{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

ny bil :) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen .
jeg har valgt at jeg vil ha ny bil.
men vil i fortælle mig om det er nok der er ja hvad kalder man det gitter for så de ikke kan komme over til sæderne hvis i forstår ?:) er det nok ?? eller skal der et bur i bilen ?
nu er min hund jo en ja mellem race ikke særlig stor synes jeg ikke smiley så tænker om min hund vil ja trille meget rundt da det er en stor bil jeg vælger. smiley
håber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil :)
  • #1   9. dec 2013 Lovmæssigt er der vist intet krav om at hunden skal være fastspændt. Den må bare ikke være til fare for føre og passagerer. Om hunden vælter rundt der omme kommer også an på hvordan du kører smiley Jeg bruger bur til min hund, hun falder helt til ro og ligger sig til at sove. Men tror ikke det ville være noget problem uden bur, bare hunden har noget at ligge på så den kan ligge lidt fast, en kurv, tæppe eller lign. smiley

• #2   9. dec 2013 Sikkerhedsmæssigt er det at foretrække at hunden sidder i et SOLIDT bur der er spændt fast i bilen. Trådbure og plastkasser er i kollisioner ikke særligt sikre for nogen parter.
    Jeg har tre træningskammerater, der har været indvolveret i meget alvorlige uheld. I de to tilfælde hunde sad i solide transportbure (et Hakon og et variocage), der var spændt fast i bilerne. Begge biler var totalskadede og begge gange fik førene mindre kvæstelser. Men i begge uheld skete der intet med hundene andet end at de var lidt fortumlede da de blev redet ud af burene. En tredie træningskammerat var knapt så heldig: hunden var en mindre hund, der sad i en alm. plastiktransportkasse der stod på bagsædet og var forsøgt spændt fast med sikkerhedsselen. Kassen fløj gennem bilen og gennem forruden. Hunden fik brud på røgsøjlen og kom sig aldrig rigtigt fysisk + den blev panikangst for transportkassen. I alle tre uheld var det modparten der var skyld i uheldet, så at man selv kører pænt er jo altså ikke nogen garanti for at man ikke kommer ud for uheld smiley
    Vi har to biler med hundebure; i den ene har vi to store specialbyggede bure og i den anden et variocage. I begge biler er burene sat fast i bilen. Min bil med de store specialbyggede bure er blevet påkørt bagfra på motorvejen uden at der skete noget med burene.

• #3   9. dec 2013 Loven siger at man skal sikre sit gods.. og der går hunden ind under.

• #4   9. dec 2013 i min uværende bil som jeg har solgt om nogle få dage der er et alt bur køb ved en helt alm dyrhandler sat fast til bilen min kæreste har gjort så buret ikke kan rykke sig. og det kan han jo nemt sætte i den nye men tænkte bare når at der er sådan en gitter for så hunden ikke kan komme nogen steder behovede jeg ikke fordi så var der ingen grund til buret fyldte hele rummet smiley men ja det ender nok med vi tager buret i så for en sikkerhedsskyld. jeg er utrolig ked af at høre det med bil ulykkerne heldigvis har jeg aldrig været i en . . men både mig og hunden skal naturligvis være sikkert hvis det skulle ske en dag.

• #5   9. dec 2013 Camilla: nej. Loven siger:
    § 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet. Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2 og 4, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.
    Stk. 2. Passagerer må ikke medtages i et sådant antal eller være anbragt på en sådan måde, at der kan opstå fare for dem selv eller andre.
    Stk. 3. Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Det må endvidere ikke kunne slæbe eller falde af på vejbanen, forårsage forstyrrende støvdannelse eller lignende ulempe, vanskeliggøre færdslen eller volde unødig støj.
    Stk. 4. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om anbringelse af last og om fastgørelse af denne samt om afmærkning af langt eller bredt gods.

• #8   9. dec 2013 et bur, helt klart. Der føler hunden sig tryg, og skulle det utænkelige ske, at du er ude for et uheld, er hunden på plads.
    Lovmæssigt må der ingen løse genstande, her hører dyr under, være under kørslen. Du får en bøde, hvis hunden ikke er fast, i sele eller bur.

• #10   9. dec 2013 Undskyld jeg kan virkelig ikke finde nogen steder det ikke er lovligt at hunden må være om bag i hvis a har gitter . . Men tak for alle de fine ord. Det naturlig mening vi nok tager buret i så min hund er tryg er ked af at høre de ting der er sket jeres hunde smiley

• #12   11. dec 2013 Du må have din hund i bilen præcis som du lyster.

• #14   13. dec 2013 det skal den være hvis du skal til Tyskland ,

• #15   13. dec 2013 mange tak for det smiley

• #16   14. dec 2013 Hej igen smiley jeg ville høre om nogen har et eller ved nogen stof bure hvor hunden kan se ud eller få hovedet op min hund bliver så bange hvis den ikke kan se ud . Han har ødelagt buret 5 gange den a have tidligere . Så tænker om der er en anden løsninger så han kan se ud :-Dog stof fordi det dejlig nem og ikke tung

• #18   15. dec 2013 Hvorfor ikke bare købe et normalt bur hvor hunden kan se ud alle steder?

• #19   15. dec 2013 Som a skriver er stof nemmer og lettere at bære på hvis nu a skal bytte buret i en anden bil eller skal bruge rummet i bilen til noget andet har sådan en metal bur nu og det er pisse tungt og fylder en del .

• #21   15. dec 2013 Mit er heller ikke tungt.

Kommentér på:
ny bil :)

Annonce