{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hoste lign? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg har en pomeranian, som igår begyndte nærmest at hoste og gøre tegn til opkast - ligesom han havde noget galt i halsen. Det lyder forfærdelig når han begynder med det, og ser bestemt ikke rart ud for ham.

Jeg aner ikke hvad det kan være, og om det er noget alvorligt, eller blot noget han har fået galt i halsen, evt et hår der sidder og kilder i halsen..
Han gør det i perioder to gange igår, og en gang i nat hvor jeg var oppe med ham..

Nogen der kan hjælpe, er så bange for det kan være noget alvorligt, siden han bliver ved med at gøre det! :-(.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hoste lign?
  • #2   12. okt 2013 Han er blevet vacc. da han var 8 uger, 10, og 12, også igen da han blev 1 år.
    Er det den du mener? Eller spec. En vac mod kennelhoste??


  • #4   12. okt 2013 Hvis det er kennelhoste så smitter det af h til i 6 -14 uger.
    Den værste hoste plejer at aftage i løbet af en uges tid. Tag evt. Hundens temperatur og hold øje med dens trivsel. hvis det bliver meget slemt så kontakt dyrlægen.
    de fleste voksne hunde kommer sig fint over en kennelhoste uden behandling, men er den bakteriel kan man behandle med antibiotika.


  • #5   12. okt 2013 Det lyder bestemt som kennelhoste. Hold godt øje med, hvordan din hund har det, det kan blive nødvendigt med hostestillende og antibiotika. Der findes vaccine mod kennelhoste, der skal gives i næsen, men det er jo så nok for sent til din lille hund i den her omgang. God bedring med ham smiley

  • #6   12. okt 2013 Mange tak!
    Vi har læst os frem til at vi kan købe hostesaft på apoteket (det samme som til mennesker) - det ville tage hosten, hvis det er en ganske almindelig omgang hoste.
    Hvad siger i om dette? Ville det være en god eller dårlig ide at prøve?
    Han har heldigvis ikke haft flere hoste anfald siden vi stod op imorges, men det kan jo komme i løbet af dagen, ligesom igår :-/.

    Vi har to andre hunde, og ingen af dem hoster eller lign..


  • #7   12. okt 2013 Jeg ville ikke give noget medicin som en dyrlæge ikke havde udskrevet..

  • #8   12. okt 2013 Det bør man ikke gøre! Du har ikke en jordisk chance for at vide hvordan hunden reagerer på menneske medicin, og med en poms på hvad 3 kg? Du kan jo ikke doserer ned...
    Stort set alt hostesaft til mennesker indeholder alkohol, det kommer man ikke i hunden!

    Og i øvrigt er der utrolig dårligt dokumenteret effekt af hostemidler i det hele taget.

    Skulle de virke hostestoppende, risikerer du så tilgengæld evt. Bakterier eller virus for ro til virkelig at slå sig fast i luftvejene, og nu hoster din hund måske ikke - men risikere en lungebetændelse.
    Hosten er din hunds naturlige måde at løsne evt. Infektion i luftvejene. Det er immunforsvaret - lad det endelig virke..

    Og bliver det slemt, så går man til dyrlægen og behandler grunden til hunden hoster!


  • #9   12. okt 2013 Okay - så lader vi være med dette.. Det var os bare for at høre, da det står skrevet forskellige steder, da dette kan bruges.

    Jeg venter og ser tiden an idag, også må jeg kontakte dyrlægen hvis det forsætter.. smiley


Kommentér på:
Hjælp! Hoste lign?

Annonce