{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

opdrætters ansvar ved syg hvalp? {{forumTopicSubject}}

Kære HG!
Som skrevet i tidligere indlæg har vores hvalp fået konstateret OCD (arvelig ledproblem). Hvalpen er købt for 4 måneder siden med stamtavle på DKK købskontrakt og er derfor omfattet af købeloven.
Vi har besluttet at operere hunden, og vil ikke give hunden tilbage til opdrætter.
Vi har betalt 8.000 for hvalpen og får udgifter til operation på 17.000 (forsikringen dækker ikke noget)

Så jeg spørger jer - hvordan er vi stillet? Hvad har vi krav på af økonomisk hjælp fra opdrætters side?
Skal vi kontakte DKK hvis opdrætter fralægger sig ansvar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdrætters ansvar ved syg hvalp?
  • #2   2. sep 2013 Man har en række muligheder, når man køber en vare med fejl:

    - Sælger kan udbredre fejlen
    - Sælger kan tage varen retur
    - Sælger kan tilbyde nedslag i prisen

    Oftest bruger man sidste mulighed ved hunde. DKK har retningslinier for nedslag i prisen, så prøv at kontakte juristen derinde.


  • #3   2. sep 2013 Opdrætter kan aldrig komme til at betale jer mere end varens pris. Det er jer selv, der vælger at operere, og dermed jer, der står for merudgiften der.
    Jeg forstår bare ikke hvorfor forsikringen ikke dækker.
    Det gør min forsikring.
    Jeg har avlsforsikring på tæven, hvormed hvalpene er dækket for skulte fejl indtil de fylder to år. Derudover burde hvalpens egen sygeforsikring dække.


  • #5   2. sep 2013 Tak for svar, der står ikke noget om arvelige sygdomme i købskontrakten, og vores forsikring dækker ikke led og lednære operationer når hunden er under to år gammel (Alm. Brand). Vi vil selvfølgelig betale merprisen, vi ville blot høre om vi havde noget at komme efter hos opdrætter. (For to på overførsel er 17.000 meget)
    Vi har holdt god kontakt, men ville være klar over vores rettigheder inden for ikke at skabe konflikt med opdrætter...


  • #6   2. sep 2013 Der er noget at komme efter hos opdrætter, men det er nok omkring halvdelen af købesummen, som Krumme nævner.
    Så hvis jeg sad i stram økonomi, havde jeg nok valgt at levere hunden tilbage, få min købesum retur, og så finde en rask hvalp et andet sted.


  • #7   2. sep 2013 Hej karoline
    Vi fik vores rottweiler opereret i begge albuer på Faxe dyrehospital. Vi fik omkring halvdelen tilbage i forsikring. De dækkede bedøvelse osv, men ikke selve fjernelsen af ledmusene. Jeg var meget overrasket over at få dækket halvdelen da vi ikke havde regnet med noget.
    Desuden må jeg sige at vi efterfølgende brugte en del penge på genoptræning, waterwalk, massage og kiropraktor , det skal i jo også have med i jeres overvejelser når økonomien er stram. Her dækkede forsikringen intet


  • #9   2. sep 2013 God pointe Mette. Genoptræning koster i hvert fald omkring 5000 kr efter sådan en operation. Bare ti gange waterwalk (som er til 5 uger) koster jo 2000 kr. Og der skal meget mere til.

  • #10   2. sep 2013 Hvad har opdrætteren tilbudt?

  • #12   2. sep 2013 Det er jo enhver opdrætters frygt at få lavet en syg hvalp... Det er dyrt og koster mange tanker. Så god dialog med opdrætter er meget vigtigt.
    Jeg håber I finder en god løsning.


Kommentér på:
opdrætters ansvar ved syg hvalp?

Annonce