{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.321 visninger | Oprettet:

Medicin nytårsaften 'Calmivet' {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne mennesker på hundegalleri smiley

Ja, jeg står i den situation at min hund Shieva er meget bange for fyrværkeri.
Jeg har så snakket med dyrlægen ang. medicin, og skal hente det imorgen, det hedder calmivet.
MEN, problemet er at jeg har læst lidt om dette produkt, og der står at det IKKE må gives uden angst dæmpende medicin da det produktet gør er at lamme musklerne, og så forstærker det også lydene. Det skulle være en slags plegisil.
Jeg har sagt til dyrlægen om hun ikke skulle have angst dæmpende oveni, men hun mener at calmivet også er angst dæmpende?

Så hvad mener i? skal der angst dæmpende medicin oveni, og hvis ja hvilket? Måske i har nogen erfaringer med calmivet?
Bare så jeg kan fortælle det til dyrlægen.
Tør simpelthen ikke give hende noget med tanken om at hun er lammet og mega bange.

På forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin nytårsaften 'Calmivet'
  • #2   16. dec 2013 Ja det burde det jo, men ikke når man læser om det på andre dyreklinikkers sider og andre diverse sider.
    Vil bare ikke give min hund noget før jeg er helt sikker ..

• #3   16. dec 2013 Calmivet (tidligere plegicil) er rigtig nok muskelafslappende (men med lidt beroligende effekt), og skal gives med angstdæmpende.

Nogen dyrlæger bruger det dog alene uden angstdæmpende til.

• #4   16. dec 2013 Okay.. Men hvis hun er MEGET bange, skal hun så ikke have angst dæmpende også?

• #5   16. dec 2013 Jeg ville ikke give det uden angstdæmpende, hvis det var min hund... Er bestemt uenig med de dyrlæger der giver, uden at give angstdæmpende til smiley

• #8   16. dec 2013 Tror jeg beder min dyrlæge om angstdæmpende også. Så er jeg hvertfald sikker.

• #9   16. dec 2013 Kathrine: Hun er MEGET angst, selv torden er hun bange for.
    Man kan slet ikke få kontakt til hende når hun hører fyrværkeri, og det er selvom hun får stukket en pølse foran snuden.
    Hun ryster, halser, og er ekstrem bange.
    Jeg har prøvet DAP, dog uden effekt.
    Og er bange for at der skal noget stærkere til.

• #13   16. dec 2013 Det vil jeg prøve at finde ud af smiley
    Men kun calmivet har jeg hvertfald fundet ud af nu, at hun ikke skal have uden anden form for angstdæmpende.

• #14   16. dec 2013 diazepam er da stesolid ?

• #15   16. dec 2013 Kathrine: Er super glad for at jeg spurgte herinde, for som sagt ville min dyrlæge kun give calmivet, men snakker med hende imorgen, for det duer bare ikke.
    Har også selv tænk det med angst dæmpende først, og beroligende bagefter.
    Det er forfærdeligt at have et dyr der er så ræd smiley
    Men godt jeg fik spurgt herinde så det ikke endte med at jeg gjorde mere skade end gavn ..

• #18   16. dec 2013 jeg har selv brugt diazepam til min tidligere hund, det endte faktisk med vi igen kunne droppe det.

Pillerne gjorde at vi kunne lege os igennem nytårsaften, så her var de super

• #20   16. dec 2013 Fik fik udelukkende diazepam

• #24   16. dec 2013 Plegicil er jo kun sløvende og ikke angstdæmpende, så man risikere en hund der ligger og er pisse bange, uden at kunne røre sig

• #25   16. dec 2013 Kathrine, den effekt har jeg aldrig læst at folk har fået med diazepam

• #28   16. dec 2013 Plegicil, skal gives med beroligende, da det eneste det 'beroligere' er musklerne og bevægelsesapperat! Groft sagt, lammer det dyret, men hjernen fungere stadig normalt...

Jeg er simpelthen, med risiko for at få hovedet bidt af, nødt til at spørge, hvordan hulen det kan være, at så mange hunde er bange for fyrværkeri..?
    De 2 hunde jeg har nu, er mine hunde nr 5 og 6, ingen af vores hunde har nogensinde reageret på fyrværkeri, mine forældre har hund nr 4, heller ingen af deres, vi kender rigtig mange som har hunde, ud af dem er der 2 som er bange, 2 hunde som også i hverdagen skillier sig lidt ud fra de andre, med nervøse trækning, alene hjemme problemer osv, derudover reagere familien kraftigt på at hundene er bange...

• #30   16. dec 2013 Fie var ligeglad , lige indtil et fjols skød en raket af henover vejen og den eksploderede så over os.....

• #31   16. dec 2013 Min var bange da jeg fik ham som to-årig, for alt. Også små lyde..

• #33   16. dec 2013 Jeg tager helt sikkert lige fat i min dyrlæge og siger at jeg SKAL have diazepam sammen med, det må hun også kunne forstå .. Hun er en rigtig sød dyrlæge, og nogen ting kan man jo misse.
    Ang. hvordan hun har fået den frygt, så skete det da hun var 2 år, op til nytår gik vi en tur, og på et gadehjørne ved en kiosk kastede nogen børn fyrværkeri MEGET tæt på hende.. Havde slet ikke set den komme, så hun blev meget bange! Børnene undskyldte dog også da de ikke havde set os før vi kom rundt om hjørnet og da var det ligesom forsent .. Tror kun det var et heksehyl.
    Men lige siden da har hun været angst for fyrværkeri og torden.
    Men jeg takker mange gange for jeres svar! smiley

• #34   16. dec 2013 Fifi er nu 7 år, og var de første fire år af hendes liv ligeglad med torden, fyrværkeri og andre slags skyderi (vi bor ikke så lang fra en flådestation).
    En aften var hun alene hjemme, og lynet slog ned i et træ lige uden for huset.
    Selvfølgelig slog HFI relæet også ud.
    Da vi kom hjem fandt vi en hund, som rystede :-(.
    Efter den dag er Fifi bange for alle brag, torden og skyderi.
    Ja selv stærkt regnvejr kan få hende til at ryste.
    Hendes datter Freja på 4 år er lige glad med det hele.

Kommentér på:
Medicin nytårsaften 'Calmivet'

Annonce