{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.750 visninger | Oprettet:

Hvordan forholder jeg mig så nu??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har lige brug for en blanding af råd og lukke lidt damp/galde ud.

Start info:
Jeg bor i lejlighed (1 sal) i KBH. Har nu min 1 årringe schæfer og det er super.

Dilemma:
Jeg har desværre modtaget nogle rigtig grimt skrevne klager, over min hund efter, der efter sigende skulle stå og gø dagen lang.

I disse klager står bla. "hvornår vrider i halsen om på den hund", "I er de mest hensynsløse røvhuller...." og den sidste der er kommet i den række lyder " hvis jeg skal høre på jeres lorte køter en dag til, så tager jeg sagen i egen hånd".

Vedkommende har også klaget til ejer bolig foreningen.

Nu kommer krøllen på det hele så. For INGEN af de klager som jeg har modtaget personligt eller dem fremsendt til ejerbolig foreningen er underskrevet. Ikke så meget som med en krusedulle. De er helt tomme for noget der kan fortælle hvem det er. Og det gør mig i grunden usikker på hulen jeg gør nu. For sidst nævnte brev er jo en direkte trussel på min hund.

Jeg har dog en RIGTIG god ide om hvem det er. Da vedkommende referer i sine breve at da han/hende købte sin lejlighed for 25 år siden måtte man ikke have hund i ejendommen og det nu var noget lort man måtte det og dette ville han have lavet om nu. Og der er kun 1 mand i min opgang som har et skøde der er tinglyst for 25 år siden. Så selv om han skriver anonymt til mig og bestyrelsen har han afsløret sig selv.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. For har jo ikke direkte bevis for det er ham. Og jeg har spurgt både min nabo, ovenbo og underbo som er hjemme på skiftende tider af døgnet. Og INGEN af dem høre min hund og de skriver også gerne under på det (har fået der udsagn oven på alt det her). Og det samme med vores gård mænd og dem der vasker trapper. De høre heller ikke min hund. Men en hr. som bor 3 sale over mig er generet. Jeg forstår virkelig ikke hvad der er sket. Og endnu mindre hvordan hulan jeg skal forholde mig.
For ANER ikke hvad han mener med "så tager jeg sagen i egen hånd" - betyder det han vil smadre min dør og gøre min hund ondt ... eller er det bare en kyllings tomme trusler..? smiley

Jeg har gemt alle breve, så de kan sendes til politi/bestyrelse. Ejerbolig bestyrelsen er også klar over jeg har modtaget de her rigtig grimt skrevet breve.

Nogle ideer til hvad hulan jeg kan gøre??

/Jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan forholder jeg mig så nu???
  • #1   3. okt 2013 Du tager brevene med på politistationen, så beder du naboer og dørmænd m.m ringe til dig øjeblikkelig hvis de hører din hund fremover, så har du mulighed for at tae hjem og kontrollere, det er ret sikkert tomme trusler smiley men rigtig ubehageligt

• #2   3. okt 2013 Hmmm...
    Kan man indkalde til en form for beboermøde ?
    Jeg har aldrig boet i lejlighed, så ved ikke helt hvordan det fungerer med sådan noget.
    Jeg synes du skal samle skriftlige tilkendegivelser, der siger at din hund ikke er til gene og så tage fat i boligforeningen i første omgang.

Det er da dybt ubehageligt.

• #3   3. okt 2013

Bestyrelsen må evt. sende et brev rundt til alle (da han jo ikke er officielt kendt) om at trusler på ingen måde er acceptable, og at fortsætter disse kan det medføre politianmeldelse ....

Er alt det andet som du skriver korrekt at INGEN andre med sikkerhed er generet af hunden, og at den ikke gør når den er alene, så vil jeg ligeledes foreslå at bestyrelsen sender et brev rundt at sagen er undersøgt at der er talt med beboere, gårdmænd og trappevaskere og at ingen har noget at påtale ....

Så ønsker pgl. at vedholde sin klage må han stå frem, og evt. acceptere at der kommer en fra bestyrelsen på besøg i hans lejlighed på den tid hvor han mener at kunne høre hunden .

• #4   3. okt 2013 Alternativt installere du et "billigt" overvågningskamera, der vil du via smartphone kunne tjekke direkte om hunden hyler, ligesom du vil kunne se evt. bevægelse via kameraet.

Du kan få det til at sende billeder/video på mail, eller gemme på et sdkort i kameraet, på den måde ville du også senere hen kunne bevise at hunden vitterligt ikke er til gene som beskrevet....

Men godt nok ubehageligt med de breve smiley

• #6   3. okt 2013 film din hund en dag den er alene, og brug videoen som bevis over at din hund ikke gør, så får du en underskrift indsamling fra de andre naboer. Og jeg ville nok også smide et opslag op med at chikane vil blive politianmeldt, så er han advaret. Og du har beviser overfor bestyrelsen hvis det kommer til det.

• #7   3. okt 2013 Jeg ved at bestyrtelsen sender brev rundt til min opgang inkl. nabo opgange om at klager skal ske til bestyrelsen. Men hvordan de lige forklare det ved jeg ikke endnu. Men det skulle blive sendt i dag eller morgen.

• #8   3. okt 2013 på arbejdet bruger vi kamera fra D-link og de fungerer ganske udmærket, de fås i mange prisklasser, og er nemme at installere

• #9   3. okt 2013 Hæng det mest ubehagelige brev op i jeres opgang, samt høflig meddelse om at vedkommende gerne må henvende sig til jer personligt, så I kan finde en løsning.

Eller gå op og bank på hos ham. Eller anmeld ham for chikane...

Og sådan en video er en god ide smiley

• #10   3. okt 2013 synes det er en rigtig god ide med video! Optage nogle dage ad gangen og derved have bevis for at hunden ikke gør.
    Og spørge dine naboer rundt omkring hvad deres oplevelse er.

• #11   3. okt 2013 Jeg har skrevet før i opgangen at: Er der problemet med min hund. Så skal de henvende sig på nr. og sige til, så jeg kan gøre noget.

• #12   3. okt 2013 Karina - det er netop det jeg har gjort. Og ingen af dem er generet af ham. De høre ham knapt.

• #13   3. okt 2013 Og så synes jeg også det er en rigtig god ide at sætte de modbydelige sedler op i opgangen og opgangene ved siden af, og så med en hilsen fra dig om, at man gerne må gå i dialog med dig, men måden frem ikke er trusler og ubehageligheder.

På den måde kan de andre naboer også få en fornemmelse af at man er åben for dialog og gerne vil have et godt naboskab, og jeg tror bestemt de fleste vil rynke på næsen af de modbydelige beskeder.

• #14   3. okt 2013 Min veninde Liv E herinde (med storpudlerne Kiwi og Mango) bor også i lejlighed og har overvågning på via webcam. Den sender direkte til telefonen.
    Så kan du når som helst åbne telefonen og tjekke ham, plus at når du kommer hjem kan du gennemse optagelsen og gemme den.

Det ville nok være en god ide her, plus at du ville have på film HVIS idioten skulle gå ind selv.

Derudover ville jeg nok få monteret en "spark sikker" lås på døren. Just in case.
    http://www.skandaservice.dk/page/Ekstralase

og sømme en evt. brevsprække til så han ikke kan smide f.eks gift ind.

• #16   3. okt 2013 Hvis du har Iphone og Ipad kan denne bruges:

https://itunes.apple.com/dk/app/presence-by-people-power/id618598211?mt=8

• #17   3. okt 2013 Giver Isabelle helt ret smiley

Du kan evt. også ringe til boligforeningen og spørge hvordan du skal forholde dig, da du jo meget gerne vil blive boende og selvfølgelig ikke vil være til gene for de andre beboere.

• #18   3. okt 2013 Jamen bolig foreningen er helt klar over situationen - det er blevet informeret hver gang jeg har fået endnu et brev. De har også snakket med den advokat som er ejedoms administrator. Og de kan intet gøre pt. andet end sende brev rundt. Da han også er anonym over for dem.

Og jeg bliver ikke smidt ud. Det er vedtaget på generalforsamling man må have hund for 400 kr. ekstra om året. Og det betaler jeg og har betalt siden 2010. og da han kun er til gene for denne ENE mand kan jeg ikke blive smidt ud. Og en udsmidning kan KUN ske på en general forsamling og kun hvis jeg vedligeholdeler lejemål. Hvilket jeg ikke gør. Så han har under alle omstændigheder ikke noget og skyde med.

Men bliver bare ked/sur når han går efter min hund, som ikke kan forsvare sig selv. Og jeg kan ikke være hjemme hverdag, så jeg kan tage vedkommende i hvad end han kan finde på.

Havde det nu bare været en som havde lovet MIG tæsk. Så havde jeg sgu været lige glad.
    Nu går jeg i uvished om han kunne finde på at gøre noget ved min hund. Og det gør mig sgu ked.

• #19   3. okt 2013 Er HELT med på det overvågnings kamera.. Så er han på fersk gerning - HVIS der skulle ske noget - dog tror jeg det ikke. Samt du har beviser for din hund ikke gør noget. smiley
    det syntes jeg du skulle overveje.

• Varve
    Varve Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #21   3. okt 2013 Shit...
    Hvis det var mig, så ville jeg samle al den form for bevis jeg kunne på at din hund ikke gøer. Video og underskrevne udtalelser fra naboer lyder som en glimrende plan.

Du har allerede kontaktet bestyrelsen, og fra hvad du fortæller, så lyder det da også som om at de er på din side i den her sag: forstået at han skal ikke sende dig klager/trusler... klager skal gennem bestyrelsen.

HVIS hunden skulle være til gene, så er du villig til at ændre på sagen! Du er villig til at gå i dialog med manden.

Du kan ikke gøre det anderledes!
    Om end hvor meget man gerne vil "svare igen", så er det altid den bedste idé at afholde sig fra direkte kontakt med "problemet". Altid gør det officielt via. bestyrelsen... så har du med garanti sagen på din side.

Jeg ville også afholde mig fra at hænge ham ud ved at hænge hans breve op i opgangen. Afvent bestyrelsens brev vedr. klager skal sendes til dem. Det handler om at være "den voksne" i sagen. Men det tror jeg du har ret godt styr på!

Du siger også selv at din største frygt er at din hund kommer til skade. Jeg kunne godt finde på at melde det til politiet, hvis det var mig. Bare for at være på forkant med "worst case scenario". Og så har du dokumentationen på plads. Men som en anden herinde siger; han spiller med musklerne via. det eneste han har: anonymitet og håbet om at skræmme dig. Lad ham ikke vinde.

• #22   3. okt 2013 Jeg kommer heller ikke til at hænge ham ud - det er jeg for "voksen" til.

Og jeg har allerede ude at have fået indput fra den her mand, lavet ændringer for at være proaktiv. Dette er også meldt til bestyrtelsen. Jeg har TV der køre i stuen (ind til det slukker af sig selv efter 4 - 5 timer) - så det tager lyden fra opgangen/gaden. Og så har jeg i køkkenet en radio som spiller, så tager lyden fra gård siden bliver brudt af musik.

Og jeg har lige siden jeg fik hund, sagt til ALLE i opgangen. At hvis de høre min hund stå og gø når jeg ikke er hjemme. Så skal de altså bare komme og sige det til mig. For så kan jeg gøre noget. Det er svært og side på arbejde i den anden ende af KBH og så høre hvis gør.

• #25   3. okt 2013 Jeg har brevsprække i døren Jeg har forsøgt på bedst mulig måde og skrue den til i går aftes - og samtidig er der stoppet et håndklæde i klemme også (den sidder indfreset i døren). Men skal også hjem og have den boret efter i aften tror jeg.

• #26   3. okt 2013 uh tænkte netop på det med brevsprække, kan du ikke sørge for at hunden ikke kan komme hen til indgangsdøren når du ikke er hjemme.....

• #27   3. okt 2013 Og nu er han politi anmeldt!
    Jeg kom hjem til det her.

profilbillede
  • #28   3. okt 2013 Ej hvor vildt ! smiley

Få sat kameraer op, ved godt du nok ikke må i opgangen, men så i det mindste indenfor, for ville godt nok være bange for at han kom ind, og få boret brevsprækken til i aften smiley Husk at skriv du overvåger selvom det kunne være fedt at tage ham på fersk gerning, er det jo ikke fedt hvis det ender med en syg/død hund smiley så hellere skræmme ham ...

• #29   3. okt 2013 Hold da kæft......

Gad vide om personen også prøver at fremprovokere gøen fra din hund.

Jeg holder stadig på overvågning asap

• #30   3. okt 2013 nej nej nej!!!

Hold da op hvor er det vildt. smiley

Jeg ville virkelig være bange hvis det var mig, for sådan et menneske er bare ikke normal.

Øv hvor er det trist for dig. Og GODT du har politi anmeldt!!!!

• #31   3. okt 2013 Da jeg kom hjem fik jeg formanden over for bolig foreningen. han har også taget billeer af det. Han prøve og gå op på 4 for at se om denne mand var hjemme. han åbnede ikke døren. Så spurgte han på 3 sal om de havde hørt hunden. Og de svarede de aldrig hørte ham. Men var godt klar over der var en eller anden som havde problemer med min hund (og det er så mig der har informeret dem på 3 sal, om det. da jeg var rundt i hele opgangen for mange mdr. siden og spørge om min hund larmede. For så skulle jeg nok prøve og gøre noget ved det. Hvor INGEN sagde han gåede i tide og utide)

• #32   3. okt 2013 Har også tænkt om han fx banker på døren for at provokere hunden ....

kan du ikke tage en sygedag, lade som om du går, og så være hjemme og se om han gør noget .....

• #34   3. okt 2013 I morgen er der en hjemme ved Krumme og så må vi se hvad der sker. Skal møde kl. 9 hos politiet til en længere samtale og give en mere detaljeret anmeldelse.

• #35   3. okt 2013 Hold fast, jeg er da helt målløs smiley

Sådan et menneske må da virkelig have store problemer med sig selv.
    Godt du har politianmeldt og har de øvrige beboere samt ejerforeningen i ryggen.
    Håber det hele løser sig, og den skyldige får en straf.

• #36   3. okt 2013 Almulig held og lykke med i morgen, håber du får den rette hjælp. Der må da være fingeraftryk ? Virker din hund nogen dage lidt stresset, eller er lidt unormal end andre dage??

• #37   3. okt 2013 Hold da op..

Der er godt nok en nabo der ikke kan fordrage hunde..
    Godt du har politianmeldt det, jeg håber han bliver kontaktet og bliver sat lidt på plads og får en bøde samt en rengøring regning for døren..

Men jeg vil da råde dig til at sætte overvågnings camera op i lejligheden, husk det skal være et der optager lyd også, for hvis sagen ender i retten, har du beviserne :))

• #38   3. okt 2013 Ej hvor ubehageligt smiley

Hold os endeligt opdaterede. Godt at du reagere som du gør

• #39   3. okt 2013 Det er svært og sige om Krumme reagere på jeg er pottet ud af den og sådan mere underlig end normal. Eller han er mere klistrene pga. Den her nar her.... :s

• #40   3. okt 2013 Det er godt nok utroligt smiley men skulle han ikke decideret have skræmt ham hvis det var han ville reagere, eller ville en masse støj ude foran dren være nok ? Han kan selvfølgelig også have provokeret ham til at gø ...

• #41   3. okt 2013 For alt i verden sørg for din hund ikke kan komme til døren, hvis han smider noget ind..

Hvis du ikke har en gøende hund i forvejen, så ender du da med det med sådan en idiot uden for døren...

• #42   3. okt 2013 Jeg tror sgu jeg havde hørt om jeg måtte sætte overvågning op uden for døren...

• #43   3. okt 2013 Sikke noget Jeppe smiley Håber I kan få det stoppet!!

• #44   3. okt 2013 Optag hunden - så har du dit på det rene. Det har vi selv gjort brug af. Foretrækker at have konkrete beviser i sådanne sager... Synes ikke andre beboeres udsagn er nok.

• #45   3. okt 2013 Jesus, den mand er jo seriøst syg i roen!

• #46   3. okt 2013 Hold da kæft!!

Jeg arbejder desværre i hverdagene, ellers kunne Krumme have været her mens du er på job til der er fundet en løsning så der ikke sker ham noget.

• #47   4. okt 2013 Så er jeg tilbage på arbejdet og der er lagt fuld rapport hos politiet. De vil først og fremmest tage den som hærværks sag. Men samtidig vil de prøve og se om de kan finde en vej ind i hans lejlighed og se på det print fra hans printer. Da det pt. er det eneste som kan være direkte bevis materiale. Da printet af de breve jeg har modtaget er meget unik, med noget sort ned over dem. (Vedlægger et billede til denne besked af det ene af brevene)

profilbillede
  • #50   4. okt 2013 Jeg bor i KBH

• #51   4. okt 2013 Hold da op det er da noget af en grim oplevelse smiley

Der er da en i din opgang som har nogle seriøse problemer, som skal arbejdes med.

Hvis jeg var dig ville jeg nok provokere på en "jysk" måde smiley Hvis jeg var dig ville jeg simpelthen bage en kage og stille den foran hans dør og skriv Undskyld på den.

Ved godt at du ikke har noget at undskylde over, men tror virkelig denne person har nogle problemer, og har behov for hjælp.

• #52   4. okt 2013 Puha - det er altså en rigtig dum situation at stå i. Jeg har selv engang haft nogle meget ubehagelige naboer: vi spugte dem pænt en dag om de ikke nok ville lade være med at ligge og rode med motorcykler inde i lejligheden (tæt lav bebyggelse), da det larmede helt eventyrligt meget. Det blev de altså pænt sure over og så skulle vi da ikke have for lidt. Vi endte med at flytte. Man man har det bare ikke godt i sit hjem når man får trusler smiley
    Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på om han evt provokere hunden til at gø. Der hvor vi boede før begyndte vores hunde også at gø helt sindsygt ved den mindste lyd udenfor hoveddøren. Vores naboer var fortalte os det. Ikke fordi de var sure men fordi de undrede sig over at hundene var begyndt på det, da de ellers tidligere aldrig havde hørt dem gø når de var alene hjemme. En dag var jeg syg og derfor hjemme og så opdagede jeg hvorfor det var at hundene slog en sikring når der kom lyde fra området foran huset: når posten kom så buldrede han løs på døren, råbte gølyde og klaprede løs med låget på postkassen. Jeg var pænt målløs ! Enden på den historie blev at vedkommende post ikke kørte på vores vej mere og at hundene fik et normaliseret forhold til lyde fra forsiden af huset igen efter at de i en længere periode ikke var i den del af huset når de var alene hjemme.

• #53   4. okt 2013 Det er da helt vildt det der.. hvad med jeres genbo? (samme etage) er de hjemme om dagen? Har de måske hørt/set noget?

• #54   4. okt 2013 De høre ham kun når skraldebilen holder lige uden foran vinduet og larmer. Eller høre de ham ikke. Og det er kun 1 dag om ugen den er der. Og det er overhoved ikke hele tiden.

• #56   4. okt 2013 Man kan også bruge din computer, hvis der er webcam i, til at optage med. Jeg optager Santos en gang imellem når han er alene hjemme, for at se om han larmer smiley

Jeg håber virkelig at du kommer til bunds i det her, det må godt være ubehageligt at skulle forlade sit hjem og sin hund, når han sender sådan nogle trusler.
    Du må gerne give en update når du ved mere omkring din sag smiley

• #57   4. okt 2013 Og har de andre i opgangen ikke lagt mærke til noget?

• #59   4. okt 2013 Nårh det var nu ikke hunden jeg mente.. det var fjolset der har tegnet på døren..

Da jeg boede i lejlighed kunne vi høre ALT der foregik i opgangen..

• #60   4. okt 2013 Til dig Jeppe: Skriv et brev til kun ham,husk at informere boligselskabet om brevet, vis dem det, lad dem tage et kopi. I brevet kunne der stå noget om det der er sket for dig, om der er nogen som hør din hund når du er på arbejde,osv At alle i opgangen har fået denne meddelelse smiley Husk ikke at skrive at det er blevet meldt. Så er det så kun ham der får det brev, kommer der endnu et brev, hvor du bliver truet, det brev kan så samlignes med det andet brev. Så har politiet jo en grund til at besøge ham smiley Bare husk at der skal være vidner til det du gør, held og lykke med det hele og god weekend smiley

• #61   6. okt 2013 Har du brevsprække år døren? Ellers få den låst af så der ikke kan smides noget ind til din hund

• #62   6. okt 2013 Hoold nu op en kegle o.O Stakkels dig og din hund smiley

Håber snart situationen løser sig for jer.

Personligt så lyder det lidt som om at i det brev du har fået, at det lidt er en 'sport' for vedkommende at få andre smidt ud o.O

• #63   7. okt 2013 Nu vi se de næste par dage an smiley

• #64   10. okt 2013 Ikke at et er ok at opføre sig som han gør, men inden jeg gik helt i selvsving over ham/dem der klager, ville jeg nok liiige sikre mig at min hund faktisk ER stille når jeg ikke er hjemme...

For det ER hamrende træls at høre på en gøende hund i længere tid, og nok især hvis man ikke er hundemenneske eller måske slet ikke kan lide hunde.
    Det giver self ikke en ret til at benytte trusler og andet ulovligt for at få ro, men det er forståeligt at vedkommende bliver træt af det hvis nu hunden virkeligt larmer.. Og er det tilfældet kan det jo løses ved at få hunden til at tie stille.

At der ikke er andre der føler sig generet betyder ikke nødvendigvis at hunden ikke gør/hyler -det kan jo være de ganske enkelt ikke synes det generer dem... sådan en underbo har jeg, og derfor opdagede jeg først at Reiki var begyndt at hyle når jeg gik hjemmefra (guderne må vide hvorfor, han er 6 år gammel og har aldrig gjort det før), efter at have gået og ryddet op udenfor med vinduerne tsående åbne.
    -underboen siger at han dårligt hører det og at det ikke generer, men en mere hysterisk nabo ville jo nok brokke sig... udover at det self osse er uhensigtsmæssigt for hunden at gå og stresse/ære utryg e.l. så det er jo med at få gjort noget ved det HVIS den larmer...

-her var det heldigvis løst på et par timer, men den slags kan jo tage tid

• #66   10. okt 2013 Kylling eller ej. Havde det så bare været en rocker eller lig. jeg vidste kunne finde på at komme og smadre mig til grus. Så havde jeg i det mindste noget og forholde mig til. Her aner jeg ikke hvad manden er i stand til. ER han for kylling til at gøre noget, ELLER prøver han og ramme min hund der ikke kan sige fra. Derfor er jeg så ked af hele det her.

• #67   15. okt 2013 Er der sket noget nyt i sagen egentlig?

• #68   15. okt 2013 Nope - ringede faktisk i dag og bad om en update på mail, da jeg var på arbejde og ham der havde min sag ikke var ved computeren. Men har intet modtaget endnu.

• #69   20. okt 2013 Er der sket mere

• #71   18. nov 2013 Gud ja du siger da noget BATDOG havde helt glemt denne tråd smiley det kunne være rart og vide hvad der er sket i sagen

Kommentér på:
Hvordan forholder jeg mig så nu???

Annonce