{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Fie J
Fie J
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18

Hvalp fra Sverige/Norge {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi overvejer at anskaffe os den næste hund om 1 årstid, vi har kontakt til et par kennler i både Norge og Sverige, men vil lige høre hvad man skal være opmærksom på ved køb af hund fra udlandet.
Ved godt man skal søge om at indføre den i DK,den skal have pas, stambogen skal overflyttes til DKK, er der andet?
Det er mere for at vide hvor dyrer det bliver i forhold til hvis vi valgte en fra DK smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp fra Sverige/Norge
  • #1   11. sep 2013 Man skal i hvert fald ikke gøre det for at spare penge, for det bliver både dyrere og mere besværligt med en hund fra et andet land.
    Det skal være for at hente nyt avlsmateriale til landet, eller for at få en anden slags hund end man kan herhjemme.
    Du har fat i de helt rigtige problemområder mht import.

• Fie J
    Fie J Tilmeldt:
    maj 2013

#2   11. sep 2013 Det er netop også pga avl vi vælger at tage til sverige/Norge. Men forsøger at finde ud af hvor meget dyre det bliver. Vi er fast besluttet på det bliver en kennel fra Sverige eller Norge, men kunne være meget rart at få nogle tal på banen.

• #3   11. sep 2013 hej hvad for en race er det i ønsker at købe?

• #4   11. sep 2013 For mig blev det 1600 (ca) for registrering af import og dkkmedlemsskab og det der, plus rejse op og ned. Og pas! Så måske ca 3000 kr dyrere end at købe en hvalp i dk. jeg valgte sverigeda jeg fand den perfekte opdrætter smiley

• Fie J
    Fie J Tilmeldt:
    maj 2013

#5   11. sep 2013 Det er en finsk lapphund smiley

Kommentér på:
Hvalp fra Sverige/Norge

Annonce