Hvad er det bedste ved jeres hund? {{forumTopicSubject}}
Efter en del år med hunde i livet oplever man mange gode og ikke-så-gode oplevelser med kræene. Så lad os se bort fra dyrlæger og hvalpe-tisseri, for i stedet at spørge:
Hvad er det bedste ved jeres hund?
Jeg starter gerne:
Det bedste ved Ramses er hans uendelige hengivenhed og tålmodighed. Hans kærlighed virker ikke til at have nogen ende, og han viser det på alle måder. Når jeg ligger med migræne (som jeg har gjort de sidste par dage) flytter han sig ikke fra min side for noget som helst, og hans tålmodighed med lille Sahirah vil heller ikke høre op. Hun trækker hvalpekortet og "får lov" til at bide ham i øre og hale, alt det hun orker.
Han er noget nær den lækreste hund jeg har haft!
Lad høre!
Ps. Her er de to
(Jeg beklager hvis emnet har været oppe før, jeg kunne ikke finde det)
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Hun er der altid for mig - hun kan altid få mig til og smile trods tåre
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Han er vågen, beskyttende, kærlig og social - han er derudover meget rolig, noget jeg vægter højt hos en hund
Han er simpelthen det dejligste
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.437
Aqui? Udover at være gudesmuk, så er han den rareste hund jeg kender. Han er ubetinget god overfor alle mennesker (også børn) og alle hunde. Og så er han altid glad
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Men der er også helt unikke ting ved hver især af mine dejlige hunde.
Cleo:
Det bedste ved Cleo er at hun er med mig nærmest hele tiden. Hun var med på gymnasiet, på seminariet og på universitet, hun har været med vandreturer i Sverige og Norge, på cykelturer Danmark rundt, turer til Tyskland, hun er altid med på besøg hos venner og familie, hun er med i bilen, på cyklen, i busser, færger og fly, med i Zoo, på kanotur, overnatninger på stranden, til halloweenfester, hundetræf, demonstrationer, uddeling af flyers, folkeafstemninger osv. osv. Har haft SÅ mange gode oplevelser med hende simpelthen fordi hun altid er med. Kun to nætter i de 9 år jeg har haft hende har jeg måtte sove uden hende på min pude. Hun er bare en fantastisk hund så sød, charmerende, sjov, klog og så glad for mig
Hvor jeg er er Cleo og sådan har det altid været og sådan vil det altid være
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
De er så dejligt uafhængige af os, og alligevel så glade for vores selskab. Perfekt balance.
jun 2010
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
Klart alt ved ham hehe
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Stormy fjoller
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
jun 2010
Det bedste ved Carla er at hun er så utrolig sjov. Hun kan nogle gange virker temmelig dum, men tag endelig fejl det er hun på INGEN måde. Hun er bare hurtig! Når man træner med hende skal man have en perfekt timing og klikket skla sidde lige i skabet for ellers er Carla videre til det næste. Hun vismer rundt omkring altid i højeste gear og med KONSTANT viftende hale. Hun er ALTID glad (ja vel nærmest overglad. Og så har hun blind tillid til at vi altid er der for hende. Hun kaster sig fx uden videre overvejelse en meter ud i luften fra en stol eller lignende i blind tillid til at vi naturligvis griber hende i luften. Hun elsker at nusse og ligger hver aften i sofaen og får nusset sin mave i timevis. Når hun så er færdig med det hopper hun op i hovedet på os og "nusser" og ned at nappe med fortænderne "som hunde nu nusser hinanden" og av hvor kan det gøre ondt, men hvor er det sødt.
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 334
jun 2010
Det bedste ved Noah er at han er så glad for alt der gode der sker for ham. Han havde en meget svær start på livet og have alle ods imod sig. Men ikke desto mindre er han i dag den gladeste lille hund. Han ELSKER sin familie (både hunde og mennesker) og jeg er ikke i tvivl om at hvis en af mine hunde skulle ofte sig selv for en i flokke så var der Noah som gjorde det. På trods af sin størrelse på 2 kg og 20 cm tøver han ikke med hverken at knurre uvenlig hunde væk fra sin flok. Taler nogle højt, råber eller tager fat i mig er Noah der med det samme og stopper vedkommende.
Samtidig sætter Noah så stor pris på alt godt som man gør for ham, får han fx en ny bamse ELSKER han den, børster man ham og siger haner fin bliver han sååå glad selv den årlige vaccine hos dyrlægen gør Noah glad fordi han "bliver så fin". Der virker virkelig som om Noah ved han har det godt. Og det synes jeg er det bedste ved ham. Samtidig er han så knyttet til os, lever for kontakt og han sidde og nusse, træne eller lege i timevis. En anden helt uimodståelig ting ved Noah er at han snurrer rundt når han bliver rigtig glat. Grunden til at har denne vane er fordi Noah på et tidspunkt boede nogle måneder inde i en kattetransportkasse hvilket gav man startende stereotypadfærd. Den er naturligvis helt væk nu - bortset fra når Noah bliver meget glad så kan han ikke lade være at snurre.
I kan se det her hvis i går frem til 03.00 i denne video af Noah
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/28239-noah
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
jun 2010
Det bedste ved Salik er når han efter en lang dag med ræserløben, hoppen, legen, trænene kommer også til mig putter sit hoved ind til mig og så bare maaaser hoveder hårede og hårede ind i en - så skal han rigtig nusses. Derudover er det bedste ved ham at han er så klog han forstå virkelig hurtigt hvad man vil eller vil have ham til, at han er så opmærksom på ens signaler, at han er så let at motivere (han vil gerne alting og hele tiden - står man op kl 3 om natten kan man være helt sikker på de andre 4 hunde sover pænt videre - Salik derimod han er mere end klar til en times træning eller 15 km løbetur på stranden
Desuden er det bedste ved ham at han spiser alt hvis han har set vi spiser det. Fx havde min søster købt et rundstykke til mig og hende og pølsestykker til hundene sidst vi var på tur. Meeeeen ej Salik var ikke sikker på han skulle have pølsestykker når nu vi ikke skulle - Nej han ville sådan set hellere have et stykke af det tørre rundstykke vi andre spiste
Desuden det helt uimodståeligt at Salik ikke tigger ved bordet. Nej han handler. Sidder vi og spiser noget han vil have (og han vil altid have det vi spiser) går han over i kurven med sit legetøj og finder det bedste stykke. Går så over til en af os og prøver at putte legetøjet op til os så vi kan bytte med et stykke kartoffel eller noget i den dur. Har han igen held med dette henter han en af vores sko (for den har han set vi bruger så tit så den MÅ vi da være interesseret i at få) så fjoller han lidt rundt med den så vi kan se hvor sjov den er og så kommer han igen med skoen og forsøger at få og til at bytte den til noget af det vi spiser
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hendes ekstreme livsglæde. Hun er altid glad. Altid frisk på leg og sjov.
At hun elsker nærkontakt og gerne selv tager initiativet ved at hoppe op til én og kile sig helt fast ind under ens arm.
Hendes uovertrufne humor. Hun er skide sjov - og hun ved det godt selv. Griner vi af hende bliver hun helt vildt glad og gør sig ekstra umage for, at vi skal grine endnu mere.
At hun er så smækfyldt med personlighed.
Hendes træningsiver. Bull terrieren siges jo at være dum, men finder jeg godbidderne og klikkeren frem, er der ikke grænser for, hvad hun vil forsøge at gøre. Det er ikke sikkert hun kan, men lysten er der - og hun elsker det.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.765
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 294
Hans dejlig gennemlysende personlighed. Hans flip hvor han skal knurrer og løbe rundt oppe i alle møbler, hans kærlighed til alle
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
jeg har nogen psykiske problemer og går i behandling, og i den tid jeg har haft Balder har der vært en STOR forbedring, Skylder ham alt
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 39
Så har jeg redigeret billedet
Men jeg elsker det at han kommer løbende ind hver morgen og slikker mig i hovedet så jeg vågner og så er han bare generelt dejlig !
Hvad er det bedste ved jeres hund?