Pelspleje {{forumTopicSubject}}
Vi har en dejlig puli blanding på 5 mdr, han er halvt puli, kvart puddel og kvart beagle. Han har en krøllet pels og vi er nu i tvivl om hvordan vi bedst plejer hans pels.
Vi blev anbefalet at karte den, men vi synes ikke længere det virker optimalt, pelsen virker ru og filtret efter kartning.
Pulier har originalt en pels med dreadlocks, men vi læner os til han skal trimmes, da det andet bliver svært at holde.
Så hvad er jeres råd til at pleje hans pels? Skal vi trimme hans pels helt kort nu og give ham et tykt dækken på på tur? Han har et softshell på nu da hans hvalpepels ikke har noget underpels.
Skal vi lade den gro, er dreadlocksne relativt simple at pleje og hvordan får vi ham til at danne dem?
Eller hvad skal vi gøre ved hans pels?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
nov 2013
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
lidt skørt at blande sådan to, synes jeg, men det er bare min mening. mener der er enorm pelspleje ved en ren Puli og hvis den så halvvejs har pels som en puddel så skal der måske endnu mere til.
du siger pelsen er tynd, har han ikke underuld - ja undskyld jeg ved ikke så meget om Pulier, har kun set dem på afstand
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Ingen her kan se pelsen og hvordan den er.. Denne kan vurdere pelstypen og give råd til pasningen af den.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jeg ved det ærlig talt ikke. Måske skulle du vente vinteren over og se, hvordan pelsen udvikler sig - men som andre skriver: spørg en proff. hundefrisør.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Nu ved jeg ikke hvor du bor men TopDog i Lyngby har jeg gode erfaringer med og så er det overkommelige priser
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Men det er jo en af de fantastiske gaver man risikerer at få med, når man blander forskellige hundetyper:-)
nov 2013
Mht til blanding af de 2, var pelsen slet ikke tænkt med ind i det, det er min mor der har lavet ham, og hendes er blandingen mellem puddel og beagle og er meget ru i pelsen og ikke det mindste krøllet, pulien blev valgt pga temperamentet, og så passede det jo så fantastisk med naboen havde en puli
Lige umiddelbart havde vi ikke tænkt han skulle have dreads, havde nemlig godt kunne lugte lunten lidt med det er svært at holde, og der synes jeg bare det er vigtigere han så har en kort pels og der så ikke er nogen problemer han ruller i sig i noget puha eller graver mulvarpen op af haven
Pelspleje