt hen i vejret smiley

Hyggeligt program, men det er dælme smæk fyldt med fejl smiley

• #3   16. dec 2013 Derfor jeg spørger, for jeg syntes jo ikke helt det jeg har fundet frem til, passer overens med de de fortæller i programmet.... Ku jo være jeg har misset noget et sted smiley

• #4   16. dec 2013 Jeg synes at de programmer er hyggelige at se, men det er ikke alt der er sandt i dem smiley

• #5   16. dec 2013 Nu har jeg selv en af slagsen og har ham fra kennel notsob. en boston Snork HØJT, den Prutter MEGET og ja den kan have tendens til RS anfald. min får dem kan når han bliver for ivrig og hiver i snoren.
    jeg synes det er sjov lille race, som kan køre i meget højt gear, men kan falde mega hurtig ned igen.

jeg valgte boston frem for den franske og mopsen pga den helbred, jeg har haft amerikansk bulldog og hun var alligsk over for næsten alt.
    ud over skulle jeg bruge en hund til agility.

Jeg har fået en hund, der undeholder mig hver dag, han finder altid på nye sjove ting og jeg har fået mig en blød hund, dog lidt stædig, men vil gøre alt for en kiks. han er super med børn (dog lidt vild med at pysse) selv om han ikke se børn hver dag.

• #6   16. dec 2013 Alt du sammenligner med en fransk bulldog er jo sund..
    Og et amerikansk program viser ikke nødvendigvis meget reelt om racen - og slet ikke om racen i dk..
    Jeg så i øvrigt også Boston i Herning lørdag. Skønne hunde smiley

• #7   16. dec 2013 Man skal også passe på med at tro på alt hvad opdrættere siger. De hører dem måske ikke mere fordi lyden er blevet en vane for dem og nogen glemmer lidt deres races problemer.

Fladsnuder snorker, det kommer man ikke uden om. Selv min halv fladsnude snorker mere end en hund med lang snude smiley

• #8   16. dec 2013 Rs kender jeg til i forvejen, hende jeg har nu, får nogle anfald engang i mellem.

Så den vil godt kunne fungere til fx ag? Det var jeg lidt i tvivl om, netop pga fladsnuden.

Det med snorken kan jeg nu også håndtere, det er mere det med om der er meget vejrtrækningsproblemer? Sys man hører så tit om franske og engelske at de snorker og øffer meget pga snævre luftvejssygdomme/lang eller blød gane..?
    Lider den også meget af det?

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.063
    #9   16. dec 2013 Kunne man forestille sig, at en del af "fejlene" i "Dogs 101" skyldes forskelle i udbredelsen af forskellige sundhedsproblemer herhjemme og i USA?

• #10   16. dec 2013 ham her væser ikke når han løber som mopsen gør.. ja han ville sagtens kunne løbe ag. du skal være meget obs på når du kigger efter hund, at de ikke er for flade nogen af forældre dyrene og at næse åbningen i siderne ikke er for smalle..

Har endnu ikke høre om en Boston der skal næses opereret..

jeg regner også med at manfred skal være min løbe makker her til sommer.
    til ag vil det ikke være en vinder hund, som sheltien eller jackrussel, da de er lidt lalleglade og kloset i deres krop.

f.eks. gider Manfred ikke jagte min veninde Jackrussel når hun sætter i turbo gear, for hun er for hurtig..

• #11   16. dec 2013 Altså de både snorker og prutter, men det gør min kærestes labrador også;0) Ud over det er det en generel sund lille hund. De bliver tjekket for patella luxation (løse knæskaller) inden avl, og man kan også tjekke for øjnsygdomme og deformiteter i ryggen. Heldigvis er de fleste bostoner sunde og raske! Jeg cykler selv med mine uden problemer og de er meget adrætte og flere af mine hvalpe løber agility smiley

• #12   16. dec 2013 Har lige luret på jeres vovser og hvor ser de skønne ud smiley

Hvor har i købt jeres? Kan de tjekkes på fx hundeweb, eller hvad det hedder med sundheden?
    Hvis jeg skal betale flere tusind for en hund, vil jeg også være så sikker som jeg kan på sundheden smiley

• #13   16. dec 2013 DR; du avler selv?

• #14   16. dec 2013 Min fra kennel Notsob og er fra Q kullet ?? Jette og jan der har Notsob er nogle vildt dejlige mennesker ??

• #15   16. dec 2013 Ja jeg er opdrætter. Har to tæver på 2 år og 6 år. Den ene Mille venter sit første kuld om 3½ uger og min anden Rosa skal have sit sidste kuld til foråret. Du kan læse lidt på min hjemmeside: www.rieckholm.dk

Kommentér på:
Jer vs 101 dogs

Annonce