{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

1. løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej HG

jeg er den heldige ejer af en lille Boston Terrier tæve som lige er kommet i løb her onsdag eller torsdag.
Hun er meget hævet og bløder da også lidt.

Mit spørgsmål går på adfærden, hun plejer gerne at ville ligge ved mig i lænestolen eller ligge mellem mine ben hvis jeg ligger på sofa, men nu går hun meget "rastløs" rundt og hendes ører er tilbagetrukket lige som hun er bange. Hun ligger der i mod i hendes kurv og der er ørerne også tilbage. Hun lader også til at sove mere.

Hvis jeg sætter mig ned på gulvet kommer hun også hen til mig, og vil gerne "snakke" med mig men igen er ørerne tilbage.

Er det blot i forbindelse med hendes løbetid, som er hendes første, at hun har ændret adfærd og jeg ikke skal være urolig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. løbetid
  • #1   14. sep 2013 De fleste hunde ændrer adfærd når de er i løbetid, på enten den ene, eller den anden måde. Det er meget normalt, og forsvinder igen sammen med løbetiden. smiley

• #2   14. sep 2013 Lige det med ørene kan jeg ikke sige om er normalt, men det er normalt de sover mere, og ændrer adfærd, nogle en smule andre meget .... og igen nogen kan man ikke mærke meget på ...

Min ældste blev meget depressiv og holdt sig helt for sig selv hvis hun kunne komme af sted med det, den yngste bliver nærmest lidt aggressiv og bestemt også mindre social ....

For nogle varer det i løbetiden, for andre længere ... begge mine var forandrede fra deres normale sociale, og for den yngstes vedkommende meget legesyge jeg i 3 måneder efter løbetids start. Den ældste blev steriliseret for 1½ år siden, siden da har hun ikke haft humørsvingninger ....
    Den yngste skal steriliseres på onsdag ...

• #3   14. sep 2013 ok så skal jeg nok ikke være "bange", bare en skam jeg ikke var hjemme da hun kom i løb da jeg var på kursus. Håber bare hun kan klare at være selv kommende weekend samt i hverdagene.

Må jeg spøge til steriliseringen Hanne M, for du det gjort i DK og hvad må du "slippe" for det? samt kan man sterilisere efter 1. løbetid?

• #6   15. sep 2013 @ Ts, hun kan sagtens klare sig selv hjemme ... MEN udenfor skal du nu holde øje med hende hele tiden den næste lille måneds tid .... der er flere tråde herinde med UPS hvalpe fordi en ejer ikke troede det kunne ske/kunne ske så hurtigt osv ...

Jeg får steriliseret ved min lokale dyrlæge, og den koster i underkanten af 4000 hos ham ....
    Tag en snak med din dyrlæge, og læs lidt og gør så op med dig selv hvad du mener, der er mange meninger om hvornår osv. .... men der er ret stor enighed om at det helst skal være MIDT mellem 2 løbetider, og skulle jeg med mine få erfaringer vælge et tidspunkt, så tror jeg det ville blive efter 2. løbetid (hund ca. 20 mdr) det mindsker de helbredsmæssige gevinster med nogle %, men hunden er mere moden på det tidspunkt end allerede efter 1. løbetid .... Jeg mødte en dyrlæge for at par år siden, han gjorde det med egne tæver INDEN løbetid overhovedet ....

Hun er den 4 hund jeg skal have steriliseret, de 2 gik ret problemfrit, den sidste Nova havde godt nok ondt og var skidt i 5-6 dage, det var hårdt, men fortrudt det har jeg ikke ...

Som sagt var hverken Nova, eller nu Ipsen kun præget den måned med løbetiden, men hele 3 måneder, dvs. at 2 x 3 mdr. om året kan jeg ikke gå med mine hunde frit i hundeskoven, da Ipsen decideret angreb alle og enhver der bare overvejede at se på hende ...

@ BadeBandana og Gurli : Hvis de ændrer adfærd er det kun til det bedre .... de bliver ved at være "barnlige" legesyge osv. i længere tid, de undgår de der op- og nedture der er når hormonerne svinger , og kommer i mere balance med sig selv hele året....

Den forrige vi fik steriliseret var ca. 7 år da det blev gjort, vi fik simpelthen en frisk unghund tilbage en tid ..... Og så synes jeg ikke mindst der er de helbredsmæssige gevinster med forskellige kræftformer de enten slet ikke kan få, eller hvor risikoen formindskes ...

De 2 ældste blev steriliseret da de blev syge og det var nødvendigt... det er først efter jeg er kommet på HG at jeg er blevet obs. på at nogen faktisk gør det af forbyggende årsager ...

Med de 2 her er det så de psykiske påvirkninger der har fået mig til det ,det er jo ikke gratis og det ER en operation og et noget større indgreb end kastration , men egentlig fortryder jeg nu at Ipsen ikke fik det gjort før sidste løbetid ....
    Jo yngre man gør det, jo større forebyggende effekt på visse kræftsygdomme siges der ..

Men nu er det på onsdag og jeg glæder mig til det er overstået ....

• #8   15. sep 2013 @ Lykke, lige nøjagtig det samme jeg oplevede med de 2 jeg fik steriliseret pga. sygdom, de blev gladere og mere legesyge igen en tid til alderen, eller anden sygdom prægede dem ...

Og hende jeg fik steriliseret for 1½ år siden er helt klart også i bedre humør nu konstant end før ...

• #10   15. sep 2013 @ Bade .... tja, hun vil jo være "yngre" længere .. smiley Men hun graver jo også nu ... Tror nu ikke lømmelstregerne bliver VÆRRE, men hun vil være på dupperne som en ung hund i længere tid ....

Hvor gammel er det hun er, og hvornår var det hun var i løbetid ....Ipsen blev 2 i juni, og var i løb i maj, det skulle egentligt have været august, men det har bare ikke passet ind ....

• #12   15. sep 2013 hmm, tja så er det jo en gang i oktober, ellers skal du vente en gang mere ....

Hvis du har en god dyrlæge så tag da en snak med ham ... men jeg har som sagt kun gode erfaringer .... men som skrevet længere oppe ville jeg nok vente (skrev vist efter 2 løb, men må for de fleste være efter 3. løb) til hunden er de der 18-22 mdr ....

• #13   15. sep 2013 Mener at have fået at vide at hvis man steriliserer eller kasterere så bliver hunden i den "sindstilstand" som den var i da den blev steriliseret.
    Er der nogen som kan be/afkræfte det?

• #14   15. sep 2013 Ah ikke sådan at forstå at lige som den er den dage indgrebet foretages sådan er den resten af livet , men der er noget om snakken, sådan hvad angår den psykiske tilstand som er hormonelt påvirkelig ...

Det er derfor det for tævernes vedkommende er ret vigtigt at det foretages midt mellem 2 løbetider, da den hormonelle påvirkning er mest = 0 hvis man kan sige det sådan .....

De ting som alderen og andre livsvilkår spiller ind med på hundens sind påvirkes selvsagt ikke

Kommentér på:
1. løbetid

Annonce