873 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

2.hund han eller tæve? 2.hund han eller tæve?

Har en tæve på tre år og ville gerne have hund nr. 2 inden for det næste års tid, da jeg ønsker en hund at træne med på et højre plan og en med stamtavle, så resultaterne rent faktisk bliver skrevet ind når vi vinder noget, og ikke kun som nu hyggetræning smiley

Men ved ikke om det er bedst at skrive sig op til han eller tæve?

Min tæve herhjemme kan bedst med han hunde, dog kan hun mere eller mindre med alle hunde. Frygter bare to tæver sammen, hvis de udvikler et forhold hvor de ikke fungerer optimalt sammen. Jeg har bare aldrig arbejdet med hanhunde før og er lidt ambivalent i mit valg af kommende køn på hvalp da jeg nok helst umiddelbart ville have en tæve mere, men ikke for en hver pris..

Kan hanhunde være ligeså samarbejdsvillige og pleasere som tæver? eller er de general altid mere selvstændige?

og fungerer en flok bedst med en af hver køn frem for to tæver?

Er en Border terrier der bliver min næste kommende hund.

På forhånd tak for svar og god søndag til alle jer derude smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.hund han eller tæve?
  • #1   29. sep 2013 jeg har mange tæver af fire forskellige racer og vidt forskellige aldre pomeranian Rødtop fra 2000....collie Trunte fra 2002.....papillion Vicky fra 2004 og d.g.s /lab. blanding Blackie fra 2005....vores yngste pomser er Mulle der lige er fyldt 2 år er fra 2011....så vil klart foreslå en tæve, de har det så fint sammen her. smiley

• #2   29. sep 2013 Jeg syntes at når vi snakker konkurence plan, så syntes jeg hannerne klare sig bedre, så det ville jeg gå efter hbis det var mig.

• #4   29. sep 2013 Jeg vil ikke have hanhund, så det er meget simpelt smiley Men hvis din hund kan bedst med hanhunde, så er det måske smartest at vælge en han smiley

• #5   29. sep 2013 kennel Rævesporet har jo Balder og Thilde en dejlig borderterrier der lige har haft hvalpe, prøv at spørge hende om egenkønsaggressioner hos den race. Ane smiley

• #7   29. sep 2013 Jeg har helt klart en bedre træningskontakt med min hanhund, det har gjort at hvis jeg nogensinde gerne vil konkurrere eller træne effektivt bliver det med en hanhund...

Tror det har mere at gøre med præference

• #8   29. sep 2013 Tak for svar.
    Kan se der er meget forskelligt hvad I ville vælge og det nok helt og holdent kommer an på hvad jeg selv ønsker.

Er i forvejen bestilt tid til sterilisering af tæven herhjemme, har været planlagt længe, men da hun valgte at tage en "hvid-løb" sidste vinter og jeg var i tvivl om det var en rigtig løbetid eller ej, valgte jeg at udskyde det til efter en rigtig løbetid hvilket hun så var i her i juli. Så er bestilt tid til det, så skal ikke være det der er i hindring for valg af hvalp.

Nå har tid nok, næste step bliver at komme ud og besøge DKK opdrættere, kan jo også få en god snak med dem om mine forhåbninger/drømme og overvejelser mht. køn osv. Og forhåbentligt blive skrevet op til en lille vaps der er klar engang næste år.. Uhh er en spændende process der skal i gang nu, glæder mig.

Kommentér på:
2.hund han eller tæve?

Annonce