{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Barf igen {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der er mange emner om barf, men nu spørger jeg lige igen.

En hund, der vejer 22 kg, men bør veje ca. 25-26 kg.. hvor mange gram kød skal den have dagligt ?
Kan han nøjes med kun kød, for jeg kan glemme alt om at stoppe en gulerod i ham.

Har i 5 dage givet et kyllligelår, og det er gået fint med maven denne gang.. han har der ud over fri adgang til tørfoder.

Når der er fri adgang til tørfoder også, er det så nødvendigt at lave stor varriation i kødet ?
Han har feks fået ca 100 g kyllilngelår 4 gange og 200 g. andelår 1 gang.
Er det okay ?

Det er lidt på forsøgsbasis, og kører "hemmeligt" ... manden er nemlig absolut ikke for barf, og jeg vil gerne kunne vise et resultat inden han får at vide at der er sket en ændring efter x antal dage med råt.
Derfor er det endnu ikke så nemt at køre 100% råt.

Gør det nogen forskel om det er frossent eller optøet ?
Jeg har givet det optøet eller næsten optøet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf igen
  • #1   18. nov 2013 Og jeg kommer ikke til at købe sådan noget sønderhakket færdig barf

• #2   18. nov 2013 Jeg har lige downloaded denne E-bog til 200kr :o)

http://k9joy.com/RaaHundemad/index.php

• #3   18. nov 2013 Jeg ville varierer i kødet for hundens skyld smiley Smagsændringer.
    Jeg kan godt finde på at give frossent, hvis jeg har glemt at tage op. Og det er ingen problem for vores hund. Hvis han er undervægtig hvad så med at give ekstra tilskud af ren spæk/fedt?

• #4   18. nov 2013 Er du medlem af barf grupperne? smiley

• #5   18. nov 2013 Jeg er lidt forsigtig med fedt.
    Han har før fået noget råt, hvor resultatet har været flere kvm diarre på stuegulvet.. det er ikke sjovt for hverken ham eller mig smiley
    jeg mistænker at det kan være fordi det har været for fedt.

Jeg tror problemet er at han er særdeles småt spisende.
    Foder kan sagtens få lov at stå et døgns tid hvor han bare roder lidt rundt i det et par gange, og så går han igen.
    Mit håb er at han vil spise mere når der også er råt.
    Han kan snuse til og cirkle omkring et kyllingelår en halv times tid før han beslutter sig for at spise det.
    Og når det er noget kød han ikke har smagt før, så skal jeg skære små mundrette bidder af til ham, som han får først fra hånden, og så skal det store stykke lægges på gulvet / græsset med de små stykker rundt om, så han kan spise de små nemme stykker først, og så derefter gå igang med det store stykke..

Ja ja ja jeg ved det godt... Vil bare gerne have min hund til at spise

• #6   18. nov 2013 Jeg er ikke med i barf grupper

• #7   18. nov 2013 Jeg kender det godt med småt spisende hund.. Vi kunne ikke barfe ham, fordi han simpelthen tabte sig så voldsomt. Han kunne ikke rumme at spise 4% af sin kropsvægt for det var hvad der skulle til for at holde sul på ham.
    Men jeg tænker at du some how er nød til at gøre noget for at få vægten op. Måske olie?

• #8   18. nov 2013 Evt hakket kød kan også være en mulighed smiley Det er i hvert fald nemt for ham at spise smiley

• #9   18. nov 2013 Ib - Diarre kan skyldes for meget rent kød eller indmad og for lidt ben.
    Prøv at give kød med ben hver anden dag og implementer fedt stille og roligt og ikke for meget ad gangen. Hvis du gider besværet så kan du skære feddet i stykker og lige en tur i ovnen på en bradepande 200C i 10 min så har det mere smag og kan blandes i maden så hunden får lyst til at spise... Kylling er udmærket at starte med.

Lige et sidespring:
    Marianne - er det en god bog ??? Har overvejet at downloade den selv ??

• #10   18. nov 2013 Veronika, jeg har fået den anbefalet, men skal først til at læse den selv :o)

• #12   18. nov 2013 Veronika. det var efter han havde fået et "suppeben". Mest kraftig knogle med noget brusk og fedt og næsten ingen kød.

Det er også prøvet efter et stykke kylling, men det går fint den her gang, så måske der har været noget andet galt dengang.

Jeg tænker at der jo er lidt knogle i et kyllinge eller andelår, og noget fedt i skindet.
    Jeg har tænkt at det skal være små mængder til at starte med og noget med ldt knogle hver dag for at der skal være lidt til at gøre afføringen fast.
    Han har ikke fået indmad.

• #14   18. nov 2013 Han ser ud som om han er ved at brække sig når jeg har givet ham en skive kogt æg..
    Det er altså lidt op ad bakke...

• #15   18. nov 2013 Har godt tænkt fasan..
    Mine forældre får af og til 20 fasaner, og tager som du siger kun bryst og lår..
    men desværre har de fået for ikke så længe siden og deres fryser er fyldt til bristepuktet.

Hvad med lammeunderben ?
    Har tænkt at svinge forbi slagteren og spørge om ikke han vil smide dem i en sæk til mig

• #19   18. nov 2013 I stedet for at give ham kogt æg, så stik ham et helt råt æg, som han selv kan dimse rundt med indtil pråsen går op for ham smiley

• #21   18. nov 2013 har du prøvet med rå æg? smiley

• #22   18. nov 2013 Tak Karin.. 500 g. okay

han har trillet rundt og båret rundt på et helt råt æg i flere timer..
    da der gik hul på skallen ( fordi jeg lavede et lille hul ), så han pænt fornærmet ud over at jeg havde ødelagt det æg han havde passet så godt på hele dagen... han spiste det IKKE.

Hmmm.. så dropper jeg de underben.
    Vil ikke have nogen ulykker

• #25   18. nov 2013 Tak for jeres hjælp smiley

Laks gider han godt.
    har ikke prøvet med andet fisk.

Kommentér på:
Barf igen

Annonce