3.275 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kan det være farligt Kan det være farligt

Hej.

Jeg har for noget tid siden opdaget en knude på låret af min lille westie. Jeg har været ved dyrlæge med hende og hun sagde at den ikke virkede øm og at det bare kunne være en fedt knude. Men at hvis den ikke forsvandt inden for et par uger skulle hun nok ha en biopsi som ville koste 3000!!
Sagen er at hunden er mine forældres og min far mener det ikke er noget, men nu synes jeg knuden er blevet større og er virkeligt bekymret for hende. Hun virker ikke påvirket af det og spiser og leger normalt. Hun er 8 år, men er stadig som en hvalp når vi er ude. Nok også derfor min far ikke mener det er noget... MEN...
Ville hører om andre har oplevet disse "fedt knuder" eller om det skal tages mere seriøst?

Håber på lidt hjælp så jeg kan overbevise min far, selvom 3000 er mange penge..

På forhånd tak.
/Rikke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det være farligt
  • #1   22. okt 2013 synes godt nok det er mange penge for en biopsi..
    Jeg betalte 4500 for operation OG biopsi.

• #2   22. okt 2013 Det er Holstebro dyrehospital... Synes også det er meget for har hørt andre har givet meget mindre... Hvad fejlede din?

• #3   22. okt 2013 Må jeg gerne lige spørge lidt dumt hvad er Biopsi ?? smiley

• #4   22. okt 2013 Er biopsien ikke bare en mikroskop undersøgelse af en prøve at knuden? For det skal da så sandelig ikke koste 3k - tror jeg gav 300 for det, da Frida havde en lille knude bag ventre forben. Og så omkring 3k for operation, drugs osv.
    Så enten har du misforstået hvad dyrlægen siger, eller også er der nogen der VIRKELIG prøver at skumme fløden der.
    Uanset, så synes jeg egentlig bare du skal gøre hvad du har det bedst med - jeg havde det bedst med, at knuden blev fjernet, selvom den var godartet, så det gjorde jeg smiley
    Edit: Oh, havde ikke set det var din fars hund. Så ligger beslutningen jo hos ham, uanset. Men, en biopsi bør ikke koste mere end nogle 100 kroner, og viser den, at knuden er godartet, ja så har man da en form for ro i sindet...

• #5   22. okt 2013 Den havde en knude på skulderen som ikke viste noget sikkert i biopsien. Men da den blev sendt til analyse efter at være blevet fjernet viste det sig det var cancer. På billedet kan du se arret.

Team: en biopsi er et lille stykke af knuden der bliver tjekket i labratorie hvor man så (nogen gange) kan se om det er fedt eller cancer.

profilbillede
  • #6   22. okt 2013 Dyrlægen sagde at hun trængte til at få fjernet tandsten på samme tid, så når hun var under narkose kunne de lige så godt gøre det der ellers ville det alene koste 2500 for det og så biopsien oveni til 3000!! De snyder sgu da folk så... Vil selvfølgeligt gøre alt for at min hund har det godt, men vil ikke bare finde mig i så store priser.. er der nogen der kan anbefale en god dyrlæge i Jylland-midt eller der omkring...

• #7   22. okt 2013 Har i ikke en sygeforsikringer der dækker?

• #9   22. okt 2013 Ai - du må simpelthen have hørt forkert. Prisen ville passe meget godt på en tandrens i fuld narkose OG en biopsi.

• #10   22. okt 2013 Det er stadig ikke biopsien der koster 3000 kr - for den skal hunden jo ikke i narkose for at de tager. Det må simpelthen være hele operationen de mener, hvilket jeg synes er lidt drastisk, uden lige at foretage biopsien først og så lade kunden tage stilling til det videre forløb derfra.
    Like it or not, det er ikke en unghund mere, og der opstår jo altså lidt skavanker hen ad vejen, nogle er mere alvorlige end andre.

• #12   22. okt 2013 Jeg har IKKE hørt forkert... det er ikke længe siden jeg var der omme og kan sagtens huske hvad hun sagde

• #13   22. okt 2013 Disse knuder har det med at komme igen, så hvis den ikke genere hunden ville jeg lade den være.

• #14   22. okt 2013 Anne: det kommer da an på om de sidder fast i vævet eller ej og hvis det er cancer om de er gået i Lymfesystemet.
    Der er altid en CHANCE for de kommer igen, men det er dælme ikke det samme som at man bare skal lade lortet sidde.

• #15   22. okt 2013 som en anden siger T.S. Herning dyrehospital de er dygtige omhyggelige og rimelige i priser ikke ligefrem billige, men fair.
    fik foretaget et kejsersnit på vores lille pomeranian i 2008 det var en weekend 7000 kr FIRE levedygtige hvalpe .....så sig til din far i skal forhøre hos dem
    Jessieka på billedet er en af hvalpene....voksen her..

profilbillede
  • #17   22. okt 2013 biopsiser sendes ofte til laboratorier, det er de færreste dyrlæger der også er cytologi uddannet så de kan skelne unormale celler, og sige noget om graden af ondartethed.

hvis der skal udtages biopsi skal hunden i bedøvelse, men man kan starte med et finnårsaspirat til indsendelse så er dyrlægedelen af det billigere, men det sikres svar fås af en biopsi.

og bedøvelse og udtagning af den på en westie str hund vil være omkring 1000 kr afhængig af sted, der går en halv time med det, bruges bedøvelse og sutur, og så tid på indsendelse, tror ikke der er mange stede den del af det koster under 500.

så er laboratorieprisen varierende og kommer oveni.

• #18   22. okt 2013 jeg kan varmt anbefale midtjysk dyreklinik, det ligger godt nok i viborg, men han er super dygtig, og meget meget billig smiley

• #19   22. okt 2013 troels jo en biopsi skal hunde i bedøvelse for at få taget, kun en let bedøvelse men det er trods alt et skapt lille "rør de presser i huden så du fjerne 0,5 cm eller mere i diameter - det er altså de færreste hunde der vil finde sig i DEN behandling i vågen tilstand.

et finnalsaspirat hvor man får cellemateriale med ud DEN kan laves i vågen tilstand på de fleste hunde.

Mette M hvordan fandt de så ud af at det var "cancer" hvis ikke celleprøven viste noget? og med cancer mener du da ondartet kræft eller? - kan ikke ud fra det du skriver se at i hår fået dårlig behandling ??

en celleprøve viser langt fra altid noget, og det er ikke engang altid man får materiale med ud, men det er en billig måde at søge svar på HVIS man får godt cellemateriale med ud....

• #22   22. okt 2013 Som jeg forstår det så er det tandrens og biopsi tilsammen der koster 3000, de kan jo ikke sige i SKAL have lavet tandrens, det er kun jer selv der bestemmer det, så bed om en pris på udelukkende biopsi ...

ved godt det ikke er dig men din far der bestemmer og det er hans penge, men det bør ikke være pengene der afgør om hunden undersøges ordentligt .... hvis altså man har pengene selvfølgelig..

Mht til tænderne så begynd evt at give nogle rå ben af og til, samt evt børste dens tænder ...

• #23   23. okt 2013 Svaret var givet , taget hundens alder i betragtning.
    Har selv haft Hunde med knuder, den ene fik en knude som var galloperende kræft, fra knuden var synlig til hunden døde under en uge.
    En anden af mine hunde fik en oven i hovedet, var bestemt ikke en fedt knude, lignede i struktur en trædepude , der voksede ikke hår på knuden, dyrelægen havde ikke set noget ligende, men mente vi skulle lade den være og vupti nogle mrd senere var den væk.
    Har set mange hunde med knuder, nogle fik dem fjernet og de kom igen, andre lod dem være, men de plejer nu ikke at forsvinde på nogle uger nærmere mrd.

• #24   24. okt 2013 Tjaa mærkeligt nok så ringede jeg til dyrlægen og mens jeg sad med hende i telefonen kom jeg til at mærke på Mille igen og nu er den ikke større end en vindrue.. før var den noget større.. Tror det var en vand cyste der sprang..

Kommentér på:
Kan det være farligt

Annonce