1.419 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
DDH stamtavle - FOR OG IMOD DDH stamtavle - FOR OG IMOD
Jeg har i forvejen en chihauhau med DKK tavle, men har nu kig på en med DDH tavle. Har dog altid fået af vide, at man skal købe med DKK, da man der får de reneste og bedst avlede hunde uden fejl. Please HJÆLP !
0 synes godt om
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 57 Svar: 957
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
Når du har skiftet dine hunde over fra DDH til DKK, er dine hundes aner, så ikke tomme? Og skal hunden ikke godkendes først i forhold til restriktionerne i DKK?
For jeg vil da foretrække en hund med tomme aner i DKK, men hvor den er ren i patella og saksebid, frem for en hund med tavle i DDH, som også er ren i patella og saksebid.
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 57 Svar: 957
okt 2012
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
Så skriver du i dit sidste indlæg "Det er også det jeg mener. Jeg vil foretrække en DKK hund frem for alle andre foreinger, selv hvis det var en hund uden aner i DKK."
Jamen har du så ikke selv lige svaret på dit spørgsmål ?
Til dit spørgsmål: Jeg ville altid vælge en DKK hund frem for en DDH hund.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Jeg lader på DKK uanset hvilke klubber jeg har igget igennem, simpelthen fordi de kan tilbyde en række ting som de andre klubber ikke kan, men det afhænger vel af hvad ens ønsker og krav til klub er...
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.712
For: Tja er den lavet at blødt papir, kan jeg se et formål den kan bruges til
okt 2012
Det vigtigste er bare, at jeg får en fuldstændig sund og rask hund, der er avlet på raske hunde, så man ikke spreder sygdomme videre. OG at det er en glad hund, der ikke har det hidsige i sig, da ham jeg har i forvejen ALDRIG gør og kun er glad.
jan 2007
Og så mangler de andre klubber altså tilbud til andet end selskabsracer -de har ikke markprøver, hyrdeprøver eller noget som helst andet i den dur, hvor man kan teste avlsdyrenes brugsegenskaber... det synes jeg er trist, eftersom flere af de mindre klubber jo gladeligt begynder at tage brugsracer ind...
Det er ikke fordi jeg mener alt ved DKK er godt, bl.a. er jeg bestemt ikke begejstret for den kurs de nu har valgt i forhold til sygdomme osv. Men de gode tilbud de har (hundeweb, test af brugsegenskaber osv) er i mine øjne så væsentlige fordele som ingen anden klub har, og derfor ville jeg uden tvivl vælge DKK hvis jeg skulle have hund i morgen
jan 2007
Jeg finder osse ideen om at købe en hund i en anden klub, hvis man ved at man vil være i DKK lidt tåbelig -en ting er at købe hunde og så på et senere tidspunkt finde ud af at man vil være i DKK, men hvis man på forhånd ved at man helst vil være i DKK, så køb da en hund med DKK-tavle. Det er jo ikke fordi det er umuligt at opdrive en fornuftig opdrætter, der er jo masser af chi'er
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Edit: Det koster 465, og fordelt på 12 mdr er det 38 kr per måned? Det er da ikke dyrt?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
jan 2007
Mange opdrættere giver jo faktisk et medlemsskab af DKK og/eller specialklubben med når man køber hunden... der er det så for sent, hvis man gerne ville have tjekket kuldet inden
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
jan 2007
Som endnu-ikke-hundeejer ville jeg jo blot være interesseret i at kunne undersøge anerne på den hund jeg er interesseret i. Og dertil ville det jo være alt rigeligt at købe mig adgang til hundeweb (og KUN hundeweb)... jeg synes ikke det er spor urimeligt at man skal betale for at bruge hundeweb. Men jeg synes det er ærgerligt at man ikke kan bruge hundeweb INDEN man køber hund, uden at man så skal melde sig ind i DKK.
okt 2012
Jeg synes jeg kan læse mig frem til at de har nogenlunde samme krav i DKK og DDH, pånær jeg foretrækker faktisk, at DDH har en mere striks avlsgodkendelse, men er vild med, at man kan tjekke ALT om sin hund i DKK.
Men tusind tak for alle jeres svar og input
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg tror også på det ville gøre forståelsen for hvad en stambog er større hos lægmand..
Der ud over er det bare hammer fedt med åbne opslagsværk. Jeg bruger tit svensk og hollandsk til at tjekke udenlandske hunde i min race. Det er guld værd! Og der ærger det mig da at udlændinge ikke har de muligheder i DKK...
jan 2007
Jeg synes man skal gøre op med sig selv hvad man ønsker af en kennelklub og så købe der hvor ens ønsker og det klubben kan tilbyde stemmer overens.
DDH stamtavle - FOR OG IMOD