{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Artikel om formel 1 lab og gammeldags lab..
  • #1   16. okt 2013 Ja altså en F1 er jo bare en labrador af engelske/irske brugslinjer. Og jeg har ikke læst artiklen, men det er altså sådan det er.

• #2   16. okt 2013 Ja det er det Anne Julie.

De store og tunge udstillingsmodeller kalder man "normalt" den gammeldags type labrador. Men faktisk var det formeltypen (jagttypen) der kom først og de må derfor være den gammeldags type smiley

• #3   16. okt 2013 Bare for at skabe yderligere forvirring, så kom F1'erne ikke først, for det begreb blev først opfundet i *tænke tænke* '80'erne tror jeg. Uanset, så blev de i hvert fald inden da blit kaldet jagtlinier, og dermed er det dem der kom først smiley

Artiklen er ikke ny, men slet ikke så tosset at hive frem igen, osse fordi den bl.a. nævner dual-labben, som altså ikke har vist sig at være så "dual" i mange mange mange år...

• #4   16. okt 2013 Super fint læsestof smiley
    Men jagtlabberne findes nu også med DKK tavle - gad nok vist hvordan fordelingen ser ud i dag.

• #5   16. okt 2013 Det gør de Louise smiley
    Ja, det kunne faktisk være sjovt at få tal på smiley

• #6   16. okt 2013 Havde ikke lige fået læst ordentligt på djengis fars forfædre, og hans far er efter to importerede britiske hunde smiley

Ja, for synes nu der er flere end jeg troede af slagsen med dkk

• #7   16. okt 2013 Tja, jeg ved ikke hvordan fordelingen er, men der er i hvert fald masser af jagtlabber i DKK. Tager man på en markprøve, vrimler det jo med dem, selvom der da osse er udstillingslabber imellem hist og pist.

Men det er en udbredt misforståelse at F1/jagtlinier kun findes i DJR, synes jeg det ser ud til, når man kigger i tråde herinde og snakker med folk irl.

Jeg ved så ikke hvad der er af forskelle på DKK's markprøver og DJR's markprøver. Har kun set DKK's, og angiveligt ligner DJR's mere den dengelske prøveform, og i så fald kan det jo osse have betydning for hundenes egenskaber og hvordan de arbejder... måske nogen labbe-folk ved lidt om det?

• #8   16. okt 2013 Michelle, er de engelske markprøver mere krævende.

• #9   16. okt 2013 Som nævnt har jeg kun overværet DKK's og jeg er IKKE ekpspert på området, men udfra videoer af de engelske prøver vil jeg sige ja. Men jeg ved jo så ikke hvordan DJR's prøver fungerer

Kommentér på:
Artikel om formel 1 lab og gammeldags lab..

Annonce