{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Sele til Chihuahua - Buddy Belt? {{forumTopicSubject}}

Hvilken sele vil i anbefale til en lille Chihuahua (1500 gram)? Her hjemme elsker vi Hurtta Y selen men det kan vidst ikke fås så lille. Vi har så prøvet Julius K9 selen, men den fungerer bare ikke. Så den sidste jeg kan komme i tanke om, er buddy belts. Had synes i om dem, og hvor køber i dem henne? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele til Chihuahua - Buddy Belt?
  • #2   15. nov 2013 Okay smiley Ja så skal det jo ikke være den. Men hvilke er der så efterhånden tilbage hehe?

• #3   15. nov 2013 Hvad med den allermindste Canac-sele?

• #5   15. nov 2013 Min bryder sig ikke om at have selen imellem benene så der er det så nemt. Vi har rn Julius k9 .. jeg tror altså godt du kan få en hurrtha sele afhængig af hvor spinkel den er selvfølgelig. For synes da jeg har set nogle ret små nogle når vi har kigget efter sele til lucky.

• #6   15. nov 2013 Jeg vil gerne have en med lidt mere "støtte" i en canac selen, gerne en vatteret en. Jeg mener den mindste Hurtta sele man kan få hedder størrelse 35, og den ville hun ikke kunne passe.

• #7   15. nov 2013 Jeg tror i slagelsehundecenter at jeg så helt mikro mikro hurtta seler.

• #8   15. nov 2013 Ja de mindste er 30-35cm I brystmål. Syntes bare jeg så nogle mindre men det gjorde jeg nok ikke smiley

Der er også puppia dem har jeg også hørt godt om.

Men det er generelt ikke vildt nemt at finde seler til de helt små, og slet ikke hvis det skal være noget alla hurtta

• #9   15. nov 2013 Problemet med Puppia er, at den skal over hovedet. Og så som jeg ser dem, er de lidt smalle i hals åbningen, og hun ville være træt af at skulle have den over hovedet smiley Jeg er godt nok helt lost hehe

• #10   15. nov 2013 Kan den ikke bare bruge et halsbånd så ?

• #11   15. nov 2013 Jo det kunne hun jo i teorien godt, men hun er lidt slem til at stritte imod, hvis hun ikke lige vil den vej vi andre går, også plejer jeg altså at trække en smule i snoren, for godbidder er hun helt ligeglad med i den sammenhæng. Og jeg kan ikke lige at skulle trække i snoren når den sidder i et halsbånd. Hendes nakke er jo lillebitte hehe.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #12   15. nov 2013 vi har 2,5 kg og 3,5 kg papillon blandinger. Vi bruger sådan nogle helt normale nylon seler fra Maxizoo. De er bedre end halsbånd for vores. De er lette, ikke for voldsomme. De er nemme at justere og sætte lygter på. Virkelig ikke særlig pæne - vores er med små tegninger på, en brun og en lyserød - men billige.

Kunne ikke lige finde de eksakte seler men de minder om den her: (link fjernet)

• #13   15. nov 2013 Tak for indput Mathilde smiley Prisen betyder intet for os, jeg vil bare gerne have en god støttende sele. Og der tror jeg dem du nævner er lidt "tynde" i det, hvis man kan sige det sådan.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#14   15. nov 2013 Hæh, ja det er jo det vi godt kan lide ved dem. Hvad er det meningen at den skal støtte?

• #15   15. nov 2013 Jamen den skal støtte på brystet, og eventuelt skuldrene. Så hvis hun trækker, jamen så trækker hun med kroppen og ikke med halsen. Også er selen forhåbentlig blød og støttende smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#17   15. nov 2013 hæhæ, jeg forstår stadig ikke helt hvad du mener med støttende. Så ret endelig hvis jeg har misforstået. Men det du gerne vil have er en sele der ikke er generende for hunden og som gør at når den trækker så ikke får lagt for meget vægt på halsen?
    - Formen på den sele jeg linkede til (som jo i virkeligheden er det vigtige at kigge på), at den netop ikke ligger pres på halsen men rundt om hunden - på skuldre/bryst (hvis du kigger på fiks-punkterne).

I min optik er det ikke det vigtigste i verden at selen skal være dobbelt foret, men vigtigt at den ikke gnaver eller er ubehagelig, og derfor gik jeg med dem her, da de er så lette som de er.

- du kunne jo eventuelt tage hunden med hed i en maxizoo og prøve seler (så kan man altid tage hjem og tjekke nettet for lignende modeller), og så se hvordan de passer hunden, og hvordan de sidder. Tror det er nemmere at få en idé om den opfylder kravene til støtte.

• #18   15. nov 2013 Mathilde - Du har helt ret. I min optik er forret/blød sele = ikke gnavende sele. Dette er ikke altid tilfældet det ved jeg. Men den du linker til ser absolut ikke behagelig ud. At den er det for dine hunde er super! Og jeg ville også være villig til at tage ned i maxi zoo og prøve den. Men jeg ville bestemt tro, hvis du ikke havde sagt andet, at det tit er sådan en sele der gnaver.

Kathrine - SÅDAN en kunne sagtens være noget. Det vil jeg kigge på!

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#19   15. nov 2013 Hæhæ, det kan jo også være fordi den er blevet brugt i 6 år, så bliver de jo silkebløde gG

Tænker at der er mange slags seler i Maxizoo - også k9 og andre mere støttende seler som i kunne prøve - så får i også helt styr på hvilken størrelse og sådan.

Kommentér på:
Sele til Chihuahua - Buddy Belt?

Annonce