Mangler du spændning.... {{forumTopicSubject}}
ja, så tag i hundeskoven til frisk slåskamp... eller noget ........
Vi er lige kommet hjem fra hundeskoven, og ja jeg kender alle de stygge historie herinde fra, men vi bruger det alligevel.
Idag har vi så fået en anderledes oplevelse.. For det var ikke hundeslåskampe der skete (ok lidt) men mellem mennesker! Ja sgu..
Vi har gået en runde og vil tage en til.. Da der kommer en pige med en lab tæve ind. Alle hanhundene hænge omkring den her tæve og er umulig at kalde til.. Vi henter så Joey, bærer ham væk, sætter ham ned, og han tonser tilbage. Pigen siger tæven ikke er i løbetid og har været i selskab med en hanhund hele dagen uden problem.. Vi sætter så Joey i snor med beslutningen om at tage hjem, og det samme gør hun med tæven for at gå væk fra flokken..
En mand med en lille terrier agtig hund, går så samme vej som hende.. Og hans hund hopper hele tiden på denne her tæve.. Pludselig høre vi at pigen og manden diskutere højlydt, han er sur over hun er i hundeskoven med en tæve i løbetid, og over hun har hunden i snor (?!)
Hun prøver så at komme væk, mod indgangen med sin tæve, men det er praktisk talt umulig for hende med en hanhund hængende, og en råbende mand der følger efter.. Og han nægter at tage fat i sin hund, så hun kan komme væk selvom hun ber ham om det flere gange. Vi bryder så ind, da han læner sig aggressivt frem mod pigen, går tæt på hende og knytter næven.
Min kæreste spørger om vi ikke kan tage det ned på et menneskelig niveau og om han ikke godt kan holde sin hund, så vi kan samarbejde om at få tæve uden og problemerne løst "fandme nej, den skulle aldrig ha været her, min hund må gøre som den vil!!" osv osv.. der er min tålmodighed ved at være opbrugt, især fordi han stadig er meget aggressiv i sit kropssporg..
Herfra går det hurtigt.. jeg står med Joey i snor, vi var jo på vej ud, da hans hund opgiver tæven, og begynder at angribe Joey og bide! Min kæreste forsøger at få fat i hans hund, mens jeg forsøger at få Joey væk.. Hvilket resultere i at manden TAGER fat i min kæreste og rusker i ham "du skal fandme ikke røre min hund!!" og min kæreste forsøger ihærdigt at holde ham på afstand.. han har helt ondt i hånden nu fordi han havde så hårdt fast i mandens jakke, fordi manden forsøgte at slå ud..
Men det hjælper jo ikke på den hund der stadig angriber Joey så jeg får Joey op i armene og er nu så hamrende rasende tosset at jeg skriger og hyler af manden om han sgu da ikke kunne samarbejde og hans hund fandme ikke skal bide min, eller være i hunde skoven hvis den er aggressiv!! At han bare kunne tage fat i stedet for at optrappe problemerne sådan! Herefter er der så en anden ejer der er kommet til og holder ham, så min kæreste og jeg, plus tæveejeren kan komme ud..
Det er umiddelbart den mest mærkelige oplevelse jeg LÆNGE har haft.. Når jeg tager i hundeskoven er det med forbehold for at der kan være dumme ejere, hunde der ikke kan lide Joey, uoverenstemmelse.. Alle mulige risikoer.. Men sgu da ikke decideret slåskamp mellem menneskerne!
Og HELT ÆRLIG - når der står "uden snor, med ledsager" så kan vi godt blive enige om at det ikke betyder "her må du på ingen måde overveje at have din hund i snor" vel?
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 288
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Han har vidst ikke helt indset, hvilke konsekvenser det kan få for både ham og hans hund, hvis den bider en anden hund - og det gavner nok ikke sagen, at han har
nægtet at tage hunden til sig.
Håber I er ok, og at I stadig vil gå i hundeskov i fremtiden. :o)
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Ulla, nej det var Solbjerg hundeskov..
Mange tak Vi var lidt rystet men er ganske ok, Joey så snot forvirret ud og har fået en lille ridse ved øret, men forholdt sig rolig under og efter seancen
- Og vi skal skam i hundeskov igen. Bare fordi én er idiot, ændre det jo ikke på alle de søde mennesker og hunde man normalt møder
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 91
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
Øv at det skulel gå sådan
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 253
Også i indhegnede "hundeskove" skal man have kontrol over sin hund
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
dec 2006
Ulla, ridsen er så minimal lille at det tror jeg ikke en dyrlæge ville anså som et bid.
Jeg overvejede også bagefter da vi kom hjem, om man skulle ha' kontaktet politiet, men vi skulle bare væk i en fart..
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Har du nogen anelse om hvem han er, så melder du ham. Både for det ene og det andet. Han lyder som en type der i forvejen er kendt af politiet hvis han har sådan et temperament.
dec 2006
Her et par timer sener begynde min kæreste gudhjælpemig at få ondt af idioten.. "Ej men vi var jo tre fire mennesker på hendes (tæve ejeren) side, ham er nok gået i forsvar" osv.. Han er for god af sig, tosse kæreste
Mangler du spændning....