{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.790 visninger | Oprettet:

Nogen steder man kan sammenligne hunde racer {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender nogen gode sider hvor man kan sammenligne hunde racer?
Pt har jeg en lækker hvid schweizisk Hyrdehund, blev desværre alene sidste år og har 2 små børn også. Derudover er jeg lettere handicappet da jeg har en træls knæskade som gør pasningen af hende mangelfuld. Kan ikke gå de lange ture som hun kræver.
Vil rigtig gerne have en hund igen, men skal passe til de skavanker jeg har, for kommer dælme til at savne at have hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen steder man kan sammenligne hunde racer
  • #2   20. nov 2013 Øhm.. har du en hund eller har du ikke en hund? der står at du pt har hund men ønsker hund igen?

Eller er du i gang med at bytte den ud for en anden hund?

• #3   20. nov 2013 Jeg har en hund nu, er ved at finde nyt hjem til hende. Vil gerne have hund igen, men skal passe til et lidt mindre aktivt liv. Jeg går 3-4 km dagligt med Lucy, men det kan jeg ikke holde til og er ikke nok til hende.

• #4   20. nov 2013 Hun er vist ved at sælge den nuværende hund.....

• #5   20. nov 2013 Jeg forstår i og for sig godt problemet med helbred som ikke slår til. Men jeg syndes jo nok et eller andet sted man burde have indset det inden anskaffelsen. Hunden er jo immervæk kun 1 år gammel. Og børnene havde du vel også kendskab til ved anskaffelsen. Det eneste som måske var en ubekendt dengang er at du blev alene.

Jeg syndes du skal sælge din dejlige hund til nogen som kan give hende det hun har behov for, og tage en lang hundepause. Hvor du grundigt tænker dig om. Om du overhovedet har overskud til hund eller ej.

Kommer du efter noget tid..1 år for eksempel frem til at både overskud og helbred tillader dette, så anskaf en lille selskabs hund som ikke kræver de længste ture eller største kræfter.

• #6   20. nov 2013 Det kunne jo også være en kat var god for dig? Ja mange katte er selvstændige men der er altså også mange der er fuldstændig ligesom hunde, de behøver bare ikke turene smiley

• #9   20. nov 2013 Måske ville en kat være en bedre ide. Den skal jo ikke luftes og den kan aktiveres med en drillepind der ikke kræver at man kan løbe rundt.

• #10   20. nov 2013 En selskabshund ville jeg sige. Mange af dem kræver ikke meget motion og meget mental aktivering kan klares uden at vandre land og rige rundt smiley

• #12   20. nov 2013 Når Lucy er viderformidlet bør du tage dig rigtig godt tid til at mærke efter om overskuddet er til hund igen, når børnene er så små?
    En kat var faktisk et rigtig godt bud - en stor norsk skovkat eller maine coon? skønne katte, store og vamset, og meget venlige smiley

• #14   20. nov 2013 Allergisk - TS har kva den anden tråd givet udtryk for manglende overskud, - især grundet børnenes alder - så en hvalp med renlighedstræning er måske ikke lige et hit - og en omplaceringshund ind til to små børn, er også en risiko...
    Derfor mener jeg at kat kunne være et godt bud - TS melder jo nok ud, hvis ikke det er noget.

• #16   20. nov 2013 altså Gipote.dk der kan du se næsten ALLE racer derinde og hvad deres motions behov er og pelspleje osv. Hjemmesiden hjalp selb mig da jeg skulle finde en hund der passede til vores liv og jeg er rigtigt glad for den hjemmeside! smiley

Her er der et link smiley
    http://www.gipote.dk/racehunde

• #17   20. nov 2013 Lucy er knap 2 år, jeg var sammen med pigernes far da vi anskaffede os hende. Så har ikke været gået ind til noget jeg på forhånd vidste ikke ville gå. Havde ikke lige plan om at skulle stå med det hele selv, så havde jeg heller ikke anskaffet mig sådan en hund.

Jeg har selv overvejet en kat, en Maine Coon da det er en noget større en. er vant til en stor hund så vil en alm huskat virke meget lille. måske.
    Og skal ikke ud dagen efter Lucy er væk og have an anden, det skal lige vente til børnene er lidt større og jeg forhåbentlig bliver mere mobil...

• #20   20. nov 2013 Min situation har ændret sig for 1 år siden. LUCY ER 2 ÅR OM 3 MÅNEDER!!!

Jeg har prøvet alt det seneste år, og kan ikke være afhængig af andre, jeg er på sygedagpenge så pengene er ikke til en lufter.

I skal ikke dømme mig, i kender ikke mig og min situation. Så hold lige igen med den del tak.

Jeg har ikke valgt hund med hovedet under armen, vi var 2 da vi fik hende så dengang var det intet problem!

Jeg skal som tidligere skrevet ikke ud og have ny hund dagen efter lucy er rejst, sådan er jeg ikke.

• #21   20. nov 2013 Hold da op.... Jeg vidste ikke at man skulle kunne forudse hverken ændringer i ens forhold eller helbred..
    Hvor må det være rart at være de af jer der kan se ind i fremtiden... Men måske også en smule kedeligt..

Ts, tag de råd til dig du kan bruge, og hop op og fald ned på resten.. Nogle mennesker er så fandens kloge at de ku undvære hovedet!
    Flere nævner selskabsracerne, og det er nok ikke et dårligt sted at kigge.. Eller som Allergisk foreslår, en voksen internathund smiley

• #24   20. nov 2013 årh øv.. Ville lige tjekke hvor du boede, for hvis du boede i nærheden kunne ja snuppe din hvide hyrde med af og til når vi alligevel er ude og lufte, men jeg bor på djævleøen..

Håber du finder en dejlig familie til hende!

• #28   20. nov 2013 Dinodrengen.. mange af de racer du nævner er altså ret aktive...

En Fransk og en Engelsk.. vel at mærke de sunde af dem er faktisk ret aktive. De pudler jeg kender er ret aktive. Mynderne har behov for at løbe hver dag. Mops er faktisk også en ret aktiv race (igen de sunde af dem)

Jeg ville kigge efter en rolig voksen hund... da alle hvalpe bare kræver meget arbejde.

• #30   20. nov 2013 Jeg vil bare lige pippe, at en toy pudel er ret så aktiv - min faster har da i hvert fald fået hænderne fulde, efter valget faldt på sådan en, efter de mistede deres sidste hund smiley

Nogle af mynderne er sofakartofler, ja - men de har stadig behov for at løbe - og unghundetiden er heller ikke nødvendigvis let overhovedet.

• #31   20. nov 2013 Igen.. de raske Franske.. og Engelske (der er sikkert ikke mange af dem) de er aktive, så du har mødt de forkerte. Jeg kender flere med Franske, og de tonser altså rundt hver dag.

De pudler jeg kender skal altså lave noget...

Ang. mynder.. ja sofakartofler.. men de kræver at komme ud og strække ud.

• #36   20. nov 2013 Jeg synes ikke at EB hører under middel... på ingen måde. Jeg synes ofte, at folk som ejer EB fodrer dem for meget og "gør" dem dovne/fede.

Men ja i sidste ende vil en hvalp bare kræve for meget... ligegyldig hvilken race man vælger.

• #38   20. nov 2013 Inden du går af med den nuværende... Har du overvejet motionsformer, hvor du får den aktiveret og stadig skåner dit knæ?
    Altså, kender en der sidder i kørestol, og stadig formår at motionere sin husky. Så det kan lade sig gøre. Det kræver bare man har lysten selvfølgelig.

Ellers ville jeg også sige selskabsrace eller kat. Katte er ganske dejlige og en del nemmere end hund smiley

• #39   20. nov 2013 Mine whipper kan ikke klare sig uden at komme ud at løbe frit dagligt + gåture.

Ghini er rastløs og uudholdelig, hvis hun ikke er vel aktiveret og vi snakker ikke om at bruge hovedet, men kroppen.
    Alfa er efterhånden rolig og nem, men hun nærmer sig også de 6 år, unge whipper er ikke nemme sofakartofler, de kræver langt mere end eks. de gravhunde af jagtlinier, som jeg har haft.

• #40   20. nov 2013 DinoDrengen
    En Affen Pinscher og en Miniature Pinscher, som her hjemme kaldes Dværg Pinscher er utrolig aktive hunde, de er faktisk lige så aktive som TS hund, hvis ikke mere .

• #43   20. nov 2013 Igen.. tror virkelig man skal passe på med at tro, at et eller andet fra en bog er facit på en race.

Ja der bor en ældre dame her med en DP'er.. men den får lange gåture. De andre DP'er i området er meget aktive.. og ja til tider også umulige, da de kræver meget aktivering generelt. DP'eren er en utrolig klog race, som kræver en del.

Og ja det er selvfølgelig individuelt fra hund til hund smiley

• #44   20. nov 2013 Dinodrengen.. Jeg læste på en plakat i dag (hvor der var hunderacer på), at Bull Terrieren var avlet til kamp og blev brugt som vagthund... så nej man skal ikke tro på alt, hvad man læser smiley

• #47   20. nov 2013 Dino Drengen
    Jeg har i mange år haft brugs Malinois, der er utrolig aktive.
    Jeg ville så gerne have nogle små hunde også og det blev Dværg Pinschere.
    Jeg kan så fortælle dig, at Dværg Pinscherne er lige så aktive, som de Maller jeg har haft.
    Har en god bekendt som opdrætter Affen Pinschere, de er lige så aktive.
    For et par måneder siden var der et raceportræt af Affen Pinschere i Hunden, den burde du læse.

• #48   20. nov 2013 Birgitte L

Du har med garanti aldrig haft en Dværg Pinscher siden du fortæller at den motionerer sig selv. Det er ikke rigtig.
    Dværg Pinscheren kræver rigtig meget

Du skriver at den er en lille vagthund og samtidig selskabshund.
    Det holder ikke helt stik.
    Det er en lille brugshund, som fint kan bruges til selskabshund hvis man aktiverer den.
    Men ja, det er nok den race inden for de små som har mindst skavanker.
    Somme tider patella og en del af dem lider af mider.

• #52   20. nov 2013 Nu var det bestemt ikke for at træde TS over tærene at jeg foreslog en kat, jeg har bare selv erfaringer med mennesker der pga fysiske besværligheder måtte opgive at have hund, uanset hvor lidt de krævede, og disse har været rigtig glade for at have kat istedet.
    Så det er ikke fordi TS ikke må have hund for min skyld, det var bare for at gøre opmærksom på at det også kunne være smart med en kat smiley Det var jo ikke sikkert TS selv havde tænkt på det.

• #53   20. nov 2013 DinoDrengen
    Jeg skriver ikke, at en Malinois kan nøjes med lige så lidt som en Dværg/Affen Pinscher.
    Jeg skriver, at Dværg Pinscheren kræver lige så meget som mine Maller gjorde.

Men du er velkommen til at aflægge mig et besøg, også min bekendte som opdrætter Affen Pinschere, så kan du ved selvsyn se at det jeg skriver er rigtig.

Der står også i racestandarden at DP'eren er tilbageholdende over for fremmede og at de er meget glad for at gø.
    Den racestandard har min så ikke læst, hellere ikke de andre i racen som jeg kender.

• #54   20. nov 2013 Hvad med en Grand danois?
    Den er godt nok stor, men den kræver ikke særligt meget motion, og er ligeglad med om du har en off dag, og bare vil putte på sofaen.

• #57   20. nov 2013 Allergisk - der er absolut intet negativt i at foreslå en kat, - og som TS skriver, så har hun faktisk selv overvejet det.
    Så lad nu vær med at lægge mere i det end der er. TS ønsker umiddelbart ikke en voksenhund grundet børnene, og uanset hvilken race man vælger, så er det jo et kæmpearbejde at have hvalp.

• #61   20. nov 2013 Dino hvordan mener du at en ung GD vil ødelægge hendes knæ?:)

• #64   21. nov 2013 Alvin har aldrig været et problem. Self har han haft et par "ulvetimer". Men han var nem at gå tur med, slap ham løs på markerne hvor han krudtede af, og så var der faktisk ikke mere i det smiley

Vi gik mellem 3 og 5 ture om dagen, af 20 min.

Syntes ikke han har været spor kluntet eller svær at have med at gøre smiley
    Men der er jo også forskel på individer. Så måske du har ret smiley

• #66   21. nov 2013 Altså nu husker jeg historien tydelig omkring din gamle hund, Tilde.
    Jeg husker os at I var hurtigt ude og finde en ny hvalp dengang. Nemlig Lucy.
    Jeg fordømmer ikke, men jeg syntes du måske lige burde klappe hesten og tænke tingene igennem. Både inden du skiller dig af med Lucy og inden du så meget som overvejer ny hund.

• #69   21. nov 2013 Ts- hvad kan du holde til? Er det kun knæene?
    Flere foreslår bichonnerne. Og ja de er mindre aktive end mange racer - men kræver man fysisk kan holde til børstning og bad jævnligt.
    Har man ikke mulighed for at få hunden op i bad feks så er det ødelæggende for en med dårlige knæ at skulle ned på gulvet og bade en sådan. Ens hænder og arme og ryg skal kunne holde til børstning ugentligt.

• #70   21. nov 2013 Men Allergisk - det er din holdning, og tydeligvis ikke en som TS deler med dig... TS giver selv udtryk for at hun har overvejet en kat.
    Ved ikke om du deltog i den anden tråd? I så fald havde du også læst at TS ikke ønsker en voksen hund grundet børnene.
    Og uanset hvilken race man vælger, så hvalpetiden jo et kæmpe arbejde, og alene med to børn på 2 og 4 år, så er overskuddet til en hvalp der måske ikke.

At du ville blive fornærmet, må stå for din egen regning - forslaget var ment som en idé til TS, - som hun heldigvis tog godt imod.

• #71   21. nov 2013 Og ærligt. Jeg tænkte også kat da jeg læste startindlæget. Og det var positivt i overvejelsen. Børn kan få rigtig megen glæde af en god kat.

• #72   21. nov 2013 Takker for jeres mange svar og forslag. Til jer af jer der faktisk hjælper.
    Nu kender i mig ikke. Jeg elsker min hund og så da helsr jeg kunne beholde hende, alt er gennemtænkt. Er ikke over en kop the jeg har valgt at finde et nyt hjem. Og bliver ikke bare første bog bedste, der henvender sig. Har kontakt til den familie der har hendes søster. Så vi skal ses nogen gange for at se om de stadig kan sammen. De har passrt Lucy et par gange.

Pt som min situation er nu, holder jeg mig til at blive katte mennekse, og ser om der måske kommer ro på knæet og at børnene bliver ældre.

• #74   21. nov 2013 Ja tak, BadeTøfelen, Det havde jeg også tænkt, har kigget lidt på dba og er medlem på en side med Maine Conn katte på facebook. Men skal have Lucy omplaceret først. Hun er helt pjattet med katte, men er jo ikke sikkert det er gengældt. smiley

God dag til dig.

• #82   21. nov 2013 Fornuftigt med en kat smiley

• #83   22. nov 2013 Nu bliver hun ikke solgt som avlsdyr, avler siger det ingen betydning har, med mindre man vil avle. Så skal der spørges om lov til at avle.

• #86   22. nov 2013 Ved kun hvad jeg har fået at vide af avleren. Har ikke forstand på det. Så ved jun hvad han har sagt.

• #88   22. nov 2013 ja ja rolig nu. sorry. ved kun hvad jeg har fået at vide. Men skal da nok få det tilføjet.

• #90   23. nov 2013 Lucy og jeg skal ud og hilse på en familie i morgen. så må vi se om det klikker. Der er bestilt killing, ham får vi hjem om 3-4 uger.

• #91   24. nov 2013 Så har Lucy fået et dejligt hjem ved nogen skønne mennesker. smiley

• #92   24. nov 2013 Dejligt hun har fået et godt hjem smiley

• #93   24. nov 2013 Det gav rigtig meget ro at hun fik et godt hjem.

• #94   3. dec 2013 Har fået en kat, en voksen en på 2½, og får en killing om 3 uger. Så der er ikke stille i huset efter jeg kom af med min dejlige hund Lucy.
    Desværre er det nu hesten der står for skud, kommer nok ikke til at ride igen, så kan han komme ud til en der vil og kan bruge de talenter han har.

• #95   3. dec 2013 Synes du har taget en rigtig god beslutning mht. af få en kat!:)
    Er ked af at høre du også må gå af med hesten smiley

• #96   3. dec 2013 Ja, det er rigtig hyggeligt, i hvert fald efter hun ikke er bange og utryg, hun er faldet rigtig godt til nu.:-)
    Ja, men har det ok med det, har haft ham i 2 år, og er ret begrænset hvad jeg har kunnet ride ham selv. Måske om nogen år der er stabilitet i knæet til der kan være en hest igen.

Kommentér på:
Nogen steder man kan sammenligne hunde racer

Annonce