Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DDH stamtavle - FOR OG IMOD
  • #4   24. sep 2013 Mine forældre har en sheltietæve med tavle i DDH. Synes det virker som en ok klub selvom den er lille smiley

• #5   24. sep 2013 Jeg er netop skiftet fra DDH til DKK, avlsrestriktionerne er som i DKK, dog er der kun listet avlsrestriktioner op for de racer der findes i klubben. Grunden til jeg skiftede er fordi der er for få hunde og for få muligheder for mig og for mine hunde, fremover skal jeg kun have DKK hunde.

• #6   24. sep 2013 Maibrith:
    Når du har skiftet dine hunde over fra DDH til DKK, er dine hundes aner, så ikke tomme? Og skal hunden ikke godkendes først i forhold til restriktionerne i DKK?
    For jeg vil da foretrække en hund med tomme aner i DKK, men hvor den er ren i patella og saksebid, frem for en hund med tavle i DDH, som også er ren i patella og saksebid.

• #7   24. sep 2013 Zoe har FCI tavle så alle anerne kommer med over. Men jo hvis anerne er DDH så bliver anerne slettet.

• #9   24. sep 2013 Det er også det jeg mener. Jeg vil foretrække en DKK hund frem for alle andre foreinger, selv hvis det var en hund uden aner i DKK.

• #11   24. sep 2013 Er det mig der er lidt træt i dag og ikke lige forstår din tråd, for du spørger om råd til om du skal vælge en hund med DKK stamtavle eller DDH?

Så skriver du i dit sidste indlæg "Det er også det jeg mener. Jeg vil foretrække en DKK hund frem for alle andre foreinger, selv hvis det var en hund uden aner i DKK."

Jamen har du så ikke selv lige svaret på dit spørgsmål ?

Til dit spørgsmål: Jeg ville altid vælge en DKK hund frem for en DDH hund.

• #12   24. sep 2013 Det er jo ret simpelt. Gå ind på klubbernes hjemmeside og se hvad de hver især kan tilbyde dig som køber og/eller medlem. Dvs udstillinger, prøver, hvor mange og hvor gode opdrættere (og dermed hvor stort udvalg af hunde og evt fremtidige avlspartnere hvis man går med sådanne planer), krav til sundhed, specialklubber (og hvad specialklubberne arbejder med og for), avlsdatabaser osv.

Jeg lader på DKK uanset hvilke klubber jeg har igget igennem, simpelthen fordi de kan tilbyde en række ting som de andre klubber ikke kan, men det afhænger vel af hvad ens ønsker og krav til klub er...

• #13   24. sep 2013 Imod: Den kan ikke bruges til meget, og der er en god grund til at ejeren i ikke har kunnet få stambog andet sted.

For: Tja er den lavet at blødt papir, kan jeg se et formål den kan bruges til smiley

• #15   24. sep 2013 Den er efter forældre med 0/0 i patella og 6/6 i saksebid, så de går selv op i, at hundene er sygdomstjekket og går op i at avle på sygdomsfrie hunde, så dette ikke spreder sig i avlen. Dette er i hvert fald et KÆMPE plus og der er det jo ligemeget med hvilken forening de hører under. Til gengæld, så kan jeg få flyttet hunden over i DKK, men så bliver ALLE dens aner slettet og er egentlig hund uden tavle. Og dertil er jeg i tvivl, om det så er bedst at beholde hunden i DDH, så den beholder sin tavle. Men hvis man vil avle, er det så bedst at have den i DKK uden aner eller i DDH med aner??
    Det vigtigste er bare, at jeg får en fuldstændig sund og rask hund, der er avlet på raske hunde, så man ikke spreder sygdomme videre. OG at det er en glad hund, der ikke har det hidsige i sig, da ham jeg har i forvejen ALDRIG gør og kun er glad.

• #16   24. sep 2013 Pia-forskellen er at man ved DKK nemmere kan undgå "usikre aftstamninger" hvor man enten ikke har tjekket avlsdyrene eller har testet men med mindre gode resultater... det er ikke umuligt i andre klubber, men mere besværligt fordi deres resultater jo ikke rigtigt registreres nogen steder... her er hundeweb altså fantastisk, selvom det self heller ikke er alt der kan ses der.

Og så mangler de andre klubber altså tilbud til andet end selskabsracer -de har ikke markprøver, hyrdeprøver eller noget som helst andet i den dur, hvor man kan teste avlsdyrenes brugsegenskaber... det synes jeg er trist, eftersom flere af de mindre klubber jo gladeligt begynder at tage brugsracer ind...

Det er ikke fordi jeg mener alt ved DKK er godt, bl.a. er jeg bestemt ikke begejstret for den kurs de nu har valgt i forhold til sygdomme osv. Men de gode tilbud de har (hundeweb, test af brugsegenskaber osv) er i mine øjne så væsentlige fordele som ingen anden klub har, og derfor ville jeg uden tvivl vælge DKK hvis jeg skulle have hund i morgen

• #17   24. sep 2013 Melissa -jeg ville i hvert fald ikke lade min hanhund parre en tæve uden aner (og ej heller benytte en hanhund uden aner til min tæve) Du kan på ingen som helst måde vide hvad det er der avles på.

Jeg finder osse ideen om at købe en hund i en anden klub, hvis man ved at man vil være i DKK lidt tåbelig -en ting er at købe hunde og så på et senere tidspunkt finde ud af at man vil være i DKK, men hvis man på forhånd ved at man helst vil være i DKK, så køb da en hund med DKK-tavle. Det er jo ikke fordi det er umuligt at opdrive en fornuftig opdrætter, der er jo masser af chi'er

• #19   25. sep 2013 Pia du kan da snilt være medlem uden at have hund, så man har da rig mulighed for at tjekke sundhed og afstamning på div. Hunde man evt. Kunne være interesseret i at få hvalp efter.

• #21   25. sep 2013 Koster det ikke kun lidt over 400 for et år?

Edit: Det koster 465, og fordelt på 12 mdr er det 38 kr per måned? Det er da ikke dyrt?

• #22   25. sep 2013 Ej, jeg synes nu ikke 400 og noget er særlig dyrt for et år smiley og man får jo også deres blad osv. Kan ærligt talt ikke se hverken det dyre eller komplicerede i det smiley synes det er fair nok at de kræver penge, for at man kan gå ind og undersøge sundheden på div. Hunde nærmere smiley

• #23   25. sep 2013 Jeg giver nu Pia lidt ret i at det er ærgerligt man skal melde sig ind for et år, for at kunne bruge hundeweb. Synes det ville være glimrende hvis man f.eks. kunne købe måneds-adgang til hundeweb e.l.
    Mange opdrættere giver jo faktisk et medlemsskab af DKK og/eller specialklubben med når man køber hunden... der er det så for sent, hvis man gerne ville have tjekket kuldet inden

• #25   25. sep 2013 DKK medlemskab betales en gang om året. Du får 10 blade, adgang til hundeweb og juridisk bistand hvis ens hvalp skulle være syg, og opdrætter og køber ikke kommer til enighed. En slags fagforening for hundeejer. Derudover afholder de mange kurser/træning og udstilling. Jeg vil sige at man får noget for pengene smiley

• #26   25. sep 2013 Casper -om man synes man får noget for pengene afhænger jo af om man er interesseret i Hunden, i den juridiske bistand osv.
    Som endnu-ikke-hundeejer ville jeg jo blot være interesseret i at kunne undersøge anerne på den hund jeg er interesseret i. Og dertil ville det jo være alt rigeligt at købe mig adgang til hundeweb (og KUN hundeweb)... jeg synes ikke det er spor urimeligt at man skal betale for at bruge hundeweb. Men jeg synes det er ærgerligt at man ikke kan bruge hundeweb INDEN man køber hund, uden at man så skal melde sig ind i DKK.

• #27   27. sep 2013 Altså jeg har ikke planer om at skulle avle, men vil gerne ha' en hund der er avlet ud af sygdomsfrie forældre og det er den i DDH, både mor og far har 0/0 i patella og 6/6 i saksebid. Det er mere at min anden hund er af DKK og har meget fine blodlinier, men det tog mig også over 1 år, at finde den rigtige hund dengang. Men det betyder vel ikke noget, om man har hunde i forskellige kennelklubber? Og jeg har kigget og kigget i nærmest ALLE DKK efter en hund mere, der passer mine behov, men uden et match. Da jeg også ønsker mig en hund, som jeg synes er smuk. Derudover er det aller vigtigste, at den passer sammen med den hund jeg har nu.
    Jeg synes jeg kan læse mig frem til at de har nogenlunde samme krav i DKK og DDH, pånær jeg foretrækker faktisk, at DDH har en mere striks avlsgodkendelse, men er vild med, at man kan tjekke ALT om sin hund i DKK.
    Men tusind tak for alle jeres svar og input smiley

• #32   27. sep 2013 Jeg synes det er ærgerligt hundeweb ikke er åben for alle. Der er enorme mængder viden i det program. Og det bliver kun mere værd jo flere der kan benytte det!
    Jeg tror også på det ville gøre forståelsen for hvad en stambog er større hos lægmand..

Der ud over er det bare hammer fedt med åbne opslagsværk. Jeg bruger tit svensk og hollandsk til at tjekke udenlandske hunde i min race. Det er guld værd! Og der ærger det mig da at udlændinge ikke har de muligheder i DKK...

• #33   27. sep 2013 Jeg synes nu ikke den helt er holdbar den der med "følg hjertet" "følg mavefornemmelsen" osv -for en mavefornemmelse giver altså ikke adgang til ret meget info smiley

Jeg synes man skal gøre op med sig selv hvad man ønsker af en kennelklub og så købe der hvor ens ønsker og det klubben kan tilbyde stemmer overens.

Kommentér på:
DDH stamtavle - FOR OG IMOD

Annonce