Allergi engelsk bulldog? {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Jeg vil gerne hører om der er andre der har oplevet det samme som mig?
Jeg har en skøn engelsk bulldog på godt 2 år, i sommers fik hun en hævelse i den ene side ansigtet, her troede jeg det var en allergisk reaktion på et hvepsestik, og jeg var i stor panik natten over, hvor jeg sov siden af hende for at holde øje med hende. Hun rystede som om hun frøs mens hun sov, fra kl. 23 til kl. 04. hvorefter hun faldt ro. og hævelsen begyndte at forsvinde i løbet af dagen efter.
Så troede jeg egentlig bare at det var en engangs forestilling, men her et halvt år, sker det samme igen, og denne gang kunne det ikke være et stik, da jeg har været hjemme hos hende hele dagen, plus det er vinter. Kl 17 torsdag begynder hun at sidde og ryste i sin kurv, og man kan se på hendes ansigt at hun får det skidt. En time senere hæver hun op i ansigtet ligesom sidst, og hun bliver meget pylret og utilpas, det ender med at jeg finder nogle smertestillende frem som jeg har fået af dyrlægen, for at lindre hende.
Vi klarer os i gennem natten, og fredag er hævelsen ved at falde til ro igen, men jeg tager alligevel til dyrlægen for at finde ud af hvad der galt. De kunne ikke komme med konkret forklaring, det kunne være hendes spytkirtel der lukkede til, og deraf kom hævelsen fordi spyttet ikke kunne forlade spytkirtlen. og det eneste jeg kunne var at smertebehandle hende, fredag aften da jeg kom hjem fra arbejde, blev jeg mødt af glad men endnu mere hævet vovse, og i stedet for at komme over det i løbet af 3 dage, tog det 5 dage at komme over det denne gang.
Men en uge senere efter dette, få hun ørebetændelse på samme side som hvor hun hævede op. Så vidt jeg husker fik hun vist også ørebetændelse sidste gang, men jeg har ikke skrevet datoerne op desværre.
Og nu snakker dyrlægen om at det hele kan være en allergisk reaktion, muligvis overfor husstøvmider eller lopper.
Er der andre derude der har prøvet noget lignede? og hvilken behandling er i så blevet rådet til?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
Dyrlægen snakkede om hvis det kom igen, skulle det klares med binyrebakhormon, men er det ikke hård for kroppen gentagen gange blive behandlet med det??
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Min himmelhund fik samme symptomer ved et bestemt godbidsmærke. Han blev normal i hovedet samme dag, men hævede næste dag efter agilitytræningen. Fik din hund noget nyt?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
mar 2013
Hvad er forskellen foder med og uden korn, udover det indlysende at der ikke er korn i??
Her er et billede af hende om fredagen, dagen efter det begyndte anden gang.
mar 2013
sep 2007
mar 2013
Syntes bare det er mærkeligt hvis det er leverpostejen eller noget der i, hun reagere på, for hun har da før fået leverpostej i sin mad hvis det skulle være lidt ekstra...
sep 2007
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
mar 2013
Allergi engelsk bulldog?