{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.506 visninger | Oprettet:

Kingsmoor vs. Acana eller Orijen {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg vil meget gerne skifte foder, til noget uden korn og derfor vil jeg gerne høre jeres erfaring, eller hvad I synes er bedst af Kingsmoor, Acana eller Orijen - altså sådan generelt.

Må indrømme at jeg er blevet en smule forvirret i alt det kiggen efter nyt foder, for der er utrolig meget at vælge i mellem og det lyder jo super godt det hele når man snakker med producenten eller forhandleren *suk*

Fodre nu med Royal Canin tilsat fiskeolie, og det fungere egentligt fint. På DKK udstillingen her i weekenden anbefalet Kingsmoor Sport, grundet at min hund godt kunne bruge lidt mere fedt på sidebenene - han er en sporty udgave af en mops ;-P

Håber I vil dele jeres erfaring med mig, så jeg kan finde det bedste foder til min lille hund...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kingsmoor vs. Acana eller Orijen
  • #2   4. nov 2013 da jeg overtog Salik var han fodret i 6 måneder med Kingsmoor. Han så da pæn nok ud, men efter jeg skiftede til Orijen ser han helt klar meget pænere ud. Pelsen skinner meget mere, er blevet meget dybere i farven, blødere/mere glad i det og han har mere energi. Jeg synes Kingsmoor er et rigtig fint foder - Hos os er var der bare det der var bedre.

  • #3   4. nov 2013 jeg har også gode erfaringer med Acana og Taste of the Wild. Jeg skifter varianter og hundene elsker det og ser flotte ud. Jeg bruger dog primært varianterne fra Orijen - men som sagt også Acana og Tasta og the Wild.
    .


  • #4   4. nov 2013 marley spiser kingsmoor og det kan han godt lide . .( han får kun sin mad og ikke menneskemad så han er ikke kræsen );)

  • #5   4. nov 2013 Prøvede Acana for mange år siden, den gang det kom til DK (Jeg har arbejdet for dem som importere det til DK). Men det er mange år siden og meget er sket siden...

    Jeg fik prøver på Kingsmoor i weekenden, flere forskellige og dem spiser han uden problemer, men desværre har vi ikke en forhandler af Acana eller Orijen her i byen, så det er ikke så nemt at købe et par små poser og prøve det...

    Men så længe Kingsmoor kunne være bedre end Royal Canin og han vil spise det, så er det nok ikke helt galt smiley


  • #6   4. nov 2013 Albert har været på Orijen og acana siden jeg fik ham næsten, og har egenligt været tilfreds.
    Nu er jeg gået over til kingsmoor havfisk mener jeg den hedder, og hold da op en forandring. Super fin pels, og så har han sat muskler.
    Så for ham, har det været det helt rigtige skift.

    Men det er så forskelligt, hvordan vores forskellige hunde fungere på foder. Så der er næsten ikke andet for end at prøve smiley


  • #8   4. nov 2013 CMP - Taste of the Wild, er det også korn frit foder...? Kender det ikke smiley

    Jeg vil helt klart helst fodre med det bedste, men det er nok forskelligt fra hund til hund hvad der fungere bedst. For mig er det vigtigste at han får et rigtig godt foder som han gider at spise og at han vil tage lidt på, så han kommer til at få en mopse krop smiley


  • #10   4. nov 2013 ja det er også kornfrit og minder egentlig meget Wolfsblut synes jeg. Mine er meget glade for varianten med and en har også et ret højt indhold af protein og fedt.
    http://www.foderxpressen.dk/shop/taste-of-the-1330p.html


  • #11   4. nov 2013 Pia k - det er næsten det samme jeg oplever her. Nu har jeg blandet de prøver af Kingsmoor sammen med hans RC foder og han spiser kingsmoor først og RC til sidst smiley

  • #12   4. nov 2013 rikke det din hund. men de fleste hunde bliv krænse fordi de får menneske mad . snakker for min egen hund hvis du lige lægger mærke til det

  • #14   4. nov 2013 mine får alt muligt forskelligt at spise (sunde ting) fx æbler, bær, gulerødder, fisk, kød osv. Derudover får de jo kødben, godbidder osv. Jeg tror på det er sundt for hunde at spise sund og varieret - derfor skifter jeg også tit fodervariant for at skifte de præmære proteinkilder, ny smag osv. Dette har gjort at ingen af mine hunde har vrøvl med maven, jeg kan skifte foder på 1 dag uden problemer og ingen er kræsne her. Har kun en gang oplevet at Salik ikke kunne lide et foder. Jeg har en gang sværget til at hunden KUN skulle have sit eget foder og ikke skulle skifte foder hele tiden - efter 4 år havde jeg en hund med foderallergi så den filosofi er droppet her. Sunde råvarer, en rigtig fodersammensætnng og variation tror jeg ikke man går helt galt i byen med

  • #16   4. nov 2013 Mine får en blanding af Kingsmoor og Wolfblutt smiley De kan klart bedst lige Kingsmoor den med havfisk, det mums... Den ene vil jeg lige køre halvt over på Acana Light & Fit...

    Kan ihvertfald kun sige godt om Kingsmoor og Acana.. Orijen har jeg aldrig prøvet, synes de fleste varianter har et højt indhold af protein smiley Så det har jeg valgt fra.


  • #18   4. nov 2013 Mange tak for alle jeres svar, jeg må prøve mig lidt frem, men ind til videre guffer han velfornøjet kingsmoor i sig og det resultere i at han er begyndt at spise normalt igen smiley

  • #19   5. nov 2013 I dag er det så helt modsat, han spiser sin RC og vil ikke røre Kingsmoor, underlige hund! ;-P

  • #21   5. nov 2013 Jeg tror jeg må prøve mig lidt frem med ham, og ind til videre med de forskellige fodre jeg har prøvet, har det ikke givet mave problemer, så jeg må vist bare have lidt forskelligt hjemme til ham smiley

  • #23   5. nov 2013 Det var også en ide, men jeg har bare dårlig erfaring med dåsemad, så han må nøjes med det tørkost jeg servere og så må jeg variere lidt i hans kost smiley

Kommentér på:
Kingsmoor vs. Acana eller Orijen

Annonce