Give lille Munthe væk... {{forumTopicSubject}}
Jeg har virkelig brug for noget vejledning og et par gode råd og jeg håber at i vil holde en ordentlig tone og ikke komme med nogle fordømmende indlæg da jeg virkelig har det svært med det!
Jeg har haft min lille gravhund i 6 år nu og det har været dejligt og jeg har nydt hende!
Jeg er flyttet sammen med min kæreste nu og det er blevet en helt anden situation. Han er bestemt ikke noget hundemenneske. Han har accepteret hende indtil nu men jeg kan mærke at det skaber nogle konflikter og jeg kan næsten ikke bære at hun ikke skal bo et sted hvor hun er 100% ønsket. Hun har altid været min lille øjesten og hun har sovet sammen med mig og hygget. Jeg synes hendes hverdag har ændret sig meget.
Samtidig med det har jeg fået nyt arbejde og er virkelig meget væk.
Jeg har gået med tanken om at give hende væk til nogle hvor hun igen kan være midtpunkt, men synes virkelig det er svært.
Jeg har forhørt mig ved familie og venner, men der er ikke nogen der kan tage hende.
Jeg har også kigget div. steder men er så bange for at aflevere hende et sted hvor hun ikke vil få det godt. Så overvejede jeg at aflive hende, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Nogen der har været i samme situation eller har nogle gode ideer til hvad man kan gøre??
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 269
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Mit svar var: Enten tager du slangerne, og jeg, ellers får du ingenting! Han accepterede bare han ikke skulle passe dem, det var oss ok
Men hvis din kæreste ikke kan acceptere at Munthe er en del af dig, og dit liv, så må han undvære dig. Din hund var der først, så at skille dig af med hende er forkert.
Det må du få ham til at forstå. Jeg kan slet ikke forstå at du flyttede sammen med med ham, du må da have vidst det?
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
Men det er sådan set ikke så meget for hans skyld at jeg vil af med hende, mere for hendes skyld.
Han har ikke bedt mig om at give hende væk. Det ville han aldrig gøre.
Men jeg kan jo godt mærke at han ikke er vild med det.
Og jeg kan helt ærligt ikke forsvare at flytte fra den mand jeg elsker for hendes skyld. Uanset hvor meget jeg elsker hende.
Og nej jeg vidste det ikke før jeg flyttede ind. Han havde aldrig boet med en hund før så det kunne han jo ikke vide..
jun 2010
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
aug 2007
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Det er han 100% indstillet på, og jeg har klart og tydeligt sagt at jeg ikke går af med dyrene med mindre jeg pludselig ikke kan tilbyde dem hvad de har brug for.
aug 2007
Han slår ikke op om et halvt år og han kommer ikke og vil ændre noget.
Jeg har været sammen med ham længe og han har aldrig ville ændre noget på mig. Det med Munthe var en ting vi begge var klar over kunne være et problem.
Siger det lige en sidste gang.
Jeg vil ikke slå op med min kæreste og hvis i ikke har nogle konstruktive råd vil jeg gerne bede jer lade være med at skrive.
jun 2010
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Hvilke konflikter er der imellem ham, dig og hunden. Er det noget i kan arbejde med?
Hvor lang tid er du væk fra hunden af gangen nu og er den helt alene?
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Af Jim Willis 2001
Som hvalp underholdt jeg dig med mine narrestreger og fik dig til at le. Du kaldte mig dit barn, og på trods af en del gennemtyggede sko og et par ødelagte pyntepuder blev jeg din bedste ven. Når jeg havde været "uartig" sagde du til mig med løftet pegefinger "hvordan kunne du gøre det?", men så lod du dig formilde og kløede mig på maven.
Det tog lidt længere tid end forventet for mig at blive renlig, fordi du havde frygtelig travlt, men vi arbejdede sammen på sagen. Jeg husker de nætter i sengen, hvor jeg trykkede næsen ind mod dig og lyttede til dine betroelser og inderste tanker, og jeg var overbevist om, at livet ikke kunne blive bedre. Vi gik lange ture og løb i parken, kørte i bil og holdt ind for at spise is (jeg fik kun vaflen, fordi "is er dårligt for hunde", sagde du), og jeg tog lange lure i solen, mens jeg ventede på, at du skulle komme hjem sidst på dagen.
Lidt efter lidt begyndte du at bruge mere tid på dit arbejde og din karriere og mere tid på at lede efter en menneskeven. Jeg ventede tålmodigt på dig, trøstede dig i kærestesorg og skuffelser, skældte dig aldrig ud for dårlig dømmekraft, tumlede mig af glæde, når du kom hjem, og da du blev forelsket.
Hun, som nu er din hustru, er ikke et "hundemenneske" - alligevel bød jeg hende velkommen i vores hjem, prøvede at vise hende hengivenhed og lystrede hende. Jeg var lykkelig, fordi du var lykkelig.
Så kom menneskebabyerne, og jeg delte din begejstring. Jeg var opslugt af de små lyserøde væsener og deres lugt, og jeg ville så gerne også tage mig af dem. Men hun og du var bange for, at jeg kunne komme til at gøre dem noget, og jeg tilbragte størstedelen af tiden forvist til et andet værelse eller et hundebur. Åh, hvor jeg dog længtes efter at elske dem, men jeg blev hurtigt en "kærlighedsslave".
Efterhånden som de voksede op, blev jeg deres ven. De klyngede sig fast til min pels og trak sig op på vaklende ben, de stak fingrene i mine øjne, undersøgte mine ører og kyssede mig på næsen. Jeg elskede alt ved dem og deres kærtegn - for dine kærtegn var nu så sjældne - og jeg ville have forsvaret dem med mit liv om nødvendigt. Jeg plejede at liste mig ind i deres seng og lytte til deres bekymringer og inderste tanker, og sammen ventede vi på lyden af din bil i indkørslen.
Der havde været en tid, hvor du - hvis nogen spurgte dig om du havde hund - tog et billede af mig ud af din pung og fortalte dem historier om mig. Gennem de senere år har du blot svaret "ja" og skiftet emne. Jeg er gået fra at være "din hund" til "bare en hund", og du brød dig ikke om at have
udgifter i forbindelse med mig.
Nu har du fået et jobtilbud i en anden by, og du og din familie flytter til en lejlighed, hvor der ikke er husdyrtilladelse. Du har truffet den rigtige beslutning for din "familie", men der var en tid, hvor jeg var det eneste familie, du havde. Jeg var begejstret over køreturen, indtil vi ankom til internatet. Det lugtede af hunde og katte, af frygt og af håbløshed. Du udfyldte papirerne og sagde "Jeg ved, du vil finde et godt hjem til hende". De trak på skulderen og kiggede pinligt berørt på dig. De kendte virkeligheden for en midaldrende hund, selv en med "papirer". Du var nødt til vriste din søns fingre fri fra mit halsbånd, mens han skreg "Nej, far!
Du må ikke lade dem tage min hund!" Og jeg blev bekymret for ham og for, hvad du netop havde lært om venskab og loyalitet, om kærlighed og ansvar og om respekt for alt levende. Du klappede mig på hovedet til farvel, undgik mine øjne og afslog høfligt at tage mit halsbånd og line med. Du havde en deadline, du skulle nå, og det har jeg også nu. Da du var gået, sagde de to rare damer, at du sikkert havde kendt til din forestående flytning måneder i forvejen, men ikke havde gjort noget forsøg på at finde et andet godt hjem til mig. De rystede på hovedet og sagde "Hvordan kunne du gøre det?"
De er så opmærksomme overfor for os her på internatet, som deres travle hverdag tillader. De fodrer os selvfølgelig, men jeg har mistet appetitten for flere dage siden.
I begyndelsen, når nogen gik forbi min løbegård, sprang jeg hen til forsiden i håbet om, at det var dig - at du havde skiftet mening - at det hele bare var en ond drøm … eller jeg håbede, at det i det mindste ville være nogen, som brød som om mig, en eller anden som ville redde mig. Da jeg indså, at jeg ikke kunne konkurrere med glade hundehvalpe, der - uvidende om deres egen skæbne – boltrede sig for at få opmærksomhed, trak jeg mig tilbage til et fjernt hjørne og ventede.
Jeg hørte hendes fodtrin, da hun kom efter mig sidst på dagen, og jeg traskede efter hende hen ad gangen til et andet rum. Et velsignet stille rum. Hun satte mig på et bord og nulrede mine ører og sagde, at jeg ikke skulle være bange. Mit hjerte bankede i forventning om det, der skulle ske, men der var også en følelse af lettelse. Kærlighedsslavens dage var talte. Som det er min natur, var jeg mere bekymret for hende. Den byrde, hun bærer, vejer tungt på hende, og det ved jeg på samme måde, som jeg altid vidste, hvordan du havde det. Forsigtigt lagde hun en årepresse om mit forben mens en tåre løb ned ad hendes kind. Jeg slikkede hende på hånden på samme måde, som jeg plejede at trøste dig for så mange år siden. Professionelt stak hun nålen ind i min åre. Da jeg mærkede stikket og den kølige væske løbe gennem min krop, lagde jeg mig søvnigt ned, kiggede hende ind i hendes venlige øjne og mumlede "Hvordan kunne du gøre det?" Måske forstod hun mit hundesprog, for hun sagde "Undskyld". Hun krammede mig og forklarede hastigt, at det var hendes job at sørge for, at jeg kom et bedre sted hen, hvor jeg ikke ville blive tilsidesat eller mishandlet eller forladt eller ville skulle klare mig selv – et sted med kærlighed og lys så meget anderledes end dette jordiske sted. Og med en sidste kraftanstrengelse forsøgte jeg med et haledunk at udtrykke, at mit "Hvor kunne du gøre det?" ikke var møntet på hende. Det var dig, min elskede herre, jeg tænkte på. Jeg vil tænke på dig og vente på dig for evigt. Må alle i dit liv altid vise dig så stor loyalitet.
Note fra forfatteren:
Hvis "Hvor kunne du gøre det?" gav dig tårer i øjnene, da du læste den, som den gav mig, da jeg skrev den, er det fordi den udgør den fælles historie for millioner af tidligere ejede kæledyr, som hvert år dør i Amerikanske og Canadiske internater. Enhver er velkommen til at udbrede artiklen til ikke-kommercielle formål, når bare den er behørigt forsynet med copyright noten. Brug den til uddannelsesformål, på jeres hjemmeside, i nyhedsbreve, på dyreinternaters og dyrlægekonsultationers opslagstavler. Fortæl offentligheden at beslutningen om at bringe et kæledyr ind i familien er en vigtig beslutning for livet, at dyr fortjener vores kærlighed og fornuftige omsorg, at det at finde et andet passende hjem for dit dyr er dit ansvar, og at enhver lokal dyreorganisation kan tilbyde råd og vejledning, og at alt liv er værdifuldt. Gør dit til at standse aflivninger og støt alle sterilisationskampagner for at forhindre uønskede dyr.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Har din hund en opdrætter, der kan være behjælpelig med omplacering?
Måske specialklubben kunne hjælpe?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
aug 2007
Hun er i hvert fald alene i 9-10 timer imens jeg er på arbejde. Dertil kommer hvis vi laver noget om aftenen. Jeg er enormt bundet af hende fordi jeg ikke synes jeg vil bede ham om at passe hende. Desværre bor jeg ret langt fra familie og synes ikke jeg kan blive ved med at spørge naboen..
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
Er det fordi hun må være i møblerne og han ikke bryder sig om det, kan hun trænes til ikke at være der. Hunde er indrettet sådan at stort set alt kan trænes, det kan kærester ikke
aug 2007
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.843
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 310
Jeg synes du skal sætte dig ned og fortælle din kæreste alle disse tanker du har og at du virkelig er ked af det.
Det kan jo være at hvis han rent faktisk gør en indsats med hende at de bliver gode venner det er da et forsøg værd inden du sætter hende til salg
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
Har ikke noget råd. Men hold op hvor må det være hårdt og trist
Held og Lykke med din beslutning
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
Synes simpelthen ikke du kan være bekendt at give hende væk på det grundlag.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.290
Det er selvfølgelig lidt svært for hunden, når den er 6 år gammel, men det må alligevel være nemmere at vænne sig til nye regler, fremfor at vænne sig til en ny familie og hvad dertil hører.
Min mand er fra mellemøsten, og vi har 4 hunde og 3 katte + diverse fugle. Dyrene er mit ansvar, men han lukker da hundene i haven, hvis jeg skal noget, og kattene får da også tørfoder, når han går forbi dem. Så helt håbløst er det vel ikke:-)
jul 2011
aug 2007
Sådan tror jeg grundlæggende det er hvis man har en holdning men prøver at holde den tilbage for en andens skyld..
Og mange tak til jer der skriver andet end "ud med kæresten"
aug 2007
Det skal lige siges at han har to børn som mest bor her og det er da også en stor mundfuld for alle fordi børnene var bange for hende, men det går bedre med dem og hunden nu..
jul 2010
Udover at den er uønsket, bør ingen hund være alene ti timer om dagen. At I så også vælger at lade hunden være yderligere alene om aftenen er på mig fuldstændig uforståeligt og beklageligt. Når man vælger at få en hund, ved man, at man kommer til at give afkald meget af sin fritid og alle sine aftener efter arbejde
Jeg håber, I kan finde et godt nyt hjem til den, hvor den får den kærlighed og ikke mindst den tid, den fortjener.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Ved han at du bliver ked af det?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Selvfølgelig skal du ikke af med din bedste ven og et og alt gennem 6 år.. Nej nej og nej..
Du er hundemenneske - du kan ikke undvære! Og det skal du heller ikke!
Den kæreste skal mande sig op og finde sit bløde hjerte frem og knus elske den lille skønne hund du har! Har han set det ansigt? Har han tilbragt tid sammen med hende? Deltaget i noget med hende? Kan han SÅ komme igang!
Vis ham gerne min besked!
jul 2011
apr 2009
aug 2007
jan 2006
aug 2007
Jeg hører virkelig alt hvad i siger og tænker over det!
aug 2007
apr 2009
jul 2011
aug 2007
dec 2004
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Er sikker på at hun ville kunne få det bedre hos nogle andre.
jan 2012
apr 2009
jan 2006
jul 2010
Skynd jer at få den hund ud til et nyt hjem!
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
jul 2011
okt 2006
Hvis du opgiver den hund, så har du et hul i hjertet der aldrig kan fyldes ud igen! Og han kan slibe og slide og prøve med alt - men det hul, det kan ikke udbedres!
Nej for Søren..
Se på dig selv. Træk vejret, sov på det og læs tråden her igen i morgen. Og du vil vide den tanke er da helt ubærlig.
Det er jo derfor du er ulykkelig nu! Tanken er ubærlig! Så stop de tanker!
Find en anden løsning, lav aftaler og få jeres nye familie til at fungerer!
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
Det er en ting, jeg ALDRIG nogensinde vil gøre igen!!
Der gik netop et halvt års tid, og så slog jeg op med ham. Godt nok af andre årsager, men alligevel.
Det eneste, der trøster mig er, at jeg ikke havde mulighed for at give hende det liv på daværende tidspunkt, som hun havde behov for. Jeg har først nu muligheden økonomisk for at lede efter sted at bo, hvor man må have husdyr, og det er 3 år siden, min pige fik fred.
Jeg trøster mig også med, at hun var hos mig det sidste døgn (hun havde haft andre hjem, som en bekendt gav hende, fordi hun heller ikke kunne have min kat). Der kunne jeg virkelig mærke, at hun absolut ikke kunne klare andre hjem end hos mig mere.
Jeg trøster mig med:
- at hun ikke er blevet kørt over af en bil
- at hun ikke døde efter smerter og/eller sygdom
- at hun ikke døde alene.
Jeg kunne ikke aflevere hende på et internat, jeg prøvede at give hende hjem hos en nær bekendt, men det var kun fordi, jeg kunne komme forbi, når jeg havde tid.
Som sagt, så fortyder jeg det virkelig! Dog med enkelte ting at trøste mig med.
Jeg har desværre også været nødsaget til at efterlade andre dyr hos min eks. En enkelt hund og flere katte. Da det er gård-miljø, er der desværre ikke flere af, dengang mine, de katte, der lever i dag.
Hunden bliver 6 år i slutningen af denne måned, og først nu er der udsigt til at få mulighed for at få ham hjem til mig inden for et års tid.
Det er frygteligt at leve med visheden om, hvordan ens kære dyr har det hos andre.
Jeg ved, at min hund er i en hundegård fra 4-5-tiden om morgenen til 8-10-tiden om aftenen, hvor han kommer ind og sover i en baggang.
Det er så pinefuldt, og jeg er så ubeskrivelig glad for, at den tid snart er slut for ham.
Det er min historie. Der er ingen, der siger, at din kunne være lige sådan, men tænk over det.
Var det mig, så havde jeg fået en grundig snak med kæresten om, at der skulle være plads til begge i dit liv. Prøv at sidestille din hund med et barn. Hvordan havde han været, hvis det var et barn og ikke en hund?
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 298
Tænk dig om for fremtiden!
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
BATDOG giver faktisk et godt råd med en tredjemand :o)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Jeg synes det er fornuftigt af dig at tænke på hundens hverdag....alt for mange hunde lever et ensomt liv med for meget alenetid og fortravlede ejere!! Lad nu være med at skyde på din kæreste, for i bund og grund handler det jo om at du selv prioriterer anderledes nu...held og lykke med det
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Når det så er sagt, og jeg ser det fra det scenarie som du sætter op, at du er flyttet ind til ham, og har taget imod hans børn som bor der mere eller mindre fast, at børnene er blevet mere trygge og glade for Munthe, og det at Munthe bare er en lille trold og ikke et bjerg af en kæmpehund der savler møblerne til og drikker af toilettet, så havde jeg også taget en snak med fyren, og fortæl dine tanker, at Munthe har været en stor og elsket del af dit liv i så mange år, og det gør ondt langt ind i sjælen at du føler dig nødsaget til at give hende væk/aflive hende, for hans skyld.
Er han en god fyr, så vil han gøre en indsats for at få det til at fungere, at inddrage Munthe i hverdagen og lære at leve med en hund i huset.
Min nuværende mand har heller ikke altid været hundemenneske, og er det egentlig heller ikke 100%, men han har altid vidst, at hundene er en kæmpe del af mit liv, og har altid give plads til mig og kræene (og har vidst inderst inde at jeg var skredet hvis der ikke var).
du giver plads til hans børn, hvad der i sig selv kan være en kæmpeopgave hvis man ikke selv er forældre og selv da.. så vil det mindste være at han giver plads til Munthe.
Er det stadig en umulighed, så prøv at find et godt hjem til hende, hvor hun kan være elsket og blive forkælet den næste halvdel af hendes liv, måske mere..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Hvis min kæreste nogensinde havde så meget som tænkt på at han ikke ville min hund (nu er Lucky en fælles beslutning og er kommet ind efter vi flyttede sammen), Men hvis ikke ens kæreste kan acceptere ens elskede lille hund, især da når den er halv gammel og lille bitte, så er det ud.
Og så er jeg fuldstændig ligeglad med om hunden er ½ år eller 10 år, når man får en hund forpligter man sig resten af hundens liv, og gør alt for den! Også selvom det betyder at man må sige farvel til nogle mennesker. Og hvis de virkelig elsker en, acceptere de hunden også selvom de måske ikke er helt vilde med hunde.
Selvom jeg har været sammen med min kæreste i 3 år, ville jeg til hver en tid vælge Lucky frem for ham, for hvis han skulle få en skør ide om at Lucky bare var dum og træls (han knus elsker ham heldigvis) og skulle flytte, så fik han pænt besked på at tage sine ting og gå. Det ville gøre sindsygt ondt, men så var han bare ikke den rette for mig.
Men som jeg kan læse lidt i tråden, lyder det heller ikke til du rigtig selv gider hende mere, og synes hun er blevet træls. Sorry men det synes jeg altså.. Det er synd hun er så meget alene, men det kunne hun måske leve med (ved jo ikke hvordan hun har det når hun er alene) men at du så også vil ud om aftenen når du endelig er hjemme ved hende, så hun skal være endnu mere alene uden dig, viser jo bare at du sætter en masse ting før hende.
Når man får en hund ved man at man fra den dag ikke får det store sociale liv om aftenen og i weekenderne, fordi hunden har brug for dig.
Herhjemme kommer Lucky med så meget som det overhovedet er muligt, og vi har vi været afsted i mange timer uden ham, går vi ikke fra ham igen samme dag.
Så måske skulle du bare finde hende et hjem hvor hun er elsket og ønsket og hvor man vil ofre tid på at være sammen med hende, for ingen hund fortjener at blive forladt i så mange timer hver dag.
okt 2009
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Herregud en tissetår... Hvis der ikke skal mere til at pisse ham af, så ville jeg ikke gide være i nærheden af ham. Min mand fik lidt stramme rynker, da hunden åd et gammelt arvestykke, vores karme, et dyrt kamera og bøgerne fra to hylder. Men han ville ALDRIG antyde at hun ikke var ønsket! Selvom han er kattemenneske. Han ved de hunde er en del af pakken her. Vil man have mig, så er de med. Og han er endda begyndt at knuselske dem
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 152
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
Jeg mener som mange at han må finde sin indre omsorgsmand frem og lære at være god ved den lille hund de år den har tilbage, og at en tisser inde kan måske være usikkerhed i at finde sin vej i en familie med 3 nye mennesker den ikke er vant til at bo med, det må også være noget at en omvæltning for den, og de andre kan man forklare tingenes nye tilstand, det kan man ikke for hunden ...
Du skal selvfølgelig tage alt arbejdet med hunden, men inddrag dog børnene, de fleste børn kommer til at elske at være en del af en hverdag med dyr ....
Men ja synes også mest du forklarer og undskylder, og er beslutningen taget så vær dog så ansvarsfuld at du betaler en sterilisering og gør brug af Natascha´s tilbud fremfor at satse på nogle helt ukendte mennesker ....
aflivning af en sund og rask hund synes jeg ville være synd og skam når nu der er et tilbud der max koster en sterilisering til omkring 4000 kr
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
hvorfor.
okt 2006
aug 2007
Mange af de ting i foreslår med min kæreste og mig har vi bare snakket om og prøvet af..
Jeg forsvarer ham fordi jeg i bund og grund godt kan forstå ham. Jeg forstår ikke at han ikke er et hundemenneske men jeg respekterer at han har en anden holdning til det end jeg har.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Jeg kan ihvertfald ikke undvære mine hunde.
aug 2007
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
her hjemme får ikke folk komme ind som ikke kan respektere mine hunde og mit valg på posetiv trening ( ja har smidt en ud pag ham tog hanhunden i nakskindet )
at du flyttet ind til en som du viste ikke bryr sig om hunden din synes jeg er utrolig mærkelig ... jeg hadde ikke flyttet til en person som var sjalu på hunden og ikke var glad i dem...
så jeg synes meget synd på din hund DU har haft i 6 år som bliver prioritert ned og pag DINE valg må evt aflives eller finde en ny famile den må bli trygg på og blive elsket i en godt voksen alder---
men ser egentlig ud som at hunden har bedst ved aflivning eller ny familie da du ikke prioriteren hunden igjennom 6 år
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Og ja, jeg er egentlig mest på "ud med kæresten"-holdet - også selvom du synes, at vi er rigtig trælse at høre på.
Jeg forstår godt, at det er en rigtig svær situation at stå i for dig, og jeg kan sådan set også godt forstå, at du bliver ked af det over, at flertallet mener, at du skal droppe din kæreste.
Men hvordan vil du have det med, at du aldrig kan have hund igen? For din kæreste ændrer jo nok ikke mening og bliver jo nok ikke mindre irriteret over en tissetår, en ødelagt dims eller lign., hvis I beslutter at få en ny hvalp om 2-3 år.
Som tingene er og med din holdning til, hvem der skal "lade livet", så må du finde et godt hjem til Munthe. Kan se at Natascha har tilbudt hende et godt og blivende hjem, så måske skal du tage imod det tilbud.
Men gør lige op med dig selv, om du kan leve med dit valg. Og når du har truffet dit valg - hund eller kæreste - så lad være med at bebrejde den, du beholder, for det du har valgt at miste.
Held og lykke.
okt 2006
Du ville stadig være hundemenneske - tilmed et ulykkeligt hundemenneske..
Hvad hvis du fandt ud af du ikke kunne leve uden hund?
Jeg synes virkelig du skal genoverveje det. Jeg tror personligt du vil midste en del af dig..
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 142
Noget helt andet er så at jeg SLET ikke kan forstå hvordan du kan vælge en kæreste fremfor hunden. Hvis han vitterligt ville dig det bedste, så ville han fuldt ud acceptere hende og dit forhold til hunden.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2009
Det er sørgeligt for hende.. Skynd dig at finde et nyt hjem hvor hun er værdsat
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Ikke om jeg forstår dig.. beklager!
"Jeg forsvarer ham fordi jeg i bund og grund godt kan forstå ham. Jeg forstår ikke at han ikke er et hundemenneske men jeg respekterer at han har en anden holdning til det end jeg har." Men hvor er hans respekt og forståelse for dig??
Min gamle bedstemor sagde altid at folk der ikke kunne lide hunde skulle man ikke stole på!
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
okt 2011
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 370
feb 2011
Puha, nu er jeg godt nok gammel, men med det hjerte jeg har for dyr så ville et liv uden være et meget dårligt liv for mig ....
dec 2004
Men i realiteten så er der en ensom hund, der langt fra findes nok tid til og derfor laver ulykker. Et nyt hjem er nok det bedste for den også!
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 41
hvordan tror du så han ville have det , sikkert ikke ret godt . jeg ved godt at det var lidt hårdt og sige. men prøv om i ikke kan finde ud af lidt fældes regler om hvad din hund må og ikke må , det vil den hurtigt lære, og i vil få et godt sammenhold. Pas på din hund og beholde den, du ved aldrig hvor den kommer hen og hvad der ellers vil ske med den.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Giver du hende væk, så forvent ikke du igen kan få en hund ind i dit liv, for han er jo ikke hundemenneske.....
Havde man været ham, så havde man behandlet de gulve, problem løst mht. pletter... spilder børnene aldrig noget? er der ramaskrig der?
Jeg kan godt følge dig mht. så mange timer hjemme, måske en hundelufter kunne arrangeres?
Ellers hænger jeg også I med dem der siger giv den til Natascha godt være det kommer til at koste mere end at give den væk til helt fremmede, eller en aflivning ville koste, men er ret sikker på det kommer til at gøre ondt på dig et sted når du ikke længere har hende, det må også godt "gøre lidt ondt" på din kæreste mht. sterilisation
okt 2009
jun 2012
jul 2010
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Da vi købte Mailo, var min kæreste bestemt ikke begejstret, han syntes for det første han var alt for lille, og syntes egentlig ikke det var det fedeste med 2 hunde. Men igen det var noget der gjorde mig glad, så det var fint med ham. Faktisk troede jeg aldrig Mailo ville blive elsket af min kæreste, troede han ville blive "mit projekt" , men hold nu op hvor er det dog gjort til skamme, han er total fars hund, og putter oftest ved kæresten i sofaen , i skrivende stund putter han faktisk ovenpå kæresten
MEN min kæreste ved udmærket godt , at hvis han nogensinde stiller et ultimatum mellem hundene og ham selv, ja så må han finde døren. Det er mig/os der har valgt hundene, og så skal vi også tage os af dem til de en dag skal herfra ( ved godt der kan opstå situationer, hvor man er nød til at finde nyt hjem til dyr) .
Jeg må erkende at jeg tænker lidt som lillefisens mor, at det lyder som om du egentlig selv er blevet træt af hunden, og det virker til uanset hvad folk skriver, så har du nej hatten på, og har besluttet hun skal væk.
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Du skriver at du er hundemenneske?!?! men du vælger at leve resten af dit liv uden hund pga. en mand? Kan du det? Når forelskelsen har lagt sig, og i lever en fredelig og almindelig hverdag, vil du så kunne stå inde for dit valg, om at havde skaffet dig af med din hund?
Vil du kunne leve med, at du aldrig mere skal have en hund indenfor dørene?
Eller vil du en dag blive angrebet af skyldfølelse, og had over at du gik af med hunden?
Hvis ikke, så find hende da et godt hjem, hvor hun er elsket.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg har også ubehandlet gulve og en hvalp i huset!
Hvis der ikke skal mere til er det vist den rigtige beslutning med et nyt hjem
Og som en del andre skriver, er beslutning vist taget
jul 2010
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Her i huset er vi egentlig blevet enige om, at der på sigt skal flytte en lille dværggravhund ind...
Men ikke om jeg ville overtage en hund, der har haft sådan et liv....
Købt... trukket to kuld hvalpe, og så sat til salg efter at have været forsømt (på den ene eller den anden måde) over et stykke tid....
og sådan er der sikkert flere der har det...
Udsigterne til et godt nyt hjem, er ikke de bedste (medmindre et af de tilbud der er kommet i tråden ender med at blive løsningen)
Kæft hvor jeg synes det er synd for den hund
Og Rene's indlæg længere oppe er SÅ rammende
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Resten af aften gik lidt trægt. Kort tid efter bad jeg ham gå hjem da jeg var træt.
Og det var så det.
Aldrig om jeg vil lukke en mand ind i mit hjerte, som ikke har samme indstilling til dyr som jeg.
Du bruger uden tvivl en del flere kræfter på hans børn end han / en ansvarlig med ejer ... ville gøre på din lille hund. Men har du overvejet ikke at gide hans børn?
jul 2011
Men ja her skal hun være sterreliseret når hun kommer, så det kommer til at koste dig penge. Hos BATDOG er det gratis, så tag imod hendes tilbud hvis du ikke vil ofre penge.
Som sagt har du nu to mennesker som står klar, så må du gøre op med dig selv hvad du vil
apr 2005
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Du får bare din egen lejlighed..... sammen med Munthe.....
Så kan kæresten komme der og besøge dig, når han har lyst..... ( og hilse på din dejlige hund )
Og når han har sine børn på besøg hjemme hos sig selv ... så kan han passe dem der ... og du har fred hjemme hos dig selv til at hygge dig med din hund......
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
hundene skal være der.. kæresten kan være der.
jun 2010
Calle elsker alle tæver.
Belika elsker alle hunde.
Så hvis din ellers kan med andre hunde burde det ikke give problemer
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Håber VIRKELIG at du tager imod BATDOG eller Natascha's tilbud..!
Stakkels stakkels lille Munthe..
aug 2007
Og selvfølgelig har jeg haft mine egne møbler med da jeg flyttede ind i hans hus.
Lad være med at blande ting ind i det som i ikke ved noget om.
Og det er rigtig pænt af jer at i vil tilbyde at tage hende men jeg er kun interesseret i at forære hende til nogen som har gennemtænkt det. Det skal ikke være en hurtig beslutning fra jeres side. Og slet ikke hvis i har hund i forvejen. Så vil jeg da være sikker på at hundene kan sammen. Munthe er ikke vant til at bo sammen med andre hunde. Men jeg vil bestemt overveje det.
mar 2008
aug 2007
sep 2008
Folk herinde vil KUN hundene det bedste..!
jul 2011
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Min mor har nogen gange fået et flip over, at Vaks har haft et lille uheld indenfor (Han er forfærdelig, når det pisser ned ude...), hvor hun også har råbt og skreget, og sagt, at han skal ud. Først når jeg svarer "Fint, så er jeg ude sammen med ham. Skal jeg bare begynde at pakke?", så dropper hun det igen.
Han er min og mit ansvar, og der er INGEN, og jeg mener vitterigt INGEN, der skal få mig til at gå af med ham.
- Jeg forstår ærlig talt ikke din beslutning, og jeg var flyttet med det samme, for så var det ikke min drømmemand, jeg havde fået mig.
Hvis, som det lyder, beslutningen allerede er taget, så tag enten Natacha's eller Batdogs tilbud. Der vil Munthe i hvert fald få masser af kærlighed.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
aug 2007
Hvis hun kun var til besvær så ville det ikke være en svær beslutning for mig.
Synes du skal lade være med at skrive hvis du ikke har noget mere klogt at skrive.
aug 2007
jun 2009
mar 2008
de er garvede hundefolk, og tager ikk en overilet beslutning. er sikker på de mener det, når de siger de gerne giver hende et evigt hjem.
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
mar 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
dec 2006
Hvordan kan du overhovedet overveje det? det her handler jo ikke om din kæreste, men om at DU ikke kan overskue det liv du har etableret og accepteret med job, nye regler osv..
Vær ærlig overfor sig selv og lad vær at give din kæreste skylden for din egen beslutning.
Håber du finder en god familie til hende
aug 2007
Kan ikke se hvorfor hun er en stakkels hund nu.. Jeg overvejer netop det her fordi at hun ikke skal lide nogen nød. Hvis jeg beslutter mig for at beholde hende er der en masse andre ting som jeg ikke kan. Jeg ville ikke fortsætte som det er nu.
jun 2010
Jeg ser det så inden jeg går i senge.
jan 2006
Derfor folk skriver stakkels hund !
aug 2007
Det er helt klart min skyld fordi jeg vælger ham fremfor hende.. Mit største ønske ville da være at jeg ikke skulle vælge og jeg havde også håbet (og håber stadig) at jeg ikke bliver nødt til det..
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
aug 2007
Det er ikke bare et eller andet tilfældigt forhold.
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 18
apr 2005
Opvejer det at give hende et nyt hjem, det hun giver dig, ja så skal hun da have et nyt hjem, hvis ikke, så skulle i måske få ændret på tingene derhjemme.
maj 2008
aug 2007
Tak for det gode råd og ikke mindst forståelsen (eller en diskret måde ikke at forstå mig på Jeg vil helt sikkert undersøge det!!
jul 2007
Og så var det nemmere at give kæresten skylden ... og at sige hunden pisser på HANS gulv.... og den ikke må sove i HANS seng....
Det kunne du jo bare have sagt fra starten af.....
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Okay, jeg læser hvad du skriver. Dit liv og dine prioriteringer har ændret sig og derfor er vovse kommet i klemme, hvilket du godt selv kan se og det ønsker du ikke for din hund...
Rigtigt?
Så ryger du lige i fælden herinde hos folk der hellere ville hugge en hæl og klippe en tå, fremfor at risikere at stå i din situation.
Jeg forstår det heller ikke rigtigt, men jeg bliver nødt til at tvinge mig selv til at respektere at det er der DU er lige nu.
Jeg tror at filmen knækker for de fleste herinde når du forsøger at forsvare din beslutning i retning af " Det er med blødende hjerte", for svesken på desken. Det her er DIT valg, DIN beslutning og DIG der vælger kæresten fremfor din hund..
Den del, kan man pakke ind i nok så mange fine ord, men det ændrer ikke på det faktum at DU vælger din kæreste fremfor den hund DU har haft i 6 år.
Tør øjnene, giv vovse en kiks og tag så i mod BATDOG's tilbud og få det overstået, så vovse kan begynde på sit nye liv og du kan komme videre med dit..
Jeg vælger ikke at dømme dig, blot konstatere facts og opfordre dig til at handle NU.
Jeg kommer aldrig til at forstå det, men jeg respekterer at det er DIN beslutning.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
aug 2007
jul 2006
aug 2007
Dernæst er det ikke hans skyld at jeg overvejer at gå af med hende og det er ikke fordi jeg ikke gider hende. Det er en sammensætning af de to ting.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Men du siger du ikke vil vælge Munthe frem for din kæreste, men vidste du ikke allerede inden i fandt sammen, at han ikke brød sig om din hund?? I har været sammen i 2 år, og det har ikke faldet dig ind at snakke om fremtiden med ham OG Munthe inden det blev så seriøst imellem jer??
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
TS, jeg tror altså ikke at du tænker helt rationelt lige nu. Om det så er fordi du er chokeret over den beslutning du er nået frem til, eller om det er fordi du er bundhamrende børnefornærmet over hvordan den her tråd har udviklet sig.. Jeg ved det ikke... Jeg tror faktisk heller ikke jeg vil vide det..
Det jeg gerne vil vide er, HAR du taget en beslutning om at vovse skal videre i teksten??
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
jul 2007
Han har sine børn hjemme hos sig selv.... UDEN dig og hunden..så bliver de ikke bange
Du har din hund hjemme hos dig selv ,,,,,,UDEN hans børn....så har hunden det godt og sover i sengen igen...
Og så kan kæresten komme på besøg hos dig...... og alle er glade.....
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
apr 2005
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
jul 2011
Her fodres kun med kornfrit foder, råt kød og ben. Og som BATDOG siger bliver vores hunde ved os. Jeg har ikke børn, og får det aldrig. Er selv sterreliseret så det er med garanti
Så ved du lidt om os.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Og mange super indlæg generelt i tråden her.
Jeg er lidt forvirret over hvad du TS gerne vil have svar på?
Du stiller ét spørgsmål i dit indlæg:
"Nogen der har været i samme situation eller har nogle gode ideer til hvad man kan gøre?? "
Men hvad mener du med "kan gøre"?
Der kommer super mange rås og forslag, men
1) du skriver at alt er forsøgt
2) så er jeg helt enig med dem der skriver, at det lyder som om beslutningen er taget.
At du godt ved hvad du vil prioritere lige nu...
Og derfor er jeg helt enig med Turbos indlæg!
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Jeg kan ikke skrive noget, som ikke allerede er blevet skrevet. Så det vil jeg ikke gentage, selvom jeg slet ikke forstår dig..
Men jeg vil bede dig om, inderligt, at du virkelig virkelig seriøst overvejer BADDOG og nataschas tilbud. Det er ikke et tilbud du nødvendigvis vil få igen. Og gode hundenørder med overskuddet, hænger ikke på træerne..
Tænk over det. Du kan være 110% sikker på, at din hund vil få det fantastisk, og ikke vil savne sit gamle liv et sekund..
Og udover det. Når du selv bliver ved med at nævne, at du er et stort hunde menneske, og bestemt kun tænker på din hunds bedste... Jamen så læg handlekraft bag de ord, og gør en "uselvisk" gerning, og giv hende et dejligt og indholdsrigt liv.. Hvis det ikke er for din egen skyld, jamen så gør det for hendes..
feb 2011
Du kan da ikke finde større sikkerhed for at finde et nyt hjem med hjerte- og husrum til netop den hund du siger du elsker, så "undskyldningen" med at det er en hurtig beslutning virker sær .... hurtig ja, men der er næppe nogen af de der har tilbudt sig der er uovervejede omkring hundehold ...
Så jeg synes du skal få den beslutning taget hurtigst muligt for alles skyld, og så vænne dig til tanken om at dit liv med hund er slut .....
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Tænk også på kærestens gulve, hvis hun skulle få dårlig mave.
Din kæreste hører åbenbart til den type mennesker, der kan sige utroligt meget og få andre til at beslutte, hvad man selv ønsker, uden at bruge ord.
(Nogle kalder det at manipulere).
Bortset fra det, så skinner dine egne prioriteringer mht din fritid tydeligt igennem, så jeg ville ret hurtigt benytte mig af et af de gode tilbud, du har fået.
Det korte af det lange er, at der ikke længere er plads til Munthe i dit liv.
PS: Og så¨må man krydse fingre for, at din kæreste (eller et af hans børn) ikke kommer til at tabe et glas rødbeder på gulvet.
jul 2006
jun 2010
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Og jeg SAVNER ham så det gør helt ondt, selvom jeg ved han kommer hjem imorgen.
Prøv at forestil dig livet uden hund. Vær ærlig overfor dig selv. Kan du leve med den tanke, at hun aldrig mere vil være der.....????
okt 2012
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 8 Emner: 60 Svar: 265
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Vil du ikke hellere have at hun er et sted hvor hun er elsket end hos jer..?
Det er da det dit indlæg går ud på...at finde et nyt hjem...
Det er et flot tilbud batdog gir, tag imod det.
lady overtog jeg da hun var 9 mdr. Fik hende bogstaveligt talt kastet i armene.
Hun kunne intet, og var urenlig.
Hun er nu verdens dejligste hund, og hun blir her resten af hendes liv.
Så bare fordi man tager en hurtig beslutning er det ikke ensbetydende med at hun bliver kastebold.
Jeg havde sat mig ind i at skulle have hund end dag, men bestemt ikke regnet med at det skete et par måneder efter..
Så tag imod det tilbud, kontakt batdog, og snak med hende, så bliver du også mere tryg, tag ud og se hjemmet??
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg har selv lige stoppet et forhold til en mand jeg var glad for, han påstod det var fint jeg havde mine hunde og det kunne han sagtens leve med osv, men kunne også bare mærke på ham at de var i vejen for ham, bare de ville sige hej.
Så ved du hvad, jeg er SINGLE igen og det er jeg glad for, ingen mand skal får mig til at gå af med mine hunde og ingen mand skal skubbe dem væk.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Derfor vil jeg også støtte:
1. At du afleverer hunden til Battdog. Så er du sikker på at vovsen får et super godt liv fremover, men samtidig skal du være indforstået med savnet, og at du sandsynligvis aldrig skal have hund igen (ihvert fald ikke sammen med din nuværende kæreste)
2. At du flytter i en lejlighed for dig selv sammen med hunden.
Det betyder jo ikke, at I ikke stadig kan være kærester, men I vil selvfølgelig ikke have nær så megen tid sammen. Til gengæld kan du gøre lige hvad der passer dig i dit eget hjem, og det samme med hunden.
Jeg har nu været sammen med min forlovede i 8 år, og vi er endnu ikke flyttet sammen. Han har 2 katte, men må ikke have hund i lejligheden. Jeg har hund, og delebarn (teenager) men må kun have 1 kat mere. Til gengæld blomstrer kærligheden Måske fordi vi ikke har de små irriterende dagligdags gnidninger m.h.t. oprydning, rengøring, indkøb, økonomi, husregler o.s.v., o.s.v.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jo, jeg er hundemenneske, men har aldrig været specielt vild med de helt små hunde eller DSG for den sags skyld. Jeg har altid tænkt noget i retning af Golden retriever til mig som en hunderace... MEN tanker og holdninger ændres...
Jeg lærte min mand at kende og flyttede sammen med ham og hans to små hunde. Og fra dag 1 har jeg været klar over at jeg kunne/skulle aldrig nogensinde bede ham vælge mellem mig og hundene, for så var det altså mig, der måtte "lade livet" - og det selvom vi er stormende forelskede i hinanden efter snart 4 års forhold...
Jeg bliver irriteret over at vores lille hund af og til har uheld på gulvet om natten - hun er snart 8 år gammel. Det, der irriterer mig ved det, er at jeg står op meget tidligt og tænder ikke lys... og så er det ikke fedt at jokke i en lille sø eller en lille lort, der ligger på gulvet. Og nej, hun giver sig ikke til kende med at hun skal ud, så lige hvad det angår, så har vi ikke en jordisk chance for at forhindre det. Og det er altså heller ikke hver nat
Så et eller andet sted, så tænker jeg lidt at din kæreste "bare" skal mande sig op og lære at acceptere at du har hund lige så vel som at du accepterer at han har børn - ikke at jeg sammenligner børn og hunde... Det kan lade sig gøre med lidt god vilje.
Held og lykke.
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
dec 2012
jul 2011
BATDOG og jeg har ingen konkurence kørende, vi vil begge Munthe det bedste. Derfor tilbyder vi os selv, og åbner vores hjem.
Bare så der ikke er nogle der får forkerte tanker
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
TS jeg synes helt klart du skal få snakket med de 3 der tilbyder Mynte et nyt hjem, for det lyser langt ud af dine indlæg at du har besluttet dig.
Det er fair nok, det er din beslutning. Jeg er ikke enig i valget, men det er som sagt op til dig.
Og det er med blødende hjerte, grædende knæ og hvad ved jeg, det ændrer ikke på at det er DIG der har besluttet at Mynte ikke passer ind mere. Jeg tror det er det folk reagere på.
Vær ansvarlig og få givet Mynte et liv hvor hun er ønsket og får sine behov dækket, for det skylder du hende.
jun 2010
Natascha og Batdog - I er for seje og jeg er sikker på at Munthe vil blive lykkelig uanset hvem af jer hun havner hos!
jun 2010
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Du vil ikke af med kæresten - du elsker ham jo
Du kan godt forstå, at han vil af med hunden, som bare ikke passer ind i jeres nye fælleslivsstil
Din hund er alene mange timer ad gangen, tisser på hans ubehandlede trægulve og har ikke samme status hos dig som før - prioriteringerne er anderledes, måske kræver kæresten også meget tid sammen med dig
Der er ingen måde, kæreste, hund, børn og du kan forenes - I har jo prøvet så meget...
For mig at se, er beslutningen taget.. At hunden må ud, forstår jeg ikke, men hvis det absolut ikke kan lade sig gøre, at få jeres samliv til at gå op i en højere enhed, så er omplacering nok bedst
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
feb 2011
Og jeg tænker faktisk at det ikke nytter at din kæreste tager sig sammen, eller du føler dig tvungent til at bruge mere tid, for det bliver ikke ting I gør af kærlighed men af pligt, så gør dig selv, forholdet og allermest hunden den tjeneste at få den formidlet videre til et sted hvor det at bruge tid på den er en fornøjelse og ikke en pligt ....
jan 2006
Ja det er nok lidt hårdt skrevet, men det er sådan jeg opfatter det , efter at have læst resten af tråden....
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
1. Kæresten ønsker i bund og grund ikke hunden, derfor skiller man sig af med den.
Et udtryk for total manglende grundlæggende respekt i forholdet, hvor kæresten ikke magter at se hvad der gør sin partner lykkelig og lægger et indirekte pres ved at være mindre overbærende. Manipulerer ganske enkelt indtil TS selv får et behov for at komme af med hunden.
2. TS ønsker i bund og grund ikke længere hunden, prioriterer nu anderledes og lever ikke et liv, hvor hunden passer ind.
3. TS er holdt op med at respektere sig selv. Ønsker stadig sin hund, men er så behagesyg at hun bliver nødt til at tilpasse sig sin kæreste. Frasiger sig en del af sig selv for, holder ikke på det, der definerer hende. Elsker sin hund, men elsker ikke sig selv - og forsøger desperat at gøre sig fortjent til sin kærestes kærlighed.
Nr. 1 og 3. er der virkelig noget at arbejde med, men arbejdet har intet med hunden at gøre.
Nr 2 er enkelt - væk med hunden og skaf ALDRIG en anden.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
TS giv hunden til en af dem der har tilbudt at give hende en tryg fremtid. Det er det bedste du kan gøre for hende.
maj 2008
jan 2006
aug 2006
Her må TS altså tage ansvar for sine valg selv.
jul 2007
Eftersom både TS og kæresten er væk 10-12 timer om dagen... må man gå ud fra , at de har arbejde..... og har råd selv.....
TS og kæresten har kendt hinanden i 2 år...... og for 1½ år siden fik Munthe hvalpe..... ( det må de da have været fælles om så )......
Denne historie er KUN fordi TS er blevet træt af sin hund... fordi der nu skal ske noget der er sjovere... og hunden er i vejen for det.
Stakkels lille Munthe..... at være sådan i vejen....... efter 6 år... og med 2 kuld hvalpe i bagagen...... ... og så skal den bare UD.
Jeg vil ikke sige hvad jeg tænker om det...... meeen..
aug 2007
Til dem af jer der er helt sikker på at jeg ikke vil tage imod nogle af de tilbud jeg har fået - også forkert. Det overvejer jeg skam meget.
Jeg vil meget gerne høre på jeres råd og meninger - både gode og dårlige, men hold jeres bryggerier og spekulationer for jer selv.
I øvrigt tisser hun ikke på gulvet fordi hun er alene hjemme. Hun har aldrig uheld når vi har været på arbejde. Det er sket nogle gange fordi hun har været syg.
aug 2007
Det sørgelige ved HG er jo desværre at hvis man ikke lige er enig med flertallet herinde bliver man nødt til at skrive en privat besked for ikke at blive haglet ned herinde. Anyway - tak fordi i alligevel gjorde det
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Hvis hunden ikke trives, og TS ikke føler at lysten/tiden/overskuddet/whatever ikke længere er der, så er det da meget bedre at give hunden et nyt hjem.
Så kan man mene om TS hvad man vil, men set fra hundens synsvinkel, så vil den garanteret hellere i nyt hjem hvor den er ønsket.
aug 2006
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
De råd som brugerne kommer med bliver jo tildels afvist, så inderst inde har TS måske taget sit valg, men manglede accept fra andre...
Jeg ved det ikke - det er rene gætterier....
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Der er kommet både gode, hårde og resignerende råd.. Kan godt forstå, hvis du er i vildrede.. Du skal under alle omstændigheder gøre, hvad der er bedst for Munthe
"Ud til højre med hende" - hvis det er det bedste.. En omplacering er helt sikkert at foretrække frem for et trist hundeliv.. Det er vigtigt, at tænke på hunden..
Behold, pas på og beskyt hende, hvis dét ef det bedste.. I så fald kræver det en omstrukturering af jeres familieliv, hvor børnene måske inddrages mere, så de ikke er bange for hende? Og hvor kæresten mere eller mindre lader hende være - og kun indvolveres i det omfang, han selv ønsker.. Og gør alle det helt klart, hvor meget tid du vil komme til at bruge hende.. Hun skal jo have opmærksomhed, selvom hverdagen er travl
Håber det bedste for din lille hund
dec 2006
Synes du ikke selv det er hamrende usmageligt at skrive her, når vi ALLE kan se hvem der har tilbudt sin hjælp?
Så kan man snakke om at flytte fokus fra sig selv, endnu engang i denne tråd.
Mit råd til dig er at huske at konfrontere dem der bliver svinet, om sandheden af det der lander i din pb, inden du begynder at løbe med sladder og halve vinde...
jun 2009
Og så forstår jeg heller ikke, hvorfor folk ikke kan sige deres mening i forum, istedet for at skulle krybe til pb, når personen der omtales slet ikke har nogen anelse om det. Det er altså usmageligt.
jun 2010
I dette tilfælde er det virkeligt svært at forestille sig en sandfærdig fremstilling, der skulle kunne fremstille de tilbud du har fået i et negativ lys.
Men igen...altid godt at kunne flytte fokus! I stedet for at få en løsning med det samme, så skal den liiige en tur omkring DBA eller hvad?
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Jeg boede med mand og 2 børn - vi fik hund +hund nr 2 - og var billedet af idyllisk kernefamilie.
Så begyndte jeg at træne med hundene - og blev grebet af det. Det var et problem - også selv om han var langt mere væk end mig - for pludselig stor jeg jo ikke til rådighed 24/7 - og aftensmaden skulle han måske selv finde ud af. Tsk tsk........
Han blev irriteret - og det viste han tydeligt ift hundene. Smækkede med døre, hvis de gøede og lign charmerende ting.
Men spurgte jeg direkte - så nej, nej - så var alt fint.
Kunne godt mærke det var blevet til noget, hvor jeg rendte og glattede ud, lavede livretter m.m. for at please........og det var et eller andet sted sgu uværdigt, men hvad gør man ikke............
Han var mere og mere væk - og så gik jeg til ham. Det skyldtes hundene, var svaret........det var enten dem eller ham ( ældste hund var nu 6 år ).
Jeg var helt smadret over at stilles over for dette dilemma - efter næsten 10 års samliv.
Tænkte rationelt - og at hans reaktioner var totalt overkill ift hundene - og så gik jeg i hans gemmer. Bæstet havde sørme diverse affærer rundt omkring, fandt jeg ud af ............
Såeh - jeg meddelte jeg valgte hundene, og bor nu småt og har kun til dagen og vejen, men jeg har min frihed!!!!! Har ikke solgt min sjæl til en person , som alligevel ikke ville MIG, men kun have nogle rammer i form af den perfekte kernefamilie.
Havde jeg ikke haft hunde - havde han haft en anden undskyldning. Han magtede ikke et forhold på den lange bane. Gør han stadig ikke - meget sjovt at se historien gentage sig igen............og igen............og igen.
Hvor er det godt jeg valgte hundene - og mig selv!
jul 2011
Og det samme hvis de advare dig om BATDOG, det er fordi de ikke kender hende.
Hvad du gør er helt op til dig, men jeg vil ikke bare se til når der skrives at de advare imod mig. Alle kan få lov at komme her, og se hvordan mine hunde har det. Jeg har intet at skjule, hundene er det der kommer først her i huset.
Og sådan er det med garanti også hos BATDOG.
jul 2011
Jeg ved at vi (BATDOG eller jeg selv) kan give hende hvad hun ønsker.
jun 2012
sep 2008
Så ville jeg absolut ingen skrubler have ved at sende mine hunde hjem til dem.. Og det er selvom at min hanhund er en meget speciel herrer der bestemt ikke kan lide hvem som helst og hvad som helst..
Jeg VED at de ville få det godt hos dem..
Så for Munthe's skyld..
TAG IMOD ET AF DERES TILBUD !
okt 2012
Jeg må sige at jeg var blevet utrolig forarget, hvis der var blevet takket ja til et tilbud med det samme. Man skylder dog hunden, at alting er tænkt igennem og det ender med et perfekt match.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Du svarer jo ikke på nogen af de spørgsmål der kommer her i tråden...
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
jun 2010
Nu ved jeg tilfældigvis mit tilbud ikke var det første ej heller det bedste tilbud, så jeg er ikke såret, hverken over de anno PB advarsler, eller at du vælger at offentlig gøre dem, og oven i købet takke for dem.
Men jeg tager hatten af for Batdog og Natascha for at hæve sig over dette, og ikke trække deres tilbud tilbage. Jeg er ikke sikker på, jeg havde reageret lige så storsindet.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Jeg har EN gang fået af vide at jeg måtte vælge mellem min kæreste igennem et år eller min hund.
Kæresten røg ud samme dag.
Tro mig, jeg ville gøre det igen.
aug 2007
Jeg tænker bare stadig om det er det rette sted at bo - med eller uden hund -, hvis han er så pernippen med sine gulve m.m.
Hvad nu hvis I fik et fælles barn? Kunne I så blive enige om opdragelse, hvad barnet må og ikke må, hvordan man håndterer konflikter, hvor meget må barnet og legetøj fylde, skal der købes ekstra gulvunderlag til baby, hvornår det er slut for baby at være i soveværelset o.s.v???
Jeg turde ikke få barn med en mand, der ikke giver plads! (ved selvfølgelig ikke om I har planer om et barn, men du er ung, så muligheden er der)
Jeg var flyttet! ....
feb 2011
Forstår slet ikke trådens oprettelse hvis ikke TS tager imod et af disse tilbud ....
jan 2006
dec 2012
dec 2012
feb 2011
Her er både profiler, andre hunde, deres gamle tråde osv hun kan gå ind og læse og dermed få en idé om hvilke hjem der tilbydes ... mere sikkert bliver det næppe for at hunden får det rigtige hjem .... og ja for mig er det hunden der tæller TS skal såmænd nok komme videre med kæreste og børn ....
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 137 Svar: 496
Der er så mange her på denne tråd som kan give hende et fantastisk hjem. tag imod de tilbud.. det skylder du din hund!
jul 2007
Tjaaa..... der er sikkert mindst lige så gode og bedre hjem at finde rundt om i verden.
Så du fiser da bare rundt i hele VERDEN.... fra Grønland til Australien....hen over Syd-Afrika.....en tur til Ungarn og Tunesien....+ Rusland og Portugal....... Hvis du kommer i den situation , at du skal af med en af dine hunde......
Husk nu at banke på ALLE dørene i de forskellige lande..... så du er HELT sikker på , at du har fundet det RIGTIGE hjem til dine hunde.
Hold dig for Guds skyld fra HG..... her er vi alle sammen ukompetente til at tage vare på DINE hunde.
...........................................
Jeg ved godt hvem , der vil tage sig godt af mine hunde her på HG.....deriblandt er nogen af dem , der har tilbudt sig her i tråden..... + flere andre....
Jeg har faktisk allerede lavet en aftale med een herinde ( godt nok ingen der er her i tråden ).... om at tage mine hunde , hvis jeg går hen og kreperer før hundene.
GOD TUR verden rundt til dig.... hvis du skulle komme i den sørgelige situation som TS er....
dec 2012
dec 2012
jul 2011
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Jeg tror ikke på du finder et lige så godt sted og tilbud som hos batdog. Her ville jeg slet kke tvivle på om min hund fik det godt og fik den opmærksomhed hun skulle have.
Det kan sagtens være du kan finde et lige så godt hjem på dba til hende, men chancen er også stor for det modsatte.
jun 2009
Og jeg kan med hånden på hjertet sige, at de aldrig ville tilbyde et hjem til en hund, bare for at se godt ud.
Bodil, du kender dem ikke, så synes det er forkert at dømme dem.
Jeg kan i hvert fald stå inde for at de begge to er fantastiske mennesker, som elsker hunde meget højt. Ingen hund kommer til at lide nød hos hverken den ene eller den anden af dem, det er helt sikkert.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Og hvis jeg en dag stod i den situation at jeg ikke kunne beholde min hund, og hun tilbød at tage sig af ham, så ville hun få en pose penge med for det.
For jeg er 100% overbevist om at bedre hjem vil være svært at finde, og det vil være min højeste prioritet at vide at min hund vil få det godt.
dec 2012
Var det mig ville jeg i mit netværk kunne finde det rigtige hjem til min hund, et hjem hvor jeg personlig var overbevist om at hunden ville få det godt;) jeg håber at ts har den mulighed og forstår godt hvis tilbudene her ikke virker tilloggende
Jeg fatter ikke hvordan mine indlæg kan blive opfattet som dømmende men skidt nu med det;)
dec 2006
Jeg kender hverken BATDOG eller Natascha, men det er da sten sikkert, at hvis jeg fik "hemmelige breve" om dem i en situation hvor jeg havde fået tilbudt hjælp af dem, så havde jeg da konfronteret dem med det samme!
dec 2006
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Og ærligt talt, det er vel totalt lige gyldigt om ny ejer er enig med TS i beslutningen om at finde nyt hjem til hunden. Det vigtige er vel at det er et godt hjem og at hunden får det godt.
jul 2007
............................................Citater..................
Helt ærligt! Hvis jeg stod og måtte finde nyt hjem til en af mine hunde, så ville jeg på ingen måde benytte mig af nogen af de tilbud der er kommet her! De er da efter min mening så gennemsyret af "stakkels hund og dumme hundeejer" ikke på vilkår om jeg ville henvende mig til dem;),,,
...........................................OG.....................
Nu er der jo heldigvis andre og sikkert minst lige så gode eller bedre hjem at finde i verden;)
...........................................OG.....................
Man kan jo skrive hvad som helst på nettet;) og hvilke grunde man har til at tilbyde nyt hjem kan jo ikke rigtig efterprøves;) jeg kender ingen af jer;) jeres tilbud kan da være givet af et godt hjerte, men hånden på hjertet, det kan også lige så godt være et tilbud givet ud fra ønsket om at "se godt ud" det kan jeg ikke vide
...........................................OG.......................
Og så vil jeg lige påpege at vi her igen ser et klassisk eksempel på HG og rygklapperi;) fint nok men ærlig talt lidt mærkeligt at man blindt tror på hvad nogle personer bag skærmen skriver
..........................................OG....................
Jeg dømmer jo ingen;) jeg gør bare opmærksom på at jeg kender ikke de personer der her tilbyder hjem til hunden;) jeg har ikke nogen ide om hvorvidt deres motiv er ok;) jeg ville ikke benytte mig af deres tilbud.
......................................................
Bodil............ Hvordan synes du selv det ser ud , det du skriver ?
Ja... ikke....... FLOT........ Det virker da SLET ikke dømmende .... vel ?
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 188
i min optik er man dårlig ejer hvis man sætter eget sårede ego over sit dyrs ve og vel
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
Nu kan jeg ikke lige huske hvem der foreslog det, men kan ikke tænke mig at nogen af de tilbydende ville sige nej til noget som er i hundens bedste interesse.
Ergo er vi jo ikke ovre i at blindt tage imod et tilbud, men at undersøge et tilbud før man takker ja eller nej.
Hvis vi nu forestiller os at hunden kom på dba, så er der nøjagtig samme risiko for at folk henvender sig fordi de synes det er synd, og/eller fordi det er en lille gratis hund. Men her tror jeg ikke der bliver samme mulighed for at kunne vælge imellem tilbud hvor man kan komme og besøge først.
TS - nu ved jeg ikke om du er blevet specifikt advarer imod nogen af brugerne herinde der har tilbudt hjem, eller om det blot har været 'pas nu på med at vælge det første og bedste tilbud'.
Hvis jeg var dig, så ville jeg besøge så mange af de givne tilbud som muligt, og så bagefter vurdere om et eller flere var perfekt. Det er meget nemmere at vurdere når du har mødt folk live og set hvordan de håndterer deres hunde og din.
Hvis du så beslutter dig for at tage imod et tilbud, så vil du kunne efterlade din hund i det hjem med en meget bedre mavefornemmelse, end hvis det var hos en helt ukendt fra nettet.
Jeg har selv omplaceret en hund, og gjorde det netop for at give ham et hjem der passede ham bedre end det jeg kunne tilbyde ham. Jeg har aldrig fortrudt at jeg gjorde noget uselvisk for at han kunne få det godt.
jul 2011
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Kald det rygklapperi eller hvad i vil, jeg undres. Det kan sgu da næppe handle om andet end jalousi, mon ikke ts er fint ud i stand til selv at vælge en ny ejer til sin hund?
jun 2012
Nu kan jeg se at et par herinde kender Batdog, og jeg vil hertil tilføje at jeg KENDER Natascha og hun har et stort og varmt hjerte, og ville gøre hvad som helst for hendes hunde. Jeg ville selv ingen kvaler have om at overlade min vaps til hende, hvis det engang blev nødvendigt.
Så hvis du ikke ved hvad du udtaler dig om kære Bodil, så ville det klæde dig at vare din mund.
jul 2011
feb 2011
Hvis man er så ked af at skulle omplacere sin hund, så er det eneste anstændige da at man sætter hundens fremtidige liv i højsædet og sluger sine egne kameler som evt. er kommet af man ikke fik rygklap og forståelse ...
.
En af de ting man netop kan gøre for hunden er da at vælge personer hvor man kan checke så meget som overhovedet muligt om det nye hjem .....
Og så vil jeg lige tilføje at jeg IKKE kender en eneste herinde personligt ......
jun 2010
Jeg kan godt forstå tanken om at være lidt skeptisk over for de udsagn der bliver skrevet her på HG, efter alle de sager der har været inden for det sidste års tid, med løgn og latin i fantasifulde forklædninger. også over for udsagn der tillægger andre motiver, som man ærligtalt kun kan gisne sig til...feks. om at det kun er for at "se godt ud" på HG at man tager en hund til sig.
Uanset hvordan du forsøger at finde et nyt hjem til din højt elskede vovse, så kan du altid blive snydt! Jo mere skruppelløse folk er, jo bedre er de til at virke søde og troværdige. Her på HG er der mange der kender hinanden uden for HG, mennesker der har fået ansigt og baggrund på andre brugere over en længere tid. Det giver en helt anden ide om hvad det er for mennesker, der nu tilbyder deres hjælp.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så kan det kun være en fordel! Vi VED at hun ikke havner på en hvalpefabrik eller bliver kastebold i nogen år, før hun evt. ligefrem bliver aflivet. Og er holdningen den at det er hund før kæresten - så er det jo i denne sammenhæng bare en fordel for Munthe.
Jeg har desværre ikke haft den fornøjelse at møde Natascha IRL, men Batdog kan jeg i den grad godt sige god for. Hun er en af dem der hellere selv undværer for at gøre lidt ekstra for hunden i sit liv. Bedre anbefaling får man næppe.
aug 2008
feb 2011
feb 2012
feb 2011
maj 2007
jul 2007
maj 2007
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
En ting er at have været kærester og boet hver for sig i 2 år.
Noget helt andet er at bo sammen. Og "hverdagen" indfinder sig først efter nogen tid... nogle gange et halvt år.
Det ville da være noget hø, hvis du skilte dig af med hunden og kæresten så skred 3 måneder efter, fordi det alligevel ikke duede.
Mon ikke han kan finde sig i hunden lidt endnu, indtil I finder ud om det skal være jer to under samme tag?
jan 2012
feb 2011
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
I princippet er vi enige og jeg kan såmænd sagtens følge dig.
Hunden er jo den uskyldige part (og offer) i dette rod.
Egentligt burde sådanne ting jo have været på det rene, inden ideen om at flytte sammen opstod - han må jo have vidst hvad han gik ind til.
Jeg syntes bare ikke dyr skal behandles som affald og læsses over på andre, når det opstår nye og andre interessante ting i ens liv. Det må jo være det ansvar man påtager sig, når man vælger at anskaffe sig et kæledyr.
Så et eller andet sted ville ultimatummet jo være: Accepter Munthe og behandel hende som hun bør og skal. Eller lad os fortsætte vores parforhold med hver sin adresse.
sep 2005
Problemet ligger jo så i at hvis TS ikke er villig til at lave den slags ultimatummer - uanset årsag dertil - så er det stadig Munthe der bliver taberen.
Det synes jeg heller ikke er iorden.
Nej, man bør ikke bare læsse sine kæledyr over på andre. Men omvendt er det sgu ikke i dyrenes bedste interesse at pinedød blive fastholdt i hjem hvor de ikke er ønskede. Det er osse at tage ansvar at sørge for at hunden er i et hjem hvor den er ønsket - uanset om det er eget hjem eller omplacering.
Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad TS har af årsager.. og om jeg er enig eller ej er osse ligegyldigt. Vi ender stadig ud med at det er Munthe der står med 'lorten' so to speak - og det er en situation der kan og bør ændres.. hvis ikke man selv kan/vil, så sørge for at andre vil.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
Du er ærlig omkring hvordan det er hjemme ved jer, stor ros for det, jeg må indrømme at høre under dem der havde sparket manden ud, fordi jeg mener at en mand der ikke er i stand til at knytte bare lidt bånd til en sød hund er et afstumpet menneske i min verden, men det er jo i min og ikke din verden, så derfor synes jeg det er flot af dig at prioritere hundens trivsel over dit savn når den skal have nyt hjem, for selvfølgelig er det svært for dig at sige farvel.
_- og du er ikke den eneste, min veninde har lige stået i præcis det samme, nu er ægteskabet så røget efter 6 år, hunden er nu 9 år og endelig skal den til opleve en hverdag uden at føle sig uønsket, i vejen og vrisset af , en hverdag som den kendte for 6 år siden, det er så synd for den hund jeg bliver helt arrig bare ved at læse mine egne ord... - TS lad det ikke ske for din hund, find et skønt hjem for den må hygge i sofa og seng og kan føle sig elsket af alle i hjemmet resten af dens liv,
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Kan godt forstå at det ikke er en let beslutning,men det har jeg ikke noget til overs for. Få nu den hund hen til folk der gider den(Batdog) og så må i se om i så får et bedre forhold,hvilket jeg tvivler på.
aug 2007
Måske er hun totalt paf over alle de indlæg (Jeg er paf over den fuldstændigt uselviske og hjertelige godhed man ser hos nogle HG-brugere )
Måske er denne tråd bare "for meget" og har udviklet sig til en diskussion om brugere, som slet ikke hører hjemme i denne tråd
Måske er hun bare "faldet til patten" og håber på det bedste
Eller - Måske sidder hun nu og overvejer hvad der skal ske for at gøre livet bedre for både Munthe, TS og forholdet til kæresten.
Jeg håber på det sidste men vil da gerne have en update
aug 2007
(Det er sgu ikke brugerne, som ikke har berettigelse i denne tråd)
aug 2007
Og i kan sagtens få en update. Jeg har skrevet med Miriam og jeg overvejer det skam, men der er et par steder jeg lige vil undersøge inden.
Det skal være den helt rigtige beslutning.
jun 2010
jul 2006
jul 2011
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Men ikke på vilkår om jeg vil undvære hende! Jeg vil fortryde resten af mit liv hvis jeg sku af med hende for hun er mit (2) barn
Du siger du er enormt bundet af hende da du ikke vil ligge ansvaret over på ham. Men før ham hvad gjorde du så?
Desuden har han valgt dig og valgt at flytte sammen med, ikke kun dig, men også hunden så vil jeg nu altså også mene at han kan passe hende nogle gange. Men jeg forstår dig så udemærket jeg har det også skidt til tider for hun er MIN hund men da jeg fik hende var han indforstået ligesom man må tænke at din kæreste var da i flyttede sammen.
Ved det er svært men var jeg dig vil jeg ikke gå af med hverken hund eller kæreste men simpelthen tage snakken med ham om at han jo har valgt at flytte sammen med JER!
Held og lykke
aug 2007
aug 2006
Men TS - for din skyld ville jeg sætte mig ned for mig selv og overveje, om det er andre ting i dit liv, som generer din kæreste, er i vejen, mødes med ubehag.
Den situation du beskriver er ikke særlig sund og jeg tror det er en god ting at overveje, om der kunne opstå et mønster.
Ransag også dine egne motiver omkring det at skille dig af med hunden. Hvilke problemer, du vil løse, hvilke problemer, det kan afstedkomme - også på det følelsesmæssige plan.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Her sidder jeg og kigger på min unghund på 2 med alvorlig hjertesygdom, og ønsker og beder, at jeg får lov at opleve ham som voksen hund. Han er min "once in a lifetime" hund, min helt specielle dreng, og jeg er slet ikke færdig med ham og bliver det aldrig.
Andr steder sidder der mennesker, der af forskellige omstændigheder vælger at sige farvel til deres dyr.
Ingen kritik eller fordømmelse af nogen, sidder blot med en underlig følelse, og trækker Humle ind til mig og hvisker, at han skal love at blive hos mig i mange år endnu!
aug 2007
Vi skal have snakket det her igennem i weekenden, men han sagde at han godt kan se hvor meget hun betyder for mig og at han godt kan se at det er forkert af ham ikke at byde hende velkommen. Han er helt sikker på at vi kan finde nogle fælles regler som gør at vi alle sammen kan være der. Og så har jeg snakket med mine nye naboer som er helt forelsket i Munthe. De har sagt at de, de fleste hverdage, godt kan passe Munthe om dagen imens vi er på arbejde. Munthe elsker at være derinde og de elsker at passe hende, så den løsning ville være så perfekt for os alle sammen. De har før haft hund men har ikke lyst til at få en ny da de ikke vil binde sig i så mange år igen. Men de savner at have hund.
Måske kunne det være løsningen på vores problem. Det er i hvert fald noget der skal prøves inden hun skal et andet sted hen..
Jeg er rigtig glad for alle jeres tilbagemeldinger. Jeg ved godt at i tror at jeg har følt mig trængt op i en krog af jer men sådan er det nu ikke. Jeg har altid haft lidt et problem med hvor hurtigt folk dømmes herinde
Synes i det virker som en dum løsning eller??
jun 2010
jul 2011
maj 2008
aug 2008
aug 2007
De er pensioneret og er selvfølgelig ikke hjemme hver dag men stort set.. Hvis de siger det så er jeg sikker på at de mener det
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 733
aug 2008
jul 2007
Både hvis hun møder en han-hund på gåturen med naboerne... ( når hun er i løbetid )... og fordi , det nok ikke vil passe herren i huset , hvis der pludselig render 6-7-8 hvalpe rundt i huset .... og pisser og skider på hans gulv.....
aug 2007
Ja jeg synes også selv det lyder som en god løsning. Tror ikke rigtig han har forstået 100% hvor meget man holder af en hund. Han har aldrig selv haft hund og så tror jeg det er svært at forstå.. Han lød i hvert fald meget oprigtig og sagde at det jo også var forkert af ham at prøve at ændre mig på den måde..
Men jeg sletter ikke tråden - beholder den så i kan få opdateringer hen ad vejen
aug 2007
Håber virkelig for jer alles skyld, at det hele falder på plads. Held og lykke
feb 2011
Og er sikker på at Munthe også kan give glæde i naboernes liv, jeg har selv tænkt at jeg om 10 år måske ikke igen skal have hund , da jeg godt kunne tænke mig en større frihed til at rejse, og har så tænkt om jeg kunne finde en yngre familie med travl hverdag hvor jeg kunne gå nogle ture med hunden og evt. være til hjælp i weekender, men således at jeg ikke skulle være bundet konstant ....
Men som de andre skriver, det skal jo ikke kun være ord fra kærestens side, der skal handling bag så Munthe igen får en glad hverdag, for hun lyder som en skøn hund ....
Kan altså heller ikke tro at børnene ikke blive glade for hende, de fleste børn elsker jo dyr når først de vænner sig til dem i deres hverdag ..
jun 2010
Både for Munthe, men i særdeleshed for dig og kæresten. 100 point til ham for at lytte og være imødekommende, for det er egentlig den vigtigste og bedste del af din opdatering!
aug 2007
Og ja, jeg er også rigtig glad for at han har tænkt over det.. Og uden at jeg pressede ham. Jeg er selvfølgelig også spændt på at se om han kan være mere imødekommende overfor hende men håber og tror det bedste..
Jeg er simpelthen så lettet over situationen lige nu!
feb 2012
aug 2013
Følger: 1 Svar: 5
Jeg vil på ingen måde fordømme dig, men er tilbøjelig til at give de fleste andre besvarelser ret.
Ville aldrig give mig lille hund væk til fordel for en kæreste. Han ved jeg har en hund inden han vil flytte sammen med mig og han må tage hele pakken uden omsvøb. Tænk hvis det var børn fra tidligere forhold han ikke kunne acceptere men de ville jo ikke komme bag på ham ligesom din lille hund ikke kan komme bag på ham heller. Kan han ikke acceptere din hund men vil være kæreste med dig så må i jo bo hver for sig.
Bare min mening.
aug 2006
Charlotte - køber du hunde til videresalg, eller?
Godt at TS for længst har truffet beslutning om at beholde hunden for så er der da ingen chancer for at falde for fristelsen...
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 95
At alle her inde kalder kæresten for egoist, selvcentreret osv. er for dårligt, denne situation kunne være opstået på alle mulige andre måder, og der vil komme lignende situationer igen, når der er både dyr og børn fra tidligere forhold.
Og selve kæresten kan vel også gå med en fornemmelse for at være sat langt tilbage i rækken for opmærksomhed.
At skrive dumme indlæg med en hurtig snuptags løsning hjælper ikke.
Lov mig, at hvis denne nuværende løsning ikke kan holde, så find en anden mulig "dagpleje" til hunden, så der altid er en træt og stimuleret hund til aftentimerne, lad også denne form gælde i enkelte weekender. Så der kan være fokustid på jer 2 alene uden børn og hund
sep 2005
jun 2010
"Synes IKKE godt om"
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
Jeg glæder mig til at høre flere gode nyheder fra din side.
mvh.
Steen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
aug 2008
sep 2005
Så ts, hvis du endelig står i den situation at du må gå af med din hund, så tror jeg du skal holde dig til de første tilbud som du har fået tidligere i tråden
sep 2005
jun 2009
Store point til din kæreste også, for at han rent faktisk forstår! ^^
maj 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 6 Emner: 1 Svar: 7
feb 2011
Nu ved du da TS hvor hunden ikke skal hen hvis nuværende løsning ikke fungerer ....
sep 2005
Jeg gider normalt ikke lege sherlock holmes, men i ny og næ er der noget der pirrer min nysgerrighed, og så ved jeg at google er en cheap hussy til at tilfredsstille mig
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Jeg hverken kan eller vil fordømme dig, jeg må bare erkende jeg tænker, hvad hvis Munthe var dit barn, ja hun er nemlig et hundebarn... ville du også skille dig af med dit barn, hvis manden i dit liv fandt barnet irreterende. Det er min erfaring, at én mand der ikke har hjerte til en hund, heller ikke har hjerte til et barn... det gør mig ondt for din hund og dig, søde dig tænk dig om... har Munthe fravalgt din kæreste som en del af hendes flok? Når jeg læser dine indslag, lyder det som om du undskylder for din kæreste, måske er i begge for umodne til at have ansvar for levende væsner, og kan du fravælge en hund med følelser og som har givet dig sit uforbeholdte venskab igennem 6 år, for en kæreste der ikke tåler en lille tissetår, som kommer grundet manglende luftning, ja så håber jeg ikke i får børn sammen De kærligste tanker og håb for Munthes fremtid hos menneske/r der ønsker hende, DET fortjener hun.
jan 2012
sep 2005
Synes faktisk det tjener til hans forsvar at han har fået læst tråden og fanget at det ikke 'bare' er en hund for ts, men et dyr som hun er følelsesmæssigt knyttet til.
feb 2011
og håber da det går, men puha måske den dag Munthe ikke er mere TS så skal indstille sig på et liv uden hund igen, det ville jeg have svært ved ...
Man kan håbe kæresten til den tid har lært den høje livskvalitet der er i et liv med hund ....
jul 2011
Og jeg er en af dem der mener at man godt kan sammenligne en hund, og et barn. For, for mig er mine hunde mine børn.
Så kære Varkhond du må ikke føle dig alene
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Da jeg var alenemor med 2 børn og én hund, var der velmenende personer der syntes, jeg skulle være taknemmelig for, hvis en mand ville gå ind til en kvinde med børn, men at forvente han også skulle acceptere en hund! ej det ville være i overkanten... ha ha... én mand skulle være heldig at få fornøjelsen af vores lille flok, vi havde det godt og var velfungerende, så skulle han være heldig, at være en del af OS så skulle han vise sig værdig.
Mine børn og min hund skulle acceptere, og godkende manden der skulle være en del af deres hverdag, og med det mener jeg ikke de skulle vælge for mig, men jeg ville se mine børn og min hund kunne lide manden og han dem, ellers er der ikke noget fundament at bygge et samliv på.
Når jeg samligner børn og hunde er det fordi, det er de samme behov der skal dækkes, mad, drikke, social samvær og opdragelse, og beskyttelse, vores Amy er en del af vores familie, ja hun er en tævehund, ja hund bliver behandlet som en hund, og vi er bevidst om Amys personlighed, hvad hun elsker og hader, ser hendes begejstring og mærker hendes loyalitet, hvis jeg skulle af med Amy, kom hun ikke ud til nogle vi ikke ville sende vores børn til.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
Ja det var bare min kommentar til diskutionen om hvad der er bedst at vælge.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Og her snakker vi 1 stk collie på 30 kg - og han lufter gerne hunden selv
Håber I finder en løsning
jul 2006
jul 2006
jun 2010
jul 2006
feb 2012
dec 2006
Jeg ville gerne kunne leve med at min unge skulle spise en pille om dagen eller hvad det nu er, for at kunne leve med hunden, men hvis mit barn var påvirket meget af hunden og skulle have en masse medicin osv så nej! aldrig ville jeg byde mit barn MIN last...
Jeg ville heller ikke have min hund skulle leve i hundegård pga af mine børns allergi...
Men kunne man finde den gyldne middelvej imellem børn og hund hvor begge havde et værdigt liv, så jo da
Men vi alle har jo forskellige grænser
feb 2012
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 6
Har du prøvet at lade din kæreste selv finde ud af den charme din lille hund besidder?
Lade kæresten være ansvarlig for at give den mad - gå ture med den - ja, i det hele taget være den, som giver hunden omsorg, i stedet for dig? Lære ham hundens sprog, når den vil kæle - have mad - have tryghed og kærtegn?
Når det har stået på en måneds tid, er jeg sikker på, at han vil elske det lille kræ lige så højt som dig, for en hunds kærlighed skal man gøre sig fortjent til! Når han har gjort sig fortjent til den, så er jeg sikker på, at han vil protestere imod, at du overhovedet tænker på, at komme af med hunden, på den ene - eller den anden måde.
Du vil altid have sorg i hjertet over at du kom af med din hund, den elsker dig ubetinget, og den kærlighed glemmer du aldrig.
Din hund er en del af dig - og den del af dig, skulle du prøve at overføre til din kæreste, så du ikke skal af med din hund, men tværtimod dele den med ham.
Samtidig syntes jeg, at I skal forsøge at finde nogle gode venner/familie, som kan passe hunden indimellem, når du skal arbejde længe, og kæresten ikke kan passe den - eller I skal i byen - eller på ferie.
Det er mit råd af hele mit hjerte, for det banker for Munthes fremtidige - og helst lykkelige liv hos dig og kæresten.
Mange knus til dig & kæresten
og kærlige kæl til Munthe
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
- Vi kan ikke vælge hvad Ts gør ...alt det i siger .. ville jo ikke hjælpe? Hun ville af med sin hund, hun føler måske ikke hun har tid nok til hende mere? og derfor ville hun finde et nyt hjem hvor hun ville blive hygget om næsten hele tiden
Sådan ser jeg det på min måde
jul 2013
jul 2013
-ved du om hun har hunden endnu?
feb 2011
aug 2007
Vi tager hjemmefra kl. 7.30. Kl 9.00 bliver hun hentet af naboen og der kan jeg så hente hende når jeg kommer fra arbejde kl 17.
Kan mærke at hun et vildt glad god at være derinde og hun er dejlig træt når jeg henter hende.. Der har været nogle dage hvor de har skulle noget om eftermiddagen men så har de bare selv afleveret hende og det fungerer faktisk også
Mht til min kæreste så har han virkelig været god.. Tror for alvor det gik op for ham hvad hun betyder for mig og det har ændret hans syn på det. Jeg tror aldrig han kommer til at elske hende som jeg gør, men det behøver han heller ikke
Jeg er faktisk begyndt at lære ham noget om hundens sprog. Havde helt glemt at der findes mennesker der ikke kan kommunikere med en hund.. Hehe..
Det tror jeg faktisk har hjulpet ham ret meget og han forstår hende bedre nu..
Jeg håber det kan blive ved sådan her - det er i hvert fald den perfekte løsning.. Havde bare ikke turde håbe på at det kunne lade sig gøre
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
okt 2009
feb 2011
Er hunden glad og kan fungere med den løsning her, så er det klart det optimale ...
aug 2008
jan 2012
Give lille Munthe væk...