{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Bange for mørke. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er ret ny her inde, men kunne godt bruge lidt hjælp smiley .
Jeg har en Aussie hvalp på 8 mdr. Hun er en rigtig vildbasse der har massere af gå på mod når det er lyst. Hun er meget tilfredst med sig selv når vi er ude og gå, men så snart det er mørkt så er hun en helt anden.
fx her til aften blev hun bange for mig. Faldt over en kantsten smiley . hun knore af andre der går på den anden side af vejen og halen er ret langt nede det, som ikke er normalt for hende.
Er der nogle der har nogle råd om hvordan man måske kan hjælpe hende med ikke at være bange i mærke?

Det skal lige siges hun har normalt ikke noget i mod høje lyde eller mennesker, så hendes adfærd i mørke er underlig..
Håber i kan hjælpe smiley
- Karen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for mørke.
  • Nicole J
    Nicole J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 5 Svar: 7
    #1   28. nov 2013 Hvis du selv er utryg i mørket, kan det jo være hun kan mærke det på dig, og derfor selv er lidt mere på vagt? smiley

  • #3   28. nov 2013 Overhovedet ikke, altså det er jo ikke fordi det er mørkt mørkt, jeg bor i en by så der er jo gadelygter over det hele. Forstår det bare ikke, går helt afslappet og snakker lidt med hende, eller går vi bare normalt tempo. smiley . Vil ikke se jeg er utryg i mørke. smiley


  • #4   28. nov 2013 Birgitta- det er ikke et problem at få hende ind i et andet rum der er mørkt hun kommer. Og normalt løber hun også rundt på en mark i mørke eller i mine svigerforældres have i mørke. Så det ville undre mig hvis hun ikke kunne se? Men jeg skal til 8 mdr tjek her den 9 så kan jeg lige få dyrlægen til at tjekke det smiley Tak for svaret

  • Nicole J
    Nicole J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 5 Svar: 7
    #6   28. nov 2013 Min aussie var også en smule mere på vagt når det var mørkt da han var på den alder( det var dog fordi at jeg var rigtig mørkeræd smiley ) , men det er gået over smiley Jeg tror bare du skal fortsætte som du gør nu altså prøve at snakke beroligene til hende og vise hende at mørke er okay. :)og som Birgitta siger måske få dyrlægen til at tjekke det. smiley

  • #7   28. nov 2013 Lis- synes faktisk ikke det er så længe det har stået på? Men kan det have noget at gøre med hun måske snart kommer i løb ? det tror jeg i hvert fald hun snart gør ;). Ja begge forældre er tjekket, og det er hun også.
    Nicole- hah ja det er nok derfor din var bange ;). Men jeg prøver at blive ved sådan også håbe på det går over, også får jeg lige dyrlægen til at tjekke hendes øjne når jeg skal der ned heri Dec.


  • #9   28. nov 2013 Okay jeg får det tjekket så jeg er sikker på der ikke er noget galt med hende smiley Jeg kender ikke andre der har en Aussie og det er også min første så alt er nyt for mig :-). Det beroligere mig lidt at andre også har prøvet det så krydser jeg fingere for at det går over smiley Tak fordi du tager dig tid til at svare smiley

  • #10   29. nov 2013 8 mdr - så er hun lige startet på spøgelsesalderen (optakten til lømmel/lort-i-ørerne alderen). Hvalpe tror allesammen at de er usårlige, og nu er hunden ved at få nogle nye reaktionsmønstre pga hormonerne der fiser rundt i den, fordi den skal til at tage stilling til verdenen på en anden måde. Den er snart voksen og vil ikke blive pylret om på samme måde som før.

    De mærkeligste ting vil begynde at virke farlige - min fik en kortvarig antipati mod schæfere og folk vi mødte efter mørkets frembrud. Hunden skal lige have lov at lære hvad der er farligt og hvad der bare er mærkeligt. Med din støtte og træning skal det nok gå altsammen. smiley

    Men det er stadig en god idé at snakke med dyrlægen, for der kan selvfølgelig også være noget andet på spil.


  • #11   29. nov 2013 Vi havde også en episode med en lygtepæl, men jeg kan ikke huske nøjeagtigt hvad det gik ud på. Der var en lygtepæl, som vi altid har passeret hver eneste dag siden jeg fik ham hjem, som en dag bare var skrækindjagende. Dagen efter var den lidt mindre farlig, dagen efter igen var den nærmest ligemeget... Hvad der er foregået oppe i hovedet på hunden aner jeg ikke.

  • #13   29. nov 2013 Søster- Okay hvor fedt så er der måske ikke noget galt alligevel smiley . Jeg skal nok få tjekket de øjne så jeg er sikker på det ikke er det der er i vejen smiley

    Søren- hah ja er sikker på det ville være et hit smiley


  • #14   29. nov 2013 Jeg vil skyde på, at det er spøgelsesalderen. Det forsvinder igen.

    Hvis du er nørvøs og vil have øjenlyst din hund, ska du bestille tid hos en dyrlæge, som kan lyse. Det er ikke ret mange dyrlæger, som kan det.


  • #15   29. nov 2013 Okay det må jeg høre min dyrlæge om de kan.

  • #16   29. nov 2013 Men vil sige min morgen tur idag, var meget bedre end min aften tur igår. Hun var slet ikke så bange i dag som igår , så det går frem ad. smiley

Kommentér på:
Bange for mørke.

Annonce