{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Tre Ponti sele - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften lyder, så søger jeg erfaringer med tre ponti selen.

Johna er så smal mellem forbenene, at selv Puppia vestseler skarver hende der. Seler med spænde på siden skarver hende der, Hurttas y-sele passer ikke osv osv osv...

ligenu har vi Hurttas t-sele. Den sidder ikke fantastisk og hun er meget ked af at få den på, så jeg overvejer om den mon skarver, selvom hun ikke har mærker efter spændet?

så overvejer tre ponti, som skal spændes i nakken og ikke har noget imellem forbenene. Men har lidt spørgsmål...

http://www.tikloshop.dk/hundeseler/tre-ponti-seler

hvad er forskellen mellem Mini og Midi? Kan se at der er 100 kr i prisforskel og Midi starter ved atr. 3,5 og går opad, hvor Mine slutter ved str. 4. Men kan jeg så ligeså ve købe en str. 4 i Mini som i Midi? Og dermed spare de 100 kr?

størrelsesguiden siger at str. 3,5 er max 53 cm om brystet bag forbenene, str. 4 er max 60. Mine er ca. 54-55 om brystet, så det burde jo være en 4... Men så står der andetsteds at selen ikke kan justeres! Og så er 4 måske for stor?

Og sidst men ikke mindst. Har gramset på dem engang til et stævne, men de havde ikke mini/midi modellen med - kun den anden version til store hunde... Så ved at kvalitetn er lækker... Men er der nogen der ved hvordan de sidder på hunden? På chi'en på billedet synes jeg nemlig en sidder meget langt oppe i armhulen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tre Ponti sele - erfaringer søges
  • #2   9. okt 2013 Hvad med ezydog selen med brystpladen? Der sidder spændet ikke ned af siden, og der er gode justerings muligheder.

• #3   9. okt 2013 MLA desværre skal vi have den så stor omkring brystet - pga de dybe brystkasser - at bryspladen bliver så stor, at hundene ikke kan bøje hovedet for den... Såd en duer heller ikke...

Og step-in seler skarver i armhulen, det samme gør K9 selen... Mine kræ er åbenbart deforme :lol:

• #4   9. okt 2013 Næ, deforme er de vel ikke, men et godt eksempel på at hunde er forskellige, og hvad der passer til den ene, ikke nødvendigvis passer til den anden

• #5   9. okt 2013 Begge mine hunde er af denne type - let myndeformede, med dybe brystkasser, men smalle fortil, og opkneben bug... Det er Jona på billedet, som er meget tyndpelset og derfor får skarvesår af næsten hvad som helst.

De går generelt altid med halsbånd, men når de er i flexlinen en gang imelem, fx i skoven, så har jeg det bedst med, at de er i seler

profilbillede
Kommentér på:
Tre Ponti sele - erfaringer søges

Annonce