Foder igen igen :) {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har en Berner Sennen kastrat på lidt over et år. Vi har prøvet flere forskellige slags foder, da han ikke trives så godt på dem vi hidtil har prøvet.
Vi har prøvet kingsmoor, men der var for mange proteiner i, så han muligvis vokset for hurtigt og fik vokseværk (ikke dokumenteret, men et bud på at det var det der var galt).
Hills - natures best.
Eukanuba i lilla inpakning
Ontario er det sidste vi har prøvet på ham, men han har meget afførring på dette foder, hvilket også har været problemet med de andre.
Han har en lidt sart mave generelt, så det er ikke så nemt at skifte mellem fodertyperne, da det skal gå meget langsomt for at undgå tynd mave.
Han er lidt til den tynde side, så han må også gerne tage lidt på, hvilket vi også arbejder på nu, men dette gør ikke afføringsproblemet mindre.
Spørgsmålet er egentligt, hvilket foder vi nu skal prøve for, at optimere optagelsen af de vigtige næringsstoffer i foderet, hvilket han nok ikke gør nu, da det kommer ligeså hurtigt ud som ind (Føler vi)?
Vi har lidt kig på taste of wild, acana og Orijen, men er det overhovedet bedre til ham?
Vi kan ikke finde ud af foder junglen.
Håber der er nogle kvikke HG'er der kan hjælpe os ;D
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 613
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Er hunden ikek sart i forhold til skift, kan man jo prøve sig frem alt det man lyster til man er tilfreds, men hvis hvert foderskift betyder en større udfordring og hunden ellers trives, ville jeg lade det blive ved det.
Det er nærmest umuligt at anbefale et foder du kan være sikker på "virker" til din hund -for selvom et foder på papiret er helt perfekt, betyder det ikke at DIN hund trives på det. Rigtig mange er f.eks. meget glade for tase of the wild og jeg selv synes da det ser godt ud på papiret -men mine hunde var altså ikke enige. De synes det smager fremragende, men det er sådan ca osse det eneste positive vi fik ud af at prøve det -min mors hunde trives super på det.
Orijen har osse højt proteinindhold, så hvis det har været et problem før, er det nok ikke det rette foder for jer.
Acana er på papiret, et godt foder og mange er glade for det, så det kan da forsøges. Men det er jo ikke sikkert at hunden skider mindre blot fordi indholdsfortejnelsen siger at det burde den
Hvilke kriterier har i haft til tidligere fodervalg?
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 56
Må ærligt indrømme vi ikke rigtigt har haft nogen kriterier til foder, da vi har lyttet lidt til hvad folk har anbefalet.
Men det kan da godt være vi bare skal lade ham være på det foder han er på nu, hvis det ikke har noget at sige at han skider så meget.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Så prøv at gør jer nogen overvejelser om hvordan i egentligt synes et foder skal være sammensat -man kan gå helt i detaljer hvis man vil -jeg gider ikke, og har blot en håndfuld retningslinier og så prøver jeg mig ellers frem. Men mine har osse maver af sten og er særdeles altædende
Hvis i skal prøve alle de mærker andre anbefaler, kan i jo hurtigt komme igennem 20-30 foderskift eller mere
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
ellers er jeg helt enig i det Michelle skriver
Foder igen igen :)