{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.931 visninger | Oprettet:

Jan M
Jan M
Tilmeldt:
20. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hund der brummer/knor {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål om en hund. Da jeg ville høre andre der måske ved det. Jeg har oplevet at en hund brummer/knor når jeg snakker med den, men den lover halen og den snaksalige og jeg bliver slikket helt vildt hovede mens den brummer er der nogle der ved hva det betyder?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der brummer/knor
  • #1   20. sep 2013 det betyder sikker ingen ting,
    har over taget en hund engang for mange år siden, dem der havde den var bagne for den fordi den knurrede når de lavede mad...
    Det gjorden den så ikke, den brummede og var meget mad glad, men knurrede det gjorden den ikke.
    Tror bare nogle hunde har mere lyd på end andre.
    Hvis den knurrede rejste børster og viste tænder, så ville jeg være på vagt.


  • #2   20. sep 2013 Nogle racer "snakker" meget, og det kan lyde som en knurren hvis man ikke ved bedre. Rottweileren gør det meget, og boxeren snakker også meget, flere andre har også meget lyd på.
    min ene Cairn kan man også føre "samtaler" med.


  • #3   20. sep 2013 Hvilken race?

  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   20. sep 2013 Den gør det kun ved 3 bestemte personer hvor jeg er en af dem

  • #5   20. sep 2013 Min venindes forældre har denne gårdhund, Jack..

    Når han bliver kløet helt rigtigt, så knurrer han lystigt af fryd. Man er ikke i stor tvivl, hvis en hund knurrer i arrigskab, eller om den gør det af glæde smiley


  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   20. sep 2013 Louise & elmo det er en rottweiler.

  • #7   20. sep 2013 Vores ene boxer gør det også ind imellem.. Det kan godt virke lidt voldsomt på folk der ikke kender ham, men han gør det kun når han er ekstra kærlig og hengiven. Som oftest er det mig der får kærligheden at høre smiley Men han er også en værre mor hund..

  • #8   20. sep 2013 Jan, rottweilere er kendt for at brumme...

    For folk der ikke kender racen, virker den tit truende, men hvis man kigger på hunden (og har sat sig lidt ind i kropssprog), er man aldrig i tvivl om at det er fordi den "snakker".


  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   20. sep 2013 Troede det måske kunne være at den dominerer os og måske skulle vise at det var ham der var alfa.

  • #10   20. sep 2013 min labrador pige gør det også hun gør det enten når hun bliver rigtig sagelig eller når hun mener hun ikke lige får opmærksomhed nok. så sætter hun sig lige foran mig ligger hovedet på mit ben og så brummer hun smiley

  • #11   20. sep 2013 Den snakker bare med jer, det er i hvert fald mit bud.
    Og så er det der med alfa og dominering overfor mennesker altså noget værre vrøvl.


  • #12   20. sep 2013 Min rottweilerblanding brummer også meget - men det har intet med at bestemme at gøre. Det er ren hygge smiley

  • #14   20. sep 2013 Alle mine collier har "snakket" meget

  • #15   20. sep 2013 Tror også bare din hund er en hygge-knurrer. Vores Kato knurrer rigtig meget. Når vi kommer hjem og han bliver glad for at se os, så har han noget i munden imens han knurrer. Når han vil have opmærksomhed knurrer han og det samme når han lige skal vise os hvor stor, stærk og flot han er.

    Synes tydeligt man kan høre om det er alvor eller hygge knurren. Alvor er meget dybere og kommer helt nede fra maven.


  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   20. sep 2013 Ok jeg er jeg med. ??

  • #17   20. sep 2013 Vores boxer tæve knurrer tit af os når vi kommer hjem, vel og mærke samtidig med at hun logrer med hele bagenden. Det har hun altid gjort, men kun når det er os der kommer ind ad døren, aldrig når der kommer gæster.

  • #18   20. sep 2013 Sally snakker også lystigt, men kun over for folk hun synes om.....nogle tror hun knurrer, men det er altså bare "hyggesnak". Har hørt hende knurre ad pågående hunde og DET er en helt anden sag smiley

  • #19   20. sep 2013 Elvis knurre/brummer osse når man sidder og snakker og hygger med ham, men det er kun noget han siger når han hygger og sys det er dejligt intet agresivt i det smiley

  • #20   20. sep 2013 Vores jack russell siger også mange lyder og især når den leger:)

  • #21   20. sep 2013 Mine sheltier snakker også ufattelig meget under leg - nogle gange kan det lyde voldsomt for udenforstående, men der menes intet ondt med det.

  • #22   20. sep 2013 Buster både piver og brummer, når hans bold ligger, så han ikke kan nå den, og så hjælper jeg selvfølgelig. Når han leger med Holly, lyder han så frygtindgydende, at en angribende løve kunne blive helt misundelig.

    Holly siger kun noget, når en bestemt hund går forbi hegnet.


  • #23   20. sep 2013 Trøffel, min lab-blanding- knurrer af mig dagligt, og knurrer pgså af fremmede, men det handler KUN om, at hun vil lege.... Når hun er sur lyder hendes knurren meget anderledes, og jeg er slet ikke i tvivl om forskellen.

    Folk, der ikke er vant til hunde, reagerer ofte frygtsomt på Trøffels knurren, mens andre hundevante blot giver hende opmærksomhed, når hun knurrer...

    Tror det kommer meget an på, hvad man er vant til fra ens egen hund eller egne oplevelser. Mine forældre brød sig i starten ikke om at passe Trøffel, fordi hun knurrede af dem, men nu leger de med hende, eller beder hende lægge sig, nårhun gør det.


  • #24   21. sep 2013 Jeg kender rigtig mange Rottweilere, og de brummer allesammen - nogle mere end andre. Oftest, når man hygger eller leger (især trækkelege). Desværre har jeg også kendt folk med Rottweilere, som misforstod deres brummen og tolkede det som knurren og dominans med den kedelige følge, at de, p.g.a. at de prøvede at dominere hunden ved at opdrage den med MEGET hård hånd, endte med at få en sky og usikker hund, som begyndte at bide i affekt med endnu mere straf til følge. smiley smiley

    Min hund brummer også meget og gør bl.a. for at få opmærksomhed. Hun er Kees/Golden og har et utal af lyde. Og ja, man skal nok kende hende for at kende forskel på de forskellige former for brummen, gøen o.s.v.


Kommentér på:
Hund der brummer/knor

Annonce