382 visninger
|
Oprettet:
trææææææls {{forumTopicSubject}}
Jeg har virkelig brug for hjælp.
Vi overtog i juli en hund på lidt over et år. Fik af vide at der ikke er nogen problemer med ham. Men han stier af og når han skal være alene (med vores anden hund som vi havde i forvejen) ødelægger han ALT han kan komme i nærheden af. Jeg kan ikke engang gå på toilet uden han ødelægger noget. Og om natten tisser og laver han indenfor på trods af fire daglige gåture.
Har I kloge mennesker nogle gode råd. Dette er simpelthen ikke holdbart.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 1
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Det er jo ikke til at vide, hvad hunden har været vant til eller været udsat for.
I første omgang tror jeg, at I skal begynde på noget alene-hjemmetræning, som om hunden var hvalp.
Og så vil noget mere målrettet træning nok være en god ide. Noget hvor han får stimuleret og brugt hoved og sanser.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Som det allerede er skrevet så i gang med alene hjemme træning som om det var en hvalp. Kontaktøvelser, aktivering og masser af ros, så skal I se, så skal det nok komme.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Efter de 2 uger, så faldt hun ligesom til ro, og hun ved der er faste rammer her, jamen så blev hun pludselig renlig igen.
Så stress som fx efter en flytning, nye mennesker, lugte,lyde, omgivelser, ja nyt af alt, det kan resultere i urenlighed og ødelæggelser...
Giv evt hunden mindre plads, det har vi også gjort.
Istedetfor hele huset har hun nu vores køkken og soveværelse, når vi ikke er hjemme, og kan gå ud på terrassen.
Det har også hjulpet meget på hende, at hun bedre kan falde til ro på mindre plads og ikke skal holde øje med et stort område.
trææææææls