HD scanning Stenlille dyreklinik? HD scanning Stenlille dyreklinik?
Hejsa Hundegalleri!
Nu er fylder Aslan 2 år her til December og vi har trukket den længe nok med hd scanning så nu skal det være!
Vi har ringet og hørt pris hos Stenlille dyreklinik idag, da vi har hørt meget godt om dem (Ikke fordi det skal komme an på prisen, men det er altid rart at vide på forhånd så man ikke får sig en overraskelse)
Nå men det jeg egentlig gerne vil hen til er om der er nogen herinde der har erfaringer med at få hd scannet hund deroppe?
Kommer hunden i bedøvelse/narkose?
Må man være der mens hunden bliver lagt i det/mens den får taget scanning/når den vågner? (Hvis den bliver det)
Nu er Aslan uden stamtavle, så får vi også svar som jer andre med om han har A, B , C osv hofter?
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om af spørgsmål, men hvis i har andet i vil tilføje skal i selvfølgelig være velkomne til det
Det er ultra vigtigt for mig at kunne få lov til ihverfald bare at være i venteværelset mens han får taget sit røntgen da jeg lidt er en pyldremor og ville syntes det var forfærdeligt at han lå deroppe mens jeg bare sad hjemme
jun 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 16
Vi skal heller ikke avle på vores hanhund, men vi vil gerne gøre det for opdrætter, så hun kan følge sin avl. Giver det mening.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Man røntgenfotograferer for HD/AD og hunden lægges i narkose.
Grunden til narkosen er at det giver et bedre billede, da man trækker hunden lang, hvilket er ubehageligt for den og kan gøre ondt.
Og ja, hvorfor skulle du ikke være ved din hund mens den bliver røntgenfotograferet.
Uanset hvad de laver på min hund, så er jeg altid med den.
For at få en bedømmelse A-B-C osv sender man som regel billederne ind til DKK.
Hvis ikke du vil sende dem ind, hvilket du hellere ikke kan med en blanding, så kan dyrlægen fortælle dig resultatet røntgen viser.
Og dyb respekt til dig, at du vil ofre de penge på en blanding. Det er der desværre ikke mange som gør. I min verden er det vigtig, da man jo ikke kan forlange det samme af en hund som hat HD/AD frem for en som ikke har noget.
Jeg ønsker dig at hundene kommer ud med fine resultater, det har du fortjent.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Jeg sad ved hundene da de blev bedøvet og jeg var også med inde da de blev fotograferet.
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
Julie C: Det er dejligt at vide!
Jeg regner med vi tager op og snakker med dem, vi bor ikke så langt derfra så det er lidt nemmere end en lang telefon samtale
Annette: Ham har jeg også læst godt om, men der er alligevel et stykke vej nede fra vestsjælland af, så når nu stenlille ligger så tæt på og har et godt ry ville det være dejligt at kunne få ham op det
Anni: Det var tæt på
Jeg kan godt se meningen med at de skal i narkose så, selvom jeg slet ikke er glad ved tanken om det, det er 1. gang han skal i narkose og jeg er så bange for at han ikke kan tåle det eller noget går galt
Han skulle være en ren samojede dog uden stamtavle (ifølge opdrætter ihvertfald) og de har jo tendens til HD så det er derfor at vi har valgt at han skal tjekkes, så vi netop kan nå at gøre noget ved det i tide hvis han skulle have noget, jeg tror det dog ikke med hans evne til at holde sig igang i flere timer af gangen
Og tusind tak! det håber jeg virkelig også!
jan 2012
jan 2012
jan 2012
Jeg ved at det er en dum idé at få hd scannet sin hunhund hvis den er i løbetid pga noget med at bækkenet skulle være list løst i det (MENER jeg det var :P) så jeg troede faktis der var ligeså stor chance ved dem?
HD scanning Stenlille dyreklinik?