{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

Når hunden piver og pjevser midt om natten?? {{forumTopicSubject}}

Det er som om, at Viktor nogle nætter vågner op, og så vil han ikke sove? Han kan slet ikke finde ro, hopper op og ned af sengen, sidder og kigger på mig imens han piver, og jeg kan slet ikke finde ud af, hvad han vil?

Jeg har før tænkt på, om det kunne være noget med hans analkirtler. Kan de "klø" sådan pludselig? Han har før haft problemer med dem, men det virker ikke til, at de generer ham i hverdagen? Vil jo gerne hjælpe den bette dreng, men øv, det er irriterende, når det er midt om natten smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden piver og pjevser midt om natten??
  • #2   29. nov 2013 måske han skal tisse?

• #3   29. nov 2013 Jeg er ret sikker på, det ikke er trætheden der er et problem, han er rigtig god til hurtigt at falde ned igen efter leg eller andet. Der var intet anderledes denne aften end alle andre, det var der heller ikke sidste gang.

Han havde været ude ved 10-tiden om aftenen, og holder sig normalt fra 10-tiden til omkring 8 om morgnen. Så det skulle undre mig, hvis det var tissetrang.

Men han gør det der, med hele tiden at snuse sig i numsen og engang imellem kører han numsen hen af gulvet? Det gjorde han også sidste gang, derfor jeg tror, det har noget med dem ay gøre, Men hvordan hjælper man hunden bedst muligt, hvis det er analkirtlerne?

• #5   29. nov 2013 Tag til dyrlægen;)

• #6   29. nov 2013 Men det er som om det går væk igen - han ligger og sover nu.

Han vil desværre ikke rigtigt spise ben, vi har prøvet at give ham, men han vil ikke spise hårde ting, hvis de er større end han lige kan have dem i munden. I så fald skulle det være noget med en masse kød på også, men er bange for han bare vil gnave det lækre af og ikke tygge i benet. Er der andet, som kan hjælpe end lige ben?

Har ikke mulighed for bare lige at smutte til dyrlægen, så skulle jeg i hvert fald kalde min mor hjem fra arbejde, hvilket jeg også ville gøre, hvis det var nødvendigt. Men når han ikke viser tegn på, at der er noget nu, kan dyrelægen så gøre noget?
    Hans afføring har ellers været rimelig fast her på det sidste.

• #7   29. nov 2013 Når hunden kører numsen på gulvet kan det også være tegn på orm.

Du kan selv tømme analkirtleren, det er ikke så svært, få dyrlægen til at vise dig hvordan man gør.

• #8   29. nov 2013 Vi kan ikke selv tømme dem på ham, det kan vi ikke få lov til, desværre.
    - Er der andre tegn på orm?

• #9   29. nov 2013 ja, hikke og som regel at de kører numsen over gulvet......men ormekur er på recept, så i slipper nok ikke for et dyrlægebesøg.... smiley

• #10   29. nov 2013 Han gør nogle gange det, at han nærmest står og "tygger" på ingenting, eksempelvis midt i leg. Så bliver han nød til lige at holde en pause, mens han står og tygger. Kan det være orm? Har undrede mig meget over det på det sidste, for mener bestemt ikke han altid har gjort det. Mener ikke han hikker.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   29. nov 2013 Forkølelse/virus? Har du taget hans temperatur?
    Vores Luna fanger altid en virus på denne årstid. Hun er en pest i 4-6 dage hvor hun piver og er pjevset 24-4 (angiveligt pga. virus symptomer - ondt i hoved, svimmelhed, feber, kvalme o.s.v.).

• #12   29. nov 2013 Ang. ben så kan man jo købe knuste ben med kød ved BARF-forhandlede så den lille vov ikke skal kæmpe sig igennem et helt ben.

Ellers virker grisekød og ben nogen gange sådan at afføringen bliver hård.

Men ja. Få denne gang vapsen tjekket ved Dr. Dyr. Er det orm skal det jo behandles med medicin og er det analkirtler skal det behandles med tømning og du skal i gang med at fokusere på forebyggelse såsom en hårdere aff.

• #13   29. nov 2013 Mathilde - nej, det har vi ikke. Tror desværre heller ikke vi kan komme til det. Han er helt normal nu, han har lige været villig til at gå en god tur i regnvejr (normalt gør han det han skal og vil derefter hjem), lige før løb han rundt for at tørre sig. Så lige nu er der ingen tegn på irritation.

Sanna M - Mange tak, det kunne godt være vi skulle kigge på det, ville så gerne at han ville spise ben, ikke kun for afføringens skyld men også for hans tænder. Men vi må nøjes med tandbørstning og dentastix.

• #15   29. nov 2013 Ulla - det er jo værd at prøve, har tænkt på det, men er stadig ikke sikker på han vil æde benet, men blot gnave kødet af. Men vi må nok forsøge os lidt mere frem, måske vi finder noget han vil spise. Er lammeribben ikke også gode til det formål? Når hunden er lille.

• #16   29. nov 2013 Et kyllingelår er en god idé. Det spiser selv min kat så mon ikke din vaps kan spise det? :o)

Lam er rigtig gode. Kyllinge og lammeben er de mest skånsomme ben.

• #17   29. nov 2013 Så må vi hellere få indkøbt lår og ribben. smiley
    Er frosne lår fint? Og ribbenene kan vel også fryses ned? Hvis ikke de også kan købes frosne. Er det bedst hvis de er helt optøede, når man giver dem til hunden?

Har førhen spurgt slagteren om lammeribben (i Nordjylland, bor i Nordsjælland), men da så ekspedienten meget underligt på mig, for det var ikke noget de havde. Hvis ikke de kan købes hos slagteren, hvor købes de så?

• #20   30. nov 2013 Juhuu, succes! Vi købte i dag kyllingelår til Viktor. Gav ham først et helt lår (havde skåret lidt af kødet væk, han er ikke vant til så meget råt kød), men det slikkede han bare lidt på, kiggede lidt rundt. Klippede det så i 4 stykker med en fjerkræssags, så han kunne have stykkerne i munden. Nu er han glædeligt igang med at tygge sig igennem stykke nummer 4 MED knogle. Det er super! Tak for råd alle sammen!

MEN - hvor ofte skal han have og hvor meget? Vi vil jo gerne undgå, at han får for hård mave.

• #21   30. nov 2013 Mine hunde får ikke fast afføring af kyllingeben, det gør de kun af svineben, fx ribben smiley kylling får de faktisk ofte Lind mave af;)

• #22   30. nov 2013 Hmm, hvad var meningen så med, et han skulle have kyllingelår?
    Det håber jeg da ikke blive tilfældet, så var der jo ingen mening i netop at købe kylling.

• #23   30. nov 2013 Mine får hellere ikke hård mave af kyllingeben..........

Anja & Victor
    Hvis din hund har orm, hvilket det måske godt kan tyde på, så kommer du kke udenom en tur til dyrlægen, for ormene forsvinder ikke ved at give andet foder.
    Orm gennem længere tid giver nedsat imunforsvar og diarre.
    Så uanset hvad vil jeg råde dig til at komme til dyrlægen med hunden.

• #24   30. nov 2013 Nix det var ikke det jeg ville anbefale, men vent nu og se, det kan være din hund reagerer anderledes end mine;)

• #25   30. nov 2013 Jeg ville nok også besøge dyrlægen først;)

• #27   30. nov 2013 Nå, nu må vi se, men hvis det ikke er godt for maven, så er det da i det mindste godt for hans tænder.

Anni - Jeg har snakket med min mor om en tur til dyrelægen, jeg prøver skam ikke at undgå det. Jeg ved godt ormen ikke forsvinde ved ændring af foder, og jeg snakker med min mor om dyrelæge, men i sidste ende er det ikke mig der hverken bestemmer eller betaler. Det eneste jeg kan, er at viderformidle jeres råd, og overbevise hende om, at der skal gøres noget.

Kommentér på:
Når hunden piver og pjevser midt om natten??

Annonce