{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.654 visninger | Oprettet:

Give lille Munthe væk... {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for noget vejledning og et par gode råd og jeg håber at i vil holde en ordentlig tone og ikke komme med nogle fordømmende indlæg da jeg virkelig har det svært med det!

Jeg har haft min lille gravhund i 6 år nu og det har været dejligt og jeg har nydt hende!

Jeg er flyttet sammen med min kæreste nu og det er blevet en helt anden situation. Han er bestemt ikke noget hundemenneske. Han har accepteret hende indtil nu men jeg kan mærke at det skaber nogle konflikter og jeg kan næsten ikke bære at hun ikke skal bo et sted hvor hun er 100% ønsket. Hun har altid været min lille øjesten og hun har sovet sammen med mig og hygget. Jeg synes hendes hverdag har ændret sig meget.
Samtidig med det har jeg fået nyt arbejde og er virkelig meget væk.

Jeg har gået med tanken om at give hende væk til nogle hvor hun igen kan være midtpunkt, men synes virkelig det er svært.
Jeg har forhørt mig ved familie og venner, men der er ikke nogen der kan tage hende.

Jeg har også kigget div. steder men er så bange for at aflevere hende et sted hvor hun ikke vil få det godt. Så overvejede jeg at aflive hende, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen der har været i samme situation eller har nogle gode ideer til hvad man kan gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Give lille Munthe væk...
  • #1   15. okt 2013 Ud med kæresten!

• #2   15. okt 2013 slutter mig til Barmutter..væk med kæresten...

• #3   15. okt 2013 Ja.. Ud med kæresten.. smiley

• #4   15. okt 2013 What. Jeg ville aldrig kunne have en kæreste der ikke accepterede og var positiv mht. mine dyr.

• #5   15. okt 2013 Enig med Kongelig Barmutter, ud med ham hvis han ikke kan acceptere din hund. Da jeg flyttede sammen med en kæreste en gang, spurgte han om jeg virkelig ville tage mine slanger med? Om de ikke kunne blive hos mine forældre?

Mit svar var: Enten tager du slangerne, og jeg, ellers får du ingenting! Han accepterede bare han ikke skulle passe dem, det var oss ok smiley

Men hvis din kæreste ikke kan acceptere at Munthe er en del af dig, og dit liv, så må han undvære dig. Din hund var der først, så at skille dig af med hende er forkert.

Det må du få ham til at forstå. Jeg kan slet ikke forstå at du flyttede sammen med med ham, du må da have vidst det? smiley

• #6   15. okt 2013 Da du har haft hunden længere end kæresten ville jeg også sige UD med kæresten....

• #7   15. okt 2013 Nej jeg tænkte nok at i ville have svært ved at forstå det..

Men det er sådan set ikke så meget for hans skyld at jeg vil af med hende, mere for hendes skyld.
    Han har ikke bedt mig om at give hende væk. Det ville han aldrig gøre.
    Men jeg kan jo godt mærke at han ikke er vild med det.

Og jeg kan helt ærligt ikke forsvare at flytte fra den mand jeg elsker for hendes skyld. Uanset hvor meget jeg elsker hende.

Og nej jeg vidste det ikke før jeg flyttede ind. Han havde aldrig boet med en hund før så det kunne han jo ikke vide..

• #9   15. okt 2013 Hvis han vil af med hunden nu, hvad vil han så lave om på imorgen? Og hvad så hvis du virkelig gjorde alvor af at sige farvel til "din bedste ven" - og så slår han op om et halvt år...

• #10   15. okt 2013 Forstår ikke hvordan du kan overveje at aflive hende pga kæresten? UD med ham!

• #11   15. okt 2013 Det er jeg måske tilbøjelig til at give dig ret i BATDOG - det er ikke nogen særlig pæn måde at gøre det på, men jeg ved at han på ingen måde har gjort det med vilje. Han har virkelig prøvet.. Han er ikke noget dårligt menneske der har prøvet at snyde mig. Jeg ville også sagtens kunne beholde hende her men synes bare det er synd for hende..

• #13   15. okt 2013 Min kæreste fik også af vide at det hedder mig OG 11 hamstere, 3 kaniner, 2 skægagamer og dele-hunden + flere når jeg flytter hjemmefra.
    Det er han 100% indstillet på, og jeg har klart og tydeligt sagt at jeg ikke går af med dyrene med mindre jeg pludselig ikke kan tilbyde dem hvad de har brug for.

• #14   15. okt 2013 Jeg vil ikke aflive hende..

Han slår ikke op om et halvt år og han kommer ikke og vil ændre noget.
    Jeg har været sammen med ham længe og han har aldrig ville ændre noget på mig. Det med Munthe var en ting vi begge var klar over kunne være et problem.

Siger det lige en sidste gang.
    Jeg vil ikke slå op med min kæreste og hvis i ikke har nogle konstruktive råd vil jeg gerne bede jer lade være med at skrive.

• #15   15. okt 2013 Der er mange måder at få sin vilje igennem på, og en af de værste er den der: Nej, jeg siger ikke at du skal gøre det, meeeeeeennnnnnnnnnnnn!

• #16   15. okt 2013 Jeg har aldrig stået i en lignende situation, da jeg altid har prioriteret at have hund, der følger et liv med hunde med når man er min kæreste!

Hvilke konflikter er der imellem ham, dig og hunden. Er det noget i kan arbejde med?
    Hvor lang tid er du væk fra hunden af gangen nu og er den helt alene?

• #18   15. okt 2013 Skal han da stor-elske hende? Jeg mener, hun har jo dig... Så er det ikke lidt ligegyldigt, at han ikke finder hende fantastisk? Som Maj-Britt siger, hvor meget kan hun fylde i hans liv.... Hun er næppe til stor gene?

• #20   15. okt 2013 Hvordan kunne du gøre det?
    Af Jim Willis 2001

Som hvalp underholdt jeg dig med mine narrestreger og fik dig til at le. Du kaldte mig dit barn, og på trods af en del gennemtyggede sko og et par ødelagte pyntepuder blev jeg din bedste ven. Når jeg havde været "uartig" sagde du til mig med løftet pegefinger "hvordan kunne du gøre det?", men så lod du dig formilde og kløede mig på maven.

Det tog lidt længere tid end forventet for mig at blive renlig, fordi du havde frygtelig travlt, men vi arbejdede sammen på sagen. Jeg husker de nætter i sengen, hvor jeg trykkede næsen ind mod dig og lyttede til dine betroelser og inderste tanker, og jeg var overbevist om, at livet ikke kunne blive bedre. Vi gik lange ture og løb i parken, kørte i bil og holdt ind for at spise is (jeg fik kun vaflen, fordi "is er dårligt for hunde", sagde du), og jeg tog lange lure i solen, mens jeg ventede på, at du skulle komme hjem sidst på dagen.

Lidt efter lidt begyndte du at bruge mere tid på dit arbejde og din karriere og mere tid på at lede efter en menneskeven. Jeg ventede tålmodigt på dig, trøstede dig i kærestesorg og skuffelser, skældte dig aldrig ud for dårlig dømmekraft, tumlede mig af glæde, når du kom hjem, og da du blev forelsket.

Hun, som nu er din hustru, er ikke et "hundemenneske" - alligevel bød jeg hende velkommen i vores hjem, prøvede at vise hende hengivenhed og lystrede hende. Jeg var lykkelig, fordi du var lykkelig.

Så kom menneskebabyerne, og jeg delte din begejstring. Jeg var opslugt af de små lyserøde væsener og deres lugt, og jeg ville så gerne også tage mig af dem. Men hun og du var bange for, at jeg kunne komme til at gøre dem noget, og jeg tilbragte størstedelen af tiden forvist til et andet værelse eller et hundebur. Åh, hvor jeg dog længtes efter at elske dem, men jeg blev hurtigt en "kærlighedsslave".

Efterhånden som de voksede op, blev jeg deres ven. De klyngede sig fast til min pels og trak sig op på vaklende ben, de stak fingrene i mine øjne, undersøgte mine ører og kyssede mig på næsen. Jeg elskede alt ved dem og deres kærtegn - for dine kærtegn var nu så sjældne - og jeg ville have forsvaret dem med mit liv om nødvendigt. Jeg plejede at liste mig ind i deres seng og lytte til deres bekymringer og inderste tanker, og sammen ventede vi på lyden af din bil i indkørslen.

Der havde været en tid, hvor du - hvis nogen spurgte dig om du havde hund - tog et billede af mig ud af din pung og fortalte dem historier om mig. Gennem de senere år har du blot svaret "ja" og skiftet emne. Jeg er gået fra at være "din hund" til "bare en hund", og du brød dig ikke om at have
    udgifter i forbindelse med mig.

Nu har du fået et jobtilbud i en anden by, og du og din familie flytter til en lejlighed, hvor der ikke er husdyrtilladelse. Du har truffet den rigtige beslutning for din "familie", men der var en tid, hvor jeg var det eneste familie, du havde. Jeg var begejstret over køreturen, indtil vi ankom til internatet. Det lugtede af hunde og katte, af frygt og af håbløshed. Du udfyldte papirerne og sagde "Jeg ved, du vil finde et godt hjem til hende". De trak på skulderen og kiggede pinligt berørt på dig. De kendte virkeligheden for en midaldrende hund, selv en med "papirer". Du var nødt til vriste din søns fingre fri fra mit halsbånd, mens han skreg "Nej, far!
    Du må ikke lade dem tage min hund!" Og jeg blev bekymret for ham og for, hvad du netop havde lært om venskab og loyalitet, om kærlighed og ansvar og om respekt for alt levende. Du klappede mig på hovedet til farvel, undgik mine øjne og afslog høfligt at tage mit halsbånd og line med. Du havde en deadline, du skulle nå, og det har jeg også nu. Da du var gået, sagde de to rare damer, at du sikkert havde kendt til din forestående flytning måneder i forvejen, men ikke havde gjort noget forsøg på at finde et andet godt hjem til mig. De rystede på hovedet og sagde "Hvordan kunne du gøre det?"

De er så opmærksomme overfor for os her på internatet, som deres travle hverdag tillader. De fodrer os selvfølgelig, men jeg har mistet appetitten for flere dage siden.

I begyndelsen, når nogen gik forbi min løbegård, sprang jeg hen til forsiden i håbet om, at det var dig - at du havde skiftet mening - at det hele bare var en ond drøm … eller jeg håbede, at det i det mindste ville være nogen, som brød som om mig, en eller anden som ville redde mig. Da jeg indså, at jeg ikke kunne konkurrere med glade hundehvalpe, der - uvidende om deres egen skæbne – boltrede sig for at få opmærksomhed, trak jeg mig tilbage til et fjernt hjørne og ventede.

Jeg hørte hendes fodtrin, da hun kom efter mig sidst på dagen, og jeg traskede efter hende hen ad gangen til et andet rum. Et velsignet stille rum. Hun satte mig på et bord og nulrede mine ører og sagde, at jeg ikke skulle være bange. Mit hjerte bankede i forventning om det, der skulle ske, men der var også en følelse af lettelse. Kærlighedsslavens dage var talte. Som det er min natur, var jeg mere bekymret for hende. Den byrde, hun bærer, vejer tungt på hende, og det ved jeg på samme måde, som jeg altid vidste, hvordan du havde det. Forsigtigt lagde hun en årepresse om mit forben mens en tåre løb ned ad hendes kind. Jeg slikkede hende på hånden på samme måde, som jeg plejede at trøste dig for så mange år siden. Professionelt stak hun nålen ind i min åre. Da jeg mærkede stikket og den kølige væske løbe gennem min krop, lagde jeg mig søvnigt ned, kiggede hende ind i hendes venlige øjne og mumlede "Hvordan kunne du gøre det?" Måske forstod hun mit hundesprog, for hun sagde "Undskyld". Hun krammede mig og forklarede hastigt, at det var hendes job at sørge for, at jeg kom et bedre sted hen, hvor jeg ikke ville blive tilsidesat eller mishandlet eller forladt eller ville skulle klare mig selv – et sted med kærlighed og lys så meget anderledes end dette jordiske sted. Og med en sidste kraftanstrengelse forsøgte jeg med et haledunk at udtrykke, at mit "Hvor kunne du gøre det?" ikke var møntet på hende. Det var dig, min elskede herre, jeg tænkte på. Jeg vil tænke på dig og vente på dig for evigt. Må alle i dit liv altid vise dig så stor loyalitet.

Note fra forfatteren:

Hvis "Hvor kunne du gøre det?" gav dig tårer i øjnene, da du læste den, som den gav mig, da jeg skrev den, er det fordi den udgør den fælles historie for millioner af tidligere ejede kæledyr, som hvert år dør i Amerikanske og Canadiske internater. Enhver er velkommen til at udbrede artiklen til ikke-kommercielle formål, når bare den er behørigt forsynet med copyright noten. Brug den til uddannelsesformål, på jeres hjemmeside, i nyhedsbreve, på dyreinternaters og dyrlægekonsultationers opslagstavler. Fortæl offentligheden at beslutningen om at bringe et kæledyr ind i familien er en vigtig beslutning for livet, at dyr fortjener vores kærlighed og fornuftige omsorg, at det at finde et andet passende hjem for dit dyr er dit ansvar, og at enhver lokal dyreorganisation kan tilbyde råd og vejledning, og at alt liv er værdifuldt. Gør dit til at standse aflivninger og støt alle sterilisationskampagner for at forhindre uønskede dyr.

• #21   15. okt 2013 Jeg har haft en kæreste, der ikke kunne lide hunde. Jeg havde konstant ondt i maven og dårlig samvittighed over, at min elskede hund var uønsket. Nu har jeg en kæreste, der elsker min hund lige så meget som mig. Vi har endda fået endnu en hund. Det giver mig en masse positiv energi at være sammen med en, der er glad for og går lige så meget op i mine hunde som mig selv. Jeg skal aldrig igen have en kæreste, der ikke har samme syn på mine hunde som jeg. Jeg forstår din bekymring, og hvis du har valgt din kæreste over din hund, er der nok ikke nogen af os der kan eller bør forsøge at ændre på det. Dog skal det siges, at jeg til enhver tid havde valgt mine hunde over min kæreste. Mest fordi at det at have en hund er en del af mit liv, og den beslutning og hverdag skal min kæreste ikke bare acceptere, men også ønske at være en del af.

Har din hund en opdrætter, der kan være behjælpelig med omplacering?
    Måske specialklubben kunne hjælpe?

• #23   15. okt 2013 Ville give ham der manden et los i røven.

• #24   15. okt 2013 Hun har altid været vant til at ligge i sengen og i sofaen og sådan. Det gør hun ikke længere. Konflikter er måske så meget sagt men jeg kan bare mærke på ham at hun er i vejen og at han hellere var foruden. Og så bliver han jo meget mere irriteret hvis hun kommer til at lave ballade end jeg gør.
    Hun er i hvert fald alene i 9-10 timer imens jeg er på arbejde. Dertil kommer hvis vi laver noget om aftenen. Jeg er enormt bundet af hende fordi jeg ikke synes jeg vil bede ham om at passe hende. Desværre bor jeg ret langt fra familie og synes ikke jeg kan blive ved med at spørge naboen..

• #25   15. okt 2013 Hvilke konflikter tror du vil opstå? Hvis du har ansvaret for hende 100% så er hun på sin vis ikke en del af ham. Hvis du forstår?
    Er det fordi hun må være i møblerne og han ikke bryder sig om det, kan hun trænes til ikke at være der. Hunde er indrettet sådan at stort set alt kan trænes, det kan kærester ikke smiley

• #28   15. okt 2013 I må endelig ikke misforstå mig - jeg ville bestemt ønske at min kæreste også var hundemenneske!

• #29   15. okt 2013 Nu vi jo ikke hvor meget den hund fylder i deres liv. Hvis den nu hele tiden bæres rundt, følger med, skal snakkes om osv., så forstår jeg da godt at han ikke synes det er fedt.

• #30   15. okt 2013 Er det en mulighed at han begynder at træne med hende, gå ture osv for at forsøge at skabe et bånd med hende, så hun også bliver lidt hans hund? Jeg ville ikke skille mig af med en hund pga en kæreste, uanset hvor meget man så elsker hinanden. Så må han også acceptere både med ord og med væremåde at hun er en del af jeres liv nu.
    Jeg synes du skal sætte dig ned og fortælle din kæreste alle disse tanker du har og at du virkelig er ked af det.
    Det kan jo være at hvis han rent faktisk gør en indsats med hende at de bliver gode venner smiley det er da et forsøg værd inden du sætter hende til salg smiley

• #31   15. okt 2013 Du svarede på mine spørgsmål mens jeg skrev dem smiley
    Har ikke noget råd. Men hold op hvor må det være hårdt og trist smiley

Held og Lykke med din beslutning smiley

• #32   15. okt 2013 Må indrømme at jeg har svært ved at forstå at du overvejer at gå af med en hund på grund af en fyr, kan nu også godt forstå du ikke smider ham ud. I må sætte jer ned og få en lang samtale om hvordan I kan få det til at køre bedre sammen med hunden. Hvad med at han begynder at lave noget sammen med hende evt. noget træning, så de kan få bedre kontakt og dermed et bedre forhold. Han vil nok synes det er en dårlig ide til at starte med, men det er et forsøg hver.
    Synes simpelthen ikke du kan være bekendt at give hende væk på det grundlag.

• #34   15. okt 2013 Jeg vil foreslå, at I prøver på at finde nogle regler, som du, hunden og kæresten kan leve med. For nogle mennesker er det små ting, som fx at hunden ikke må komme i møblerne og i sengen.
    Det er selvfølgelig lidt svært for hunden, når den er 6 år gammel, men det må alligevel være nemmere at vænne sig til nye regler, fremfor at vænne sig til en ny familie og hvad dertil hører.
    Min mand er fra mellemøsten, og vi har 4 hunde og 3 katte + diverse fugle. Dyrene er mit ansvar, men han lukker da hundene i haven, hvis jeg skal noget, og kattene får da også tørfoder, når han går forbi dem. Så helt håbløst er det vel ikke:-)

• #36   15. okt 2013 Er hun sterreliseret?

• #37   15. okt 2013 Vi har faktisk prøvet at det var ham der gik turde med hende og skabte et bånd til hende og i perioder tror jeg faktisk også at han synes det er meget hyggeligt, men det er lige indtil hun kommer til at tisse inde for en enkelt gang eller bider en dims i stykker.
    Sådan tror jeg grundlæggende det er hvis man har en holdning men prøver at holde den tilbage for en andens skyld..

Og mange tak til jer der skriver andet end "ud med kæresten" smiley

• #38   15. okt 2013 Hun er ikke steriliseret..

Det skal lige siges at han har to børn som mest bor her og det er da også en stor mundfuld for alle fordi børnene var bange for hende, men det går bedre med dem og hunden nu..

• #39   15. okt 2013 Ovenpå det jeg videre kan læse, bør I ikke have hunden.

Udover at den er uønsket, bør ingen hund være alene ti timer om dagen. At I så også vælger at lade hunden være yderligere alene om aftenen er på mig fuldstændig uforståeligt og beklageligt. Når man vælger at få en hund, ved man, at man kommer til at give afkald meget af sin fritid og alle sine aftener efter arbejde

Jeg håber, I kan finde et godt nyt hjem til den, hvor den får den kærlighed og ikke mindst den tid, den fortjener.

• #41   15. okt 2013 Har du prøvet at tage en snak med kæresten om hvordan hans opførsel påvirker dig?
    Ved han at du bliver ked af det?

• #42   15. okt 2013 Helt ærligt - kunne du se dig selv komme hjem fra en travl dag, og munthe ikke kom ud og sagde velkommen hjem?

Selvfølgelig skal du ikke af med din bedste ven og et og alt gennem 6 år.. Nej nej og nej..

Du er hundemenneske - du kan ikke undvære! Og det skal du heller ikke!

Den kæreste skal mande sig op og finde sit bløde hjerte frem og knus elske den lille skønne hund du har! Har han set det ansigt? Har han tilbragt tid sammen med hende? Deltaget i noget med hende? Kan han SÅ komme igang!

Vis ham gerne min besked!

• #43   15. okt 2013 Hvis du får hende sterreliseret kan du aflevere hende her, og så lover jeg at hun ikke kommer herfra. Jeg kan ikke have en intakt tæve, sammen med en intakt hanhund.

• #44   15. okt 2013 Vi ham denne tråd? Lad ham vide hvordan du har det. Han skal vide hvilke overvejelser du skal gå med fordi han ikke forsøger at få det til at fungere.

• #45   15. okt 2013 Sådan har hendes hverdag bestemt heller ikke altid været, men sådan er det nu fordi vi begge arbejder meget.. Og tro mig - jeg synes bestemt ikke at det er sådan det skal være.. Det er sådan set en lige så stor del af min overvejelse om at hun skal bo et andet sted som det med min kæreste er.

• #46   15. okt 2013 Han lyder da som en rigtig hyggelig fyr, hvis han kan hidse sig op over en lille tissetår fra det dyr du har brugt 6 år på og ellers elsker......

• #49   15. okt 2013 Vi har snakket rigtig meget om det og han har bestemt set tårerne ned af mine kinder og han prøver jo og har heller aldrig sagt at jeg skulle give hende væk eller at hun ikke er velkommen. Han kan jo se hvor ked af det jeg bliver.. Men det ændrer jo desværre ikke på hans syn på det.. Hvis det bare var for et par år så ville jeg aldrig overveje det, men der er jo mange gode år i hende endnu..

Jeg hører virkelig alt hvad i siger og tænker over det!

• #51   15. okt 2013 Faktisk er det ret træls med en lille tissetår da han har ubehandlede trægulve og det ødelægger dem..

• #52   15. okt 2013 Hvis han virkelig er prinsen på den hvide scooter, så ville han gøre alt for at få det til at fungere, for både din og hundens skyld. Sorry to say...

• #53   15. okt 2013 Og her vil hun få alt den kærlighed hun har behov for, gode lange gåture, godt foder, og en ejer som lytter til hende. Jeg kan tilbyde Munthe det hun ønsker, og drømmer om.

• #54   15. okt 2013 Jeg er på ingen måde under tøflen Ulla.. smiley

• #55   15. okt 2013 Jeg fornemmer ikke rigtig lysten i dig til at finde løsninger på problemet. Måske fordi du allerede har prøvet mere end du giver udtryk for her?? Det lyder som om det bedste din lille gravhund er at finde et nyt hjem. Held og lykke med det. Jeg håber hun ender op et godt sted, hvor hun kan være resten af sine dage

• #56   15. okt 2013 Hvis du ikke ønsker hende mere, tror jeg det bedste for hunden ville være at finde et sted hvor den er ønsket og elsket. Det lyder som om du har givet op og ikke så meget kæresten.

Er sikker på at hun ville kunne få det bedre hos nogle andre.

• #57   15. okt 2013 så må i lægge noget over det ubehandlede gulv som kan tåle lidt tis

• #59   15. okt 2013 Ja det kunne godt lyde som om beslutningen er taget...

• #60   15. okt 2013 Helt enig med Tina Tulls smiley

• #61   15. okt 2013 Hunden ødelægger tilmed hans gulve!
    Skynd jer at få den hund ud til et nyt hjem!

• #62   15. okt 2013 Hun fortjener en familie der elsker hende, det er hun ikke nu lyder det som om!!! Så ja find et hjem der behandler hende beder og som ikke bare går af med hende fordi de finder en anden kæreste!!!

• #65   15. okt 2013 Nå jeg er nød til at køre, tænk over mit tilbud. Hvis du vælger at slette tråden, så skriv til mig privat.

• #66   15. okt 2013 En tissetår på gulvet giver en plet, den kan slibes og blive fin igen

Hvis du opgiver den hund, så har du et hul i hjertet der aldrig kan fyldes ud igen! Og han kan slibe og slide og prøve med alt - men det hul, det kan ikke udbedres!

Nej for Søren..
    Se på dig selv. Træk vejret, sov på det og læs tråden her igen i morgen. Og du vil vide den tanke er da helt ubærlig.
    Det er jo derfor du er ulykkelig nu! Tanken er ubærlig! Så stop de tanker!

Find en anden løsning, lav aftaler og få jeres nye familie til at fungerer!

• #67   15. okt 2013 Jeg fik mit kat aflivet pga min eks ikke kunne tåle kat.

Det er en ting, jeg ALDRIG nogensinde vil gøre igen!!

Der gik netop et halvt års tid, og så slog jeg op med ham. Godt nok af andre årsager, men alligevel.

Det eneste, der trøster mig er, at jeg ikke havde mulighed for at give hende det liv på daværende tidspunkt, som hun havde behov for. Jeg har først nu muligheden økonomisk for at lede efter sted at bo, hvor man må have husdyr, og det er 3 år siden, min pige fik fred.
    Jeg trøster mig også med, at hun var hos mig det sidste døgn (hun havde haft andre hjem, som en bekendt gav hende, fordi hun heller ikke kunne have min kat). Der kunne jeg virkelig mærke, at hun absolut ikke kunne klare andre hjem end hos mig mere.

Jeg trøster mig med:
    - at hun ikke er blevet kørt over af en bil
    - at hun ikke døde efter smerter og/eller sygdom
    - at hun ikke døde alene.

Jeg kunne ikke aflevere hende på et internat, jeg prøvede at give hende hjem hos en nær bekendt, men det var kun fordi, jeg kunne komme forbi, når jeg havde tid.

Som sagt, så fortyder jeg det virkelig! Dog med enkelte ting at trøste mig med.

Jeg har desværre også været nødsaget til at efterlade andre dyr hos min eks. En enkelt hund og flere katte. Da det er gård-miljø, er der desværre ikke flere af, dengang mine, de katte, der lever i dag.
    Hunden bliver 6 år i slutningen af denne måned, og først nu er der udsigt til at få mulighed for at få ham hjem til mig inden for et års tid.

Det er frygteligt at leve med visheden om, hvordan ens kære dyr har det hos andre.

Jeg ved, at min hund er i en hundegård fra 4-5-tiden om morgenen til 8-10-tiden om aftenen, hvor han kommer ind og sover i en baggang.
    Det er så pinefuldt, og jeg er så ubeskrivelig glad for, at den tid snart er slut for ham.

Det er min historie. Der er ingen, der siger, at din kunne være lige sådan, men tænk over det.

Var det mig, så havde jeg fået en grundig snak med kæresten om, at der skulle være plads til begge i dit liv. Prøv at sidestille din hund med et barn. Hvordan havde han været, hvis det var et barn og ikke en hund?

• #68   15. okt 2013 Jamen kom da af med hunden, er helt sikker på at du ikke vil fortryde det den sag han skifter dig ud også... Du har haft hunden i 6 år og nu ved jeg ikke hvor lang tid du har kendt ham kæresten, men at sætte en 6 år gammel hund ud til en ny ejer er dybt uforsvarlig pg.a at du ikke orker at manden ikke kan lide din hund...

Tænk dig om for fremtiden!

• #69   15. okt 2013 med chance for at blive smidt ud :o) vil jeg dog sige, at du også skal tænke over, om du senere vil få en negativ følelse overfor kæresten, fordi du skulle give afkald på din øjesten?

BATDOG giver faktisk et godt råd med en tredjemand :o)

• #70   15. okt 2013 Med den alenetid I byder hunden vil jeg helt klart foreslå en omplacering evt til et ældre ægtepar, hvor hun ville kunne gå og tulle rund som hun er vant til fra før. smiley Kontakt en masse dyrlæger og bed om at må sætte et opslag op. Måske er der nogen, der kommer for at aflive en gammel/syg hund, som vil tage hende. Hun kan jo sagtens have 10 gode år endnu.
    Jeg synes det er fornuftigt af dig at tænke på hundens hverdag....alt for mange hunde lever et ensomt liv med for meget alenetid og fortravlede ejere!! Lad nu være med at skyde på din kæreste, for i bund og grund handler det jo om at du selv prioriterer anderledes nu...held og lykke med det

• #71   15. okt 2013 Altså.. jeg er også til model A, jeg er mig + mine hunde, det er mig + hundene eller ingen mig, sådan er det. ville aldrig kunne leve med mig selv hvis jeg skulle vælge hundene fra, aldrig!.

Når det så er sagt, og jeg ser det fra det scenarie som du sætter op, at du er flyttet ind til ham, og har taget imod hans børn som bor der mere eller mindre fast, at børnene er blevet mere trygge og glade for Munthe, og det at Munthe bare er en lille trold og ikke et bjerg af en kæmpehund der savler møblerne til og drikker af toilettet, så havde jeg også taget en snak med fyren, og fortæl dine tanker, at Munthe har været en stor og elsket del af dit liv i så mange år, og det gør ondt langt ind i sjælen at du føler dig nødsaget til at give hende væk/aflive hende, for hans skyld.

Er han en god fyr, så vil han gøre en indsats for at få det til at fungere, at inddrage Munthe i hverdagen og lære at leve med en hund i huset.

Min nuværende mand har heller ikke altid været hundemenneske, og er det egentlig heller ikke 100%, men han har altid vidst, at hundene er en kæmpe del af mit liv, og har altid give plads til mig og kræene (og har vidst inderst inde at jeg var skredet hvis der ikke var).
    du giver plads til hans børn, hvad der i sig selv kan være en kæmpeopgave hvis man ikke selv er forældre og selv da.. så vil det mindste være at han giver plads til Munthe.

Er det stadig en umulighed, så prøv at find et godt hjem til hende, hvor hun kan være elsket og blive forkælet den næste halvdel af hendes liv, måske mere..

• #73   15. okt 2013 Hvordan kan du overhovedet få tanken? Mener du, at din kæreste respekterer dig? Elsker dig? Det er jo ikke bare en hund, det er jo en del af dig, som han ikke kan acceptere. Jeg havde aldrig gjort det!

• #74   15. okt 2013 Undskyld hvis jeg kommer til at lyde som en sur gammel kælling, men bliver simpelthen nød til at sige det som jeg tænker det.

Hvis min kæreste nogensinde havde så meget som tænkt på at han ikke ville min hund (nu er Lucky en fælles beslutning og er kommet ind efter vi flyttede sammen), Men hvis ikke ens kæreste kan acceptere ens elskede lille hund, især da når den er halv gammel og lille bitte, så er det ud.
    Og så er jeg fuldstændig ligeglad med om hunden er ½ år eller 10 år, når man får en hund forpligter man sig resten af hundens liv, og gør alt for den! Også selvom det betyder at man må sige farvel til nogle mennesker. Og hvis de virkelig elsker en, acceptere de hunden også selvom de måske ikke er helt vilde med hunde.

Selvom jeg har været sammen med min kæreste i 3 år, ville jeg til hver en tid vælge Lucky frem for ham, for hvis han skulle få en skør ide om at Lucky bare var dum og træls (han knus elsker ham heldigvis) og skulle flytte, så fik han pænt besked på at tage sine ting og gå. Det ville gøre sindsygt ondt, men så var han bare ikke den rette for mig.

Men som jeg kan læse lidt i tråden, lyder det heller ikke til du rigtig selv gider hende mere, og synes hun er blevet træls. Sorry men det synes jeg altså.. Det er synd hun er så meget alene, men det kunne hun måske leve med (ved jo ikke hvordan hun har det når hun er alene) men at du så også vil ud om aftenen når du endelig er hjemme ved hende, så hun skal være endnu mere alene uden dig, viser jo bare at du sætter en masse ting før hende.

Når man får en hund ved man at man fra den dag ikke får det store sociale liv om aftenen og i weekenderne, fordi hunden har brug for dig.
    Herhjemme kommer Lucky med så meget som det overhovedet er muligt, og vi har vi været afsted i mange timer uden ham, går vi ikke fra ham igen samme dag.

Så måske skulle du bare finde hende et hjem hvor hun er elsket og ønsket og hvor man vil ofre tid på at være sammen med hende, for ingen hund fortjener at blive forladt i så mange timer hver dag.

• #75   15. okt 2013 Tag imod Nataschas tilbud!!!

• #77   15. okt 2013 Giv hende til Natascha så. Er sikker på hun bliver knuselsket der smiley

Herregud en tissetår... Hvis der ikke skal mere til at pisse ham af, så ville jeg ikke gide være i nærheden af ham. Min mand fik lidt stramme rynker, da hunden åd et gammelt arvestykke, vores karme, et dyrt kamera og bøgerne fra to hylder. Men han ville ALDRIG antyde at hun ikke var ønsket! Selvom han er kattemenneske. Han ved de hunde er en del af pakken her. Vil man have mig, så er de med. Og han er endda begyndt at knuselske dem smiley

• #78   15. okt 2013 "Im not your 'until you get new friends' dog, im not your 'until you get a boyfriend' dog, im not your 'until you get a baby' dog".... Du burde nok have taget de overvejer og sat de kriterier for din kæreste inden du valgte ham

• #79   15. okt 2013 I må tale om det, du købte pakken "mand med børn" han købte pakken "kvinde med hund"

Jeg mener som mange at han må finde sin indre omsorgsmand frem og lære at være god ved den lille hund de år den har tilbage, og at en tisser inde kan måske være usikkerhed i at finde sin vej i en familie med 3 nye mennesker den ikke er vant til at bo med, det må også være noget at en omvæltning for den, og de andre kan man forklare tingenes nye tilstand, det kan man ikke for hunden ...

Du skal selvfølgelig tage alt arbejdet med hunden, men inddrag dog børnene, de fleste børn kommer til at elske at være en del af en hverdag med dyr ....

Men ja synes også mest du forklarer og undskylder, og er beslutningen taget så vær dog så ansvarsfuld at du betaler en sterilisering og gør brug af Natascha´s tilbud fremfor at satse på nogle helt ukendte mennesker ....
    aflivning af en sund og rask hund synes jeg ville være synd og skam når nu der er et tilbud der max koster en sterilisering til omkring 4000 kr

• #80   15. okt 2013 -Jeg ville også sagtens kunne beholde hende her men synes bare det er synd for hende-
    hvorfor.

• #81   15. okt 2013 Har du nogen siden sagt farvel til en hund?

• #82   15. okt 2013 Overvejer skam alle de ting der er skrevet her og bestemt også hendes tilbud..
    Mange af de ting i foreslår med min kæreste og mig har vi bare snakket om og prøvet af..
    Jeg forsvarer ham fordi jeg i bund og grund godt kan forstå ham. Jeg forstår ikke at han ikke er et hundemenneske men jeg respekterer at han har en anden holdning til det end jeg har.

• #83   15. okt 2013 Kan slet ikke forstå hvordan du kan overveje at give hende væk. Hvis jeg fik ny kæreste og vores forhold ikke gik så godt pga hundene, så var det ikke manden i mit liv jeg havde fundet mig.
    Jeg kan ihvertfald ikke undvære mine hunde.

• #84   15. okt 2013 Nej jeg har aldrig sagt farvel til en hund. Men til andre dyr har jeg..

• #85   15. okt 2013 han har børn og brokker sig over en tisstår på gulvet , seriøst jeg har overtaget lejlighed hvor nogen hadde børn og alle de ridser på gulv , døre som var godt slidt og hul i osv ... da må ham passe godt på børnene at de ikke leger på gulvet med lego da bliver det risser,,

her hjemme får ikke folk komme ind som ikke kan respektere mine hunde og mit valg på posetiv trening ( ja har smidt en ud pag ham tog hanhunden i nakskindet )

at du flyttet ind til en som du viste ikke bryr sig om hunden din synes jeg er utrolig mærkelig ... jeg hadde ikke flyttet til en person som var sjalu på hunden og ikke var glad i dem...

så jeg synes meget synd på din hund DU har haft i 6 år som bliver prioritert ned og pag DINE valg må evt aflives eller finde en ny famile den må bli trygg på og blive elsket i en godt voksen alder---
    men ser egentlig ud som at hunden har bedst ved aflivning eller ny familie da du ikke prioriteren hunden igjennom 6 år

• #87   15. okt 2013 Jeg er egentlig rigtig ked af, at Munthe skal betale prisen for din kærlighed til en mand.
    Og ja, jeg er egentlig mest på "ud med kæresten"-holdet - også selvom du synes, at vi er rigtig trælse at høre på.
    Jeg forstår godt, at det er en rigtig svær situation at stå i for dig, og jeg kan sådan set også godt forstå, at du bliver ked af det over, at flertallet mener, at du skal droppe din kæreste.

Men hvordan vil du have det med, at du aldrig kan have hund igen? For din kæreste ændrer jo nok ikke mening og bliver jo nok ikke mindre irriteret over en tissetår, en ødelagt dims eller lign., hvis I beslutter at få en ny hvalp om 2-3 år.

Som tingene er og med din holdning til, hvem der skal "lade livet", så må du finde et godt hjem til Munthe. Kan se at Natascha har tilbudt hende et godt og blivende hjem, så måske skal du tage imod det tilbud.

Men gør lige op med dig selv, om du kan leve med dit valg. Og når du har truffet dit valg - hund eller kæreste - så lad være med at bebrejde den, du beholder, for det du har valgt at miste.

Held og lykke.

• #88   15. okt 2013 Men ville det gøre en forskel at du gav hende væk.
    Du ville stadig være hundemenneske - tilmed et ulykkeligt hundemenneske..
    Hvad hvis du fandt ud af du ikke kunne leve uden hund?

Jeg synes virkelig du skal genoverveje det. Jeg tror personligt du vil midste en del af dig..

• #89   15. okt 2013 Jeg synes, du skal finde et nyt hjem til hende. Hun er jo åbentlyst nedprioriteret og smidt væk og det bør ingen hund (intet dyr) være fordi der kommer ny kæreste, barn eller andet.

Noget helt andet er så at jeg SLET ikke kan forstå hvordan du kan vælge en kæreste fremfor hunden. Hvis han vitterligt ville dig det bedste, så ville han fuldt ud acceptere hende og dit forhold til hunden.

• #90   15. okt 2013 Find et nyt hjem til den stakkels hund nu;(

• #92   15. okt 2013 Hvad er det du vil have af HG? Din beslutning er taget, det er tydeligt - DU ønsker hende ikke mere..

Det er sørgeligt for hende.. Skynd dig at finde et nyt hjem hvor hun er værdsat

• #93   15. okt 2013 Din hund elsker dig højere end noget andet og vil bare gerne være en del af dit liv... din hund beder dig ikke om at lave om på dig selv for en kærestes skyld... og denne kærlighed er du parat til at smide væk??
    Ikke om jeg forstår dig.. beklager!
    "Jeg forsvarer ham fordi jeg i bund og grund godt kan forstå ham. Jeg forstår ikke at han ikke er et hundemenneske men jeg respekterer at han har en anden holdning til det end jeg har." Men hvor er hans respekt og forståelse for dig??

Min gamle bedstemor sagde altid at folk der ikke kunne lide hunde skulle man ikke stole på!

• #94   15. okt 2013 Nu er det en helt vildt lang tråd.. Jeg havde ikke gået af med en hund for min kærestes skyld, min hund er min baby. Det er jo helt op til dig og din mavefornemmelse hvad DU helst vil. Betyder hun alt for dig, så for guds skyld behold hende og så må kæresten være misfornøjet, men hvis du selv mener din hund kunne få det bedre et andet sted, så undersøg mulighederne for det.

• #95   15. okt 2013 jeg har også været der hvor kæresten ikke kunne tåle at min hund var i stuen en yderst velopdraget stille pomeranian på 6 år og var i bur eller kælderen når jeg ikke var hjemme.....det endte med jeg gik så dårlig samvittighed havde jeg så fik mavekrampe og havde det skidt.....så skynd dig at give hende bort, det duer ikke den status q i har nu...... smiley

• #96   15. okt 2013 Tag imod tilbuddet fra Natascha. Hun er en god person der ELSKER sine dyr og behandler dem fantastisk. - Så VED du at hun får et godt hjem, resten af hendes dage.

• #98   15. okt 2013 Håber at hun får et godt hjem, hvor hun kan blive elskede og få masser af kærlighed... Hvor hun kan få et rigtig godt hundeliv...

• #99   15. okt 2013 @ TS kan du godt leve resten af dit liv uden hund ??

Puha, nu er jeg godt nok gammel, men med det hjerte jeg har for dyr så ville et liv uden være et meget dårligt liv for mig ....

• #100   15. okt 2013 Jeg ville så sætte "?"ved om man virkelig er hundemenneske. Når man anskaffer sig en hund er man nød til.at være i stand til at se mange år frem i tiden. Det har ts desværre ikke været god nok til! Der mener jeg ikke på kærligheds fronten, men arbejdsmæssigt. Jeg er helt enig med mange her, var det udelukkende et spørgsmål om hvorvidt kæresten kunne lide hunden eller ej, ja så var det slet ikke et spørgsmål om hvem af dem der skulle bytte hjem.

Men i realiteten så er der en ensom hund, der langt fra findes nok tid til og derfor laver ulykker. Et nyt hjem er nok det bedste for den også!

• #101   15. okt 2013 det gør ondt i hjertet og læse det du har skrevet, når du har sagt A må du også sige B , når du nu har hund er det bare ikke en ting som man sætter væk , det er levende. jeg havde nok overvejet at man boede hver for sig i starten , og så stille og roligt lade din dejlige hund og kæreste lære hinanden og kende. i kunne jo gå til hundetræning sammen , og når hans børn er der ,er det dig der skal vise og lære dem at respektere din hund. den kan jo godt mærke at stemningen er anderledes, og at den ikke er velkommen , hunde er jo ikke dumme. kan din kæreste ikke respektere din hund , er det jo bare surt for ham . Du må jo huske at selvom du er forelsket over begge ører , så går det over igen . Hvad nu hvis du havde det på samme måde over han`s børn , du ikke bryder dig så meget om børn
    hvordan tror du så han ville have det , sikkert ikke ret godt . jeg ved godt at det var lidt hårdt og sige. men prøv om i ikke kan finde ud af lidt fældes regler om hvad din hund må og ikke må , det vil den hurtigt lære, og i vil få et godt sammenhold. Pas på din hund og beholde den, du ved aldrig hvor den kommer hen og hvad der ellers vil ske med den. smiley

• #103   15. okt 2013 TS, lad os lave situationen anderledes.... hvad vil han gøre hvis det ikke gik godt imellem dig og børnene? han vælger ikke dig.... og det skal han selvfølgelig heller ikke.... (ja ja ved godt det der med hund - børn sammenligningen er no go).... men var man i et forhold hvor man ikke knuselsker den andens børn, jamen så behandler man dem ordentligt alligevel og ellers ryger det forhold nok.... det samme burde gælde for hunden.... som Ulla også skrev, hvad bliver det næste, og en skrev (måske igen Ulla) om du var under tøflen....

Giver du hende væk, så forvent ikke du igen kan få en hund ind i dit liv, for han er jo ikke hundemenneske.....
    Havde man været ham, så havde man behandlet de gulve, problem løst mht. pletter... spilder børnene aldrig noget? er der ramaskrig der?

Jeg kan godt følge dig mht. så mange timer hjemme, måske en hundelufter kunne arrangeres?

Ellers hænger jeg også I med dem der siger giv den til Natascha smiley godt være det kommer til at koste mere end at give den væk til helt fremmede, eller en aflivning ville koste, men er ret sikker på det kommer til at gøre ondt på dig et sted når du ikke længere har hende, det må også godt "gøre lidt ondt" på din kæreste mht. sterilisation smiley

• #105   15. okt 2013 Hold nu fast HG, hvor er det fantastisk at 2 rent faktisk tilbyder hunden et blivende hjem. Det er det HG kan og det der gør det sted her så fantastisk. OmTS så tager imod tilbuddene er en anden sag,men det håber jeg virkelig hun gør smiley

• #106   15. okt 2013 Når i engang går fra hinanden, så vil du fortryde inderligt at du valgte ham over hunden.

• #107   15. okt 2013 BATDOG, du er en engel smiley *Krammer* men... skal Natascha ha hunden skal den være steriliseret inden....

• #108   15. okt 2013 Da vi i sin tid købte Ozzy, der var det mest mig der ville have hund, men min kæreste gik med til det, fordi det var noget som ville gøre mig glad. Der gik dog kun 2 minutter fra vi havde købt Ozzy til han nærmest hev ham ud af mine arme smiley

Da vi købte Mailo, var min kæreste bestemt ikke begejstret, han syntes for det første han var alt for lille, og syntes egentlig ikke det var det fedeste med 2 hunde. Men igen det var noget der gjorde mig glad, så det var fint med ham. Faktisk troede jeg aldrig Mailo ville blive elsket af min kæreste, troede han ville blive "mit projekt" , men hold nu op hvor er det dog gjort til skamme, han er total fars hund, og putter oftest ved kæresten i sofaen , i skrivende stund putter han faktisk ovenpå kæresten smiley

MEN min kæreste ved udmærket godt , at hvis han nogensinde stiller et ultimatum mellem hundene og ham selv, ja så må han finde døren. Det er mig/os der har valgt hundene, og så skal vi også tage os af dem til de en dag skal herfra ( ved godt der kan opstå situationer, hvor man er nød til at finde nyt hjem til dyr) .

Jeg må erkende at jeg tænker lidt som lillefisens mor, at det lyder som om du egentlig selv er blevet træt af hunden, og det virker til uanset hvad folk skriver, så har du nej hatten på, og har besluttet hun skal væk.

• #109   15. okt 2013 Nu har jeg læst det meste af tråden, men bliver nødt til at høre dig om noget.

Du skriver at du er hundemenneske?!?! men du vælger at leve resten af dit liv uden hund pga. en mand? Kan du det? Når forelskelsen har lagt sig, og i lever en fredelig og almindelig hverdag, vil du så kunne stå inde for dit valg, om at havde skaffet dig af med din hund?
    Vil du kunne leve med, at du aldrig mere skal have en hund indenfor dørene?

Eller vil du en dag blive angrebet af skyldfølelse, og had over at du gik af med hunden?

Hvis ikke, så find hende da et godt hjem, hvor hun er elsket. smiley

• #110   15. okt 2013 Faktisk er det ret træls med en lille tissetår da han har ubehandlede trægulve og det ødelægger dem..

Jeg har også ubehandlet gulve og en hvalp i huset!

Hvis der ikke skal mere til er det vist den rigtige beslutning med et nyt hjem smiley
    Og som en del andre skriver, er beslutning vist taget smiley

• #111   15. okt 2013 Er man i forhold med/uden børn/hunde/kat eller hva nu, vil man det, så får man det til at fungere begge partner, det er ikke kun den ene der skal få det til at fungere for den anden, det kan ikke gå godt på længere sigt.....

• #112   15. okt 2013 hvor er det trist.. smiley
    Her i huset er vi egentlig blevet enige om, at der på sigt skal flytte en lille dværggravhund ind...
    Men ikke om jeg ville overtage en hund, der har haft sådan et liv.... smiley
    Købt... trukket to kuld hvalpe, og så sat til salg efter at have været forsømt (på den ene eller den anden måde) over et stykke tid....
    og sådan er der sikkert flere der har det...

Udsigterne til et godt nyt hjem, er ikke de bedste (medmindre et af de tilbud der er kommet i tråden ender med at blive løsningen)

Kæft hvor jeg synes det er synd for den hund smiley

Og Rene's indlæg længere oppe er SÅ rammende

• #114   15. okt 2013 Jeg var for nogen år siden interesseret i en fyr. Han sagde han kunne lide dyr. Han havde selv haft både hund og kat før. Alt så godt ud. Men så kom han til at spørge hvorfor jeg ikke fik min hund aflivet. Hun led af allergi men var i behandling hvilket jo kostede penge.
    Resten af aften gik lidt trægt. Kort tid efter bad jeg ham gå hjem da jeg var træt.
    Og det var så det.

Aldrig om jeg vil lukke en mand ind i mit hjerte, som ikke har samme indstilling til dyr som jeg.

Du bruger uden tvivl en del flere kræfter på hans børn end han / en ansvarlig med ejer ... ville gøre på din lille hund. Men har du overvejet ikke at gide hans børn?

• #115   15. okt 2013 Nu har du fået to tilbud kan jeg se, fra BATDOG og jeg. Så nu er hendes fremtid sikret hvis du vælger en af os, jeg kan sagtens køre til Fyn så kan vi mødes på halvvejen. Eller mødes med BATDOG.

Men ja her skal hun være sterreliseret når hun kommer, så det kommer til at koste dig penge. Hos BATDOG er det gratis, så tag imod hendes tilbud hvis du ikke vil ofre penge.

Som sagt har du nu to mennesker som står klar, så må du gøre op med dig selv hvad du vil smiley

• #116   15. okt 2013 Ulla - Hvor ved du alt det fra? Er jeg gået glip af noget?

• #117   15. okt 2013 Problemet kan NEMT løses....

Du får bare din egen lejlighed..... sammen med Munthe.....
    Så kan kæresten komme der og besøge dig, når han har lyst..... ( og hilse på din dejlige hund )

Og når han har sine børn på besøg hjemme hos sig selv ... så kan han passe dem der ... og du har fred hjemme hos dig selv til at hygge dig med din hund...... smiley

• #118   15. okt 2013 min sidste x røg da han bla forventede at pigerne skulle sove i fyrrummet og jeg ikke skulle bruge så meget tid på træning.

hundene skal være der.. kæresten kan være der.

• #120   15. okt 2013 Du kan såmen også få et fra mig. Få hende steriliseret og sygeforsikret for det første år. Du klare transporten til Stevns. Så tager jeg hende også gerne.
    Calle elsker alle tæver.
    Belika elsker alle hunde.
    Så hvis din ellers kan med andre hunde burde det ikke give problemer

• #121   15. okt 2013 Stakkels hund.. At blive kylet ud på den måde..

Håber VIRKELIG at du tager imod BATDOG eller Natascha's tilbud..!

Stakkels stakkels lille Munthe..

• #122   15. okt 2013 -T- Du ved ikke noget om hvilket liv min hund har haft. Hun er hverken forsømt eller noget og hun har altid haft en væsentlig del af mit liv. Den eneste grund til at jeg overvejer det her nu er at jeg kan se at hun ikke kan have de samme vilkår i fremtiden.
    Og selvfølgelig har jeg haft mine egne møbler med da jeg flyttede ind i hans hus.
    Lad være med at blande ting ind i det som i ikke ved noget om.

Og det er rigtig pænt af jer at i vil tilbyde at tage hende men jeg er kun interesseret i at forære hende til nogen som har gennemtænkt det. Det skal ikke være en hurtig beslutning fra jeres side. Og slet ikke hvis i har hund i forvejen. Så vil jeg da være sikker på at hundene kan sammen. Munthe er ikke vant til at bo sammen med andre hunde. Men jeg vil bestemt overveje det.

• #123   15. okt 2013 så tag da imod Batdog, eller Natacha's tilbud.. den er jo tydeligvis kun til besvær.

• #124   15. okt 2013 Hun er i øvrigt sygeforsikret..

• #125   15. okt 2013 TS - Når folk herinde tilbyder at tage din hund, så er det sgu ikke en hurtig beslutning !

Folk herinde vil KUN hundene det bedste..!

• #126   15. okt 2013 Hun vil have rigtig godt af at være sammen med andre hunde, og mine kan med alle. Det kan BATDOGS med garanti også. Og jeg ved at både BATDOG, og jeg ikke gør noget overilet. Det er ikke alle der har brug for lang tid, for at tænke en hunds liv igennem smiley

• #127   15. okt 2013 Fandme nej, om en kæreste skulle bestemme om min hund skulle ud eller ej.
    Min mor har nogen gange fået et flip over, at Vaks har haft et lille uheld indenfor (Han er forfærdelig, når det pisser ned ude...), hvor hun også har råbt og skreget, og sagt, at han skal ud. Først når jeg svarer "Fint, så er jeg ude sammen med ham. Skal jeg bare begynde at pakke?", så dropper hun det igen.

Han er min og mit ansvar, og der er INGEN, og jeg mener vitterigt INGEN, der skal få mig til at gå af med ham.

- Jeg forstår ærlig talt ikke din beslutning, og jeg var flyttet med det samme, for så var det ikke min drømmemand, jeg havde fået mig.
    Hvis, som det lyder, beslutningen allerede er taget, så tag enten Natacha's eller Batdogs tilbud. Der vil Munthe i hvert fald få masser af kærlighed.

• #128   15. okt 2013 Hvor længe har du været sammen med din kæreste?

• #129   15. okt 2013 Ja det er jo altid nemt bare at fyre noget pis af, den danske kæmpe.
    Hvis hun kun var til besvær så ville det ikke være en svær beslutning for mig.

Synes du skal lade være med at skrive hvis du ikke har noget mere klogt at skrive.

• #130   15. okt 2013 I 2 år

• #131   15. okt 2013 Og jeg kan love dig for, at hvis de to siger, Munthe får et godt og blivende hjem, så mener de det også. Det har intet med en hurtig beslutning at gøre, det er ren og skær sandhed fra deres hjerter af.

• #132   15. okt 2013 jeg er sikker på, at Batdog, Natascha og Clle og Belinka's mor, vil tage sig godt at Munthe.
    de er garvede hundefolk, og tager ikk en overilet beslutning. er sikker på de mener det, når de siger de gerne giver hende et evigt hjem.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #133   15. okt 2013 Når man i mange år har fulgt lille Munthe herinde, går det avs i hjertet at læse denne tråd. smiley

• #135   15. okt 2013 og det er svært at komme med noget konstruktivt, når det virker meget som om din beslutning allerede er taget.. når tis på gulvet, er faktor nok til, at du kan forsvare hun skal ud, så bør du nok finde et ny hjem til hende!

• #136   15. okt 2013 Stakkels hund...

• #138   15. okt 2013 Okay... jeg tænkte du måske var "nyforelskelses sindsyg" men det er du så ikke...

Hvordan kan du overhovedet overveje det? det her handler jo ikke om din kæreste, men om at DU ikke kan overskue det liv du har etableret og accepteret med job, nye regler osv..

Vær ærlig overfor sig selv og lad vær at give din kæreste skylden for din egen beslutning.

Håber du finder en god familie til hende smiley

• #139   15. okt 2013 Det er ikke fordi hun har tisset på gulvet at hun skal gives væk - tag jer lige sammen med det i skriver..
    Kan ikke se hvorfor hun er en stakkels hund nu.. Jeg overvejer netop det her fordi at hun ikke skal lide nogen nød. Hvis jeg beslutter mig for at beholde hende er der en masse andre ting som jeg ikke kan. Jeg ville ikke fortsætte som det er nu.

• #140   15. okt 2013 Jeg bliver desvære nød til at smutte nu. Du kan sende mig en PB hvis du er interesseret i mit tilbud.
    Jeg ser det så inden jeg går i senge.

• #141   15. okt 2013 I bund og grund er hun jo "bare" i vejen for dit liv.....

Derfor folk skriver stakkels hund !

• #142   15. okt 2013 Jeg giver ham faktisk ikke skylden. Jeg respekterer fuldstændig at han ikke vil være en del af det.
    Det er helt klart min skyld fordi jeg vælger ham fremfor hende.. Mit største ønske ville da være at jeg ikke skulle vælge og jeg havde også håbet (og håber stadig) at jeg ikke bliver nødt til det..

• #143   15. okt 2013 Der er ting man giver afkald på når man får hund det er ikke noget nyt.... Du har vidst det i 6 år nu

• #144   15. okt 2013 Jeg har skam givet afkald på meget i de 6 år jeg har haft hende uden og jeg har bebrejdet hende det, men jeg vil ikke give afkald på den mand jeg elsker.
    Det er ikke bare et eller andet tilfældigt forhold.

• #145   15. okt 2013 >> Munthe har du læst min PB til dig?

• #146   15. okt 2013 Hvad er det du ikke vil vælge fra pga. hende? Jeg mener bare, måske du på en eller anden måde kunne stille det op overfor hinanden.

Opvejer det at give hende et nyt hjem, det hun giver dig, ja så skal hun da have et nyt hjem, hvis ikke, så skulle i måske få ændret på tingene derhjemme.

• #148   15. okt 2013 Som jeg tidligere har skrevet, så skal du virkelig tænke dig om og være sikker på, at du ikke ender ud i at bebrejde din kæreste, at du måtte give afkald på din hund pga. ham - og at du ikke ender ud i at give ham skylden for, at du måske aldrig får en hund igen (i hvert fald så længe du er sammen med ham).

• #149   15. okt 2013 Mette Kofoed - Den havde jeg slet ikke set, men har læst den nu og mange tak!
    Tak for det gode råd og ikke mindst forståelsen (eller en diskret måde ikke at forstå mig på smiley Jeg vil helt sikkert undersøge det!!

• #150   15. okt 2013 Arrh...... det er i virkeligheden dig selv , der er blevet træt af din hund..... ...fordi der er noget der er sjovere , og du ikke kan gøre nu....hmmm......

Og så var det nemmere at give kæresten skylden ... og at sige hunden pisser på HANS gulv.... og den ikke må sove i HANS seng....

Det kunne du jo bare have sagt fra starten af..... smiley

• #151   15. okt 2013
    Okay, jeg læser hvad du skriver. Dit liv og dine prioriteringer har ændret sig og derfor er vovse kommet i klemme, hvilket du godt selv kan se og det ønsker du ikke for din hund...
    Rigtigt?

Så ryger du lige i fælden herinde hos folk der hellere ville hugge en hæl og klippe en tå, fremfor at risikere at stå i din situation.

Jeg forstår det heller ikke rigtigt, men jeg bliver nødt til at tvinge mig selv til at respektere at det er der DU er lige nu.
    Jeg tror at filmen knækker for de fleste herinde når du forsøger at forsvare din beslutning i retning af " Det er med blødende hjerte", for svesken på desken. Det her er DIT valg, DIN beslutning og DIG der vælger kæresten fremfor din hund..

Den del, kan man pakke ind i nok så mange fine ord, men det ændrer ikke på det faktum at DU vælger din kæreste fremfor den hund DU har haft i 6 år.

Tør øjnene, giv vovse en kiks og tag så i mod BATDOG's tilbud og få det overstået, så vovse kan begynde på sit nye liv og du kan komme videre med dit..

Jeg vælger ikke at dømme dig, blot konstatere facts og opfordre dig til at handle NU.

Jeg kommer aldrig til at forstå det, men jeg respekterer at det er DIN beslutning.

• #152   15. okt 2013 Det lyder for mig fuldstændig som om det er DIG, der ønsker at komme af med hunden, men inderst inde ikke vil indrømme det overfor dig selv og derfor skal det hedde sig, at det er kæresten, der ikke vil have hende. Hvorfor skulle du ellers forsvare hans standpunkt så meget og ikke ønske at tage imod et tilbud fra ikke bare en, men to meget hundekyndige herinde fra om at give hende et nyt hjem. Jeg forstår altså ikke helt den slags tråde, hvor der bliver spurgt om råd, men hvor ingen råd kan bruges, selvom en hel del af dem faktisk er rigtig gode.

• #153   15. okt 2013 Line - det har jeg også tænkt meget på. Det skal ikke være sådan noget med at jeg bebrejder ham det i lang tid og det ender med at blive et argument i et lille skænderi eller sådan noget. Jeg har vist ham tråden her og han er selvfølgelig rigtig ked af at jeg er så ked af det, men jeg har gjort det klart for ham at det er mig der vælger at være sammen med ham vel vidende at det kan være konsekvensen..

• #154   15. okt 2013 Turbo ^^ said it!

• #155   15. okt 2013 Jeg har for det første ikke sagt at jeg ikke vil tage imod deres tilbud!
    Dernæst er det ikke hans skyld at jeg overvejer at gå af med hende og det er ikke fordi jeg ikke gider hende. Det er en sammensætning af de to ting.

• #157   15. okt 2013 Nu tænker jeg lige højt, og håber du vil læse det som et spørgsmål uden at bebrejde dig.

Men du siger du ikke vil vælge Munthe frem for din kæreste, men vidste du ikke allerede inden i fandt sammen, at han ikke brød sig om din hund?? I har været sammen i 2 år, og det har ikke faldet dig ind at snakke om fremtiden med ham OG Munthe inden det blev så seriøst imellem jer??

• #160   15. okt 2013
    TS, jeg tror altså ikke at du tænker helt rationelt lige nu. Om det så er fordi du er chokeret over den beslutning du er nået frem til, eller om det er fordi du er bundhamrende børnefornærmet over hvordan den her tråd har udviklet sig.. Jeg ved det ikke... Jeg tror faktisk heller ikke jeg vil vide det..

Det jeg gerne vil vide er, HAR du taget en beslutning om at vovse skal videre i teksten??

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #162   15. okt 2013 Skal du så seriøst ALDRIG have hund igen? Godt det ikke er mig.

• #163   15. okt 2013 Der er faktisk mange kærestepar , der bor hver for sig....... så behøver man ikke tænke på .... om den andens børn er " bange " for hunden.......om den pisser på gulvet.... eller sover i sengen.....

Han har sine børn hjemme hos sig selv.... UDEN dig og hunden..så bliver de ikke bange
    Du har din hund hjemme hos dig selv ,,,,,,UDEN hans børn....så har hunden det godt og sover i sengen igen...

Og så kan kæresten komme på besøg hos dig...... og alle er glade..... smiley

• #164   15. okt 2013 Din kæreste er da ret heldig. Du smyger dig for at gøre ham tilpas.. Hvad får du igen?

• #166   15. okt 2013 Hvor gammel er han?? Og hvor ved i det fra?

• #167   15. okt 2013 Jeg kender hverken dig eller din hund - er ny her på HG. Kan kun sige at hvis hun virkelig er alene ti timer hver dag, så er alt det andet faktisk underordnet for en hund bør absolut ikke være så længe alene. Spørg enhver dyrlæge, hundetræner eller hundeadfærdsekspert. Så med mindre du kan ændre på det forhold, så bør du ikke beholde hende - det er simpelthen for længe! Ikke mærkeligt hun kommer til at tisse på gulvet - prøv lige selv at holde dig så længe.

• #169   15. okt 2013 Ja her er huset i et plan, med lukket have. To dejlige hunde at lege med, man må være i alle møbler, og i alle rum. Man sover i soveværelset hos os om natten, man kommer ud at løbe frit hver dag. Kan hun ikke det, vil hun få en lang line på. Der er næsten altid en hjemme, så alene tid er der ikke meget af.

Her fodres kun med kornfrit foder, råt kød og ben. Og som BATDOG siger bliver vores hunde ved os. Jeg har ikke børn, og får det aldrig. Er selv sterreliseret så det er med garanti smiley

Så ved du lidt om os.

• #170   15. okt 2013 Super flot indlæg TurboVovsen!
    Og mange super indlæg generelt i tråden her.

Jeg er lidt forvirret over hvad du TS gerne vil have svar på?
    Du stiller ét spørgsmål i dit indlæg:
    "Nogen der har været i samme situation eller har nogle gode ideer til hvad man kan gøre?? "
    Men hvad mener du med "kan gøre"?
    Der kommer super mange rås og forslag, men
    1) du skriver at alt er forsøgt
    2) så er jeg helt enig med dem der skriver, at det lyder som om beslutningen er taget.
    At du godt ved hvad du vil prioritere lige nu...

Og derfor er jeg helt enig med Turbos indlæg!

• #171   15. okt 2013 Din kæreste har vidst hvad han gik ind til. Han kan ikke forvente du sælger din hund. Jeg ville til at starte med, ikke have en kæreste der ikke kan lide hunde. Tænk på den lille hund, i hendes verden er du hele hendes liv.

• #173   15. okt 2013 Hold op en tråd..
    Jeg kan ikke skrive noget, som ikke allerede er blevet skrevet. Så det vil jeg ikke gentage, selvom jeg slet ikke forstår dig..
    Men jeg vil bede dig om, inderligt, at du virkelig virkelig seriøst overvejer BADDOG og nataschas tilbud. Det er ikke et tilbud du nødvendigvis vil få igen. Og gode hundenørder med overskuddet, hænger ikke på træerne..
    Tænk over det. Du kan være 110% sikker på, at din hund vil få det fantastisk, og ikke vil savne sit gamle liv et sekund..
    Og udover det. Når du selv bliver ved med at nævne, at du er et stort hunde menneske, og bestemt kun tænker på din hunds bedste... Jamen så læg handlekraft bag de ord, og gør en "uselvisk" gerning, og giv hende et dejligt og indholdsrigt liv.. Hvis det ikke er for din egen skyld, jamen så gør det for hendes..

• #174   15. okt 2013 Det er da bedre at give hende til HG folk end tilfældige andre muligheder , de folk der er her brænder helt sikkert for hunde og du vil kunne følge hunden via deres profiler ....

Du kan da ikke finde større sikkerhed for at finde et nyt hjem med hjerte- og husrum til netop den hund du siger du elsker, så "undskyldningen" med at det er en hurtig beslutning virker sær .... hurtig ja, men der er næppe nogen af de der har tilbudt sig der er uovervejede omkring hundehold ...

Så jeg synes du skal få den beslutning taget hurtigst muligt for alles skyld, og så vænne dig til tanken om at dit liv med hund er slut .....

• #175   15. okt 2013 Jeg kender BATDOG og hendes kærlighed til hunde. Hun ville være en af de få, jeg ville kunne overlade mine hunde til!! Og det siger ikke så lidt.

• #176   15. okt 2013 Det vil sikkert ikke være første gang, hun kommer til at tisse på gulvet - især ikke, når man tænker på, hvor meget hun er alene.
    Tænk også på kærestens gulve, hvis hun skulle få dårlig mave.

Din kæreste hører åbenbart til den type mennesker, der kan sige utroligt meget og få andre til at beslutte, hvad man selv ønsker, uden at bruge ord.
    (Nogle kalder det at manipulere).

Bortset fra det, så skinner dine egne prioriteringer mht din fritid tydeligt igennem, så jeg ville ret hurtigt benytte mig af et af de gode tilbud, du har fået.

Det korte af det lange er, at der ikke længere er plads til Munthe i dit liv.

PS: Og så¨må man krydse fingre for, at din kæreste (eller et af hans børn) ikke kommer til at tabe et glas rødbeder på gulvet.

• #177   15. okt 2013 Bat: ser vi dig d.25-26?

• #178   15. okt 2013 De forhold Batdog kan stille med, dem kan jeg ikke match. Tag du imod hendes tilbud du får næppe et bedre et af slagsen.

• #180   15. okt 2013 Jeg er i gang med at male mit køkken. Og for at min hund ikke skal levere pels til de nymalede låger - og for han ikke skal kede sig alt for meget, har jeg sendt ham ud til mine forældre.
    Og jeg SAVNER ham så det gør helt ondt, selvom jeg ved han kommer hjem imorgen.
    Prøv at forestil dig livet uden hund. Vær ærlig overfor dig selv. Kan du leve med den tanke, at hun aldrig mere vil være der.....????

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

#181   15. okt 2013 Ja, der er ingen tvivl om at de forhold Batdog kan tilbyde, vil være en drøm for en aktiv gravhund. Og mine erfaringer er at gravhunde og hønsehunde harmonerer rigtigt godt sammen. smiley

• #183   15. okt 2013 Nu har jeg ikke læst alle indlæg men kun en del af de første... Det du siger er, kæresten er ikke hundemand, du har fået nyt arbejde osv osv og du synes din hund har ændret sig... Som alle andre skriver pas på, heller ud med kæresten end hunden, og hvis du synes hun har ændret sig så meget, så må du måske bruge lidt mere tid på hende når du er hjemme, hun føler sig måske skubbet lidt til side... Men hvis hun intet fejler eller noget, så kunne jeg aldrig drømme om at gå af med min hund, aflivning eller give hende væk, jeg ville give hunden meget ekstra kærlighed og vise jeg self er den samme endnu... Og alle jeres gamle vaner, behold dem og gør hende tryg....

• #184   15. okt 2013 Der er så mange herinde der står bag batdog, så lyt dog.... Hun vil gerne tage din hund, og der er beskrevet hvor godt et hjem det er for en hund.

Vil du ikke hellere have at hun er et sted hvor hun er elsket end hos jer..?
    Det er da det dit indlæg går ud på...at finde et nyt hjem...

Det er et flot tilbud batdog gir, tag imod det.

lady overtog jeg da hun var 9 mdr. Fik hende bogstaveligt talt kastet i armene.
    Hun kunne intet, og var urenlig.

Hun er nu verdens dejligste hund, og hun blir her resten af hendes liv.
    Så bare fordi man tager en hurtig beslutning er det ikke ensbetydende med at hun bliver kastebold.
    Jeg havde sat mig ind i at skulle have hund end dag, men bestemt ikke regnet med at det skete et par måneder efter..

Så tag imod det tilbud, kontakt batdog, og snak med hende, så bliver du også mere tryg, tag ud og se hjemmet??

• #185   16. okt 2013 Sorry jeg er målløs, du har haft hunden i 6 år, trukket 2 kuld hvalpe på den og nu er du flyttet sammen med kæresten og så passer hun bare ikke ind længere, jeg siger sgu også stakkels hund smiley

Jeg har selv lige stoppet et forhold til en mand jeg var glad for, han påstod det var fint jeg havde mine hunde og det kunne han sagtens leve med osv, men kunne også bare mærke på ham at de var i vejen for ham, bare de ville sige hej.

Så ved du hvad, jeg er SINGLE igen og det er jeg glad for, ingen mand skal får mig til at gå af med mine hunde og ingen mand skal skubbe dem væk.

• #186   16. okt 2013 For mig at se, lader det ikke til, der er så meget at rafle om, for det, at du bor sammen med kæresten og beholder hunden, fører kun til, at I alle 3 mistrives.

Derfor vil jeg også støtte:
    1. At du afleverer hunden til Battdog. Så er du sikker på at vovsen får et super godt liv fremover, men samtidig skal du være indforstået med savnet, og at du sandsynligvis aldrig skal have hund igen (ihvert fald ikke sammen med din nuværende kæreste)

2. At du flytter i en lejlighed for dig selv sammen med hunden.
    Det betyder jo ikke, at I ikke stadig kan være kærester, men I vil selvfølgelig ikke have nær så megen tid sammen. Til gengæld kan du gøre lige hvad der passer dig i dit eget hjem, og det samme med hunden.

Jeg har nu været sammen med min forlovede i 8 år, og vi er endnu ikke flyttet sammen. Han har 2 katte, men må ikke have hund i lejligheden. Jeg har hund, og delebarn (teenager) men må kun have 1 kat mere. Til gengæld blomstrer kærligheden smiley Måske fordi vi ikke har de små irriterende dagligdags gnidninger m.h.t. oprydning, rengøring, indkøb, økonomi, husregler o.s.v., o.s.v. smiley

• #188   16. okt 2013 Nu kom jeg et pænt stykke ned i indlæggene inden jeg valgte at kaste mig ind i debatten.
    Jo, jeg er hundemenneske, men har aldrig været specielt vild med de helt små hunde eller DSG for den sags skyld. Jeg har altid tænkt noget i retning af Golden retriever til mig som en hunderace... MEN tanker og holdninger ændres...

Jeg lærte min mand at kende og flyttede sammen med ham og hans to små hunde. Og fra dag 1 har jeg været klar over at jeg kunne/skulle aldrig nogensinde bede ham vælge mellem mig og hundene, for så var det altså mig, der måtte "lade livet" - og det selvom vi er stormende forelskede i hinanden efter snart 4 års forhold...
    Jeg bliver irriteret over at vores lille hund af og til har uheld på gulvet om natten - hun er snart 8 år gammel. Det, der irriterer mig ved det, er at jeg står op meget tidligt og tænder ikke lys... og så er det ikke fedt at jokke i en lille sø eller en lille lort, der ligger på gulvet. Og nej, hun giver sig ikke til kende med at hun skal ud, så lige hvad det angår, så har vi ikke en jordisk chance for at forhindre det. Og det er altså heller ikke hver nat smiley
    Så et eller andet sted, så tænker jeg lidt at din kæreste "bare" skal mande sig op og lære at acceptere at du har hund lige så vel som at du accepterer at han har børn - ikke at jeg sammenligner børn og hunde... Det kan lade sig gøre med lidt god vilje.
    Held og lykke.

• #189   16. okt 2013 Du skulle nok bare have lavet en annonce i markedet, når beslutningen på forhånd var taget.

• #190   16. okt 2013 Problemet er jo i mine øjne ikke bare hunden, problemet er hvor meget vil du bøje dig og ændre dig som person for at passe ind i din kærestes liv? Han kan ikke lide hunden, væk med den, men hvad er det næste han ikke kan lide? Måske din veninde? Det næste er måske din mor, så kommer dit tøj og din måde at spise på, sådan kan det fortsætte;( du skal beslutte hvem du er, og hvor meget du vil ændre dig for at passe ind;)

• #192   16. okt 2013 En lille sidebemærkning, da jeg ved hvad nogle mennesker kan finde på at tænke smiley

BATDOG og jeg har ingen konkurence kørende, vi vil begge Munthe det bedste. Derfor tilbyder vi os selv, og åbner vores hjem.

Bare så der ikke er nogle der får forkerte tanker smiley

• #194   16. okt 2013 Natascha, det tror jeg ikke der er nogen der tror. Jeg gør i hvert fald ikke. I er efterhånden så gamle i gårde herinde, at folk godt ved hvad I står for.

TS jeg synes helt klart du skal få snakket med de 3 der tilbyder Mynte et nyt hjem, for det lyser langt ud af dine indlæg at du har besluttet dig.
    Det er fair nok, det er din beslutning. Jeg er ikke enig i valget, men det er som sagt op til dig.

Og det er med blødende hjerte, grædende knæ og hvad ved jeg, det ændrer ikke på at det er DIG der har besluttet at Mynte ikke passer ind mere. Jeg tror det er det folk reagere på.
    Vær ansvarlig og få givet Mynte et liv hvor hun er ønsket og får sine behov dækket, for det skylder du hende.

• #195   16. okt 2013 Kunne ikke lade være med at få den tanke, at det her er årsagen til at vi ind i mellem er liiiiidt skrappe ved unge mennesker der gerne vil have hund. Mange kan tage det ansvar alvorligt, men der er også dem der har glemt at tænke på at livet ændrer sig på mange fronter fra man er ung til voksen. Og det er ikke nok bare at have hunden i nogen år, trække et par kuld til lommepengene og så kassere hunden når der dukker noget sjovere op!

Natascha og Batdog - I er for seje og jeg er sikker på at Munthe vil blive lykkelig uanset hvem af jer hun havner hos!

• #196   16. okt 2013 PS. hvis det kræver en sterilisation er jeg frisk på at give den første hundredekrones seddel til en hjælpefond, hvis det er det der skal til!

• #197   16. okt 2013 Ts, hvad foreslår du selv?
    Du vil ikke af med kæresten - du elsker ham jo
    Du kan godt forstå, at han vil af med hunden, som bare ikke passer ind i jeres nye fælleslivsstil
    Din hund er alene mange timer ad gangen, tisser på hans ubehandlede trægulve og har ikke samme status hos dig som før - prioriteringerne er anderledes, måske kræver kæresten også meget tid sammen med dig
    Der er ingen måde, kæreste, hund, børn og du kan forenes - I har jo prøvet så meget...

For mig at se, er beslutningen taget.. At hunden må ud, forstår jeg ikke, men hvis det absolut ikke kan lade sig gøre, at få jeres samliv til at gå op i en højere enhed, så er omplacering nok bedst smiley

• #198   16. okt 2013 Jeg kender også en der ville give hende et godt hjem.

• #199   16. okt 2013 Som mange ville jeg godt nok have svært ved en mand der ikke kunne med hunde/dyr ...

Og jeg tænker faktisk at det ikke nytter at din kæreste tager sig sammen, eller du føler dig tvungent til at bruge mere tid, for det bliver ikke ting I gør af kærlighed men af pligt, så gør dig selv, forholdet og allermest hunden den tjeneste at få den formidlet videre til et sted hvor det at bruge tid på den er en fornøjelse og ikke en pligt ....

• #200   16. okt 2013 Tror slet ikke det er kæresten der er problemet i sidste ende........Munthe er kommet i vejen for ejer´s nye liv og hunden kan ikke bidrage med mere....så ud til højre

Ja det er nok lidt hårdt skrevet, men det er sådan jeg opfatter det , efter at have læst resten af tråden....

• #201   16. okt 2013 Tre scenarier:

1. Kæresten ønsker i bund og grund ikke hunden, derfor skiller man sig af med den.
    Et udtryk for total manglende grundlæggende respekt i forholdet, hvor kæresten ikke magter at se hvad der gør sin partner lykkelig og lægger et indirekte pres ved at være mindre overbærende. Manipulerer ganske enkelt indtil TS selv får et behov for at komme af med hunden.

2. TS ønsker i bund og grund ikke længere hunden, prioriterer nu anderledes og lever ikke et liv, hvor hunden passer ind.

3. TS er holdt op med at respektere sig selv. Ønsker stadig sin hund, men er så behagesyg at hun bliver nødt til at tilpasse sig sin kæreste. Frasiger sig en del af sig selv for, holder ikke på det, der definerer hende. Elsker sin hund, men elsker ikke sig selv - og forsøger desperat at gøre sig fortjent til sin kærestes kærlighed.

Nr. 1 og 3. er der virkelig noget at arbejde med, men arbejdet har intet med hunden at gøre.
    Nr 2 er enkelt - væk med hunden og skaf ALDRIG en anden.

• #203   16. okt 2013 Jeg tror Rene' og *CH* har ret. TS synes hunden er kommet i vejen. Og for at lette sin egen samvittighed så bruger hun nu kæresten som undskyldning smiley
    TS giv hunden til en af dem der har tilbudt at give hende en tryg fremtid. Det er det bedste du kan gøre for hende.

• #204   16. okt 2013 Jeg lægger også gerne lidt i puljen til sterilisationen.

• #205   16. okt 2013 Er normalt ikke bleg for at hjælpe til, men lige her, der smider jeg sgu ingen penge til en pulje ....!

• #206   16. okt 2013 Helt ærligt, så har jeg heller ikke lyst til at lægge nogen penge om jeg så kunne.

Her må TS altså tage ansvar for sine valg selv.

• #207   16. okt 2013 Pokker mig NEJ...... om det kan være rigtigt at brugere på HG skal lægge penge til at få hunden steriliseret......... HELT ærligt...

Eftersom både TS og kæresten er væk 10-12 timer om dagen... må man gå ud fra , at de har arbejde..... og har råd selv.....

TS og kæresten har kendt hinanden i 2 år...... og for 1½ år siden fik Munthe hvalpe..... ( det må de da have været fælles om så )......

Denne historie er KUN fordi TS er blevet træt af sin hund... fordi der nu skal ske noget der er sjovere... og hunden er i vejen for det.

Stakkels lille Munthe..... at være sådan i vejen....... efter 6 år... og med 2 kuld hvalpe i bagagen...... ... og så skal den bare UD.

Jeg vil ikke sige hvad jeg tænker om det...... meeen.. smiley

• #208   16. okt 2013 Jeg ved ikke lige hvad det er der får jer til at tro at jeg vil kræve penge for at skulle af med hende. Det har jeg aldrig skrevet. Jeg mindes heller ikke at kunne huske at have skrevet at jeg var et kampe hundemenneske. Dernæst behøver i skam heller ikke at samle penge ind til mig. Jeg tjener mere end rigeligt til at kunne holde mine egne udgifter oppe - også en evt. sterilisation.
    Til dem af jer der er helt sikker på at jeg ikke vil tage imod nogle af de tilbud jeg har fået - også forkert. Det overvejer jeg skam meget.
    Jeg vil meget gerne høre på jeres råd og meninger - både gode og dårlige, men hold jeres bryggerier og spekulationer for jer selv.

I øvrigt tisser hun ikke på gulvet fordi hun er alene hjemme. Hun har aldrig uheld når vi har været på arbejde. Det er sket nogle gange fordi hun har været syg.

• #209   16. okt 2013 Og så vil jeg i øvrigt takke mange gange for de private beskeder jeg har fået. Både med gode råd og advarsler mod at tage imod det første og det bedste tilbud i denne tråd.
    Det sørgelige ved HG er jo desværre at hvis man ikke lige er enig med flertallet herinde bliver man nødt til at skrive en privat besked for ikke at blive haglet ned herinde. Anyway - tak fordi i alligevel gjorde det smiley

• #211   16. okt 2013 Varkhund - umiddelbart er det vist ikke så meget kærestens holdning, som det egentlig er TS egen følelse af ikke at kunne give hunden de samme rammer som tidligere.
    Hvis hunden ikke trives, og TS ikke føler at lysten/tiden/overskuddet/whatever ikke længere er der, så er det da meget bedre at give hunden et nyt hjem.
    Så kan man mene om TS hvad man vil, men set fra hundens synsvinkel, så vil den garanteret hellere i nyt hjem hvor den er ønsket.

• #212   16. okt 2013 Simba, i givet fald er denne tråd lidt overflødig. Så er det jo bare at få hunden videre til et bedre hjem.

• #213   16. okt 2013 CH - det er vi helt enige om - men nu har TS jo oprettet tråden, - måske i håb om at få medhold i at det er det rigtige at gøre... Og har hun det, som jeg læser ud af det her, så er det bedste hun kan gøre at formidle hunden videre....
    De råd som brugerne kommer med bliver jo tildels afvist, så inderst inde har TS måske taget sit valg, men manglede accept fra andre...
    Jeg ved det ikke - det er rene gætterier....

• #214   16. okt 2013 Hvad er det, denne tråd egentlig skal, TS?
    Der er kommet både gode, hårde og resignerende råd.. Kan godt forstå, hvis du er i vildrede.. Du skal under alle omstændigheder gøre, hvad der er bedst for Munthe smiley

"Ud til højre med hende" - hvis det er det bedste.. En omplacering er helt sikkert at foretrække frem for et trist hundeliv.. Det er vigtigt, at tænke på hunden..

Behold, pas på og beskyt hende, hvis dét ef det bedste.. I så fald kræver det en omstrukturering af jeres familieliv, hvor børnene måske inddrages mere, så de ikke er bange for hende? Og hvor kæresten mere eller mindre lader hende være - og kun indvolveres i det omfang, han selv ønsker.. Og gør alle det helt klart, hvor meget tid du vil komme til at bruge hende.. Hun skal jo have opmærksomhed, selvom hverdagen er travl

Håber det bedste for din lille hund smiley

• #215   16. okt 2013 Nu skriver du, at du er blevet advaret?

Synes du ikke selv det er hamrende usmageligt at skrive her, når vi ALLE kan se hvem der har tilbudt sin hjælp?

Så kan man snakke om at flytte fokus fra sig selv, endnu engang i denne tråd.

Mit råd til dig er at huske at konfrontere dem der bliver svinet, om sandheden af det der lander i din pb, inden du begynder at løbe med sladder og halve vinde...

• #216   16. okt 2013 Tænkte ærlig talt det samme som Maria.

Og så forstår jeg heller ikke, hvorfor folk ikke kan sige deres mening i forum, istedet for at skulle krybe til pb, når personen der omtales slet ikke har nogen anelse om det. Det er altså usmageligt.

• #217   16. okt 2013 Ja - det er altid let at komme med stikpiller i PB'er hvor man ikke bliver stillet til regnskab for de beskyldninger man kommer med.
    I dette tilfælde er det virkeligt svært at forestille sig en sandfærdig fremstilling, der skulle kunne fremstille de tilbud du har fået i et negativ lys.

Men igen...altid godt at kunne flytte fokus! I stedet for at få en løsning med det samme, så skal den liiige en tur omkring DBA eller hvad?

• #219   16. okt 2013 Har ikke læst det hele, men...........

Jeg boede med mand og 2 børn - vi fik hund +hund nr 2 - og var billedet af idyllisk kernefamilie.

Så begyndte jeg at træne med hundene - og blev grebet af det. Det var et problem - også selv om han var langt mere væk end mig - for pludselig stor jeg jo ikke til rådighed 24/7 - og aftensmaden skulle han måske selv finde ud af. Tsk tsk........

Han blev irriteret - og det viste han tydeligt ift hundene. Smækkede med døre, hvis de gøede og lign charmerende ting.

Men spurgte jeg direkte - så nej, nej - så var alt fint.

Kunne godt mærke det var blevet til noget, hvor jeg rendte og glattede ud, lavede livretter m.m. for at please........og det var et eller andet sted sgu uværdigt, men hvad gør man ikke............

Han var mere og mere væk - og så gik jeg til ham. Det skyldtes hundene, var svaret........det var enten dem eller ham ( ældste hund var nu 6 år ).

Jeg var helt smadret over at stilles over for dette dilemma - efter næsten 10 års samliv.

Tænkte rationelt - og at hans reaktioner var totalt overkill ift hundene - og så gik jeg i hans gemmer. Bæstet havde sørme diverse affærer rundt omkring, fandt jeg ud af ............

Såeh - jeg meddelte jeg valgte hundene, og bor nu småt og har kun til dagen og vejen, men jeg har min frihed!!!!! Har ikke solgt min sjæl til en person , som alligevel ikke ville MIG, men kun have nogle rammer i form af den perfekte kernefamilie.

Havde jeg ikke haft hunde - havde han haft en anden undskyldning. Han magtede ikke et forhold på den lange bane. Gør han stadig ikke - meget sjovt at se historien gentage sig igen............og igen............og igen.

Hvor er det godt jeg valgte hundene - og mig selv!

• #220   16. okt 2013 Hvis folk advare dig imod at tage mit tilbud, så er det fordi de ikke kender mig. Dem der kender mig ville aldrig sige sådan noget, det skal du bare vide.

Og det samme hvis de advare dig om BATDOG, det er fordi de ikke kender hende.

Hvad du gør er helt op til dig, men jeg vil ikke bare se til når der skrives at de advare imod mig. Alle kan få lov at komme her, og se hvordan mine hunde har det. Jeg har intet at skjule, hundene er det der kommer først her i huset.

Og sådan er det med garanti også hos BATDOG.

• #223   16. okt 2013 Enig med BATDOG, her står tilbuddet også ved magt.

Jeg ved at vi (BATDOG eller jeg selv) kan give hende hvad hun ønsker.

• #224   16. okt 2013 Jeg kan kun anbefale af tage imod et af de tilbud du har fået, det er super kompetente og rare mennesker som har tilbudt dig at tage hende ind.

• #225   16. okt 2013 Selvom at jeg hverken kender Natascha eller BATDOG personligt..

Så ville jeg absolut ingen skrubler have ved at sende mine hunde hjem til dem.. Og det er selvom at min hanhund er en meget speciel herrer der bestemt ikke kan lide hvem som helst og hvad som helst..

Jeg VED at de ville få det godt hos dem..

Så for Munthe's skyld..

TAG IMOD ET AF DERES TILBUD !

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

#226   16. okt 2013 Klap nu hesten. Det er da yderst fornuftigt, at man ikke blot giver hunden væk til den første der byder sig til. smiley

Jeg må sige at jeg var blevet utrolig forarget, hvis der var blevet takket ja til et tilbud med det samme. Man skylder dog hunden, at alting er tænkt igennem og det ender med et perfekt match. smiley

• #227   16. okt 2013 Munthe:
    Du svarer jo ikke på nogen af de spørgsmål der kommer her i tråden...

• #229   16. okt 2013 Nu har jeg endelig fået læst alle indlæg. Jeg har bestemt mig for at svare dig TS på det du skriver, ikke det jeg selv ville vælge smiley Hvor er det dejligt at du har fundet kærlighed, den er ikke til at leve uden. Men hvor er det synd, at der ikke er plads til alle i jeres forhold smiley Selvføldig tager det tid, at få alle brikker på plads, især når der er børn. I dit indlæg er det meget tydligt, at du et eller andet sted, har besluttet dig, for at skal af med din hund. Du skriver så her inde, ihåb om at kunne dele dit valg, med andre og få en god "snak" med hundefolk. Sikkert fordi dit 6 årige venskab med din hund, er svær at sige farvel til, samtidigt med at du har travlt med din store kærlighed smiley hans børn, nyt arbejde, flytte sammen, jeg forstår godt hvis du er lidt rundt på gulvet. Men jeg synes at det er godt at du spørg om hjælp herinde, så er det første skridt taget. Med de arbejdstider du har, fortjener din hund helt sikkert et nyt hjem, hunden er dit ansvar og ingen anden. De søde mennesker herinde som har tilbudt at åbne deres hjem for din hund, dem synes jeg du skal mødes med, hos dem. Få en god snak, se hvor din hund bedst falder til smiley Tænk på hunden, alle de gode år i har haft sammen, tag en beslutning og få det overstået. Nyd din kærlighed, din nye tilværelse og se fremad smiley Hvem ved hvad fremtiden bringer smiley Held og lykke med det hele. Jeg er IKKE kedaf at sige det, men jeg vil tilhver en tid vælge mine 3 piger, fremfor en mand, dem er der squ mange af smiley Du må bare aldrig fortryde din beslutning smiley

• #230   16. okt 2013 "Og så vil jeg i øvrigt takke mange gange for de private beskeder jeg har fået. Både med gode råd og advarsler mod at tage imod det første og det bedste tilbud i denne tråd"

Nu ved jeg tilfældigvis mit tilbud ikke var det første ej heller det bedste tilbud, så jeg er ikke såret, hverken over de anno PB advarsler, eller at du vælger at offentlig gøre dem, og oven i købet takke for dem.
    Men jeg tager hatten af for Batdog og Natascha for at hæve sig over dette, og ikke trække deres tilbud tilbage. Jeg er ikke sikker på, jeg havde reageret lige så storsindet.

• #231   16. okt 2013 What?!?! Har kun læst startindlægget, men jeg er mundlam smiley

Jeg har EN gang fået af vide at jeg måtte vælge mellem min kæreste igennem et år eller min hund.
    Kæresten røg ud samme dag.

Tro mig, jeg ville gøre det igen.

• #233   16. okt 2013 Jeg tror at TS har fået en hulans masse at tænke over efter denne tråd, så mnan skal nok ikke forvente, at der kommer en afgørelse m.h.t. Munthes fremtid lige nu og her - og det er også godt, for selvfølgelig skal man ikke tage overilede beslutninger.

Jeg tænker bare stadig om det er det rette sted at bo - med eller uden hund -, hvis han er så pernippen med sine gulve m.m.

Hvad nu hvis I fik et fælles barn? Kunne I så blive enige om opdragelse, hvad barnet må og ikke må, hvordan man håndterer konflikter, hvor meget må barnet og legetøj fylde, skal der købes ekstra gulvunderlag til baby, hvornår det er slut for baby at være i soveværelset o.s.v???
    Jeg turde ikke få barn med en mand, der ikke giver plads! (ved selvfølgelig ikke om I har planer om et barn, men du er ung, så muligheden er der)
    Jeg var flyttet! ....

• #234   17. okt 2013 I TS oplæg overvejer hun at finde et sted hvor hunden kan være midtpunkt, har spurgt familie og venner , så overvejelserne er næppe nye, her kommer så tilbud fra kompetente hundeejere som man kan vælge og hvor man kan følge hunden, fremfor en tilfældig ukendt familie fra GG eller DBA ...

Forstår slet ikke trådens oprettelse hvis ikke TS tager imod et af disse tilbud ....

• #235   17. okt 2013 Eller også havde TS håbet på lidt sympati og rygklap, det fik hun så ikke i tråden her og så er de fleste på hg bare dumme......

• #236   17. okt 2013 Helt ærligt! Hvis jeg stod og måtte finde nyt hjem til en af mine hunde, så ville jeg på ingen måde benytte mig af nogen af de tilbud der er kommet her! De er da efter min mening så gennemsyret af "stakkels hund og dumme hundeejer" ikke på vilkår om jeg ville henvende mig til dem;) det er da muligt at hjemmene og brugerne er gode nok;) men med en indstilling som den der skinner igennem ville jeg helt klart finde noget andet;)

• #238   17. okt 2013 Nu er der jo heldigvis andre og sikkert minst lige så gode eller bedre hjem at finde i verden;)

• #239   17. okt 2013 @ Bodil, ja sådan er vi så forskellige, at finde et hjem hvor hunden ville få det godt ville for mig være vigtigere end mine evt. sårede følelser .... og på andre slags sites for hunde kan du ikke være sikker på at folk står for det de udgiver sig for hvis de er vildt fremmede ....

Her er både profiler, andre hunde, deres gamle tråde osv hun kan gå ind og læse og dermed få en idé om hvilke hjem der tilbydes ... mere sikkert bliver det næppe for at hunden får det rigtige hjem .... og ja for mig er det hunden der tæller TS skal såmænd nok komme videre med kæreste og børn ....

• #241   17. okt 2013 Jeg er fuldstændig mudlam... TS, hvis du vælger at du vil af med din 6 årige gravhund. så håber jeg aldrig nogensinde igen du vælger at få hund igen!
    Der er så mange her på denne tråd som kan give hende et fantastisk hjem. tag imod de tilbud.. det skylder du din hund!

• #242   17. okt 2013 Bodil D.....

Tjaaa..... der er sikkert mindst lige så gode og bedre hjem at finde rundt om i verden.

Så du fiser da bare rundt i hele VERDEN.... fra Grønland til Australien....hen over Syd-Afrika.....en tur til Ungarn og Tunesien....+ Rusland og Portugal....... Hvis du kommer i den situation , at du skal af med en af dine hunde......

Husk nu at banke på ALLE dørene i de forskellige lande..... så du er HELT sikker på , at du har fundet det RIGTIGE hjem til dine hunde.

Hold dig for Guds skyld fra HG..... her er vi alle sammen ukompetente til at tage vare på DINE hunde.
    ...........................................

Jeg ved godt hvem , der vil tage sig godt af mine hunde her på HG.....deriblandt er nogen af dem , der har tilbudt sig her i tråden..... + flere andre....
    Jeg har faktisk allerede lavet en aftale med een herinde ( godt nok ingen der er her i tråden ).... om at tage mine hunde , hvis jeg går hen og kreperer før hundene.

GOD TUR verden rundt til dig.... hvis du skulle komme i den sørgelige situation som TS er.... smiley

• #243   17. okt 2013 Man kan jo skrive hvad som helst på nettet;) og hvilke grunde man har til at tilbyde nyt hjem kan jo ikke rigtig efterprøves;) jeg kender ingen af jer;) jeres tilbud kan da være givet af et godt hjerte, men hånden på hjertet, det kan også lige så godt være et tilbud givet ud fra ønsket om at "se godt ud" det kan jeg ikke vide;) og når det så åbenlyst skinner igennem at man er helt og aldeles uenig med TS og den beslutning hun vælger at tage, så ville jeg afgjort vælge en anden løsning hvor jeg følte et oprigtigt ønske om at hjælpe både ts og hunden;)

• #244   17. okt 2013 Og så vil jeg lige påpege at vi her igen ser et klassisk eksempel på HG og rygklapperi;) fint nok men ærlig talt lidt mærkeligt at man blindt tror på hvad nogle personer bag skærmen skriver;)

• #246   17. okt 2013 Kunne ikke sige det bedre end BATDOG.

• #248   17. okt 2013 Jeg sidder helt mundlam, har fulgt med i tråden her de sidste par dage, men jeg vil godt nok bare opfordre som så mange andre, kom af med den hund... Jeg ville aldrig selv have samvittighed til at vælge min kæreste frem for min hund.
    Jeg tror ikke på du finder et lige så godt sted og tilbud som hos batdog. Her ville jeg slet kke tvivle på om min hund fik det godt og fik den opmærksomhed hun skulle have.
    Det kan sagtens være du kan finde et lige så godt hjem på dba til hende, men chancen er også stor for det modsatte.

• #249   17. okt 2013 Jeg har snakket med BATDOG før, og kender også Natacha en smule.
    Og jeg kan med hånden på hjertet sige, at de aldrig ville tilbyde et hjem til en hund, bare for at se godt ud.

Bodil, du kender dem ikke, så synes det er forkert at dømme dem.
    Jeg kan i hvert fald stå inde for at de begge to er fantastiske mennesker, som elsker hunde meget højt. Ingen hund kommer til at lide nød hos hverken den ene eller den anden af dem, det er helt sikkert.

• #250   17. okt 2013 Jeg kender kun Batdog...
    Og hvis jeg en dag stod i den situation at jeg ikke kunne beholde min hund, og hun tilbød at tage sig af ham, så ville hun få en pose penge med for det.
    For jeg er 100% overbevist om at bedre hjem vil være svært at finde, og det vil være min højeste prioritet at vide at min hund vil få det godt.

• #252   17. okt 2013 Jeg dømmer jo ingen;) jeg gør bare opmærksom på at jeg kender ikke de personer der her tilbyder hjem til hunden;) jeg har ikke nogen ide om hvorvidt deres motiv er ok;) jeg ville ikke benytte mig af deres tilbud, fordi det så tydeligt skinner igennem at de ikke er enig med TS;) i sidste ned er det T s der tager beslutningen;)
    Var det mig ville jeg i mit netværk kunne finde det rigtige hjem til min hund, et hjem hvor jeg personlig var overbevist om at hunden ville få det godt;) jeg håber at ts har den mulighed og forstår godt hvis tilbudene her ikke virker tilloggende smiley
    Jeg fatter ikke hvordan mine indlæg kan blive opfattet som dømmende smiley men skidt nu med det;)

• #253   17. okt 2013 Navlepilleri......

Jeg kender hverken BATDOG eller Natascha, men det er da sten sikkert, at hvis jeg fik "hemmelige breve" om dem i en situation hvor jeg havde fået tilbudt hjælp af dem, så havde jeg da konfronteret dem med det samme!

• #254   17. okt 2013 Bodil - jeg TROR at TS får ualmindelig svært ved at finde et hundemenneske som klapper TS på skulderen i det her tilfælde... hvis hun skal vente på det menneske til at overtage Munthe, så tænker jeg at det kommer til at tage tid, er det godt for munthe og TS? ja i øvrigt TS kæreste og liv? og børn og gulve? smiley

• #255   17. okt 2013 Men Bodil, Ts har jo prøvet i sit netværk og der var ingen, der kunne tage hende.

Og ærligt talt, det er vel totalt lige gyldigt om ny ejer er enig med TS i beslutningen om at finde nyt hjem til hunden. Det vigtige er vel at det er et godt hjem og at hunden får det godt.

• #257   17. okt 2013 BODIL....... Du skriver...
    ............................................Citater..................
    Helt ærligt! Hvis jeg stod og måtte finde nyt hjem til en af mine hunde, så ville jeg på ingen måde benytte mig af nogen af de tilbud der er kommet her! De er da efter min mening så gennemsyret af "stakkels hund og dumme hundeejer" ikke på vilkår om jeg ville henvende mig til dem;),,,
    ...........................................OG.....................

Nu er der jo heldigvis andre og sikkert minst lige så gode eller bedre hjem at finde i verden;)
    ...........................................OG.....................

Man kan jo skrive hvad som helst på nettet;) og hvilke grunde man har til at tilbyde nyt hjem kan jo ikke rigtig efterprøves;) jeg kender ingen af jer;) jeres tilbud kan da være givet af et godt hjerte, men hånden på hjertet, det kan også lige så godt være et tilbud givet ud fra ønsket om at "se godt ud" det kan jeg ikke vide
    ...........................................OG.......................

Og så vil jeg lige påpege at vi her igen ser et klassisk eksempel på HG og rygklapperi;) fint nok men ærlig talt lidt mærkeligt at man blindt tror på hvad nogle personer bag skærmen skriver
    ..........................................OG....................

Jeg dømmer jo ingen;) jeg gør bare opmærksom på at jeg kender ikke de personer der her tilbyder hjem til hunden;) jeg har ikke nogen ide om hvorvidt deres motiv er ok;) jeg ville ikke benytte mig af deres tilbud.
    ......................................................

Bodil............ Hvordan synes du selv det ser ud , det du skriver ?

Ja... ikke....... FLOT........ Det virker da SLET ikke dømmende .... vel ?

profilbillede
  • #258   17. okt 2013 jeg syntes ærlig talt det er for dårligt, hvis du tilsidesætter dit dyrs behov for dine egne sårede følelser. nu er der flere der siger god for dem der tilbyder et godt og blivende hjem. det burde da betyde mere end hvad man mener om grunden til at hun går af med sin hund.
    i min optik er man dårlig ejer hvis man sætter eget sårede ego over sit dyrs ve og vel

• #259   17. okt 2013 Bodil det ville da ikke være godt for muntre hvis ts fandt en der var enig i hendes valg? Jeg går ud fra at hvis en person er enig i hendes valg om at vælge kæresten frem for hånd, så ville personen selv gøre det hvis det skulle komme der til.... Det ville da være møg ærgerligt for hunden. I dette tilfælde ser jeg det som en positiv ting, at batdog eller Natascha ikke er enige i det valg ts mere eller mindre har taget, det bevidner da om at hunden ikke ryger på den konto

• #260   17. okt 2013 Der var da et forslag om at TS skulle tage hunden under armen og besøge de forskellige tilbud, for at se hvor om hun så IRL mente at et eller flere af de hjem kunne være noget for hunden.
    Nu kan jeg ikke lige huske hvem der foreslog det, men kan ikke tænke mig at nogen af de tilbydende ville sige nej til noget som er i hundens bedste interesse.
    Ergo er vi jo ikke ovre i at blindt tage imod et tilbud, men at undersøge et tilbud før man takker ja eller nej.
    Hvis vi nu forestiller os at hunden kom på dba, så er der nøjagtig samme risiko for at folk henvender sig fordi de synes det er synd, og/eller fordi det er en lille gratis hund. Men her tror jeg ikke der bliver samme mulighed for at kunne vælge imellem tilbud hvor man kan komme og besøge først.

TS - nu ved jeg ikke om du er blevet specifikt advarer imod nogen af brugerne herinde der har tilbudt hjem, eller om det blot har været 'pas nu på med at vælge det første og bedste tilbud'.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg besøge så mange af de givne tilbud som muligt, og så bagefter vurdere om et eller flere var perfekt. Det er meget nemmere at vurdere når du har mødt folk live og set hvordan de håndterer deres hunde og din.
    Hvis du så beslutter dig for at tage imod et tilbud, så vil du kunne efterlade din hund i det hjem med en meget bedre mavefornemmelse, end hvis det var hos en helt ukendt fra nettet.

Jeg har selv omplaceret en hund, og gjorde det netop for at give ham et hjem der passede ham bedre end det jeg kunne tilbyde ham. Jeg har aldrig fortrudt at jeg gjorde noget uselvisk for at han kunne få det godt.

• #261   17. okt 2013 Jeg er ligeglad med at folk dømmer mig, og sender hemmelige breve. Jeg ved at min intention er god nok, og at jeg vil kunne give Munthe det hun skal have. Og er helt 100 på at BATDOG har det på samme måde.

• #264   17. okt 2013 Wow... Jeg er chokeret over at man har behov for at advare ts imod mennesker man overhovedet ikke kender eller har den fjerneste ide om hvordan agerer eller tænker.
    Kald det rygklapperi eller hvad i vil, jeg undres. Det kan sgu da næppe handle om andet end jalousi, mon ikke ts er fint ud i stand til selv at vælge en ny ejer til sin hund?

• #265   17. okt 2013 Bodil - Står du altid ud med den forkerte fod når du forlader din seng, eller kan du bare godt lide at være nedladende overfor andre?

Nu kan jeg se at et par herinde kender Batdog, og jeg vil hertil tilføje at jeg KENDER Natascha og hun har et stort og varmt hjerte, og ville gøre hvad som helst for hendes hunde. Jeg ville selv ingen kvaler have om at overlade min vaps til hende, hvis det engang blev nødvendigt.

Så hvis du ikke ved hvad du udtaler dig om kære Bodil, så ville det klæde dig at vare din mund.

• #266   17. okt 2013 Tak Anya, det varmer at høre smiley

• #267   17. okt 2013 @ Bodil, du har selvfølgelig ret til at ville finde anden familie på anden måde , MEN når nu ingen i TS netværk kan tage hunden, hvilke medier vil du så anbefale hvor mulighederne for at få checket ny familie af er lige så god som herinde, og hvor muligheden for at følge hunden fremover også i så stort et omfang er tilstede ( hvis altså ikke de sletter sig), det er der da ikke andre muligheder for, mulighederne jeg ville synes var dejlige hvis mine tøser skulle omplaceres ....

Hvis man er så ked af at skulle omplacere sin hund, så er det eneste anstændige da at man sætter hundens fremtidige liv i højsædet og sluger sine egne kameler som evt. er kommet af man ikke fik rygklap og forståelse ...
    .
    En af de ting man netop kan gøre for hunden er da at vælge personer hvor man kan checke så meget som overhovedet muligt om det nye hjem .....

Og så vil jeg lige tilføje at jeg IKKE kender en eneste herinde personligt ......

• #268   17. okt 2013 Hmmmm - dømmer ingen??? Nittib's indlæg med citater siger vel det hele....

Jeg kan godt forstå tanken om at være lidt skeptisk over for de udsagn der bliver skrevet her på HG, efter alle de sager der har været inden for det sidste års tid, med løgn og latin i fantasifulde forklædninger. også over for udsagn der tillægger andre motiver, som man ærligtalt kun kan gisne sig til...feks. om at det kun er for at "se godt ud" på HG at man tager en hund til sig.
    Uanset hvordan du forsøger at finde et nyt hjem til din højt elskede vovse, så kan du altid blive snydt! Jo mere skruppelløse folk er, jo bedre er de til at virke søde og troværdige. Her på HG er der mange der kender hinanden uden for HG, mennesker der har fået ansigt og baggrund på andre brugere over en længere tid. Det giver en helt anden ide om hvad det er for mennesker, der nu tilbyder deres hjælp.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så kan det kun være en fordel! Vi VED at hun ikke havner på en hvalpefabrik eller bliver kastebold i nogen år, før hun evt. ligefrem bliver aflivet. Og er holdningen den at det er hund før kæresten - så er det jo i denne sammenhæng bare en fordel for Munthe.

Jeg har desværre ikke haft den fornøjelse at møde Natascha IRL, men Batdog kan jeg i den grad godt sige god for. Hun er en af dem der hellere selv undværer for at gøre lidt ekstra for hunden i sit liv. Bedre anbefaling får man næppe.

• #269   17. okt 2013 Jeg må tilslutte mig Barmutter - jeg kender heller ikke Natascha personligt, men kan se, at andre gør (mit indtryk er også godt), men BATDOG og Calle ville jeg ikke tøve et sekund med at overlade min hund til, jeg kender de to mennesker som store hundeelskere, der vil gøre alt for deres hunde.

• #270   17. okt 2013 Undrer mig over at TS var on-line for en time siden uden at ønske at fortælle hvilke tanker hun gær sig om tråden og de kommentarer der er skrevet det sidste gode døgns tid .....

• #271   17. okt 2013 Jeg har lidt svært ved at forstå hvad hun vil med denne tråd, hvis ikke det er at finde et nyt hjem til Munthe. 2 mennesker har åbent deres arme og hjem for Munthe, det synes jeg er meget smukt gjort smiley Hun burde jo smide alt hvad hun har i hænderne, aftale et møde med begge, få en god snak, så Munthe kan starte et nyt liv, et andet sted, blive midtpunkt igen, hvor hun er ønsket smiley Jeg kender overhovedet ikke jer to, men har fulgt jer begge, i andre tråde, synes at i har hunde/dyr på en dejlig måde. I tager ansvar, giver hundene det de har brug for, og mere til. Jeg ville helt sikkert kontakte jer med det samme, hvis det var mig. Der er da rigtig mange her, jeg godt kunne tænke mig at møde IRL fordi der er mange her som indeholder noget rigtig godt smiley NITTIB jeg elsker din måde at skrive på og især opstilling af dine sætninger smiley Dejligt at se så mange mennesker, være enig om hvad der er bedst for hunden, det synes jeg fandme er god karma smiley

• #272   17. okt 2013 @ marianne, du har så evigt ret ..... forstår heller ikke TS sætning " jeg kan næsten ikke bære at hun ikke skal bo et sted hvor hun er 100% ønsket. " og så den tavshed der nu er .... forstår simpelthen heller ikke man ikke agerer .... hvad ville du TS så med tråden ....

• #273   17. okt 2013 Jeg er her slet ikke smiley

• #274   17. okt 2013 *GG*........Det er jeg heller ikke ....

profilbillede
  • #275   17. okt 2013 Men som jeg har skrevet før, så kender jeg BATDOG i det virkelige liv. Hun er skøøøøøøøn.

• #276   17. okt 2013 Syntes du ikke du og din kæreste lige skal finde ud af om I overhovedet kan finde ud af at bo sammen, inden du træffer nogen drastiske beslutninger?

En ting er at have været kærester og boet hver for sig i 2 år.

Noget helt andet er at bo sammen. Og "hverdagen" indfinder sig først efter nogen tid... nogle gange et halvt år.

Det ville da være noget hø, hvis du skilte dig af med hunden og kæresten så skred 3 måneder efter, fordi det alligevel ikke duede.

Mon ikke han kan finde sig i hunden lidt endnu, indtil I finder ud om det skal være jer to under samme tag?

• #277   17. okt 2013 Sidder lige og tænker; nogen gange må jeg simpelthen kæmpe mod min hund, for at få min kærestes opmærksomhed. Heldige mig smiley

• #278   17. okt 2013 @ Jesper, synes det er alletiders dårlige idé, som hun beskriver ændringen hos hunden, så synes jeg faktisk ikke den skal ligge mere tilsætning af livskvalitet til deres eksperiment for at se om det bærer eller ej ... den er 6 år, har været vant til at være øjesten, i centrum og har fået opmærksomhed, nu står den i vente position, det synes jeg faktisk ikke er artigt hundehold, den har været trofast, lyder venlig og glad, og den har givet hende glæden ved at få hvalpe, ..... nu synes jeg TS skulle se at takke tilbage og få den hund hen hvor den bliver værdsat .....

• #279   17. okt 2013 hanne

I princippet er vi enige og jeg kan såmænd sagtens følge dig.

Hunden er jo den uskyldige part (og offer) i dette rod.

Egentligt burde sådanne ting jo have været på det rene, inden ideen om at flytte sammen opstod - han må jo have vidst hvad han gik ind til.

Jeg syntes bare ikke dyr skal behandles som affald og læsses over på andre, når det opstår nye og andre interessante ting i ens liv. Det må jo være det ansvar man påtager sig, når man vælger at anskaffe sig et kæledyr.

Så et eller andet sted ville ultimatummet jo være: Accepter Munthe og behandel hende som hun bør og skal. Eller lad os fortsætte vores parforhold med hver sin adresse.

• #281   17. okt 2013 Jesper - jeg kan udemærket godt følge din logik.

Problemet ligger jo så i at hvis TS ikke er villig til at lave den slags ultimatummer - uanset årsag dertil - så er det stadig Munthe der bliver taberen.
    Det synes jeg heller ikke er iorden.

Nej, man bør ikke bare læsse sine kæledyr over på andre. Men omvendt er det sgu ikke i dyrenes bedste interesse at pinedød blive fastholdt i hjem hvor de ikke er ønskede. Det er osse at tage ansvar at sørge for at hunden er i et hjem hvor den er ønsket - uanset om det er eget hjem eller omplacering.

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad TS har af årsager.. og om jeg er enig eller ej er osse ligegyldigt. Vi ender stadig ud med at det er Munthe der står med 'lorten' so to speak - og det er en situation der kan og bør ændres.. hvis ikke man selv kan/vil, så sørge for at andre vil.

• #282   17. okt 2013 Jeg synes det er så flot af ts at tænke på hundes ve og vel, fremfor den nemmeste løsning - at beholde hunden selv om dens liv er ændret total og de privilegier den før nød godt af hver dag er taget fra den permenet. Og ja du skal finde et nyt dejligt hjem til den, et der ligner det den havde ved dig før manden kom ind, så meget som muligt, sofa/senge hygge, roligt, uden andre dyr osv. - så vil den falde til ved ny ejer rigtig hurtigt og den vil elske dig for det, hvis den kunne tale.
    Du er ærlig omkring hvordan det er hjemme ved jer, stor ros for det, jeg må indrømme at høre under dem der havde sparket manden ud, fordi jeg mener at en mand der ikke er i stand til at knytte bare lidt bånd til en sød hund er et afstumpet menneske i min verden, men det er jo i min og ikke din verden, så derfor synes jeg det er flot af dig at prioritere hundens trivsel over dit savn når den skal have nyt hjem, for selvfølgelig er det svært for dig at sige farvel.
    _- og du er ikke den eneste, min veninde har lige stået i præcis det samme, nu er ægteskabet så røget efter 6 år, hunden er nu 9 år og endelig skal den til opleve en hverdag uden at føle sig uønsket, i vejen og vrisset af , en hverdag som den kendte for 6 år siden, det er så synd for den hund jeg bliver helt arrig bare ved at læse mine egne ord... - TS lad det ikke ske for din hund, find et skønt hjem for den må hygge i sofa og seng og kan føle sig elsket af alle i hjemmet resten af dens liv,

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #283   17. okt 2013 Når man ikke ønsker hunden mere,så kan man vil som det mindste forvente at ts finder et godt hjem hos nogle der gider den. Det skylder man hunden der har givet en alt i 6år og nu pludselig kun er i vejen.

Kan godt forstå at det ikke er en let beslutning,men det har jeg ikke noget til overs for. Få nu den hund hen til folk der gider den(Batdog) og så må i se om i så får et bedre forhold,hvilket jeg tvivler på.

• #284   18. okt 2013 Hmmm... Hvor har TS været det sidste 1½ døgn?

Måske er hun totalt paf over alle de indlæg (Jeg er paf over den fuldstændigt uselviske og hjertelige godhed man ser hos nogle HG-brugere smiley )

Måske er denne tråd bare "for meget" og har udviklet sig til en diskussion om brugere, som slet ikke hører hjemme i denne tråd

Måske er hun bare "faldet til patten" og håber på det bedste

Eller - Måske sidder hun nu og overvejer hvad der skal ske for at gøre livet bedre for både Munthe, TS og forholdet til kæresten.

Jeg håber på det sidste men vil da gerne have en update smiley

• #285   18. okt 2013 [b]Rettelse[/b,: ...diskussion om brugere, [b]hvilket[/b ]slet ikke....

(Det er sgu ikke brugerne, som ikke har berettigelse i denne tråd) smiley

• #287   18. okt 2013 Jeg har været online for hurtigt at svare dem der har skrevet privat til mig.

Og i kan sagtens få en update. Jeg har skrevet med Miriam og jeg overvejer det skam, men der er et par steder jeg lige vil undersøge inden.
    Det skal være den helt rigtige beslutning.

• #288   18. okt 2013 Det var da en god opdatering smiley

• #290   18. okt 2013 Mikala: ja.

• #291   18. okt 2013 Det skal nemlig være den rigtige beslutning, det er helt sikkert smiley

• #292   18. okt 2013 Ts- jeg forstår dig godt, jeg fik Ginga mens jeg var sammen med min kæreste men jeg kan se, og ved at han også helst vil være foruden! Han gider hende heller ikke rigtig og hun må nærmest ingenting for ham!

Men ikke på vilkår om jeg vil undvære hende! Jeg vil fortryde resten af mit liv hvis jeg sku af med hende for hun er mit (2) barn smiley

Du siger du er enormt bundet af hende da du ikke vil ligge ansvaret over på ham. Men før ham hvad gjorde du så?
    Desuden har han valgt dig og valgt at flytte sammen med, ikke kun dig, men også hunden så vil jeg nu altså også mene at han kan passe hende nogle gange. Men jeg forstår dig så udemærket jeg har det også skidt til tider for hun er MIN hund men da jeg fik hende var han indforstået ligesom man må tænke at din kæreste var da i flyttede sammen.

Ved det er svært men var jeg dig vil jeg ikke gå af med hverken hund eller kæreste men simpelthen tage snakken med ham om at han jo har valgt at flytte sammen med JER!

Held og lykke smiley

• #293   18. okt 2013 Inden jeg flyttede ind hos ham boede jeg sammen med to veninder.. Så der var altid en til at være sammen med hende og passe hende hvis jeg skulle noget. De bor begge et sted hvor man ikke må have hund nu, så de kan jo ikke passe. Og jeg bor temmelig langt væk fra min familie..

• #294   18. okt 2013 Der kan være meget fornuft i at skille sig af med en hund, når der ikke er tid, rum, lyst eller ressourcer til at have den mere. Det skylder man den, IMO.

Men TS - for din skyld ville jeg sætte mig ned for mig selv og overveje, om det er andre ting i dit liv, som generer din kæreste, er i vejen, mødes med ubehag.

Den situation du beskriver er ikke særlig sund og jeg tror det er en god ting at overveje, om der kunne opstå et mønster.

Ransag også dine egne motiver omkring det at skille dig af med hunden. Hvilke problemer, du vil løse, hvilke problemer, det kan afstedkomme - også på det følelsesmæssige plan.

• #295   18. okt 2013 Hvor er livet en underlig størrelse nogen gange.

Her sidder jeg og kigger på min unghund på 2 med alvorlig hjertesygdom, og ønsker og beder, at jeg får lov at opleve ham som voksen hund. Han er min "once in a lifetime" hund, min helt specielle dreng, og jeg er slet ikke færdig med ham og bliver det aldrig.

Andr steder sidder der mennesker, der af forskellige omstændigheder vælger at sige farvel til deres dyr.

Ingen kritik eller fordømmelse af nogen, sidder blot med en underlig følelse, og trækker Humle ind til mig og hvisker, at han skal love at blive hos mig i mange år endnu!

• #296   18. okt 2013 Jeg har snakket med min kæreste - han bragte det selv på banen denne gang fordi han har læst alt det her og har set hvor ked af det jeg har været i det sidste lange stykke tid.
    Vi skal have snakket det her igennem i weekenden, men han sagde at han godt kan se hvor meget hun betyder for mig og at han godt kan se at det er forkert af ham ikke at byde hende velkommen. Han er helt sikker på at vi kan finde nogle fælles regler som gør at vi alle sammen kan være der. Og så har jeg snakket med mine nye naboer som er helt forelsket i Munthe. De har sagt at de, de fleste hverdage, godt kan passe Munthe om dagen imens vi er på arbejde. Munthe elsker at være derinde og de elsker at passe hende, så den løsning ville være så perfekt for os alle sammen. De har før haft hund men har ikke lyst til at få en ny da de ikke vil binde sig i så mange år igen. Men de savner at have hund.
    Måske kunne det være løsningen på vores problem. Det er i hvert fald noget der skal prøves inden hun skal et andet sted hen..
    Jeg er rigtig glad for alle jeres tilbagemeldinger. Jeg ved godt at i tror at jeg har følt mig trængt op i en krog af jer men sådan er det nu ikke. Jeg har altid haft lidt et problem med hvor hurtigt folk dømmes herinde smiley

Synes i det virker som en dum løsning eller??

• #297   18. okt 2013 Hvis din kæreste virkelig mener det, ikke kun i ord men også i adfærd, Og hvis dine naboer er søde ved Munthe, så syndes jeg afgjort dette lyder som en rigtig god ide.

• #298   18. okt 2013 Det er da en løsning der skal prøves, og så se om hun trives med det smiley

• #299   18. okt 2013 Jeg synes, at det lyder som en løsning, der absolut er værd at afprøve smiley

• #300   18. okt 2013 Prøv endelig den løsning da smiley

• #301   18. okt 2013 De er rigtig søde ved Munthe. De har passet hende nogle gange.. Hvis jeg står ude i haven med Munthe og de åbner døren inde ved dem løber Munthe derover, så jeg er ikke i tvivl om at hun har det godt derinde..
    De er pensioneret og er selvfølgelig ikke hjemme hver dag men stort set.. Hvis de siger det så er jeg sikker på at de mener det smiley

• #302   18. okt 2013 Jeg synes bestemt at I skal kæmpe for hende, også se om det ikke går. Hvis det virkelig ikke går, jamen så har du jo stadig nogle søde og fornuftige mennesker som vil tage imod hende med åbne arme! smiley

• #303   18. okt 2013 Det lyder vel nok som en god løsning - jeg håber inderligt, din kæreste vil leve op til at byde velkommen ikke blot i ord, men også i handling. Held og lykke!

• #305   18. okt 2013 Så ville jeg nok liiiige få Munthe steriliseret.... så hun ikke får flere kuld hvalpe...

Både hvis hun møder en han-hund på gåturen med naboerne... ( når hun er i løbetid )... og fordi , det nok ikke vil passe herren i huset , hvis der pludselig render 6-7-8 hvalpe rundt i huset .... og pisser og skider på hans gulv..... smiley

• #307   18. okt 2013 Der er ikke nogle af mine kuld der har været ups-kuld. Min naboer har selv haft tæver, så det er jeg sikker på at de har fuldstændig styr på, men tak for tanken smiley

Ja jeg synes også selv det lyder som en god løsning. Tror ikke rigtig han har forstået 100% hvor meget man holder af en hund. Han har aldrig selv haft hund og så tror jeg det er svært at forstå.. Han lød i hvert fald meget oprigtig og sagde at det jo også var forkert af ham at prøve at ændre mig på den måde..
    Men jeg sletter ikke tråden - beholder den så i kan få opdateringer hen ad vejen smiley

• #309   18. okt 2013 Det var en dejlig opdagering smiley
    Håber virkelig for jer alles skyld, at det hele falder på plads. Held og lykke smiley

• #310   18. okt 2013 Det lyder bestemt som noget der er værd at afprøve...

Og er sikker på at Munthe også kan give glæde i naboernes liv, jeg har selv tænkt at jeg om 10 år måske ikke igen skal have hund , da jeg godt kunne tænke mig en større frihed til at rejse, og har så tænkt om jeg kunne finde en yngre familie med travl hverdag hvor jeg kunne gå nogle ture med hunden og evt. være til hjælp i weekender, men således at jeg ikke skulle være bundet konstant ....

Men som de andre skriver, det skal jo ikke kun være ord fra kærestens side, der skal handling bag så Munthe igen får en glad hverdag, for hun lyder som en skøn hund ....
    Kan altså heller ikke tro at børnene ikke blive glade for hende, de fleste børn elsker jo dyr når først de vænner sig til dem i deres hverdag ..

• #311   18. okt 2013 Skønt!
    Både for Munthe, men i særdeleshed for dig og kæresten. 100 point til ham for at lytte og være imødekommende, for det er egentlig den vigtigste og bedste del af din opdatering!

• #312   18. okt 2013 Faktisk er børnene rigtig glade for Munthe nu.. Det var kun i starten de var bange for hende.. Hans lille pige var ret længe om at vænne sig til hendes men nu er de bedste venner.. Det er dejligt at se..
    Og ja, jeg er også rigtig glad for at han har tænkt over det.. Og uden at jeg pressede ham. Jeg er selvfølgelig også spændt på at se om han kan være mere imødekommende overfor hende men håber og tror det bedste..
    Jeg er simpelthen så lettet over situationen lige nu!

• #313   18. okt 2013 Nej hvor er det bare dejligt at læse smiley Det var da også på tide at i fik en god snak om Munthe smiley Det ender nok med at naboen, ikke kan undvære Munthe, at de beholder hende og i passer den når de skal noget smiley

• Chila
    Chila Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #315   20. okt 2013 Hej

Jeg vil på ingen måde fordømme dig, men er tilbøjelig til at give de fleste andre besvarelser ret.
    Ville aldrig give mig lille hund væk til fordel for en kæreste. Han ved jeg har en hund inden han vil flytte sammen med mig og han må tage hele pakken uden omsvøb. Tænk hvis det var børn fra tidligere forhold han ikke kunne acceptere men de ville jo ikke komme bag på ham ligesom din lille hund ikke kan komme bag på ham heller. Kan han ikke acceptere din hund men vil være kæreste med dig så må i jo bo hver for sig.
    Bare min mening. smiley

• #318   20. okt 2013 Alle racer hund ønskes?

Charlotte - køber du hunde til videresalg, eller?

Godt at TS for længst har truffet beslutning om at beholde hunden for så er der da ingen chancer for at falde for fristelsen...

• #319   20. okt 2013 Rigtig dejlig løsning, nu får I en god kontakt til naboer, der måske savnede nyt liv i deres dagligdag, måske kan disse også blive reserve "bedsteforældre" til børnene, lad jeres kontakt til naboerne vokse på en god måde, det vil alle få glæde af.
    At alle her inde kalder kæresten for egoist, selvcentreret osv. er for dårligt, denne situation kunne være opstået på alle mulige andre måder, og der vil komme lignende situationer igen, når der er både dyr og børn fra tidligere forhold.
    Og selve kæresten kan vel også gå med en fornemmelse for at være sat langt tilbage i rækken for opmærksomhed.
    At skrive dumme indlæg med en hurtig snuptags løsning hjælper ikke.
    Lov mig, at hvis denne nuværende løsning ikke kan holde, så find en anden mulig "dagpleje" til hunden, så der altid er en træt og stimuleret hund til aftentimerne, lad også denne form gælde i enkelte weekender. Så der kan være fokustid på jer 2 alene uden børn og hund

• #320   20. okt 2013 Charlotte - har du ikke for nylig haft en annonce på gul&gratis med en kat der skulle sælges pga flytning, hvor du ikke måtte holde dyr?

• #324   20. okt 2013 Charlotte - du har samtidigt en annonce på kattegalleriet med en kat der skal sælges pga akut allergi?
    "Synes IKKE godt om"

• #325   20. okt 2013 Nu har jeg "også" næsten læst alt, og har tænkt: Find evt. nogle naboer der vil hjælpe jer, søg råd ved Dyreværnet, benyt et af de gode tilbud som fx. BADDOG eller find ud af det selv. Det sidste var jeg temmelig skeptisk overfor, da jeg fornemmede at du havde opgivet på forhånd. - Men så heldigvis viser det sig, at du alligevel finder frem til det der lyder som den absulut bedste løsning. Så rigtig hjertelig tillykke. Jeg har grædt mange tårer medens jeg har læst div. indlæg, da jeg er en stor hundeelsker, der har mistet en hund p.g.a. den Horrible Hundelov.
    Jeg glæder mig til at høre flere gode nyheder fra din side.
    mvh.
    Steen

• #326   20. okt 2013 Den lugter lidt... Men selvfølgelig... Det er da let tjente penge. Få hunden gratis, og derved sælge den videre? Hvis det ikke er hensigten så lyder det temmelig mystisk?

• #327   20. okt 2013 Av den gjorde vist ondt... Aldrig sjovt at blive taget i sådan noget.

• #329   20. okt 2013 ... set i googlelyset er det måske heller ikke det bedste og mest stabile hjem, idet charlotte vist ikke er lige heldig med sine kærester og boligsituationer...

Så ts, hvis du endelig står i den situation at du må gå af med din hund, så tror jeg du skal holde dig til de første tilbud som du har fået tidligere i tråden smiley

• #332   20. okt 2013 fordi google er min ven - jeg har ikke fundet andet end hvad alle kan finde ud fra de oplysninger hun allerede selv har givet herinde.

• #334   20. okt 2013 Super at I fandt en løsning!
    Store point til din kæreste også, for at han rent faktisk forstår! ^^

• jeanne h
    jeanne h Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #338   20. okt 2013 Stakkels dig, at være så forelsket er en sindsygdom, som jeg håber du vågner op af inden det er for sent, hvad ville du have gjort hvis det var et barn du havde.?

• #341   20. okt 2013 Da du mødte din kæreste vidste han at du havde hund, det lyder som om du ikke tør sige din mening ,, det skal du gøre , han skal vide at du ikke finder dig i alt, tænk hvis du var blevet gravid og det ikke lige passede ind i hans hverdag , nej nu må det stoppe, hunden er 6 år , din kæreste må være en meget ubehagelig mand , og tror ikke han elsker dig 100 % så var det her aldrig sket, tænk nu på dig selv din hund og dit eget liv det er dig der skal være lykkelig IKKE kun din kæreste

• #342   20. okt 2013 PUha, godt for garvede HG brugere der kan gennemskue og kende brodne kar ...

Nu ved du da TS hvor hunden ikke skal hen hvis nuværende løsning ikke fungerer ....

• #343   20. okt 2013 allergisk - jeg googlede telefonnummer... og så kørte den ellers derfra... fulde navn, emailadresse, boligannoncer med forskelligt information i omkring kæreste...

Jeg gider normalt ikke lege sherlock holmes, men i ny og næ er der noget der pirrer min nysgerrighed, og så ved jeg at google er en cheap hussy til at tilfredsstille mig smiley

• #345   20. okt 2013 Kære Munthes mor
    Jeg hverken kan eller vil fordømme dig, jeg må bare erkende jeg tænker, hvad hvis Munthe var dit barn, ja hun er nemlig et hundebarn... ville du også skille dig af med dit barn, hvis manden i dit liv fandt barnet irreterende. Det er min erfaring, at én mand der ikke har hjerte til en hund, heller ikke har hjerte til et barn... det gør mig ondt for din hund og dig, søde dig tænk dig om... har Munthe fravalgt din kæreste som en del af hendes flok? Når jeg læser dine indslag, lyder det som om du undskylder for din kæreste, måske er i begge for umodne til at have ansvar for levende væsner, og kan du fravælge en hund med følelser og som har givet dig sit uforbeholdte venskab igennem 6 år, for en kæreste der ikke tåler en lille tissetår, som kommer grundet manglende luftning, ja så håber jeg ikke i får børn sammen smiley De kærligste tanker og håb for Munthes fremtid hos menneske/r der ønsker hende, DET fortjener hun.

• #346   20. okt 2013 Hm..... Fordi man ikke er til hund, kan man altså godt blive far og ovenikøbet en god far. TS kæreste er iøvrigt allerede far.

• #347   20. okt 2013 ikke alle mennesker er 'til dyr'.. og hvis ts' kæreste slet ikke er hundemenneske, så er det måske overhovedet ikke faldet ham ind hvad hunden betyder for ts, og hvilken effekt det hele har på hende og hunden.
    Synes faktisk det tjener til hans forsvar at han har fået læst tråden og fanget at det ikke 'bare' er en hund for ts, men et dyr som hun er følelsesmæssigt knyttet til.

• #348   20. okt 2013 Enig at man ikke kan sidestille dyr og børn ...

og håber da det går, men puha måske den dag Munthe ikke er mere TS så skal indstille sig på et liv uden hund igen, det ville jeg have svært ved ...

Man kan håbe kæresten til den tid har lært den høje livskvalitet der er i et liv med hund ....

• #350   20. okt 2013 Varkhond du er ikke alene! Jeg har som sådan ikke noget imod børn, men jeg kan da meget bedre lide hunde. Og for mig betyder hunde mere, end menneskebørn. Jeg kan sidde og se den ene video efter den anden, om børn der sulter. Men ser jeg en hund som bliver sultet, ja så tuder jeg.

Og jeg er en af dem der mener at man godt kan sammenligne en hund, og et barn. For, for mig er mine hunde mine børn.

Så kære Varkhond du må ikke føle dig alene smiley

• #353   20. okt 2013 Med fare for at forage det bedre borgerskab, så er der ikke én eneste person der skal, fortælle mig, enten i rene ord, eller mellem linjerne ved adfærd, bede mig vælge i mellem min hund/kat/kanariefugl... for bedes jeg om det, er det ikke den person der beder mig vælge jeg bliver ved.

Da jeg var alenemor med 2 børn og én hund, var der velmenende personer der syntes, jeg skulle være taknemmelig for, hvis en mand ville gå ind til en kvinde med børn, men at forvente han også skulle acceptere en hund! ej det ville være i overkanten... ha ha... én mand skulle være heldig at få fornøjelsen af vores lille flok, vi havde det godt og var velfungerende, så skulle han være heldig, at være en del af OS så skulle han vise sig værdig.

Mine børn og min hund skulle acceptere, og godkende manden der skulle være en del af deres hverdag, og med det mener jeg ikke de skulle vælge for mig, men jeg ville se mine børn og min hund kunne lide manden og han dem, ellers er der ikke noget fundament at bygge et samliv på.

Når jeg samligner børn og hunde er det fordi, det er de samme behov der skal dækkes, mad, drikke, social samvær og opdragelse, og beskyttelse, vores Amy er en del af vores familie, ja hun er en tævehund, ja hund bliver behandlet som en hund, og vi er bevidst om Amys personlighed, hvad hun elsker og hader, ser hendes begejstring og mærker hendes loyalitet, hvis jeg skulle af med Amy, kom hun ikke ud til nogle vi ikke ville sende vores børn til.

• #356   21. okt 2013 Jeg kan se der er et spørgsmål om, hvis man skal vælge mellem Hund eller børn, hvad vil man så vælge? Ja se nu har jeg tre børn, to børnebørn og to oldebørn - med mindre der er kommer flere til i løbet af de sidste 1 1/2 år, da alle med undtagelse af den ene søn, har trukket sig væk fra min kone og mig, siden hun fik den gode ide, at melde sig ud af flinkeskolen som 70årig. Så nu lever vi sammen med vores dejlige hund, som den samme del af familien, også tog afstand fra. Det var faktisk hunden der var medvirkende til at min kone vågnede op, og meldte sig ud af denne flinkeskole. Så nu kan i jo gætte på, hvor vores sympati ligger. Ved familien som gladeligt har taget imod alt i ca. 50 år, eller ved vores hund, som altid er ærlig, trofast, kærlig, glad og meget andet positivt.
    Ja det var bare min kommentar til diskutionen om hvad der er bedst at vælge.

• #357   22. okt 2013 Jeg priser mig lykkelig for at flytte ind til mit livs kærlighed, som aldrig i sit liv har boet sammen med en hund - eller en pige for den sags skyld - og som har taget hunden til sig og elsker den mindst lige så højt som jeg selv gør smiley

Og her snakker vi 1 stk collie på 30 kg - og han lufter gerne hunden selv smiley

Håber I finder en løsning smiley

• #358   22. okt 2013 ja jeg er sgu enig med Varkhund og jeg har et stk menneske barn. Og fik han allergi overfor hund så måtte vi finde en løsning med noget hundegård og medicin resten af pigernes liv.Og kald mig bare syg i hovedet det er jeg vant til folk mener..

• #359   22. okt 2013 hvordan googler i det nummer?for når jeg gør det får jeg ingenting. kun noget nede i kina...og med navn heller ikke.

• #360   22. okt 2013 fjern mellemrum. og indstill advanced search til Danmark og Dansk

• #361   22. okt 2013 tak Calle.Anede jeg ikke man kunne.

• #363   22. okt 2013 Jeg vil gerne bidrage med min historie smiley Da jeg mødte min dejlige kærste på en pub, i en mega brandert smiley sagde jeg til ham : En skønne dag kommer du til at elske mig, du ved det bare ikke endnu......... Jeg har to collier, vil altid ha hund........Vil bo på landet............Min mor skal altid bo ved mig...........Flytter ALDRIG til England(min kærste er englænder)........Tag den smiley Det er nu 19 år siden, vi er stadig sammen, har pt 3 hunde, masser af kaniner. Vi bor på landet i en gammel skole, hvor den gamle skolestue(hvor min mor,moster,onkel, gik i skole) er lavet om til lejlighed. Der bor min søde,dejlige mor med hendes hund smiley Så de søde mænd findes, jeg ville ALDRIG skille mig af med mine piger pga en mand smiley

• #365   22. okt 2013 Jeg elsker også livet med hund og har ingen børn endnu, men jeg ville da til en hver tid vælge mit menneskebarns helbred og trivsel fremfor at leve med hund.

Jeg ville gerne kunne leve med at min unge skulle spise en pille om dagen eller hvad det nu er, for at kunne leve med hunden, men hvis mit barn var påvirket meget af hunden og skulle have en masse medicin osv så nej! aldrig ville jeg byde mit barn MIN last...

Jeg ville heller ikke have min hund skulle leve i hundegård pga af mine børns allergi...

Men kunne man finde den gyldne middelvej imellem børn og hund hvor begge havde et værdigt liv, så jo da

Men vi alle har jo forskellige grænser smiley

• #366   22. okt 2013 Ja ikke og han var pinlig ædru, for han var sanger i det band som spillede den aften smiley På det tidspunkt anede ikke hvad han hed smiley Vidste bare det var looooooooove smiley Han elsker min mor som var hun hans egen, og omvendt. Vi 3 hygger sammen, hjælper hinanden med alt, han er bare mit et og alt smiley Han kunne aldrig nogensinde drømme om at "forbyde" mig et dyr, eller gå imod mine drømme. Det gælder også omvendt. Han har tit taget på motorcykel i sommerferie, til Frankrig. Hvor han besøger masser af vinslotte. Det er hans interesse, min er mine dyr, pasning af andres hunde, som jeg elsker og kan ikke undværre smiley

• #367   22. okt 2013 Altså min kæreste holder ikke af mine hunde på samme måde som jeg gør, for ham er det ikke livsnødvendigt at de er i møblerne og man putter med dem, men han ville godt nok aldrig kunne undvære dem..

• #368   24. okt 2013 Kære Munthe's mor,

Har du prøvet at lade din kæreste selv finde ud af den charme din lille hund besidder?

Lade kæresten være ansvarlig for at give den mad - gå ture med den - ja, i det hele taget være den, som giver hunden omsorg, i stedet for dig? Lære ham hundens sprog, når den vil kæle - have mad - have tryghed og kærtegn?

Når det har stået på en måneds tid, er jeg sikker på, at han vil elske det lille kræ lige så højt som dig, for en hunds kærlighed skal man gøre sig fortjent til! Når han har gjort sig fortjent til den, så er jeg sikker på, at han vil protestere imod, at du overhovedet tænker på, at komme af med hunden, på den ene - eller den anden måde.

Du vil altid have sorg i hjertet over at du kom af med din hund, den elsker dig ubetinget, og den kærlighed glemmer du aldrig.

Din hund er en del af dig - og den del af dig, skulle du prøve at overføre til din kæreste, så du ikke skal af med din hund, men tværtimod dele den med ham.

Samtidig syntes jeg, at I skal forsøge at finde nogle gode venner/familie, som kan passe hunden indimellem, når du skal arbejde længe, og kæresten ikke kan passe den - eller I skal i byen - eller på ferie.

Det er mit råd af hele mit hjerte, for det banker for Munthes fremtidige - og helst lykkelige liv hos dig og kæresten.

Mange knus til dig & kæresten
    og kærlige kæl til Munthe

• #369   28. okt 2013 Har du fundet en ny ejer til hende? smiley

- Vi kan ikke vælge hvad Ts gør ...alt det i siger .. ville jo ikke hjælpe? smiley Hun ville af med sin hund, hun føler måske ikke hun har tid nok til hende mere? og derfor ville hun finde et nyt hjem hvor hun ville blive hygget om næsten hele tiden smiley

Sådan ser jeg det på min måde smiley

profilbillede
  • #371   28. okt 2013 Haha Ja xDD

• #372   28. okt 2013 BATDOG

-ved du om hun har hunden endnu?

• #373   28. okt 2013 hvis man skal regne med de sidste indlæg fra TS, så har de dem endnu og "deler" den med naboerne , et ældre ægtepar ...

• #374   8. nov 2013 Jeg har stadig Munthe.. Og jeg er virkelig overrasket og lettet over hvor godt det går med ordningen herhjemme..
    Vi tager hjemmefra kl. 7.30. Kl 9.00 bliver hun hentet af naboen og der kan jeg så hente hende når jeg kommer fra arbejde kl 17.
    Kan mærke at hun et vildt glad god at være derinde og hun er dejlig træt når jeg henter hende.. Der har været nogle dage hvor de har skulle noget om eftermiddagen men så har de bare selv afleveret hende og det fungerer faktisk også smiley

Mht til min kæreste så har han virkelig været god.. Tror for alvor det gik op for ham hvad hun betyder for mig og det har ændret hans syn på det. Jeg tror aldrig han kommer til at elske hende som jeg gør, men det behøver han heller ikke smiley
    Jeg er faktisk begyndt at lære ham noget om hundens sprog. Havde helt glemt at der findes mennesker der ikke kan kommunikere med en hund.. Hehe..
    Det tror jeg faktisk har hjulpet ham ret meget og han forstår hende bedre nu..

Jeg håber det kan blive ved sådan her - det er i hvert fald den perfekte løsning.. Havde bare ikke turde håbe på at det kunne lade sig gøre smiley

• #375   8. nov 2013 Hvor lyder det godt! Dejlig løsning for alle parter! Super!! smiley

• #378   8. nov 2013 smiley dejlig ordning

• #380   8. nov 2013 Det var da en dejlig up-date .... håber også I inddrager børnene, der er intet børn lærer mere af (efter min mening) end dyr i deres dagligdag ... og det kan være til så stor gavn og glæde for alle ...

Er hunden glad og kan fungere med den løsning her, så er det klart det optimale ...

• #381   8. nov 2013 Dejligt! smiley

• #382   8. nov 2013 Skønt smiley

Kommentér på:
Give lille Munthe væk...

Annonce