4.636 visninger
|
Oprettet:
Ny oprette gruppe for Danske Puggle ejere {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har en puggle og vi har oprettet en gruppe på facebook, for at finde andre i Danmark som også har denne skønne hund.
Facebook gruppen: https://www.facebook.com/pages/Puggle-Danmark/212537705577113
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
sep 2013
Jeg er ny inde på denne side, og var faktisk glad for at komme ind og snakke med andre hunde ejere, men så snart visse folk ser hvad for en hund man har, ja så er alt simpelthen forkert.
Puha man kan da ikke have en blandingshund, det duer da bare ikke, det eneste der virker for visse personer er åbenbart kun rene racehunde.
Så for fremtiden vil jeg frabede mig alle negative kommentarer i dette indlæg, da det ikke handler om hvorvidt om en puggel er en dårlig blanding eller ej, men om at finde andre i Danmark som også har denne HERLIGE hund, på trods af hvad andre siger.
TAK!!!
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.470
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2005
Vi er faktisk mange herinde med blandinger, og man må sørme godt have blandingshunde uden at blive overfaldet eller lignende. Forskellen ligger som regel i at hovedløs blandingsavl ikke er velset... og det er den sjovt nok heller ikke hos rigtigt mange ejere af blandingshunde.
sep 2013
Vi brugte at stykke tid på at undersøge racen før vi kontaktede dem som havde ham til salg.
Det vi faldt for ved racen var selvfølgelig udseenet, men også fordi det er en aktiv, og rolig hund.
Man kan sige han er sådan lidt en all around hund, han elsker at være aktiv, men når det er tid til det bløde foran tv´et, går han direkte fra 100 km/t til en hvilepuls på -10 (ufattelig doven)
Derudover er han fantastisk over for andre mennesker, hunde og dyr og især børn, som vi lagde meget vægt på.
Vi besøgte hans tidligere ejere 3 gange før vi besluttede os for at det skulle være ham og det har vi bestemt ikke fortrudt, han passer bare lige ind i familien.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
maj 2004
maj 2009
Jeg synes det er helt i orden at man sælger blandinger, men jeg synes ikke, at det er i orden at sælgerne fylder godtroende mennesker med løgne, så jeg tillod mig at sige, at jeg syntes at det var mange penge for en blanding.
Derpå fik jeg et stort foredrag om at det ikke var en blanding, men en ny race og jeg skulle ikke begynde at gøre mig klog på noget jeg ikke havde forstand på.
Da det så gik op for sælgeren at jeg ikke var helt så dum, indrømmede hun så, at det ikke var en anerkendt race her hjemme, men det var det i USA.
Nu er teknikken jo så langt, at vi næsten alle sammen kan komme på nettet fra vores tlf, så jeg gik lige ind på den amerikanske kennelklub, hvor der blandt andet står på deres forside, at Puggle ikke er en race, men en ganske almindelig blanding.
Kunne øjne dræbe, så var jeg faldet død om.
Det er i orden at man laver blandinger, men hvorfor vil man ikke stå ved at det er en blanding. Det samme gælder når der sælges "designer hunde".
Men smarte navne og ordet designerhund, så er der flere penge i det end hvis bare man siger at det er en blanding.
Synes at det er under al kritik, at man fylder godtroende folk med løgne bare for at tjene lidt mere.
Og nej, Puggle er ikke en ny race, det er en ganske almindelig blanding.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Du har oprettet et forumemne, og har fem svar i forum og ikke nogen kommentar hos andre hunde.
Så er det jeg undre mig over, hvad du bygger din erfaring på?
sep 2013
Det er muligt at det var en generalisering, men når man er ny her inde og man gerne vil være lidt med i de debatter der kører rundt på forummet, får man straks følelsen af at....... hvordan skal man sige det????? at blandingshunde og bestemte racer haraf, ikke er særlig velset her på siden.
Det er muligt at jeg har taget fejl, og den tager jeg selvfølgelig på mig hvis det er, men, så det sådan at man var den nye dreng i klassen, som blev holdt nede af klassens bølle, ergo folk med racehunde. (gik jeg ud fra)
For bare at tage et lille eksempel, da jeg havde oprettet denne tråd for at finde andre puggel ejere, gik der ikke lang tid før der var, som jeg så det, negative kommentarer, og det får bestemt ikke en ny bruger til at føle sig velkommen.
For at få det hele på det rene så går jeg meget op i dyrevelfærd, hunde specielt, og alt hvad der ikke er godt for dem tager jeg meget afstand fra, også kennler som bare er pengemaskiner.
Tror også der er en del her på siden som måske svarer på en tråd lidt for hurtig uden at læse alle svar igennem.
René
sep 2005
Og så ville jeg ønske man kunne barbere den ged for evigt med at blander man racerne, så forsvinder alle de racerelaterede sygdomme.
Og jeg ville ønske at folk, der laver blandingskuld - eller 'ægte' uden tavle - ville gøre de potentielle købere den tjeneste at teste han og tæve for de racerelaterede sygdomme som kan være involveret.
For når alt kommer til alt, så synes jeg priserne er i den høje ende for hunde som ikke er testet for nogetsomhelst.
... jeg har så været heldig mere end én gang på den konto ved hvalpekøb, men jeg er blevet klogere med alderen, og min næste hund bliver IKKE indkøbt uden at forældrene er tjekket for mere ved dyrlægen end 'den er sund og rask'.
jul 2005
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Tillykke med din blandingshund- den er godt nok nuttet
Så har vi fået den del på plads. Din hund fejler forhåbentligt ingenting og udvikler heller ikke en røvbelastende adfærd, der kan spores tilbage til det faktum at den er udstyret med 2 modsatrettede instinkter.
Mops- lig på sofaen og vær nuttet
Beagle- sæt næsen i jorden og find noget du kan jage for din ejer alt i mens du render 30 kilometer ved siden af 15 krikker og bliver styret af ham gutten med jagthornet..
Hvis du nogensinde kommer hjem og fatter bjælde af HVORFOR vovse har ædt din spritnye sofa, så husk lige på hvad jeg skrev i det her indlæg.
1 del- lavet til at flyde i sofa, 2 del lavet til at være fysisk aktiv, bruge næsen og til slut "nak og æd"..
Tillykke med din nye hund, den ER nuttet.. Jeg håber på at du også mener det, når du indser HVOR svært du lige har gjort dit liv, som ejer af DEN blandings- vovse
maj 2009
Jeg er fuldkommen enig.
Jeg fatter så hellere ikke, at folk vil give både 6-7-8 tusinde for en blanding eller hund uden tavle når man kan få en med tavle for næsten samme pris.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Hunden ser skøn ud, og jeg håber i kan håndtere ham både når han på turen går efter sin snude og har tabt ørerne derhjemme en beagle følger jo gerne snuden, så det har den sikkert fået med i pakken
Men det er i nok klar over. I ved hvad den er blandet af, så i ved jo nok hvad i nogenlunde kan forvente.
Held og lykke med den
Jeg har selv en blanding, men væn dig til en hård tone, den florerer meget herinde
Tag hvad du kan bruge og ignorer det du ik kan bruge, så slipper man også for at starte mudderkastning
sep 2005
Jeg skulle sgu tage rigeligt med vitaminer for at hamle op med min halve riesenschnauzer.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Vi brugte at stykke tid på at undersøge racen før vi kontaktede dem som havde ham til salg."
Hverken mops eller beagle er på størrelse med dem du nævner, og de minder heller ikke om i temperament?
Derudover, hvordan undersøger man så en 'race', som er en blanding, og man aldrig kan vide hvordan ender ud? Hverken udseende eller temperament?
sep 2013
Anni, ja racen er godkendt i USA men ikke i DK.
Maj-britt... mops har sine problemer med vejtrækningen, og det synes vi ikke rigtig om og beaglen er en race som har lidelser forbundet med hoftedyslepsi
og efter vi havde søgt meget på nette om puggle, fandt vi ud af at de stort set havde fået fjernet de problemer ved at blande det to racer. (i hvert fald hvad vi kunne læse os frem til)
Og efter at have besøgt ham og hans tidligere familie 3 gange kunne vi se at han var en fin hund ude vejrtræknings problemer og det andet.
Hvad vi kunne se så havde han fået de bedste ting fra begge to.
Bjergged... Jeg var inde og læse på andre puggle emner, hvor jeg ville være flink og hjælpe med et svar jeg tilfældigvis havde, men derefter bliver man havlet ned af andre fordi man prøvede at være flink, og så tænkte jeg bare "velkommen på siden", derefter dukker der to negative indlæg op (synes jeg) her inde under emnet. Så derfor.
René
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Glem det. Du er den lykkelige indehaver af en hund du både kan lande en Boeing 747 i nakken på OG overdænge med 26 kg råt kød UDEN at kræet løfter hovedet fra den fært den har gang i..
Mops= Særdeles veludviklet evne til at ha selektiv hørelse
Beagle= lavet til at snuse sig frem til nak og æd.
Du kan jo selvfølgelig overveje et medlemskab af en hornblæserklub og håbe på at Beaglen overdøver den selektive hørelse, men ellers, så hold godt fast i snoren...
Og btw, op med humøret. Du er ikke den første der er gået i fælden, ej heller den sidste..
Men lad os nu kalde en spade for en spade OG en uheldig blanding, for en GEVALDIG udfordring for dine kommende hundetrænere
maj 2004
jul 2005
http://www.care2.com/causes/daily-cute-rescued-echidna-puggle.html
http://www.northernstar.com.au/news/the-problem-with-puggles/1741055/
maj 2004
jul 2005
sep 2013
Og den med lab. og schæfer var mere for at beskrive størrelsen frem for racen.
sep 2013
sep 2005
Eller skrækscenariet.. at komme hjem til et køkken, hvor vapserne er gået i køkkenskabene, har hevet store dunke med madolie ud... og åbnet ud over hele gulvet... let garneret med et storindkøb af paprika mixet godt rundt i.
Køkkengulvet var så belagt med noget der ikke var specielt madolie-afvisende (linoleoum eller sådan noget), så de havde et ødelagt køkkengulv efter den affære.
Plus at de fleste af deres beagler havde et hold-kæft-problem, så de var meget meget vokale.
sep 2013
Jeg ved desværre ikke hvem der er hvad, det fremgår ikke af hans bog, kun at beagle er primære.
og han har også flere beagle træk end mops.
sep 2013
Jeg hører dog gerne fra andre Puggle ejere.
maj 2009
Nej nej nej og atter nej
Puggle er ikke en anerkendt race i USA. Gå ind på den amerikanske kennelklub, der står meget tydeligt at det ikke er en race, men en ganske almindelig blanding.
Hvorfor vil i Pugge ejere ikke indrømme at det er blandinger i har og ikke anerkendte racehunde.
Og det er vel ikke alvor at du virkelig mener at at alle arvelige sygdomme er væk kun fordi man har blandet racer. Hvad tror du at ordet arveligt betyder ??
Var det så nemt at komme arvelige sygdomme til livs ene og alene ved at blande racer, så var alt hvad der hed arvelige sygdomme for lang tid siden udraderet også hos mennesker.
Laver man blandinger er der stor chance for at fordoble arvelge sygdomme.
Du skriver at du kan de, at din hund er sund og rask ??? øh hvordan gør du det ? Har du røntgenblik ?
Hvad er din hvalps forældre undersøgt for ? Har de attester på, at de er undersøgt for arvelige sygdomme ?
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Det er også en hård hund at træne. Mange fortæller at de har utrolige problemer med at få dem til at gøre bare de mindste tricks og de forventer at deres kan det samme som min blanding fordi de ligner hinanden.
Synes det er fint nok at man vælger at have en Mops/Beagle blanding hvis man ved at det er en Beagleblanding man har med og gøre og ofte ikke en mops.
Det er klart at det er en blanding som tiltaler mig udseendsmæssigt, fordi den ligner min egen hund en smule - men blandingen ville jeg aldrig turde have pga Beagledelen
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
apr 2011
Jeg synes det lyder spøjst at man kan tro, at kryds af to syge hunde/hunde med potentielle racerelaterede sygdomsproblematikker kan blive sunde af at krydses. - x - giver altså ikke +....
Det ville nærmest være det samme som at sige: Min mor har brystkræft, og min far har testikelkræft, men JEG kan ikke få kræft, for det går væk når to mennesker blandes. Som nævnt, så er det ikke ligefrem logisk tænkning. Bevares, den er overdreven nuttet, men ja, den er vel nok heller ikke gammel nok til at udvise tegn på, om den er syg endnu eller ej.
Ts: Nu sal jeg så heller ikke sidde og spille højhellig. Selvom jeg har købt en "raceren" uden tavle, så står jeg da også med en hund der er syg. Hun har allergi, hofteproblemer og patella, samt hun havde et dermoid på øjet som lille. Og hendes allergi viste sig i øvrigt først da hun var 8 måneder, hofteproblemerne da hun var 14 måneder.
Jeg håber i har en god forsikring ellers. Jeg ved jeg har været taknemmelig for min.
Og så synes jeg i øvrigt det er et dårligt initiativ at tage. Imo bør designerhundetrenden ikke promoveres ved at få fancy navne og grupperes som værende en "ny" race. Så længe racen ikke er godkendt (som den hverken er i DK eller USA) Jamen så ER det altså bare en blandingshund. Kald nu en spade for en spade.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Selv om det nok havde været lettere at ringe til opdrætter og høre hvem der havde købt blandingen også. De er trods alt de eneste der laver det blandingsstunt her hjemme..
Men de holder nok ikke styr på det - med over 200 hvalpe årligt, er det nok for meget forlangt de ved hvem de har solgt hvad til...
Din blanding er ikke anerkendt i USA. Der er et par små private klubber som laver stambøger på den. Ikke de store anerkendte klubber.. Sorry...
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
Bare fordi en blanding er populær i USA, gør det ikke bedre. Design, design og atter design.
Godt råd til næste gang du tænker på at anskaffe dig en hund ren race eller blanding.
Spørg dog herinde, der er mange her på HG med en masse erfaring og viden indenfor mange racer.
Held og lykke med hunden frem over. Må den gøre jeres familie glad. Håber for jeres skyld at den af sind mest ligner en Mops.
sep 2012
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
apr 2011
(Som i øvrigt ser ret mystisk ud =_=)
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Pøj med facebookgruppen.
apr 2011
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Det er da belastende... "det er en puggle" nej min fine ven, lad mig nu tage dig i hånden, finde en kniv og et stykke pap og skære det ud for dig at den er en blanding af en beagle og en mops... lad nu vær med at spille smart med jeres møg irriterende, opdigtede racer....
sep 2005
Men så hut jeg visker, så kommer hunden fra kennel semine, men ts har købt den efterfølgende og altså ikke direkte derfra.
apr 2011
Men den ER da nuttet.
sep 2005
Synes rigtigt mange blandinger har en enorm nuttethedsfaktor, og så får mange ejere sig en grimmer overraskelse når de pludselig får en helt anden hund end de troede.
jul 2005
jun 2013
Svar: 479
Det er da noget sludder.
De fleste racer er blevet til med målrettet og yderst selektiv avl efter helt klart definerede mål, med helt klart definerede kriterier for hvornår man kunne betragte ens avl som "et skridt i den rigtige retning" eller ej.
Efterfulgt af en enormt selektiv renavlsproces.
Med tiden har dét produceret et antal racer. Det har også produceret et antal blindgyder.
Hertil skal også lægges at nogle racer faktisk er fundet som de var, da de af geografiske årsager helt naturligt har gennemgået en selektionsproces, ligesom der (igen) kun er blevet avlet på dem der indeholdt hvad man havde behov for.
Så har man taget disse hunde og renavlet på dem udenfor findestedet.
Hvordan kan dét blive til: Alle racer er startet som blandinger?
jul 2005
sep 2012
Mener det var en hjemmelavet Shi tzu?? to forskellige race man havde blandet og bum så havde man en hjemmelavet Shi tzu..men ingen blanding.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 437
Hvis du fortæller nogen, at du har en blandingshund der hedder Fido, så kan Fido være hvad som helst, men hvis du fortæller at du har en Puggle der hedder Fido, så ved folk enten hvad det er for en slags blanding, eller også bliver man spurgt hvad det er. Og her er svaret jo bare, at det er en blanding af Mops og Beagle.
Synes det er fint, at kalde det for en Puggle, så længe man ikke snyder sig selv, og husker på, at det stadig er en blanding, som både kan få det bedste fra begge racer, men sandelig også det dårligste.
At det nok ikke er den mest hensigtsmæssige krydsning, det er så hvad dét er. Nu lyder det til, at René har en dejlig hund, som han er glad for, og så forstår jeg ikke, hvorfor folk spår alverdens negative ting om hunden. Det er fint at fortælle om ting, som man skal være opmærksom på, ved sådan en blanding, men nu er det jo altså René der står med hunden, og den eneste der derfor reelt kan sige noget, om lige præcis dén hund.
Havde det nu været en ren Beagle, så tvivler jeg på, at der var kommet så mange "anti-Beagle" kommentarer, men nu er det en blanding, og så hagler det ned med negative ting om Beagler. Som jeg læser det, så havde de læst op på det, inden de anskaffede sig hunden, så mon ikke også de har læst op på Beaglen, og derfor vidste hvad de gik ind til?
jul 2005
Når man i "gamle dage" fik en hvalp hos naboen, hvis labrador havde været på besøg hos genboens gravhund, og som så lige havde fået et kuld spøjse hvalpe. Disse hvalpe blev givet til familie, venner og bekendte. Mødte man nogen der spurgte hvad det var for en hund, slyngede man et finurligt navn af, i erkendelse af at man have en blanding f.eks.
Hulihæk
Rundkørsel
Langebenet gravhund
Gravdor
Der blevet grinet lidt, og så fik Vovse et klap og en kiks.
Dengang blev de ikke annonceret som værende en ægte racehund, til flere tusinde kroner, med en fantastisk beretning om, at fordi den er uden tavle, så er alle sygdomme forsvundet, og man får en raceren hund uden arvelige lidelser.
jul 2005
Folk kan også kalde deres blandinger hvad de husker at det i sidste ende er en blanding. Når folk fortæller mig at de har en xxxx, efterfulgt af en forklaring om at det er en ny race med diverse fantastiske egenskaber og kvaliteter, så er det jeg står af, og tænker "endnu en: Den kloge narrer den mindre kloge :("
Ny oprette gruppe for Danske Puggle ejere