HAR virkelig brug for jeres råd... {{forumTopicSubject}}
Hejsa hundevenner..
Vi mistede jo vores dejlige Boomer i torsdags..
Vi har jo også Anton og vi havde snakket med en med en 1års Golden retriver, som vi har på prøve nu..
SUPER DEJLIG HUND og han har faldet rigtig godt til..
MEN...
Drengene har stille og roligt prøvet hinanden af, hvor Anton bliver noget aggeraciv .. Men Goss har stille og roligt hold sig lidt tilbage når Anton kommer i det humør..
Vi har gået nogle gode lange ture, hvor når vi møder andre hunde så bliver Anton meget beskyttende overfor Goss, så de andre hunde må IKKE komme i nærheden overhovedet..
Dog må Goss ikke komme i soveværelset for så bliver Anton meget sur.. Det har Goss accepteret helt og holden..
De har i dag gået og hygget sig, og Anton er stille og roligt begyndt at lege med når Goss leger :D
MEN så her til aften ligger Anton under min stol og Goss kommer hen og lige vil snakke. BUM så ryger de i flæsket på hinanden, hvis min mand ikke havde været her havde jeg ikke kunne skille dem af. ????????? :(
Jeg totalt uforstående, for der har intet været..
og vi var blevet enige om det skulle sørme nok gå, de skal jo lige finde hinanden men det tager jo tid..
MEN NU JEG SKI I TVIVL...
Goss er ikke så gammel og har INTET aggacivt i sig overhovedet MEN han gør hvad han ser Anton gør og ja det gik ikke godt..
Var det "bare" et domæne anfald eller hvad ??
Efter følgende , har de skulet lidt til hinanden. Vi har været ude at gå og der var INTET. Nu ligger Anton igen under min stol og ja Goss bliver LANGT væk..
SKAL vi bare stoppe nu imens ingen er kommet til skade, eller hvad kan vi gørre..
Mon Anton bare ikke kan acceptere en ny hund i sit liv ???
Håber i forstår og hold nu den gode tone, VI gøre og vil gøre det bedste for dem begge..
KH Bitten en meget forvirret hundeejer..
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
Hvor gamle er hundene ?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 71
Anton er 2½ år og har intil i torsdags gået sammen med hans dejlige ven Boomer som vi måtte sige farvel til pga. alderdom..
Goss er en glad dreng på 1år..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Og selvom det self KAN være de bare lige skal se hinanden an og finde sig til rette, så kan det osse risikere at blive værre efterhånden som Goss bliver ældre og måske finder sig i lidt mindre fra Antons side.
Det er svært at se om det er et hanhundeproblem, om det bare er fordi de skal lære hinanden at kende eller... når man ikke har set og kender hundene... Men jeg ville i hvert fald overveje grundigt om det er et projekt jegtroede kunne lykkedes,... ikke bare så de er i stand til at under samme tag, men så de osse kan trives med at gøre det
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.633
jeg ville nok ikke have 2 intakte hanhunde, der kan skulle trækkes grænser op, og udfordres og det kan blive voldsomt..
Nova var 22 mdr. da vi fik Ipsen 9 uger .... Nova ignorerede Ipsen, men Ipsen var jo glad, hvalp og opsøgende , så blev hun både hugget og hakket efter, der blev trukket meget på læberne og så selv om hvalpen gjorde alt det rigtige ...
Det tog 3 mdr. før vi var sikre på det kom til at gå, og jeg tror der gik mindst ½ år inden de gik sammen når de var alene ....
Det er meget svært at forudsige hvad der sker, det kan gå begge veje, være for meget for Anton med så ung en hund, måske det ikke skal være endnu en han, eller måske er det hele bare tilvænning ....
Hvor længe skal I have retrieveren denne gang ??
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.208
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Jeg ville nu beholde den anden hund lidt endnu - på den anden side, vil jeg mene at det er alt for tideligt at få en anden hund ind i huset til Anton.
Men det er bare min mening...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.633
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.856
Vi giver altid voksne hunde to uger til at finde hinanden. Kan de ikke lide hinanden efter den tid, bliver det ingen succes.
Jeg havde valgt en tæve i jeres tilfælde. En af hundene skal bare neutraliseres så.
HAR virkelig brug for jeres råd...