{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

ben dag --- 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Her vil jeg så være god ved hundene og har fået ben med hjem fra slagteren til ben dag ..... Nova er gået i gang, men Ipsens har jeg nu flyttet ned fra sofaen, fra en stol, op fra aviskassen, og ud fra et hjørne hvor hun mente hun havde gemt det godt smiley

Hvad gør I der har 2 hunde når der er ben dag, og den ene gerne vil spise men den anden tilsyneladende ikke er sulten, synes jo det er lidt problematisk hvis den ene gemmer det til senere, men den anden så tager det senere, holder ikke øje 24/7 .....

Og så synes jeg også det er svært at vide , om den der evt ikke spiser får nok mad den dag .... Hun (Ipsen) er i forvejen til den tynde side ......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ben dag --- 2 hunde
  • #1   31. aug 2013 4 hunde her som får ben jævnligt...De æder dem hver for sig eller sammen alt efter om der er lille hvalp i blandt...Pt. hvor den mindste er 8 mdr. der kan de sagtens spise sammen, bare de fra starten af her eet ben hver...Noget andet er hvis jeg får en hel lårknogle med ledhoved, der er det én eller 2 hunde som lukkes ud sammen, de er ret sikker i deres placering i flokken, så der kommer ingen slagsmål, og de kan ligge i hver deres ende og æde.

• #2   31. aug 2013 @ Snow, tak for svar, men det er ikke det der er problemet, de kan sagtens spise ben side om side, de kommer ikke op og toppes ... men det er så bare det når de ikke vil spise samtidigt jeg synes er svært ...... den ene gemmer mens den anden gnasker løs, så kan den der har gemt jo enten senere finde det frem, eller den anden der egentlig har spist finde det og stjæle det... og så er det jeg tænker at den hund der har gemt jo så ikke får nok mad den dag .... holder selvfølgelig øje så godt jeg kan så de begge får, men den kan smutte hvis fx det gemte ben er gravet ned i haven ....

nu har jeg mindsket deres område, så nu er "jeg gemmer benet" hunden blevet tvunget til at gå i gang med benet da der ingen gemmesteder er smiley

• #4   31. aug 2013 @ Karin, ok det tænkte jeg også på, men så er jeg jo så dum at jeg så synes det er synd for den anden hund når de intet ben får når den hund der har gemt til senere får... men det må jeg vel komme over smiley

• #5   31. aug 2013 Jeg har haft gemme hunde,, som regel unghunde som har skulle finde ud af hvor deres plads er i flokken..For et år siden var det min tæve som dengan var 1 år, hun gemte og tog frem når de andre havde spist, men hun forsvarede så sit ben så de andre ikke kunne komme til det, nogen gange gør de faktisk det samme med fodert i deres skaå...De gemmer, og fortæller så de andre som har spist deres, at de ikke skal tro de kan tage det...Det plejer at vare et par måneder..Så er tingene faldt i hak... Det kommer så igen hvis der sker ændringer i flokken..

• #6   31. aug 2013 Nogen hunde holder fastedag af sig selv hvis de får muligheden. Min gamle terrier gjorde det samme.

Deres system tager bestemt ikke skade af det. Slet ikke hvis de har et lidt sart system gør det intet at det får en pause af og til. En almindelig familiehund i almindelig stand kan sagtens faste en dag eller 2 uden probs. Så længe den har vand. Så kan man jo evt. tilbyde lidt godbidssøg på plænen f.eks hvis den er en af dem der ikke kan tåle at gå med tom mave. Men hvis det er fordi du synes det er synd den ikke får mad, så bare husk at det er naturligt for den at tage en dag eller 2 her og der uden mad. Du kender garanteret også fra dig selv at der er nogen dage man bare ikke har synderligt lyst til mad..

• #8   31. aug 2013 Lige nu er det de 2 yngste som lige skal finde ud af det, men der er alderen 8 mdr. og 1.5 år.

• #9   31. aug 2013 Jeg ville tage benet fra den, der ikke vil spise det. Og give en anden tyggeting, den godt vil spise smiley

Jeg får hund nr 2 til januar, og det vil være sådan jeg reagerer.

• #10   31. aug 2013 Tak for svarene .....

Når nu man har den der fingerregel med 2% af deres kropsvægt er lig med mad mængde i rå-fordring, hvordan opgør man lige det med størrelsen af ben .... Ikke for at gå vildt på i det og hænger mig ikke vildt i nøjagtig % forhold, men skønner mere og ser på hundene ....
    Men hvordan regner man det ved ben ?? eller gør man bare ikke det, men sørger bare for at ben størrelse og hund passer ??

• #11   31. aug 2013 Jeg rammer bare de 2 % ca. nogen dage får de over andre dage under..

• #12   31. aug 2013 Luna fik langt under 2 % på råt

• #14   31. aug 2013 Jeg har også en gemmer i flokken, og han finder det også frem, når de andre er færdige, for så at rende triumferende rundt og brumme. Det er ham der er sherif i flokken, så de øvrige må bare se misundelige til, det finder de fint ud af.
    Jeg spekulerer nu heller aldrig i %, får de et ordentligt ben (det er nu mest aktuelt med de to små hunde) så får de bare en fastedag dagen efter, som regel vælger de det alligevel selv, de to ældste hanner i hvert fald. eller også får de bare det mindre en anden dag.

Kommentér på:
ben dag --- 2 hunde

Annonce