{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper?!
  • #1   30. sep 2013 Jeg plejer at bruge advantage til hundene og så sprøjter jeg hjemmet med trinol.

• #2   30. sep 2013 Advocate bruger jeg, og så usandsynlig grundig støvsugning, samt kløestillende bad smiley

Kaoz har loppeallergi smiley

• #3   30. sep 2013 Vask hundens kurv - tæppe og sprøjt med KvitD eller Trinol810 (mener jeg det hedder), støvsug hjemmet grundigt, giv hunden en capstar i døgnet (dræber alt der hopper på hunden), den første efter badet, næste dagen ved samme tid, dagen efter igen hvor fedt halløjet igen er normalt i huden på hunden, så giv den en Advantage pipette i nakken.
    Held og lykke med det smiley

• #4   30. sep 2013 Wow Aino- Det var meget der lige skulle gøres og ikke nok timer i døgnet.. smiley Kan det i snakker om købes i de fleste hundebutikker??

• #5   30. sep 2013 Du kan vel også lade være med at vaske kurven - tæppet, men bare sprøjt det, jeg ville dog vaske det smiley også hunden smiley

Capstar og Advantage kan du købe i Petworld.
    KvitD eller Trinol i f.eks. Bilka smiley

• #6   30. sep 2013 Ej, skal være sikker på det lort er væk!!! - Så det får bare hele turen. Synes bare tiden er knap og pengene er små smiley Er de meget dyrt alt det der? Og er der kun til en gangs bekæmpning af de sataner?!

• #7   30. sep 2013 Her er møg dyret!

profilbillede
  • #8   30. sep 2013 Kan ikke huske hvad det koster, vi har bare købt det når der har været grund til det... førhen brugte vi Frontline Combo Vet, men fandt ud af det mærke ikke længere virkede.

Det smarte ved capstar er det giver hunden ro med det samme, hvis den er hårdt plaget, der går ikke engang 10 min før end hunden har ro.
    Tilføjer: god ting at sørge for hunden kommer rundt hvor den normalt kommer rundt, så den kan "samle sammen", så de dør imens capstar har virkning.... jamen hvis det ikke forsvinder efter første mdr. så må du tage en mdr. mere med pipetten og sprøjte med x antal uger imellem som der står på flasken, svært at sige hvor heldig man er mht. at slippe af med dem igen.....

• #10   30. sep 2013 Okay, (skal lige have det skåret ud i pap) Så du mener at jeg skal vente med at støvsuge osv. Lade hende fortsat komme i sofaen, sin seng, tæppet på gulvet osv. Imens jeg giver hende capstar? For så får hun dem alle sammen samlet op og de bliver slået ihjel? Og hvad så derefteR?

• #11   30. sep 2013 Advantage og Capstar som en combo. Er det meget slemt plejer jeg at sprøjte huset med 810. Det virker hver eneste gang smiley

• #12   30. sep 2013 Okay, nogen der gider give mig en rækkefølge på hvordan det skal gøre og navnene på det jeg skal bruge på hvilke tidspunkter.

Hvis i vil være så venlige, for jeg er lidt dårlig til at fatte sådan noget smiley Beklager! Sætter virkelig pris på jeres hjælp!

Er det der Trinol810 bedst? - For det skal bare virke!

• #13   30. sep 2013 Ved i noget om noget der hedder ''quick help''?

• #14   30. sep 2013 Her er det hele på én gang.
    Capstar hver dag i 3 dage, pipette i nakken - lad der gå en måned og brug en pipette mere som opfølgning.

Det virker og mine har faktisk kun lopper når de har været sammen med en venindes hund som hun ikke gider behandle.

• #15   30. sep 2013 Jeg VILLE smiley vaske hendes kurv - tæppe, tørre dem, sprøjte dem.... vaske hende, tørre hende, give hende den første capstar i en lille klat leverpostej.... støvsuge både gulv og sofaer, skifte sengetøj, få det brugte vasket.... og ja lad hende komme hvor hun normalt kommer, så lopperne springer på hende imens capstar virker, det virker kun 24 timer, men der skal gå 2 døgn efter bad før du må give hende pipetten i nakken, ellers er hudens fedt halløj ikke normal igen, derfor giver du capstar igen døgnet efter den første også først døgnet efter igen pipetten.... gå tur med hende som du plejer plus lad hende også drøne rundt i haven (hvis I har en)....

Nu så jeg lige hvem du var hehe få lige din Mor til at tjekke sine hunde, for slipper du for lopperne også besøger Moar og hun har lopper, så kan du hurtigt slæbe med hjem igen smiley eller hvis hun ikke har, så kan du slæbe med til hende smiley
    Jeg hader Lopper!!! og går ud fra du også gør, så de skal bare væk i en fart smiley

• #16   30. sep 2013 Øv Ginger, det er lige før du skulle give hunden en pipette hehe så bliver det nok billigere for dig, især hvis du ser hende tit smiley
    Faktisk er det ikke særlig pænt gjort af hende, det er ala folk med børn der har lus, når de ikke behandler bliver det også bare ved og ved og ved.... det er ikke godt for pengepungen, men så sandlig heller ikke mht. at de kan gå hen og blive resistente overfor midlet..... plus det er hamrende synd for hundene når de bliver plaget af sådan små sataner, det samme med børn med lus smiley

• #17   30. sep 2013 Det gør jeg heldigvis ikke og hendes hund er noget større, så det koster en del mere at behandle. Men det er altid der lopperne kommer fra når vi har lopper. Den slår aldrig fejl.

Hun siger altid at hunden lige er blevet behandlet, men mine får altid lopper fra den hund.

Og ja, kan godt huske som barn, når en familie ikke ville behandle deres børn. Så gik det ud over os andre. Øv! Det er bare værre end lopper.

• #18   30. sep 2013 Jeg synes det er lige slemt, hader begge ting hehe

• #19   30. sep 2013 Aino - Skal hun så kun have capstar 2 dage i træk og på tredje dagen pipetten? (advantage) og skal hun i bad anden dagen også? Kan jeg vaske i hendes almindelig shampoo, eller skal det også være noget specielt?! Skal jeg vaske sengetøj og alt det igen efter pipetten? Mor og andre der har været i nærheden af Misha de sidste par dage har fået besked og får behandling smiley Misha har vidst aldrig haft lopper. Eller det vil sige, har set sådan en der på hende før, men vidste ikke hvad det var. Men der har ikke været noget siden overhovedet :s Så idag da jeg så en tænkte jeg at jeg skulle vide hvad det var, for synes den er klam! Og har fundet en mere her til aften! smiley Synes bare det er frustrerende. Der er noget hele tiden med hende. Har 2 store regninger til at ligge fra dyrlægen også! Synes altid hun skal fejle et eller andet, eller rode sig ud i noget der koster dyrt. Ved godt det er sådan at have hund, men det er bare heeele tiden. Synes godt snart hun må slappe lidt af igen, så der kan blive brugt penge på nogen af alle de andre nødvendige ting hehe smiley

Synes godt nok også det lyder lidt af en klaphat hende du skriver om Ginger, sorry to say. Men jeg havde nok sagt, at jeg kom ikke før hendes hund var komme af med sine lopper. For det er da en dyr fornøjelse at ses med hende.

• #20   30. sep 2013 Det siges også at man helst skal undgå eller ihvertfald så lidt muligt at vaske gulv da loppe æggene og larverne trives fugtige steder.

• #21   30. sep 2013 Okay, men en god støvsugning er vel fin? smiley

• #22   30. sep 2013 Det er sådan jeg gør, men som Ginger skriver kan du også give dem 3 døgn i træk, jeg tænker bare at de måske er mere kradsbørstige eller noget, så jeg holder det til de 2 første døgn, så 3 døgn hvor fedtet igen er normal i huden giver jeg Advantage pipette... mener det var hver 2 uge jeg sprøjtede kurve - tæpper....

Bare det almindelige hundeshampoo eller hvis hunden har været Meget angrebet kan man vel bruge en medicinsk hundeshampoo. NEJ, Kun bad hende en gang, der går 2 dage efter et bad før end fedtet i huden er normalt igen, giver du hende f.eks. pipetten hurtigt efter badet, så virker det ikke....
    Grunden til jeg vasker er for at få en ren hund uden savl efter de har forsøgt at fange de små bæster smiley får da også en masse af lopperne ud på den måde, plus jeg gerne kæmmer hundene med et vandbad ved siden af hvor jeg smider lopperne op i, haha kommer lige til at tænke på den dag hvor jeg fik væltet vandbadet for dælen da, det skal man ikke smiley

• #23   30. sep 2013 ja da og gerne grunddigt for æggene ligger sig i sprækker og revner (også sofaen) og så vask hundens tæpper og sengetøj smiley en pippette frontline - bayventic - advantage i hundens nakke så er du godt på vej..

• #24   30. sep 2013 Tuuuusind tak for råd! Iiih altså! Det er noget af en omgang det kan jeg godt se, men der er jo ikke andet for end at komme igang. Har siddet og kigget nøje på hende og det er ikke fordi det vrimler, har fundet to på hende idag og det er det. Men hun får alligevel lige en grundig tur! Gider ikke de klamme bæster herhjemme og det klør overalt på mig lige nu! HAHA Aino, nej det skal man nok ikke! ADDER! smiley

Super Camilla N- Det hele for en ordenlig tur smiley

• #25   30. sep 2013 De tre døgn var anbefalingen var min dyrlæge, derfor jeg bruger det smiley

• #26   30. sep 2013 Okay smiley

• #27   30. sep 2013 Der skal være Virkelig mange hvis hunden har mange på sig, de er mest i omgivelserne, hopper så på og får "en snack" fra tid til anden på hunden....

• #28   1. okt 2013 Okay, har ikke fundet flere på hende og hun er ikke plaget af det overhovedet. Men har fået min mor til at købe de forskellige ting der skal bruges, så de skal bare skride de møgdyr!! smiley

• #29   1. okt 2013 Dejligt du har sådan sød Moar Michelle smiley
    Held og lykke med det smiley

• #30   1. okt 2013 Ja, hun er den bedste smiley

Tak og tak for hjælpen!

Kommentér på:
Lopper?!

Annonce