905 visninger
|
Oprettet:
Frontliner, virker det? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg givet anden pipette inden for 4 uger, og jeg finder stadig levende lopper på hunden.
Jeg har ikke vasket hunden, og jeg har husket at rengøre hjemmet,
Støvsuger hver dag, og har frosset alle hundetingene.
Jeg er ved at blive sindssyg af de kryb, dem har vi aldrig før været plaget af.
Hvad pokker skal vi stille op?
Kan dyrlægen give en sprøjte som dræber lopperne?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.582
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.582
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
pr. uge den har haft det tager det en måned at få dem væk, opgiv ikke.
Støvsugeren laver små rystelser som udklækker loppen, for få støvsuget en del.
Derudover er det en god ide at bruge B&B Petgaurd i hjemmet
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg synes bare ikke det frontliner virker, for det skal vel også dræbe dem der er på hunden. Jeg drypper det i nakken, jeg rør det ikke med fingrene.
Jeg har været utrolig grundig med rengøringen, og jeg har allerede kæmpet med det en måned nu, så jeg tænker jeg må prøve et andet produkt istedet?
Hvad med de der tabletter - kender i dem?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/556182-lopper
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg tjekker.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 30
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 131 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Du skal faktisk skifte støvsugerpose for hver støvsugning, da du støvsuger loppeæg op som så ligger og klækker i posen.
Sprøjt ALT hvad sprøjtes kan 1 gang om ugen (tæpper, paneler, møbler) - her er Insekt X-tra fra Brugsen og B&B Petgaurd super godt.
Kæm din hund dagligt og fjern levende lopper.
Du kan give din hund capstar piller som slår levende lopper ihjel på 24 timer. De piller må du give igen og igen.
Advantage i nakken hver 4 uge.
Alt dette gjorde vi og efter 3 mdr fik vi bekæmpet lopperne - men det er en bekostelig affære og tidskrævende affære, at udrydde lopper.
Men det kan lade sig gøre
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 171
Mht til hjemmet,fik jeg gjort kål på lopperne ved at bruge Bio Trinol. Det er effektivt! Det kræver bare man tager ud en dags tid sammen med Vovsen da det ikke er helt sundt at gå rundt i. Men efter sådan en tur + behandling af dyrene var der ikke skyggen af en loppe hjemme ved os. Er de rigtig sejlivet skal man måske efter det endnu engang men så skulle de også være ude.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Der er jo rigtig mange andre muligheder - vores katte (udendørs) bruger vi Advantage til og Coffey får et produkt a la Bayvantic fordi det skal være noget der tager flåter. Han får ikke lopper. Den lille har vi endnu ikke haft behov for at behandle med noget, så vi ved ikke, hvad der passer til hende.
Ved loppeangreb har vi aldrig koncentreret os om omgivelserne og har alligevel fået styr på det hurtigt. Det afhænger måske af omfanget af angrebet.
Frontliner, virker det?