{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej

er der nogen der har erfaring med, at få hund nr. 2?? Ja det er der... men jeg har følgende situation:

Vi har en lab-hvalp på 4½ md. Hun er glad, tilfreds og meget velopdragen. Nu har vi muligheden for, at hjælpe en hund, som ingen familie har. Han er 4 år, vant til andre hunde, børn m.m. Rolig af sind og en kærlig hund.

Jeg er klar over det økonomiske aspekt i, at ha' 2 hunde... det behøver jeg ikke råd på. Jeg vil gerne høre jeres mening omkring det, at få hund nr. 2 der er ældre end nr. 1.

På fh. tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund nr. 2
  • #1   25. okt 2013 Hvad race er han, altså om de matcher hinanden i str. ?

Hvad vil I gøre når hun kommer i løbetid ??

• #2   25. okt 2013 Han er en golden retriever og han er kastreret, så det bliver ikke et problem når hun kommer i løbetid smiley

• #3   25. okt 2013 Hvis ellers hundene kan acceptere hinanden, eller endnu bedre trives godt sammen , hvis I kender hannen godt og er sikker på han ikke kommer med for mange unoder som hvalpen kan tage ved lære af, og har i overskuddet, pladsen og økonomien til 2 hunde, så tror jeg sagtens det kan gå godt ....

Vil dog sige at de skal have en ordentlig opdragelse ellers er det et par store hunde i et almindeligt hjem, og det er jo sociale og legesyge racer ...

I den hundeskov jeg kommer ofte kommer der mange retrievere og i guder hvor kan de løbe, tumle og fylde meget, de drøner af sted og det er skønt at se, men 2 af den slags i samme hjem, og man ikke får dem udstyret med en "stop" kommando, det kan blive voldsomt ....

• #4   25. okt 2013 Er enig med Hanne - især omkring deres leg. Vi har to golden retrievere på hvalpeholdet, og NØJ hvor de tumler, det er virkelig voldsomt, og de ænser ikke hvad der er omkring dem. De vælter alt og alle de kommer forbi på deres vej. De leger dog ikke sådan, hvis de leger med andre racer, men det er stadig to store racer I får, og den ene er hvalp der ikke er ovre lømmelalderen, så I skal være forberedt på vild leg.
    Jeg vil kun anbefale det, hvis I har mulighed for dagligt og gerne flere gange dagligt, har mulighed for at slippe dem fri på et stort areal, så de kan tumle af, og derudover har evnerne til at opdrage dem ordentligt, så de ikke 'løber på væggene' i huset. :o)

• #6   26. okt 2013 Vil faktisk sig at en god ældre hund er en lettelse at have når man har en hvalp i lømmelalderen

• #7   26. okt 2013 Hanne - Vi har ihvertfald fundet ud af, hvor nem og lydig vores voksne hund er, nu hvor vi har fået en hvalp. :o) Hun kommer bare promte når man kalder, og gør alt man siger - og det smitter en smule af på hvalpen, mere og mere for hver dag der går, virker det som om. :o)

• #8   26. okt 2013 CTS: Det har jeg godt nok også fundet ud af, men det er godt nok også noget af en lømmel, jeg har fået indenfor dørene smiley

Kommentér på:
hund nr. 2

Annonce