Når hunde snuser til andre hundes afføring.... {{forumTopicSubject}}
...siger man jo at de kan "læse" hvad humør den anden hund var i, køn, alder, osv.
Det jeg så kom til at tænke på, var så om de også kan finde ud af alt det om andre dyr, ved at snuse til deres afføring. Fx katte, heste, og os?
Nu ved jeg godt at vi mennesker, ikke plejer at skide i naturen - men hvad med når de snuser til der hvor et menneske har siddet fx - kom til at tænke på det her for nogle uger siden, hvor vi så en ældre mænd sidde på en bænk - da vi kom derhen var han så gået videre, men der var min hund meget interesseret i den bænk her og brugte lang tid på at snuse til den - især lige der hvor manden havde siddet. Altså, kan de også aflæse os på den måde? At her havde der siddet en af hankøn, oppe i årene, og hvad humør han nu var i? :O)
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Her i den nydelige " dames " mås.... sidder der også noget , som fluerne er glade for .... *LOOOOL*
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Må vist lære at tjekke inden afsend..... Der skulle stå: jeg sidder lige og spiser...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Med andre ord: de kan sandsynligvis læse noget ud af andre hundes afføring/markeringer (køn og en tæve i løbetid m.v.) og de kan sikkert også lugte, om det er menneske, kat, et byttedyr m.v. men sindsstemninger? hmm... det har jeg ikke hørt om.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Hunde kan lugte virkelig meget men deres fortolkning af hvad de lugter kender vi jo desværre ikke
Men de går meget op i sygdomme. Kia reagerer på kvinder der har menstruation, folk der har sår bliver tjekket for betændelse etc.
Det kan have været hvad som helst men min første tanke er sygdom.
Kia reagerer også på sindstilstande men jeg tvivler på at det har noget med lugten at gøre?
Men hvem ved. Blod og det øvrige væske i kroppen får en speciel lugt og smag hvis kroppen er stresset. Såsom ved angst etc.
Og hunde kan advare et menneske med epilepsi om at et anfald er på vej længe i forvejen ...
Så på den måde kan det vel godt tænkes at gå i aff.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Men jeg mener, det hænger sammen med de hormoner m.v., som kroppen producerer, og jeg er ikke sikker på, at det samme kan gøre sig gældende, når det drejer sig om afføring, som ligger ude i naturen.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Når hunde snuser til andre hundes afføring....