1.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Dsg som stor hund? Dsg som stor hund?

ja jeg har altid været meget glad for dsg'en, og har en blanding deraf.
Jeg er dog også meget glad for mellemstore til store hunde...en irsk ulv ville jeg gerne ha, men må ikke for manden, den er for stor smiley

Men jeg holder jo af alt ved den dansk svenske, sys simpelthen de har det skønneste sind.
Jeg har kigget race på race og sys det er svært at finde en lig den, men bare i større udgave smiley

Så nogle der har en ide til en race der matcher dsg meget i sind, men er lidt større? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dsg som stor hund?
  • #1   22. sep 2013 ingen over ingen under, dsg. smiley

• #2   22. sep 2013 Hvad kan du godt lide ved DSG sind ? Så er det nemmere at pejle sig ind smiley

• #4   22. sep 2013 Manden er helt klar over vi skal have en hund mere, men jeg er også blevet mere realistisk og ved vi skal vente en 3 år ca +\- før vi skal ha en mere. lady er heller ikke så gammel endnu.
    Så det er nu bare for at tjekke racer ud smiley

Jamen jeg er glad ved den elskeligt væsen., en rar, og livlig hund, gåpåmod, træningsvillig, men har også sin egen mening til tider, familiehund med stort F, kan acceptere andre kæledyr, gir lyd fra sig når der nogen ved døren. Glad, frisk, med på ballade og finder på skøre påfund, og tolerer stort set alle andre hunde...ved godt meget af dette er individuelt, men sådan har jeg ofte opfattet racen, da jeg har kendt nogle stykker efterhånden (i familien)

Doggymom?

• #5   22. sep 2013 Det eneste jeg savner ved dsg' en er lidt at den gerne mætte være lidt større..

Jeg har også et øje til eurasieren. Der er bare virkelig meget pels smiley

• #6   22. sep 2013 gårdhunden er jo både en jagthund og en sportshund. Men så også ofte lidt hurtig til at snappe. derfor er de ofte at finde på internater. Men kan man aktivere den positivt er det verdens bedste hund til aktive hundeejere.

• #7   22. sep 2013 Jeg ved godt hvad en gårdhund er af smiley
    Jeg har så tilgode at finde en dsg der snapper.....det har jeg aldrig oplevet.

• #8   22. sep 2013 Jeg sad lige og tænkte på de større spidser ud fra din beskrivelse. Keeshond og eurasier ville være mit bud på hunde til jer. Pelspleje er altså ikke så voldsomt, som det ser ud til. To gange om året er et helvede- men man slipper for små prikke-stikke hår overalt. I stedet har man mine hunde flyvende hen over gulvet ved gennemtræk smiley

• #9   22. sep 2013 ^^ mini-hunde. ikke mine hunde smiley

• #10   22. sep 2013 Har du kigget på mellemschnauzeren? Det er jo en gårdhund men større end DSG'en smiley

• #11   22. sep 2013 Keeshond lyder som en med meget lyd, så vælger jeg eurasieren smiley

Schnauzeren kender jeg ikke noget til, ikke en der tiltrækker mig vildt meget, men skal nok ha læst lidt mere om den, før jeg kan udtale mig

• #12   22. sep 2013 Snuden: Hvorfor ikke bare vælge en dsg?

Doggymom: en dsg der snapper, det kender jeg ikke til... Jeg har endda en der er indmønstret og en med fuld stamtavle hvis man kan sige det sådan, ingen af dem gøre det.

• #13   22. sep 2013 Ellers har schnauzeren jo også en "fætter", nemlig pinscheren hvis man er til korthår. Kender dog ikke så meget til dem smiley
    Men DSG er jo en pinscher hund så tænker at de minder lidt om hinanden.

• #15   22. sep 2013 Altså en dgs er jo en pincher (håber det er stavet korrekt) så måske du skulle kigge på de andre racer i denne gruppe, der er jo både den tyske og den østrigske og endnu større dobberen, ellers tror jeg også der er ligheder med de sennehundene.

• #16   22. sep 2013 har utrolig nok fået manden med på doberen....sådan da smiley en drømmehund fra barnsben.

Dejligt med en masse race forslag som jeg kan få kigget på smiley

• #17   22. sep 2013 Hvad med Finsk Lapphund, den kunne da godt passe på din beskrivelse også, og er en super dejlig familiehund, intelligent og energisk, selvstændig og en god mellemstørrelse. Vores er fantastisk smiley

• #18   22. sep 2013 Hvad med Korthåret collie. Jeg kender ikke ret meget til hverken DSG eller collie, men racestandarden siger at det er en aktiv, glad og intelligent hund.

http://www.dkk.dk/xdoc/120/Collie_kort.pdf

• #19   22. sep 2013 Ud fra din beskrivelse passer en dobermann ikke på det som du søger.

• #23   23. sep 2013 Hvad med Basenji ? Hvordan er den? Hvis der er nogle der har erfaringer med den?

• #25   23. sep 2013 Wow den er jo vildt lækker sådan at se på den tyske pincher... Men udseende er jo ikke alt. den vil jeg lige kigge lidt på.
    Anede ikke der var noget der hed tysk pincher smiley

• #26   23. sep 2013 Jeg læste lige lidt op omkring den, højt for kæresten, og han grinte og sagde, det er jo præcis ligesom Lady smiley

• #27   23. sep 2013 Den lyder jo super interessant! Nu skal vi til udstilling i Herning til november og kigge på dem, der kommer nemlig nogen.
    Så kan vi også hære mere om den race, og selvfølgelig se mange af de andre skønne hunde....
    Tror jeg er i himlen den dag smiley

• #28   23. sep 2013 Jeg har to styks dsg-blandinger - og jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår alle disse henvisninger til spidshunde? Aldrig i livet om jeg skulle eje en spids, orker ikke hunde der kun gider træne hvis sol, måne og stjerner står korrekt i det rette øjeblik...

Den slags synes jeg slet ikke ligger til gårdhunden? De er altid med på at lave et eller andet! Jeg ville nok nærmere kigge på de andre pinchere eller evt. schnauzerne som også bliver anbefalet her i tråden...

• #29   23. sep 2013 Og en basenji er noget af det tætteste du kommer på en kat i en hundekrop vil jeg mene. Slet ikke i samme stil som gårdhunden

• #30   24. sep 2013 Jeg ligger faktisk tæt på pinscher og spids... Jeg kan godt lide en hund som er så ivrig og lærvillig som en gårdhund, men jeg kan også lide at have en at arbejde lidt med....
    Hvis jeg ikke gad at skulle arbejde lidt mere for det, så gik jeg slet ik i spids tanker...men indtil videre ligger pinscher først og derefter spidser smiley

Basenji holder jeg mig fra så smiley

• #31   24. sep 2013 Der er altså stor forskel på en dsg og en spidshund. Og hvis du leder efter en hund der minder om dsg, så er det ikke spids du skal gå efter.
    Hold dig fra eurasieren, den får du ikke til at lave noget..

Måske du skal starte forfra med mine krav og ønsker til hvad du ønsker af kommende hund ?

• #32   24. sep 2013 Jeg ved godt der er forskel.. smiley Du kan jo læse hvad jeg skriver hvad jeg godt kan lide i indlægget lige over dit...:)
    Nu behøver man jo ikke kun at være til en race, hvis der er andre der også tiltaler og passer ind.

Tænk hvis man gik efter udseendet, så ville jeg ha et hav af smukke hunde. Men jeg tænker over hvad mine ønsker er og hvad hunden indeholder, for den skal passe ind, og de gør både pinscher og nogle spidser.... Hvor der er andre racer jeg aldrig får ind af døren, da de slet slet ikke passer ind.

• #33   24. sep 2013 Snuden
    Indlægget over mit dækker over tonsvis af hunderacer, og er ikke særlig specifik smiley
    Og dit indlæg kalder du jo dsg i stor hund, hvilket er mere specifikt smiley
    Jeg vil anbefale dig at møde de forskellige racer du har i tankerne

Kommentér på:
Dsg som stor hund?

Annonce