2.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

HD scanning Stenlille dyreklinik? HD scanning Stenlille dyreklinik?

Hejsa Hundegalleri! smiley

Nu er fylder Aslan 2 år her til December og vi har trukket den længe nok med hd scanning så nu skal det være! smiley
Vi har ringet og hørt pris hos Stenlille dyreklinik idag, da vi har hørt meget godt om dem (Ikke fordi det skal komme an på prisen, men det er altid rart at vide på forhånd så man ikke får sig en overraskelse)
Nå men det jeg egentlig gerne vil hen til er om der er nogen herinde der har erfaringer med at få hd scannet hund deroppe?
Kommer hunden i bedøvelse/narkose?
Må man være der mens hunden bliver lagt i det/mens den får taget scanning/når den vågner? (Hvis den bliver det)
Nu er Aslan uden stamtavle, så får vi også svar som jer andre med om han har A, B , C osv hofter?
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om af spørgsmål, men hvis i har andet i vil tilføje skal i selvfølgelig være velkomne til det smiley
Det er ultra vigtigt for mig at kunne få lov til ihverfald bare at være i venteværelset mens han får taget sit røntgen da jeg lidt er en pyldremor og ville syntes det var forfærdeligt at han lå deroppe mens jeg bare sad hjemme smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD scanning Stenlille dyreklinik?
  • annette N
    annette N Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 16
    #3   11. okt 2013 Vi skal have vores HD undersøgt her i løbet af vinteren. Vi tager kontakt til Værløse Dyreklinik v. Ib Engelhard. Det gør vi fordi det er det vi har fået anbefalet af "vores" opdrætter. Vi kender ikke andre og han skulle være dygtig.

Vi skal heller ikke avle på vores hanhund, men vi vil gerne gøre det for opdrætter, så hun kan følge sin avl. Giver det mening.

• #4   11. okt 2013 Du kan ikke scanne en hund for HD.
    Man røntgenfotograferer for HD/AD og hunden lægges i narkose.
    Grunden til narkosen er at det giver et bedre billede, da man trækker hunden lang, hvilket er ubehageligt for den og kan gøre ondt.
    Og ja, hvorfor skulle du ikke være ved din hund mens den bliver røntgenfotograferet.
    Uanset hvad de laver på min hund, så er jeg altid med den.

For at få en bedømmelse A-B-C osv sender man som regel billederne ind til DKK.
    Hvis ikke du vil sende dem ind, hvilket du hellere ikke kan med en blanding, så kan dyrlægen fortælle dig resultatet røntgen viser.

Og dyb respekt til dig, at du vil ofre de penge på en blanding. Det er der desværre ikke mange som gør. I min verden er det vigtig, da man jo ikke kan forlange det samme af en hund som hat HD/AD frem for en som ikke har noget.

Jeg ønsker dig at hundene kommer ud med fine resultater, det har du fortjent.

• #5   11. okt 2013 Jeg har fået to hunde HD fotograferet der - jeg er kommet helt fra Jylland af, og dyrlægen i Stenlille kan klart anbefales, jeg ved at mange opdrættere på Sjælland bruger ham.

Jeg sad ved hundene da de blev bedøvet og jeg var også med inde da de blev fotograferet.

• #6   11. okt 2013 Ulla M; Jeg vil rigtig gerne have Aslan scannet så jeg er sikker på han ikke går med nogen former for smerter. En hund (eller andre dyr for den sags skyld) viser jo ikke altid hvis de har ondt, og de kan jo desværre ikke snakke. Så det er sådan set bare fordi jeg ville være utrolig ked af det hvis jeg stod med ham om 3-4 år og han havde så slem hd at det var for sent at gøre noget, så hellere vide det nu hvor der enten intet er, eller er så lidt at det kan forebygges så godt som muligt. Han skal ikke avles på overhovedet da han er bange for stort set alt.. det skal ikke bringes videre smiley

Julie C: Det er dejligt at vide! smiley Vores genboer bruger dem nemlig også, men de var der ikke da deres hunde vågnede efter operationen så det var egentlig dét jeg allerhelst ville ha svar på, så det er SÅ dejligt at vide at det er muligt! smiley
    Jeg regner med vi tager op og snakker med dem, vi bor ikke så langt derfra så det er lidt nemmere end en lang telefon samtale smiley

Annette: Ham har jeg også læst godt om, men der er alligevel et stykke vej nede fra vestsjælland af, så når nu stenlille ligger så tæt på og har et godt ry ville det være dejligt at kunne få ham op det smiley Men ønsker dig rigtig meget held og lykke med ham, håber for jer at han har finde hofter smiley

Anni: Det var tæt på smiley Må indrømme jeg ikke har helt styr på hvad det hedder, kun hvad det "bruges til" hvilket forhåbentlig også er det vigtigste afvide smiley
    Jeg kan godt se meningen med at de skal i narkose så, selvom jeg slet ikke er glad ved tanken om det, det er 1. gang han skal i narkose og jeg er så bange for at han ikke kan tåle det eller noget går galt smiley men det sker vel forhåbentlig sjældent.

Han skulle være en ren samojede dog uden stamtavle (ifølge opdrætter ihvertfald) og de har jo tendens til HD så det er derfor at vi har valgt at han skal tjekkes, så vi netop kan nå at gøre noget ved det i tide hvis han skulle have noget, jeg tror det dog ikke med hans evne til at holde sig igang i flere timer af gangen smiley Udover det syntes jeg ærligtalt ikke det er så dyrt at jeg ville fortryde at have brugt de penge selvom der måske ikke er noget, han er min "lille baby" så han skal have det godt fremfor alt andet, og man smider jo også penge væk på så meget andet l*rt smiley
    Og tusind tak! det håber jeg virkelig også! smiley

• #7   11. okt 2013 Kennelmor: Når du er kommet helt fra Jylland af må der jo være noget om at de er gode! smiley og når du fik lov til at sidde ved dine hunde får jeg forhåbentlig også lov til at sidde ved min mens han ligger der smiley

• #9   11. okt 2013 Jeg forstår det også godt på dine vegne, såvidt jeg ved har den slags "små" (og med små mener jeg kortbenede :P) hunde vidst heller ikke så stor tendens til HD som samojeder (og andre slædehunde) har smiley Og så aktiv som Aslan er ville det være synd hvis det gik galt og vi så fik tjekket det så sent at hans store glæde for løb, svømning og bare at lege ville blive ødelagt smiley

• #11   11. okt 2013 Er der større chance ved hanner da?
    Jeg ved at det er en dum idé at få hd scannet sin hunhund hvis den er i løbetid pga noget med at bækkenet skulle være list løst i det (MENER jeg det var :P) så jeg troede faktis der var ligeså stor chance ved dem?

Kommentér på:
HD scanning Stenlille dyreklinik?

Annonce