Kan det være farligt Kan det være farligt
Hej.
Jeg har for noget tid siden opdaget en knude på låret af min lille westie. Jeg har været ved dyrlæge med hende og hun sagde at den ikke virkede øm og at det bare kunne være en fedt knude. Men at hvis den ikke forsvandt inden for et par uger skulle hun nok ha en biopsi som ville koste 3000!!
Sagen er at hunden er mine forældres og min far mener det ikke er noget, men nu synes jeg knuden er blevet større og er virkeligt bekymret for hende. Hun virker ikke påvirket af det og spiser og leger normalt. Hun er 8 år, men er stadig som en hvalp når vi er ude. Nok også derfor min far ikke mener det er noget... MEN...
Ville hører om andre har oplevet disse "fedt knuder" eller om det skal tages mere seriøst?
Håber på lidt hjælp så jeg kan overbevise min far, selvom 3000 er mange penge..
På forhånd tak.
/Rikke
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.467
Jeg betalte 4500 for operation OG biopsi.
okt 2006
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 9
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 22
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 310
Så enten har du misforstået hvad dyrlægen siger, eller også er der nogen der VIRKELIG prøver at skumme fløden der.
Uanset, så synes jeg egentlig bare du skal gøre hvad du har det bedst med - jeg havde det bedst med, at knuden blev fjernet, selvom den var godartet, så det gjorde jeg
Edit: Oh, havde ikke set det var din fars hund. Så ligger beslutningen jo hos ham, uanset. Men, en biopsi bør ikke koste mere end nogle 100 kroner, og viser den, at knuden er godartet, ja så har man da en form for ro i sindet...
jul 2006
Team: en biopsi er et lille stykke af knuden der bliver tjekket i labratorie hvor man så (nogen gange) kan se om det er fedt eller cancer.
okt 2006
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.481
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 310
Like it or not, det er ikke en unghund mere, og der opstår jo altså lidt skavanker hen ad vejen, nogle er mere alvorlige end andre.
okt 2006
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
jul 2006
Der er altid en CHANCE for de kommer igen, men det er dælme ikke det samme som at man bare skal lade lortet sidde.
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 99 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 2.999
fik foretaget et kejsersnit på vores lille pomeranian i 2008 det var en weekend 7000 kr FIRE levedygtige hvalpe .....så sig til din far i skal forhøre hos dem
Jessieka på billedet er en af hvalpene....voksen her..
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
hvis der skal udtages biopsi skal hunden i bedøvelse, men man kan starte med et finnårsaspirat til indsendelse så er dyrlægedelen af det billigere, men det sikres svar fås af en biopsi.
og bedøvelse og udtagning af den på en westie str hund vil være omkring 1000 kr afhængig af sted, der går en halv time med det, bruges bedøvelse og sutur, og så tid på indsendelse, tror ikke der er mange stede den del af det koster under 500.
så er laboratorieprisen varierende og kommer oveni.
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 91
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
et finnalsaspirat hvor man får cellemateriale med ud DEN kan laves i vågen tilstand på de fleste hunde.
Mette M hvordan fandt de så ud af at det var "cancer" hvis ikke celleprøven viste noget? og med cancer mener du da ondartet kræft eller? - kan ikke ud fra det du skriver se at i hår fået dårlig behandling ??
en celleprøve viser langt fra altid noget, og det er ikke engang altid man får materiale med ud, men det er en billig måde at søge svar på HVIS man får godt cellemateriale med ud....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.824
ved godt det ikke er dig men din far der bestemmer og det er hans penge, men det bør ikke være pengene der afgør om hunden undersøges ordentligt .... hvis altså man har pengene selvfølgelig..
Mht til tænderne så begynd evt at give nogle rå ben af og til, samt evt børste dens tænder ...
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Har selv haft Hunde med knuder, den ene fik en knude som var galloperende kræft, fra knuden var synlig til hunden døde under en uge.
En anden af mine hunde fik en oven i hovedet, var bestemt ikke en fedt knude, lignede i struktur en trædepude , der voksede ikke hår på knuden, dyrelægen havde ikke set noget ligende, men mente vi skulle lade den være og vupti nogle mrd senere var den væk.
Har set mange hunde med knuder, nogle fik dem fjernet og de kom igen, andre lod dem være, men de plejer nu ikke at forsvinde på nogle uger nærmere mrd.
okt 2006
Kan det være farligt