{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til kolde poter :( {{forumTopicSubject}}

Lucky er begyndt at få virkelig kolde poter, og det er selvfølgelig helt normalt i den kulde. Men han har det også lidt indenfor (her er lidt fod koldt)
Men problemet er, at hans poter er stivfrosne ligeså snart de røre jorden, og selvom han har dækken på fryser han, så han vil slet ikke ud smiley
De resultere så i at vi ikke får gået nogle ordentlige turer, fordi han simpelthen ikke er til at slæbe med, og derfor har han al for meget energi om aftenen og har i forvejen ikke det store overskud lige nu..

Så er der nogen der har et forslag til noget der kan hjælpe? har overvejet at købe nogle sokker og så paws, men det er dyrt hvis det ikke så ikke hjælper noget. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp til kolde poter :(
  • #3   20. nov 2013 Okay, så må jeg jo ud og bruge en masse penge, for hold op hvor ved de godt hvad de skal tage for det.. Men hvad gør man ikke for sin lille skat smiley

• #4   20. nov 2013 Måske kan du købe nogen over dba, så de ikke er så dyre? Ved ikke om de kan bruges, når de har været brugt, men ellers kan man også nogle gange købe dem i pakker med flere.

• #5   20. nov 2013 Hi - Albert har også altid kolde tæer. Inde gør vi intet , men fra i går aftes fik han strømper på til gå-turen. Det virker fint, han tager dem ikke af. Jeg har på genbrug købt 3 par tykke baby sokker. I starten satte vi en hårelastik om, for at han ikke lige skulle trække dem af. Nå så vi når til salt perioden , har han et par PAVS udenpå strømpen.

• #6   20. nov 2013 tror nok der normalt er 10 i en pakke eller sådan noget. Men 119 kr for en pakke balloner er altså mange penge smiley haha

• #7   20. nov 2013 PAVS er faktisk ikke så dyre i brug. Albert bruget et sæt 4-5 gange.

• #8   20. nov 2013 men det er stadig mange penge, når man i forvejen ikke har så meget. Men hvis det kan hjælpe ham så må han jo få det smiley
    Kan altid gøre det til en julegave, som han får på forhånd eller noget

• #9   20. nov 2013 Helt ærligt, hunde fryser ikke tæerne! Sko/sokker er fine mod salt, men på ingen måde nødvendig mod kulde!

• #10   20. nov 2013 Synes bare det er mærkeligt at det først er nu hvor hans poter virkelig bliver kolde som is, at han ikke vil gå. Han har altid elsket at gå tur, og har glædeligt været ude så meget som muligt når han kunne.

• #11   20. nov 2013 Maggies poter bliver også temmelig kolde og generelt er hun en være frossen pind
    Men med et dækken og hvis jeg kan lokke hende de første par meter så kommer hun gerne med tror hun opdager at hun bliver varm af at bevæge sig
    Noget helt andet så skal jeg til at have pawz til hende da de allerede er begyndt at salte smiley

• #12   20. nov 2013 Desværre er Lucky umulig. Han kan lokkes med det første stykke, hvis vejret ikke er al for slemt, og så vil han ikke mere smiley

når solen skinner har jeg kunnet lokke ham med. Og det er også en smule bedre hvis min kæreste er med, men han er her desværre ikke til at hjælpe.

Men må jo ud og have fat i de sko og se om det hjælper. Lucky tror også verden er ved at gå under og er gået i hi smiley

• #14   20. nov 2013 det prøver jeg, tak smiley eeeeelsker ebay smiley

Nu tænker jeg lige højt, Lucky har en meget lille pote, så han skal jo nok have de mindste, men hvis der skal en sok i, skal den så ikke være en størrelse større end ellers?

• #15   20. nov 2013 hvad vil du gøre når der kommer sne? jeg er sikker på at din hund sagtens kan gå nu, den har bare fundet ud af, hvordan den slipper. Og den vandt.

• #16   20. nov 2013 Hvad er det for en kommentar ??

Når der kommer sne snakkede vi om enten at han skulle have paws eller potevoks pga salt.. Så det gør ikke den store forskel.

• #17   21. nov 2013 Nu spørger jeg bare lige. Men er det ikke et spørgsmål om at få hunden ud og i gang så der kommer gang i blodomløbet? Charlie kan da også have kolde poter men efter en god travetur så er de fint varme. Lige som det er tilfældet ved mennesker.

• #18   21. nov 2013
    Jeg tænker at det måske handler mere om alle de omvæltninger der sker i hans liv+ dit manglende overskud, som gør at han ikke vil på tur..

Min mors chi har da aldrig klaget over kolde fusser- kun over salt, men det gør mine hardcore jagtdyr jo også smiley

Så tror du må revurdere din opfattelse og tænke lidt i andre retninger.

• #19   21. nov 2013 Hans poter bliver ved med at være kolde hele tiden uanset hvor meget han løber smiley og det var slet ikke et problem med min gamle hund.

Det startede inden vi flyttede og han er vant til at være hernede ved min mor på ferie og kender gå turen og området så det er ikk derfor, for de dage hvor vejret har været godt. Maks 2 dage har der intet været der kunne han godt gå.

Nu har jeg så også en hund som har det allerbedst når det er godt varmt udenfor. Han havde ikke problemer med varmen I sommers.

• #20   21. nov 2013 Men jeg har ikke råd til Paws før til d. 1 december alligevel, så jeg prøver jeres teorier af, men jeg kan ikke tvinge ham til at gå videre når han ikke vil mere efter et kvarters tid, det er prøvet.

Men min kæreste kommer herned på mandag og bliver en uge, og hvis det er pga alt det, så kommer det til at hjælpe. det hjalp dog ikke før vi flyttede. Men nu må vi se smiley

• #21   21. nov 2013 Jeg har altid syntes at folk var skøre når de gav hunde trøjer - frakker - sko og lign. på om vinteren. Indtil jeg fik en hund som ikke syntes det var spor sjovt at komme ud og gå eller lege når det var koldt eller der lå sne. Albert er født i maj mdr. og var teen ager i hans første vinter. Det var slet ikke sjovt , men jeg holdt fast. Han var jo for pokker født med pels. Året efter var det endnu værrer. Efter 5-10 min ville han bare ikke gå længere. Han peb og løftede fødderne, som ..om han havde splinter i poterne. Hjemme igen , måtte jeg varme hans fødder op igen før han ville støtte på dem. Efter 1 uge med frost , gav jeg mig. Turen gik til land og fritid , hvor jeg købte en varm jakke og sko. Jeg var flov over at vise det til manden derhjemme - og han skreg af grin.
    Men - Albert fik det hele på , vi gik en tur - og gudhjælpeme mig om ikke vi troede vi havde fået ny hund. Han var slet ikke til at få med ind igen. Og lige siden har han elsket både vinter og sne.
    Så jo , hunde kan fryse både krop og fødder.

• #22   21. nov 2013 Han var ikke helt slem i dag. Dog var han heller ikke glad, selvom han havde en god varm strik på. Men han holdte sig på stien og fortorvet, skulle i hvert fald ikke ud i det kolde græs. Og han opfører sig slet ikke som han plejer når han er ude smiley
    Og han er 110% sig selv indenfor, så tror ikke det har noget at gøre med at jeg er flyttet.
    Men uanset skal han have noget på når de begynder at salte, hvis han kun vil gå på fortorv og stier.

Kommentér på:
Lidt hjælp til kolde poter :(

Annonce