{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Så hold dog for pokker dit kræ i snor!! {{forumTopicSubject}}

Ja så var Mailo ved at blive overfaldet igen, heldigvis skete der intet, men jeg er 200 procent sikker på at havde han ikke været i snor, så var det sket.

Var lige ude og gå aften tur med hundene, og pludselig kommer en hund løbende over til os, jeg beder mine sætte sig og holder dem i helt kort snor ( da ejeren er på vej hen til os). Lige i det sekund ejeren tager fat i halsbåndet og vil sætte snor på, fare den frem mod Mailo, og det er tydeligt det ikke bare er et " her bestemmer jeg vov", men at det er et " nu dræber jeg dig vov" .

Jeg holder mine i helt kort snor, for vil jo gå videre. Mailo reagerer ved at springe( ja altså de cm han nu kan i helt kort line) frem, og råbe "RØVHUL" lige tilbage i fjæset på den, har seriøst aldrig set ham sådan før, det var som om han godt selv vidste at det var alvor, normalt reagerer han overhovedet ikke på andre hunde der gøer. Ozzy derimod sagde ikke et kvæk, og han plejer ind imellem at gø tilbage, hvis det er sådan et aggressiv vov der kommer( altså hvis nogen gør udfald mod Mailo), han holdt dog blikket i Mailo`s retning. Tænker at han måske godt kunne mærke at Mailo og jeg havde styr på situationen.
Det værste er, at da jeg kom hjem og fortalte kæresten det, nåede jeg kun at sige det var en stor hund, og så gættede han med det samme hvilken det var. Vi har også 2 andre hunde herude som er på samme måde ( en DSG og en Fb), og sjovt nok er alle tre hunde ejet af sprittere. Jaja , jeg har normalt ikke fordomme, men der er bare et tydeligt mønster herude.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så hold dog for pokker dit kræ i snor!!
  • #1   15. okt 2013 Kunne ikke være mere enig med dig! Hold hundene i snor, please.

Jeg er 3 gange inden for den seneste tid kommet gående i skoven, hvor der pludselig kommer en schæfer rendene over mod os. Det er dybt ubehageligt, når man ikke kan se ejeren. Hvad pokker skal jeg stille op, hvis det ender i hundeslagsmål? Forstår simpelthen ikke den ejer, som kommer langt bagefter. Nu har hun oplevet det 3 gange og set, hvordan både min og hendes hund reagerer. Plus at hun ikke kan kalde sin hund til sig.

• #3   15. okt 2013 Måske allergisk.... Men jeg bliver faktisk rigtig bange, når jeg står alene med to hunde, der absolut ikke bryder sig om hinanden.
    Og så kan jeg heller ikke lade være at tænke på, hvor mange af skovens dyr, der bliver jagtet af løse hunde?!
    Der er vel en grund til, at der ved indgangene til skoven er markeret at hunde skal føres i snor!

• #4   15. okt 2013 Nu kender jeg ligesom til den anden hund, og VED den bestemt ikke er rar. Jeg siger jo ikke der skete noget, men har man en aggressiv hund, så holder man den sgu da i snor, det er da logik for burhøns.

Kommentér på:
Så hold dog for pokker dit kræ i snor!!

Annonce