1.304 visninger
|
Oprettet:
opdrætters ansvar ved syg hvalp? {{forumTopicSubject}}
Kære HG!
Som skrevet i tidligere indlæg har vores hvalp fået konstateret OCD (arvelig ledproblem). Hvalpen er købt for 4 måneder siden med stamtavle på DKK købskontrakt og er derfor omfattet af købeloven.
Vi har besluttet at operere hunden, og vil ikke give hunden tilbage til opdrætter.
Vi har betalt 8.000 for hvalpen og får udgifter til operation på 17.000 (forsikringen dækker ikke noget)
Så jeg spørger jer - hvordan er vi stillet? Hvad har vi krav på af økonomisk hjælp fra opdrætters side?
Skal vi kontakte DKK hvis opdrætter fralægger sig ansvar?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
- Sælger kan udbredre fejlen
- Sælger kan tage varen retur
- Sælger kan tilbyde nedslag i prisen
Oftest bruger man sidste mulighed ved hunde. DKK har retningslinier for nedslag i prisen, så prøv at kontakte juristen derinde.
mar 2009
Jeg forstår bare ikke hvorfor forsikringen ikke dækker.
Det gør min forsikring.
Jeg har avlsforsikring på tæven, hvormed hvalpene er dækket for skulte fejl indtil de fylder to år. Derudover burde hvalpens egen sygeforsikring dække.
mar 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 69
Vi har holdt god kontakt, men ville være klar over vores rettigheder inden for ikke at skabe konflikt med opdrætter...
mar 2009
Så hvis jeg sad i stram økonomi, havde jeg nok valgt at levere hunden tilbage, få min købesum retur, og så finde en rask hvalp et andet sted.
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 144
Vi fik vores rottweiler opereret i begge albuer på Faxe dyrehospital. Vi fik omkring halvdelen tilbage i forsikring. De dækkede bedøvelse osv, men ikke selve fjernelsen af ledmusene. Jeg var meget overrasket over at få dækket halvdelen da vi ikke havde regnet med noget.
Desuden må jeg sige at vi efterfølgende brugte en del penge på genoptræning, waterwalk, massage og kiropraktor , det skal i jo også have med i jeres overvejelser når økonomien er stram. Her dækkede forsikringen intet
mar 2009
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
mar 2009
Jeg håber I finder en god løsning.
opdrætters ansvar ved syg hvalp?