{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

HAR virkelig brug for jeres råd... {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundevenner..

Vi mistede jo vores dejlige Boomer i torsdags.. smiley

Vi har jo også Anton og vi havde snakket med en med en 1års Golden retriver, som vi har på prøve nu..

SUPER DEJLIG HUND og han har faldet rigtig godt til..

MEN...
Drengene har stille og roligt prøvet hinanden af, hvor Anton bliver noget aggeraciv .. Men Goss har stille og roligt hold sig lidt tilbage når Anton kommer i det humør..

Vi har gået nogle gode lange ture, hvor når vi møder andre hunde så bliver Anton meget beskyttende overfor Goss, så de andre hunde må IKKE komme i nærheden overhovedet..

Dog må Goss ikke komme i soveværelset for så bliver Anton meget sur.. Det har Goss accepteret helt og holden..

De har i dag gået og hygget sig, og Anton er stille og roligt begyndt at lege med når Goss leger smiley :D smiley

MEN så her til aften ligger Anton under min stol og Goss kommer hen og lige vil snakke. BUM så ryger de i flæsket på hinanden, hvis min mand ikke havde været her havde jeg ikke kunne skille dem af. ????????? smiley smiley :(

Jeg totalt uforstående, for der har intet været..
og vi var blevet enige om det skulle sørme nok gå, de skal jo lige finde hinanden men det tager jo tid..

MEN NU JEG SKI I TVIVL...

Goss er ikke så gammel og har INTET aggacivt i sig overhovedet MEN han gør hvad han ser Anton gør og ja det gik ikke godt..

Var det "bare" et domæne anfald eller hvad ??

Efter følgende , har de skulet lidt til hinanden. Vi har været ude at gå og der var INTET. Nu ligger Anton igen under min stol og ja Goss bliver LANGT væk..

SKAL vi bare stoppe nu imens ingen er kommet til skade, eller hvad kan vi gørre..

Mon Anton bare ikke kan acceptere en ny hund i sit liv ???

Håber i forstår og hold nu den gode tone, VI gøre og vil gøre det bedste for dem begge..

KH Bitten en meget forvirret hundeejer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HAR virkelig brug for jeres råd...
  • #1   10. dec 2013 Jeg tror ikke jeg ville tage chancen , der kommer jo et tidspunkt hvor de nød til at skulle være alene hjemme ovs , og det ville være tragisk hvis de kom op og toppes imens de alene .

Hvor gamle er hundene ?

• #2   10. dec 2013 sorry mig der er blind smiley

• #3   10. dec 2013 Hejsa LP

Anton er 2½ år og har intil i torsdags gået sammen med hans dejlige ven Boomer som vi måtte sige farvel til pga. alderdom..
    Goss er en glad dreng på 1år..

• #4   10. dec 2013 Jeg ville nok overveje om ikke en tæve havde været et bedre match til den i har -det er jo ikke helt sjældent at hanhunde ikke kan enes, og selvom Goss måske ikke har de problemer, kan han jo få det hvis han får ret mange dumme oplevelser på den måde.
    Og selvom det self KAN være de bare lige skal se hinanden an og finde sig til rette, så kan det osse risikere at blive værre efterhånden som Goss bliver ældre og måske finder sig i lidt mindre fra Antons side.

Det er svært at se om det er et hanhundeproblem, om det bare er fordi de skal lære hinanden at kende eller... når man ikke har set og kender hundene... Men jeg ville i hvert fald overveje grundigt om det er et projekt jegtroede kunne lykkedes,... ikke bare så de er i stand til at under samme tag, men så de osse kan trives med at gøre det

• #5   10. dec 2013 Er Anton kastreret ??

jeg ville nok ikke have 2 intakte hanhunde, der kan skulle trækkes grænser op, og udfordres og det kan blive voldsomt..

Nova var 22 mdr. da vi fik Ipsen 9 uger .... Nova ignorerede Ipsen, men Ipsen var jo glad, hvalp og opsøgende , så blev hun både hugget og hakket efter, der blev trukket meget på læberne og så selv om hvalpen gjorde alt det rigtige ...

Det tog 3 mdr. før vi var sikre på det kom til at gå, og jeg tror der gik mindst ½ år inden de gik sammen når de var alene ....

Det er meget svært at forudsige hvad der sker, det kan gå begge veje, være for meget for Anton med så ung en hund, måske det ikke skal være endnu en han, eller måske er det hele bare tilvænning ....

Hvor længe skal I have retrieveren denne gang ??

• #6   10. dec 2013 Tror ikke at jeg ville vælge at beholde den hund i har på prøve ud fra hvad du beskriver, syntes ikke at de lyder til at de på noget tidspunkt har været begejstret for hinanden, men blot accepteret hinanden fordi de skulle, hvilket de jo heller ikke rigtig gør mere. Ydermere risikere du at det bliver endnu værre når den nye hund bliver kønmoden, når der ikke er større aldersforskel på dem.

• #7   10. dec 2013 Jeg ved ikke om jeg ville give det en chance når det er 2 så "gamle" hunde. Hvis det var en hvalp og en voksen ville jeg bare give dem tid.

• #8   10. dec 2013 På mig virker det som om, Anton stadig er lidt i sorg og usikker efter hans "bror" døde. Det ser - for mig altså - ud som om han beskytter det han stadig har, så godt han kan.
    Jeg ville nu beholde den anden hund lidt endnu - på den anden side, vil jeg mene at det er alt for tideligt at få en anden hund ind i huset til Anton.
    Men det er bare min mening...

• #9   10. dec 2013 vil sige a Nova også beskyttede Ipsen overfor andre hunde, de måtte ikke være hårde ved hende selvom Nova selv var det .... lidt sært

• #10   11. dec 2013 Jeg ser en masse ressourceforsvar i din tekst om hundenes opførsel. Det kan blive bedre når rollerne falder på plads, men det kan så sandelig også blive værre.
    Vi giver altid voksne hunde to uger til at finde hinanden. Kan de ikke lide hinanden efter den tid, bliver det ingen succes.
    Jeg havde valgt en tæve i jeres tilfælde. En af hundene skal bare neutraliseres så.

Kommentér på:
HAR virkelig brug for jeres råd...

Annonce