{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.299 visninger | Oprettet:

Praktik, gerne med dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg pga. depression blev sendt ud i en hundepension i praktik af kommunen. Der har jeg været i 18 måneder nu. Strygsdam hundepension i Genner.
Kommunen vil nu gerne have mig ud et nyt sted for mere at få afprøvet hvad jeg kan holde til.
Jeg vil stadig gerne ud til noget der har med dyr, især hunde, hvis det var muligt. Jeg må selv komme med forslag, så jeg håbede på at der er nogen herinde der kender et godt sted hvor de kunne bruge en praktikant? Kommunen betaler min løn.
Jeg bor mellem Aabenraa og Sønderborg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik, gerne med dyr
  • #1   26. aug 2013 Har du overvejet en hundefrisør? smiley

  • #2   26. aug 2013 det har jeg også prøvet, dog i esbjerg kommune smiley

    Jeg kom ud til en jeg kendte der avler på friesere og barok pintoer, da det gerne måtte være privat. Det var hårdt arbejde men også vildt sjovt og var med i alt fra at ordne bokse, til at tage med til kåring. Det er selvfølgelig ikke alle der får lov til det.

    Men spørg rundt omkring ved nogle landmænd hvis du altså ikke har noget imod at arbejde med størrer dyr. Det er hårdt arbejde, men du bliver træt på en helt anden måde når du kommer hjem, og når du er igang har du ikke tid til at tænke på at du evt har det lidt skidt.

    Hvis jeg kunne holde til det fysisk havde jeg uddannet mig til landmand og arbejdet med køer smiley

    Hunde er der nok ikke så mange muligheder med udover hundepension og hundeinternat. Men hvis det er for at afprøve hvad du kan, er der jo ikke lige den store forskel fra hvad du laver nu.

    Der er også rideskoler f.eks. smiley


  • #3   26. aug 2013 ved ikke om det er for langt væk, men Doxx Hundecenter ved Jordrup har både hundepension, træning, hundesvømnmehal, adfærdsbehandling og kiropraktik... aner dog ikke om hun tager praktikanter ind...

  • #4   26. aug 2013 Arbejde med førerhunde eller andre servicehunde?

  • #5   26. aug 2013 Det må gerne være en hundepension igen tror jeg. Det er mere for at jeg kommer ud et nyt sted.

    Doxx har jeg lige undersøgt og det tager desværre mellem 3 og 4 timer når jeg skal med bus, ellers godt forslag.

    Tak for jeres andres gode forslag, jeg vil prøve at undersøge det. Kom endelig gerne med flere, hvis i kommer i tanke om noget mere smiley

    Kan man godt komme i praktik et sted hvor de har heste, hvis man godt kan lide dem, men egentlig er bange for de store dyr? Jeg hjalp Charlotte med jeres egne heste ude i hundepensionen, når der ikke var så meget at lave. Men det var kun med at gøre rent i stalden og trække hestene ud på marken, hvor jeg kun tog de sødeste og roligste af hestene.


  • #6   26. aug 2013 Altså jeg har stor respekt for store dyr, og kan godt være lidt utryg, men når man er der noget tid lærer man dem jo at kende.
    Der hvor jeg var, var der heste jeg ikke kunne hjælpe med, da nogle af dem desværre var blevet mishandlet inden de var kommet hen til der hvor jeg arbejdede, og derfor ikke var så glad for fremmede mennesker.

    Jeg arbejdede der om vinteren, og var der en dag det var for koldt til at de kunne komme ud imens vi ordnede bokse, så gik hende jeg arbejdede for ind til de heste hun vidste kunne give problemer.

    Men ellers hjalp jeg med stortset alt. Fik også lov til at stå og strigle de søde af dem, og snakkede en del med føllebøller smiley

    Men de ved jo godt man ikke er vant til at håndtere dem og at man lige skal lærer dem at kende. Og hvis du bare siger det inden du starter, så burde der da være en chance smiley


    Der var forresten der hvor jeg arbejdede en meget stor hest, Hun var virkelig bare en stor klods, Første gang hende jeg arbjedede for, bedte mig om at trække hende ud, stod jeg bare helt forstenet og tænkte ALDRIG. Men jeg endte da med at få hende trukket ud, og prissatte at hun ikke drillede mig alt for meget, for så havde jeg altså ingen chance smiley

    Det var værst i foråret, for at skulle få brunste hopper ud forbi en hingst som er helt klar, er altså ikke så nemt som det ser ud smiley

    Men generelt et fantastisk praktik sted, som jeg da også af og til savner. smiley

    Og så lige det allermest fantastiske, kom jeg på arbejde 2 gange, hvor der lige var kommet et lille føl om natten/morgenen, og var med første gang den ene af dem skulle udenfor. Det var sjovt at se smiley

    Men min bedste ven var nu en lille føllebølle fra året inden, som pengemæssigt ikke var så meget værd, fordi den ikke havde fået det hvide fra faren, en hold op den var sød. Den blev desværre syg, så jeg stod tit og snakkede med den, så arbejdet tog lidt længere tid. Men den blev heldigvis frisk igen. Men den var simpelthen så sød. Den lagde altid sit hovede ned i min arm og så stod vi bare der. smiley


  • #7   26. aug 2013 Tak fordi du deler din erfaring om hestene smiley De får også på forhånd at vide at jeg ikke er så hurtig, nemt bliver stresset osv. men det er jo så også derfor de ikke skal betale noget for at have mig derude.



  • #8   26. aug 2013 Så lidt. jeg fik også betaling af kommunen.

    Deurde var det eneste sådan negative at tiderne skiftede meget, da det jo var privat så det skulle passes ind så hun havde tid til at være der selv jo, og da de har egen maskinstation skulle hun også være på kontor og sørger for børn og sådan. smiley
    Men det var lærerigt og virkelig fedt at prøve.

    Det blev hurtigt sådan at hun kom ud og hjalp med at smide hestene ud, hvis de ikke allerede var ude, og så gik hun ind og ordnede det hun skulle hvis der var noget, imens jeg begyndte at strø boksene. smiley

    Det er fedt at blive værdsat og at man får den tillid at hun ved jeg arbejder hårdt selvom hun ikke lige er der. smiley

    Nogle dage var jeg der kun 1-1½ time pga vejret og andre kunne jeg være der helt op til 7 timer. jeg skulle kun være der i 3 så alt efter det var frivilligt og uden løn. smiley

    så var jeg med til hingstekåring og vild med dyr messe, hvor jeg bla. skulle sørger for at tage billeder, og hjælpe med at klargøre hestene. smiley og så fik jeg selvfølgelig tid til at gå rundt og kigge på vild med dyr messen..

    Og så er det jo generelt bare fedt at få lov til at arbejde med de heste man har beundret siden man var lille. Vi var naboer inden mine forældre blev skilt, så har stået på vores mark og kigget over på hestene uendeligt mange gange.
    Og så har de den smukkeste hingst i hele verden. smiley

    fandt ham lige på hestegalleri, selvom det ikke er hans bedste billeder: http://www.hestegalleri.dk/galleri/118422-barockpinto_alcatraz_avlshingst smiley


  • #9   26. aug 2013 Rart at høre så meget om din dag, så jeg ved hvad jeg kan forvente, hvis jeg skulle komme ud i noget lignende smiley

    Han er godt nok også en køn hest. Kan godt forstå de blev forelskede i ham.


  • #10   26. aug 2013 Lavede en del mere end det jeg skrev, men jeg arbejdede der også om vinteren, og det er nok anderledes hvis det ikke er privat og sådan. smiley


    Ja han er gudesmuk og endnu smukkere irl..


Kommentér på:
Praktik, gerne med dyr

Annonce