{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Dyrlæge igen, eller? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er nu igen i tvivl om jeg skal tage til dyrlægen med Kahla....

Hun havde jo (som tidlere skrevet i en tråd) dårlig mave. Og hun blev tjekket og havde en bakteriel infektion...
Mens hun fik antibiotika kastede hun op 1 gang. For et par dage siden kastede hun op igen, og i dag har hun løs afføring igen..
Han snakkede om at det KUNNE være giardia, og at den løse afføring så nok ville fortsætte. Men afføringen har været fin fra 1. Dag på antibiotika som varede 5 dage.

Ville i få hende tjekket igen? Eller skal jeg bare prøve at få maven på ret køl igen først?
Har svært ved at bedømme om hun er sløj.. Når vi træner/leger osv. Er hun helt vildt frisk, og ellers sover hun/slapper af resten af tiden - hun er en hvalp på 21 uger..

- Marie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge igen, eller?
  • #1   29. aug 2013 Bliver ringet op af dyrlægen mellem 14 og 15, men jer der har erfaring med giardia.... Tror i det kan være det?

• #2   29. aug 2013 Marie..Jeg har haft en hvalp med geardia...Den virkede frisk men med tynd aff. on end off. den lagde så en kage hos dyrlægen da vi var der oppe, Den blev sendt på lab. Dyrlægen var sikker men ville lige have det tjekket..Og kors hvor var jeg glad for jeg betalte for en lab prøve..Jo da hunden havde geardia...Noget som jeg intet kendte til men bag efter fandt ud af at det var meget udbred lige netop der hvor hvalpen kom fra... Efter endt behandling var det en helt ny hvalp jeg havde fået ud af det..

• #3   29. aug 2013 Snow: ja det virker jo som om der er noget der plager hende lidt :/..
    Men altså hun har ikke helt tynd mave den her gang.. Bare blød afføring.. Og hun fik kogt kylling til træning igår, så det kan ikke rigtig være noget hun har fået at spise.

• #4   29. aug 2013 Marie..Ja men det var jo det som den gang forvirrede mig..Der var ikke konstant tynd eller blød aff.

• #5   29. aug 2013 Ja prøver at forklare dyrlægen hvordan det er og så må de tage stilling til om hun skal testes.. Siden de nævnte giardia har jeg jo holdt godt øje og vil da helt sikkert være mest tryg ved at hun bliver tjekket :)!

• #6   29. aug 2013 Hvis der er mistanke om giardia, så få det tjekket hurtigst muligt. Det kan være svært at komme af med igen. Min Diva har været meget syg af det - så syg, at aflivning var på tale. Men hun kom heldigvis igennem det - men føj en lang og ubehagelig omgang med mange besøg ved dyrlægen.

• #7   29. aug 2013 Diva: Øv det lyder grimt.... Hvad blev hun behandlet med?

Og Snow: hvad blev dine behandlet med?

Ja de har desværre ikke ringet endnu smiley

• #8   29. aug 2013 Et ganske almindeligt ormemiddel Panacur, tror jeg det hed...Men over længere tid og kuren SKAL følges...Så behandlingen var jo nem nok og relativ billig.

• #9   29. aug 2013 Har snakket med dyrlægen nu, og hvis hun får løs afføring igen skal jeg tage en prøve med ud til dem smiley

• #10   29. aug 2013 Som Snow skriver, behandles giardia med ormekur i flere etaper og meget grundig hovedrengøring overalt, hvor hunden færdes.

Diva havde muligvis gået med det et stykke tid uden symptomer, og da symptomerne endelig viste sig, var det rigtig slemt. Hendes mave- og tarmsystem var slået helt i stykker.

Kommentér på:
Dyrlæge igen, eller?

Annonce