{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Boxer {{forumTopicSubject}}

hej. jeg ville høre jeres mening.
Jeg har en veninde hvor kæresten til hende godt ville have en boxer. de bor i en to værelses lejlighed og har ingen have til den. og kæresten ville rigtig gerne have en boxer, de har ikke haft egen hund før! Jeg har læst lidt at førstegangskøber ikke skal anskaffe sig en boxer som den første hund. hvad mener i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boxer
  • #1   19. aug 2013 altså hvis de er sat sig 100% ind i hvad racen kræver for at trives og kan opfylde dette behov, så ser jeg ingen problem idet.
    det da også tosset at anskaffe en labbe fx hvis det ikk er den man vil have

• #2   19. aug 2013 Boxeren kan være krævende, men bliver den stimuleret nok - især mentalt - kan jeg ikke se at man ikke skulle kunne have den i en lejlighed.

Jeg har før ment, at boxeren ikke er en første gangs hund, men hvis man sætter sig ind i hvad racen kræver så er der vel ikke noget i vejen med det..

• #3   19. aug 2013 Personligt ville jeg ikke have boxer, hvis jeg boede i lejlighed.
    men som skrevet, kan det vel godt blive en succes, hvis man ved hvad man har med at gøre, og sørger for, at hunden bliver stimuleret og motioneret nok.
    der kan være stor forskel på aktivitets niveauet boxerne imellem, jeg har selv haft 4 stks gennem 20 år, og de har været forskellige rent aktivitets mæssigt.
    hvad med en voksen omplacerings boxer? Der falder som regel mere ro over dem, når de først er voksne.

• #4   19. aug 2013 Jeg mener nu ikke boxeren er en helt tåbelig førstegangshund. Den er jo ganske trænbar, g ikke for selvstændig, det er for mange førstegangsejere et godt udgangspunkt.
    Hvis man så er indstillet på at det er en aktiv hund der skal have både motion og mental aktivering for at trives, og i øvrigt har sat sig ind i racen, kan jeg ikke se problemet

• #5   19. aug 2013 Jeg tror såmænd den er okay som førstegangshund, hvis ejerne har planer om at gå til træning med den.. Og ikke kun hvalpemotivation, men fortsætte med træning i hele / det meste af hundens liv.

Jeg ville ikke selv vælge en boxer, hvis jeg boede i en lejlighed uden have, for jeg synes det er rart at man kan lade hunden rende frit i haven.. det er en race, der har brug for at bevæge sig mere end man kan i en snor.

Det er en super sjov og skøn race, hvis man vil være aktiv med sin hund

• #6   19. aug 2013 Hvis køber har sat sig grundig ind i hvordan de vil aktivere hunden, ser jeg som opdrætter ingen problem i at sælge til folk der bor i lejlighed. På mange områder får sådan en hund en del flere oplevelser, da man ikke kan falde i bare at sende den i haven.

• #7   19. aug 2013 Enig Platugler.

Vores have er ikke hegnet ind, så vores kan ikke bare lukkes i haven. Hvis de skal derud går vi med, og selvfølgelig er de altid med når vi er derude.

Men det kræver at vi går med dem mindst tre gange om dagen, og aktiverer dem på andre måder.

• #8   5. sep 2013 Oka. Men det er ikke fordi de er nogle af de mest aktive mennesker. Og jeg ved at en Boxer har brug for at skudt nået energi af. Og at de er svære at træne da de ikke gider at sidde stille for længe af gangen.
    Men nu må jeg se hvordan de klare den nu her når de skal have den. Men tak for svarende (:

• #9   5. sep 2013 jeg er nu ikke enig i at de er svære at træne -jeg ser boxeren som en ganske trænbar hund.
    Men vil man ikke være aktiv med sin hund, så er det nok ikke den rette race...

• #10   5. sep 2013 Begge vores er ret lærenemme. Vores tæve Emmi synes bare ikke det er så pokkers interessant at træne, hun vil hellere lege.. Det kræver jo så bare at hundeføreren, mig, gør sit ypperste for at motivere hunden.
    Med Ace er det noget helt andet, han er så meget på..

• #11   5. sep 2013 Platugler, det er SÅ rigtigt. Jeg boede i lejlighed med en lille altan før, og der kunne jeg jo ikke bare sende hunden ud, så gik med den 3-4 gange om dagen, men kan godt mærke at efter jeg er flyttet til hus med indhegnet have, så bliver man squ lidt doven på den konto, så der handler det virkelig om at sparke sig selv bagi.

Kommentér på:
Boxer

Annonce