Gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Lidt forhistorie.
Victor er omplaceret hos os da han var 5 1/2 md. Tidligere ejer ville af med ham hurtigt, da hun ikke kunne magte at være med ham for længe efter beslutningen om at hun skulle af med ham. Så det bliver et clean Cut. Vi har set ham en gang og henter ham kort tid efter. Er der kun kort tid, så køre vi med ham. Han er selvfølgelig præget af det de første dage ( 2 uger i hvert fald).
Nu til vores problem
Hver gang vi får nogle på besøg, så er han bange, gør, halen mellem benene og jeg kan ikke få ham hen til mig. Det vare ca. En halv time, så falder han til ro og vil gerne hilse på gæster. Det er selvfølgeligt noget anstrengende med en gøende hund så længe. Vi har forsøgt mange ting, med at træne det væk mm. En adfærdsterapeut sagde det nok var traume fra den gang vi hentede ham. Og nu har vi nok accepteret det på et eller andet plan
Dette gør han kun i vores hus. Når vi eks er på båden så er der intet. Nu skal vi flytte om 3 uger, og jeg tænker det måske er muligt så at ændre denne adfærd, når vi nu kommer i nyt hus.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe det an.;-)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Det ene ritual var at goofy var lukket væk, når gæsterne trådte ind. Når gæsterne havde fået tøj og dvs af. Blev de placeret i sofaen. Sofa bordet var trukket væk så der var fri adgang til og fra. Goofy blev holdt i snor i starten. Når der var ro på og gæsterne var sat ind i hvad de skulle gøre blev goofy hentet. Til at starte med hilste goofy ikke gæsterne, men stod blot ved min side. Når han af sig selv lagde sig i en dæk gik jeg tættere på. Og til sidst var vi tæt på gæsterne. Goofy fik selv lov til at styrer hvornår han ville hilse. Gæsterne var blevet bedt om at ignorere goofy. Når goofy havde hilst begyndte gæsterne at give goofy godbidder. Efter lidt tid kunne gæsterne begynde at bede om enkelte komandoer. Sit, target, pote, for godbidderne.
Ritualet blev tilpasset de enkelte situationer, ud fra hvordan goofy reagerede i de forskellige situationer.
Det andet ritual er at vi mødes med folk på gaden, evt går vi en kort tur (blot 5 minutter) og følges ind i lejligheden. Igen gæsterne ignorere goofy, altså ingen øjenkontakt eller fysisk. Goofy får selv lov at styrer hvornår kontakten bliver skabt.
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 450
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Håber I kan ændre det, for kan godt forestille mig det ikke må være rart for nogen af jer....
jul 2010
Jeg ville have linket til et film klip herinde Tine, men hukommelsen vil ikke være med jeg har ellers haft linket til det fim klip ret mange gange da jeg synes det er helt fantastisk, det er en der havde en hund der gøede som en gal når der kom gæster, hun fik en til at hjælpe hende med at lege gæst, hver gang der blev banket på døren så lærte hun hunden at gå i kurven og være rolig, gæsten tog hånden imod hunden og hilste, det var jo fantastisk hun fik lært hunden at stoppe med at gø og være rolig når det var... øv øv hvorfor kan jeg ikke huske hvad brugeren hedder billedet som brugeren har mener jeg er af en enkelt hvid/sort hm border? på en græsplæne... nogen der kan huske hvem hun er? hehe
jul 2010
http://www.hundegalleri.dk/video/traening/33930-banke_paa_oevelsen___klikkertraening
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
Har ikke forøget med snor på. Det var måske en ide, så vil jeg nok også kunne få ham i en dæk. som det er nu kan jeg ikke trænge igennem til ham.Jeg skal nok se det link du har lagt Aino, når jeg har tid.
Vi havde opgivet at ændre det. Men det er oplagt at forsøge igen. Måske bare skal starte forfra igen, og se om det lykkes.
Jeg tænker at han måske ikke vil opføre sig sådan i starten det nye sted, og så skal der bygges videre på det.
jul 2010
Gode råd søges