{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad vejer jeres rottweiler?
  • #2   17. nov 2013 Okay, i orden smiley
    Men schæfere vokser også hurtigere og i kortere tid, så det kan ikke helt sammenlignes

• #4   17. nov 2013 Tja, jeg havde en tæve for ca.14år siden hvis vægt lå på ca.64kg som fuldvoksen. Vægten som hvalp kendte jeg ikke, da jeg først fik hende som 4årig, og da vejede hun allerede de 64kg, og hun var IKKE overvægtig, hun var langhåret og STOR, men man kunne stadig fornemme ribbenene, som man skal kunne på enhver hund som har den rette "tykkelse". Så kan I ikke mærke hendes ribben når I lader hånden glide hen af siden på hende, så er hun overvægtig. I kan også se det ved at lade hende stå på bagbenene, og går kroppen bare ud I et, så er hun for tyk, når en hund står på bagben skal man kunne se at de er smallere over hofterne. Håber det kan hjælpe jer lidt med at se om hun er for tyk eller ej.

• #5   17. nov 2013 er en stund siden jeg vejet dem...

men hanhundens idealvegt er ca 45 kg

og tæven er rundt 35 -40 kg . hun vejer vel rundt 40 og kunne tabe sig lidt

begge er 8 år

• #6   17. nov 2013 Når den er uden stamtavle kan du ikke regne med at din hund følger standarten smiley
    Jeg har en dobermann hvalp og han vejer ca. 22kg og er 4½ måned gammel smiley
    Dober og rotte vejer jo ca. lige meget.

• #8   17. nov 2013 Lømmel: Jeg skrev også cirka. Der er kun 5kg forskel i følge standarten.

• #9   17. nov 2013 Jeg har set hunde på udstilling som jeg vil skyde til at overskride standarten mht. vægten.

• #11   17. nov 2013 Kan faktisk godt se at der er op til 10kg i følge standarten. Troede jeg ikke.

• #12   17. nov 2013 Har en tæve, der bliver 3 til marts. Hun er stereliseret mellem 1-2 løbetid, der vejede hun 39. Nu vejer hun 36, er flot slank med god muskulatur .
    Pas på med at hun vokser for meget, hvad fodrer du med?

• #13   17. nov 2013 Okay tak alle sammen.
    Hvorfor kan jeg ikke regne med standarten når hun ikke har samtavle?
    Vi har set hendes mor og far, som havde stamtavler. smiley
    Vil nu heller ikke mene at en rottweiler og dobbermand vejer det samme.
    Det eneste de har til fældes er farverne

• #14   17. nov 2013 Dobberman*

• #15   17. nov 2013 Hvorfor er der så ikke tavle på hende hvis hendes forældre har tavle?
    Men indtil for et par år tilbage, skulle alle hvalpe være efter forældre der havde været udstillet og fået en nogenlunde præmiering. Det burde de kun hvis de er korrekte i form, farve og ikke mindst størrelse. Uden tavle kan der sagtens parres to hunde som ikke er korrekte i størrelsen mm.
    Det lyder super snobbet, men det er nu engang sådan det nogle gange hænger sammen smiley Min egen tavleløse FB er imo helt forkert i udseende forhold til fci.

De to hunderacer vejer tæt på det samme, derfor jeg sammenlignede dem. Dog er rotten ca. 5 kg tungere i følge fci standart, så det giver et lille prej jo.

• #16   17. nov 2013 Der er op til 10 kg forskel på rottweiler og dobberman.
    Fordi vi valgte at det ikke var nødvendigt med stamtavle.
    De var ikke blevet lavet på hvalpene endnu.
    Vi har også en fransk bulldog tæve uden tavle, som er fra ungarn.
    Hun er 2,5 år og vejer 12,5 kg.
    Og dyrlægen siger hun er helt perfekt.
    Så man kan jo selvfølgelig ikke generaliserer alle rotter, men vægten skal jo selvfølgelig passe til højten osv.
    Er personligt glad for at hunde ikke "skal" have tavle.
    Da der lige så tit er hunde med tavler der er syge osv.
    Og prøv at tænkt hvis man ikke kunne få gadekryds mere, det er jo fantisk den sundest hund smiley
    Bare min mening

• #18   17. nov 2013 Nina: ja det er der, men en han dober og en rotte tæve bør veje det samme smiley
    Den stamtavle er jeres garanti for at hunden er efter mentaltestet forældre, hvor du samtidig vil kunne spore sundhed og at hunden ser nogenlunde korrekt ud.
    Din dyrlæge er ikke udstillingsdommer og kan ikke udtale sig om hvorvidt den FB er perfekt eksteriør mæssigt. Kun sundheden. Udseende er vel en ret stor del af en begræbet racehund?
    Jeg er da også glad for at hunde ikke skal have en tavle, men jeg køber ikke længere uden, men kunne godt finde på at købe hund med tavle fra andre forbund såfremt det er en hund FCI ikke godtager.
    Tavlehunde som får hvalpe uden tavle kan skyldes ofte to ting: syge forældre eller ikke-bestået mentaltest.

• #19   17. nov 2013 Min tæve ligger og svinger mellem 36 og 39kg.. Hun er bred, men ikke fed smiley
    Min hanhund ligger på ca 44kg, og er efter min mening flot slank..
    Jeg er ikke til de unaturligt store tunge rotter smiley

• #20   17. nov 2013 Min gamle rottetæve vejede 40 kg da hun var 10 mdr og endte på 50 kg da hun var i topform (vi tog UHP i den periode). Det kunne jo lyde til at din måske ender i den størrelsesorden.

Du skal være opmærksom på, at man ikke kan vælge en stamtavle fra eller til. Enten avler man med tavle og så får ALLE hvalpe i kuldet tavle. Det kræver selvfølgelig avlkårede forældredyr. Hvis man køber hvalp efter forældredyr MED tavle, bør man undresig gevaldigt hvis hvalpene ikke har. Stamtavlen i sig selv koster få hundrede kroner pr. hvalp, men man får oftest flere tusinde mere for dem, så det er jo underligt hvorfor man vil gå glip af dette, hvis forældredyrene er gode nok. smiley

• #21   18. nov 2013 Lige præcis med rotten er tavlen übervigtig, for der bliver dælme lavet meget skodavl. Hvis forældrene har tavle, men hvalpene ikke får så er der stor grund til bekymring. Ofte er rigtig dårlig sundhed hos forældrene årsagen til de manglende tavler.

Men ja, omkring 35 kg burde en rottetæve vist komme til at veje.

• #22   18. nov 2013 Ifølge standarden ligger tæverne på omkring 42kg smiley Så vil sige at en tæve på 35 er rimelig slank smiley

Bare sådan så TS ikke får indtryk af at hendes tæve er alt for stor kontra standarden smiley

• Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #23   12. dec 2013 vores tæve er lige fyldt 1 år og ja for en måneds tid siden vejede hun 39 så vil skyde på hun er på de 40 nu (hun er ved at være for tung til at ha i armene på badevægten i hvertfald) smiley hendes mor derimod vejede 56 som 4 årig men kunne godt smide en 3-5 kg smiley

Kommentér på:
hvad vejer jeres rottweiler?

Annonce