{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Beagle S
Beagle S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvalp kommer ind fra haven og tisser indenfor. {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 12 uger er begyndt, at komme ind fra haven, hvor han har været ude i ca. 30 min. og lege, tisse osv. Havedøren står altid åben (når vi er hjemme ) så han kan bare gå ind og ud, som det passer ham. Desværre er han nu begyndt, at tisse som det første han gør når han kommer indenfor. I morges tissede han endda i vores sofa.
Altså han tisser også i haven og når vi er ude, at gå tur, så jeg kan ikke forstå, at han også tisser indendøre, så snart han kommer ind.

Hjælp...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp kommer ind fra haven og tisser indenfor.
  • #1   10. sep 2013 Jeg tror faktisk at jeg ville begrænse hans adgang til haven og hellere bare tage ham ud, lige så snart han ser ud til at give tegn på at der skal til at ske noget.

Så får han en mere fast rytme for at det er UDENFOR at man tisser/pøller smiley

Tilføjelse: i kan jo sætte et børnegitter op ved havedøren, så han ikke bare kan rende der ud.

• #2   10. sep 2013 Jeg tror problemet er, at han ikke rigtigt kan finde ud af at skelne imellem ude og inde, når døren altid står åben. Så er haven jo ligesom en del af hjemmet. Han skal lære, at man går UD (gerne med snor på), når der er tissetid, og så skal han selvfølgelig roses rigtig meget, når han gør det rigtigt smiley

• #3   10. sep 2013 Hvis en hvalp skal blive renlig, så skal man med den ud og rose når den tisser, den bliver ikke renlig af at døren står åben, den ved jo ikke at det er ude den slags foregår, det er det vi lærer den ved at gå ud og rose den;)

• #4   10. sep 2013 Jeg er enig med andre, din hund kan ikke kende forskel på ude og inde, når døren står åben hele tiden, og der ikke er nogen med i haven til at rose, når der er "gevinst". Det er et stort arbejde at gøre en hvalp renlig, man er "på" næsten hele tiden, fordi man konstant skal være opmærksom på hvalpens signaler. Jeg har selv en hvalp på 9 uger, som jeg er i fuld gang med at renlighedstræne, og der sker stadig uheld (når jeg ikke er hurtig eller opmærksom nok), men ellers har hun faktisk allerede fanget, at man får vildt meget ros, når man tisser og laver udenfor smiley

• #5   10. sep 2013 Sæt gerne en kommando "tis" på, når han tisser ude og så en vældig masse ros. Efterhånden fanger han pointen og begynder også at reagere på kommandoen.

Du må endelig ikke skælde ud, hvis han kommer til at lave uheld inde.

• #6   10. sep 2013 Præcis, Mie - jeg begynder med at sige herinde: "Skal du ud at tisse?" - så piler hun hen til døren. Når vi så kommer ud sætter jeg også kommando på, og hun tisser faktisk altid med det samme.

• Beagle S
    Beagle S Tilmeldt:
    sep 2013

#7   10. sep 2013 Det lyder logisk nok, at han ikke kan finde ud af forskellen på ude og inde, når havedøren altid står åben! Jeg forstår 100% det i skriver. Vi havde blot ikke tænkt den tanke. Havedøren vil fra nu af være lukket.

TAK...

• Beagle S
    Beagle S Tilmeldt:
    sep 2013

#8   10. sep 2013 Nu har Hansa tisset ned ad ryggen på mig. Jeg sad i sofaen og han kravlede om bag mig på ryglænet og tissede.

Et eller andet må vi da gøre forkert smiley

• #9   10. sep 2013 En hvalp tisser som regel der hvor det er trygt :). Så han er tryg ved dig ;). Jeg tror ikke i gør noget forkert :). Der var en god artikel i "hunden" for et stykke tid siden om renlighed :).

• #10   11. sep 2013 Gå ud med den HVER gang den har sovet, spist, leget og ellers hver anden time og du skal gå med ud så du er sikker på at den gør det smiley
    Verden er stor og farlig for sådan en lille vaps :-.)

• #11   11. sep 2013 Vores stoppede med at ville 'gøre' i haven efter nogle uger, og 'gør' kun helt udenfor nu. Dengang fik vi at vide det er fordi hunden betegner haven, som en del af der hvor den bor. Så vi går helt ud på luftetur, når vores skal noget.

• #12   11. sep 2013 Lige præcis, Klaus. Hvalpen skal lære at man laver både nr.1 og nr 2 UDENFOR haven = gåtur. På den måden kommer den ikke i tvivl, om den må inde eller i haven =hjemme. Udenfor med snor på, hver gang. Og efterhånden søger den selv hen imod døren, når tiden er opover.
    Og man behøver kun at gå 5-10 meter væk fra havelågen, og gerne samme sted i starten. smiley

Kommentér på:
Hvalp kommer ind fra haven og tisser indenfor.

Annonce