2.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

Må din hund være i køkkenet når du laver mad? Må din hund være i køkkenet når du laver mad?

Igår da jeg stod og lavede mad, kom jeg til at tænke på noget smiley

Må din hund være i køkkenet når der laves mad?

Her i huset må hundene gerne være i køkkenet, så længe de ikke går for meget i vejen, så ryger de ud smiley Men kan de flytte sig når man går rundt, eller sidde eller ligge pænt får de lov at være der. Det sker oss at der falder noget af til dem smiley

Sener, fedt osv fra kød får de når det skæres fra smiley

Men hvad med hjemme hos dig, hvordan fungere det?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må din hund være i køkkenet når du laver mad?
  • #1   17. aug 2013 De 4 bjæffer ligger over hele køkken gulvet..Tænk nu hvis der faldt en bid af?

• #2   17. aug 2013 vores må ikke være i køkkenet. overhovedet.
    så han sidder pænt udenfor dørkammen, når vi fumler rundt derude og laver mad og lign smiley

Vi vil helst ikke have hår i maden.. smiley

• #4   17. aug 2013 Der er ikke plads i køkkenet til at pølsen skal ligge der ude, men hun holder sig lige uden for. Tænk nu hvis der blev sagt godbid smiley Det er jo med at holde sig til der hvor goderne kan komme fra.

• #5   17. aug 2013 Hår i maden.Looo Det er en særlig specialitet her i huset...

• #6   17. aug 2013 Vores må godt være i køkkenet når vi laver mad, hvis de går i vejen, skal deres navn bare nævnes, så ved de godt de skal flytte sig smiley

• #7   17. aug 2013 Viktor må gerne, men når vi er for mange i køkkenet og han er i vejen, bliver han henvist til hans stol. Den står lige uden for køkkenet, sådan at han stadig kan følge med i, hvad der sker.

• #8   17. aug 2013 Lucila: Haha, nu skal hundene vel heller ikke være oppe på bordet, mens man laver mad smiley

• #9   17. aug 2013 Zippo er rigtig dygtig til at flytte sig, men Musashi kan godt være lidt langsom. Så der må af og til siges et par ord smiley

• #11   17. aug 2013 Både og...ligger/sidder han i vejen må han rykkes længere ud (vi har åbent køkken). Men ellers er han med som observatør smiley

• #12   17. aug 2013 Vaks må gerne være i køkkenet, så længe han ikke tigger for meget. Så bliver han dirigeret ud i gangen, lol.

• #13   17. aug 2013 Dina må gerne være i køkkenet, mens jeg laver mad, men hun bliver bedt om at "rykke" hvis jeg åbner den nederste ovn.

Hvis jeg taber noget, så betyder "hov" at hun må tage det, og "nej" at hun skal holde sig væk.

• #14   17. aug 2013 Fungerer, det gør det ikke, men hundene må gerne være i køkkenet smiley

De ligger konsekvent i vejen, elsker at sidde op ad ens ben og vælger altid at placere sig foran det skab, man skal ind i.

Hår i maden er et vilkår med schæferhund, det gør deres tilstedeværelse i køkkenet ikke forskel på...

• #15   17. aug 2013 Zindy flytter sig som regl frivilligt i det tilliggende rum og ligger i døren og kigger på.. jeg vil ikke have hende lige langs bordene hvor jeg går og laver mad. og som der blev nævnt længere oppe, der er fare for ting der falder ned og skader hunden osv smiley
    så som regl ligger hun i døren og venter på jeg kalder så hun kan få lidt mundgodt smiley

• #16   17. aug 2013 Ja, det må hun bestemt gerne. Hun sidder altid klinet op af en, for der kunne jo falde noget af til hende(hvilket der ofte gør), men hun har også efterhånden lært at flytte sig, når vi går rundt i køkkenet.

• #17   17. aug 2013 Thomsen må gerne være i køkkenet når der laves mad, han ligger også gerne i vejen smiley Han ligger som regel lige ud for komfuret, så hvis vi står med mad der sprøjter beder vi ham om at flytte sig smiley

Jeg forstår ikke han gider ligge i køkkenet, for han får ofte en fod i siden fordi vi ikke har set han har flytte sig fra hans sædvanlige sted smiley

• #19   17. aug 2013 Må min hellere end gerne, på trods af hun går ret meget i vejen.
    Altid stå, hvor jeg skal gå. Sidde foran det skab jeg skal åbne. Og prøve om hun med tankens kraft kan få mig til at tabe en lille bid smiley

• #20   17. aug 2013 Ja det må de... og det fungerer egentligt ok smiley Skubber lidt til dem ind i mellem hvis de lægger sig op ad køleskabet eller det skab jeg skal have noget fra... De tigger ikke - De ER der bare... smiley

profilbillede
  • #21   17. aug 2013 Mine 4 maltesere deltager også gerne i madlavning og andre køkkenaktiviteter. Det bedste er dog, når deres "mor" tørrer lever i ovnen. Så sidder alle 4 lige foran ovenen og glor ind i den:-)

• #22   17. aug 2013 Nix, medmindre hun bliver inviteret derud .. Har et meget lille køkken og hvis hun skal være der ja så kan jeg ikke smiley

Og så gider jeg heller ikke en hund der tigger, ligger i vejen, eller at hun kom til skade smiley

• #24   17. aug 2013 Ja de må være overalt i huset når de vil.

• #25   17. aug 2013 syns lige billedet passede ind i tråden. Cazzi er også med i køkknet her, det er bare ikke altid hun fatter hun ikke skal sitte/ligge på mine føder smiley

profilbillede
  • #27   17. aug 2013 Vores køkken er sådan et smalt et, så nej - hvis jeg laver mad er der ingen hunde på køkkengulvet. Både pixel og molly er væsentligt under knæhøjde, og jeg skal altså ikke nyde noget med at falde over dem når der skal hældes vand af kartoflerne.

• #28   17. aug 2013 Altså, så længe de ikke blander sig i menuen og kommer med kokkeråd, så er de da velkomne smiley

Mine vovser, bor her på samme måde som jeg gør og har derfor samme adgang til hytten som jeg har...
    Jeg sætter pris på at mine hunde er så førefikserede at jeg til hverdag ikke skal bruge ret meget krudt på at de følger mig rundt fx i stalden.. Skulle jeg så til at indføre regler om at de ikke måtte følge mig rundt herhjemme???
    Det ville sgu da være lidt åndssvagt og selvmodsigende..

• #30   17. aug 2013 Kahla må gerne være i køkkenet. Hun gider bare ikke flytte sig hele tiden så hun ligger under spisebordet. Og der ligger hun også gerne mens vi spiser :).. Vil ikke have hun tigger, så der falder kun noget af så længe hun ligger lige så stille :)..

• #31   17. aug 2013 Kaya må gerne være i køkkenet, hun har ikke stået i vejen endnu. smiley

• #32   17. aug 2013 Det er SÅ praktisk at ha små hunde ( 8 kg), de er sjældent i vejen og er ret gode til at flytte sig uden at pløje deres ejer ned smiley
    Det savnede jeg da jeg havde Schæfer smiley

Hvad sker der i øvrigt for at jeg har en vovse der konsekvent siger vov, 2 sekunder inden æggeuret bipper??? Kom hit med en forklaring, hvis i kan...
    Det er i øvrigt uanset om jeg er i køkkenet eller ej..

• #33   17. aug 2013 Sikke mange gode svar, tak for at i deltager smiley

• #34   17. aug 2013 Vi har (også) kurve i køkkenet, så hvis de går for meget i vejen bliver de bedt om at trisse op i dem, så kan de stadig være med, mens de er af vejen...

De er dog som regel kun interesserede hvis der skæres ting i små bidder / tern, så mener de jo, at det må være hundeguffer!

• #35   17. aug 2013 Selvfølgelig må hun det... vi hygger når vi går i køkkenet smiley

Men selvom hun er lille, så sidder hun også foran skabe/mine ben og jeg er tit ved at skvatte over hende..

Men jeg synes det er hyggeligt hun er der smiley

• #36   17. aug 2013 Mine må være lige præcis hvor de har lyst til, og det er som regel der hvor jeg opholder mig.

• #37   17. aug 2013 Mille må normalt gerne være i køkkenet, men når der laves mad er det ud af køkkenet eller hen i kurven og ligge.

• #38   17. aug 2013 Vores må gerne være i køkkenet, det har aldrig været et problem, heller ikke da vi havde to newffer. Der blev vi verdensmestre i forhindringsløb, både med og uden stegepande smiley Dog har vi et hundegitter, som vi bruger, når der skal tages noget ud af ovnen.

• #39   17. aug 2013 Jep. Det må han. Han ligger foran køleskabet eller langs væggen under en hylde. Han er ikke som sådan i vejen. Og hvis han er, flytter han sig når man beder om det. Til gengæld respektere han også hvis han ikke må gå i køkkenet når vi er på besøg hos folk der ikke ønsker det. Han tigger altid når vi åbner grønsagsskuffen, ofte med gevinst. Han må også ligge i sofaen selvom vi spiser der, men han får ikke noget og tigger derfor ikke når vi spiser.

• #40   17. aug 2013 Mine forældres gravhund har et tæppe i køkken-vindueskarmen hvor han ligger når min mor laver mad. Han tigger ikke og er ikke i vejen. smiley

• #41   17. aug 2013 nix ingen hund i køkkenet her, dejligt med hårfri område og ingen tiggeri, hun bliver pænt ude på den anden side af køkkenet

• #42   17. aug 2013 Vi kan ikke rigtig undgå at have hund i køkkenet.. Men som regel er hun lige mellem ens ben, så hun bliver bedt om at lægge sig op på bænken smiley

• #43   17. aug 2013 Charlie kommer også altid futtende når jeg begynder at lave mad. Så ligger han lige så stille på gulvet skråt bag ved mig. Så må jeg pænt træde over ham eller åbne opvaskeren forsigtig så han ikke får lågen i hovedet. Han tigger ikke i den forstand (står med snuden ved bordkanten og "suger" maden til sig). Han ligger bare lige så stille smiley

• #45   17. aug 2013 Mine har ALDRIG måtte være i køkkenet af de to grunde, deres og min sikkerhed og plus så brækkede min moster en gang håndledet og næsen da han faldt over en af deres hunde fordi hun ikke ville hælde kogene vand over den.

Bare for 5 dage siden var jeg ved at skolde min hvalp fordi han gå i med vores gulv og er glad for han hoppede til siden og ikke frem.

• #46   17. aug 2013 Ingen hunde i køkkenet her. Underulden flyver overalt, og jeg vil ikke have pels i maden!
    Vi har heller ikke hunde i soverummene.

• #48   17. aug 2013 Ja da! Det er da kedeligt at lave mad, uden hundene til at underholde en :o)

• #49   17. aug 2013 Ja DET må hun. Det er hyggeligt og så er hun iøvrigt lille og hurtigt til at smutte væk,nårjeg åbner ovnen osv.

• #50   17. aug 2013 Ja, det må hun gerne, og hun får også smagsprøver. Hun er SÅ dårlig opdraget smiley

• #51   17. aug 2013 Ja.... mine hunde må gerne være i køkkenet , når jeg laver mad.

Ansofie K.................Din MOSTER brækkede en gang håndleddet .... fordi HAN faldt over en af deres hunde ??.......Ok så...... *GG*...:D

• #52   17. aug 2013 De har deres kasser i køkkenet så ja, der må de gerne være smiley Dem ligger de tit i når vi er i køkkenet
    ..... hvis altså ikke de ligger i vejen midt på gulvet.

• #56   17. aug 2013 Mine må ikke være i køkkenet når vi laver mad ! De ligger dog lige udenfor og holder skarpt øje smiley
    De må hellere ikke komme i vores soveværelse eller på 1 salen, hvilket de overhovedet ikke stiller spørgsmålstegn ved..

Jeg elsker mine hundefrie rum, skønt med begrænset savl, møg og hår...

• #57   17. aug 2013 Maggie der "hjælper" sin far med at lave mad.
    Tænker billedet siger det hele. Hun er velkommen alle steder i vores hjem smiley Ligger hun FOR meget i vejen bliver hun dog flyttet, men hun elsker at være hvor vi er smiley

profilbillede
  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #58   17. aug 2013 Ja da, vores hunde er hvor vi er. smiley

• #59   17. aug 2013 Zantos må ikke være i køkkenet når vi laver mad.
    Grunden er at han altid lægger sig lige bag os, hvis vi har stået stille i mere end 2 sekunder, og det er simpelthen for farligt i et køkken.
    har flere gange vendt mig for at gå til køleskabet efter noget, og været ved at falde over ham, fordi han helt lydløst har lagt sig lige bag ved mig.

Han tigger ikke, for der falder ikke noget af i køkkenet.

• #60   17. aug 2013 jep, det må hun, hun har en kurv derude, så når vi går i køkkenet, blir der sagt "Kurv" og så ligger hun sig der og følger med om der nu skulle falde noget ned, eller også falder hun i søvn smiley

Jeg vil ikke have hun ligger midt på gulvet eller vimser rundt. Vil gerne undgå at falde over hende med varme retter...

• #61   17. aug 2013 Luna må være alle steder smiley

Pt bor vi i en 1 værelses, så der er køkkenet bare på enden af væggen smiley Men da vi boede i en 2 værelses, var hun også med i køkkenet smiley

Og hundehår i maden slipper jeg vist aldrig for, når jeg har en labber smiley

• #62   17. aug 2013 Ja, Saga må gerne være i køkkenet. Hun vil allerhelst ligge mellem køkkenbordet og mig, når jeg laver mad. Det er også ok, så længe jeg bare snitter grønsager og lignende. Men når jeg skal igang med "farlige ting" såsom ovnen og varme ting på komfuret, bliver hun "forvist" til at ligge 2 meter bag mig... Det passer ikke damen smiley

• #63   17. aug 2013 Tjaaa.. nu er vores køkken ikke særligt stort, så med den Irske ulv, boxer og to cairner om benene, KAN det til tider godt blive en kende for spændende.. så ryger de ud uden brok.
    Det værste er alligevel den Irske, der er notorisk kleptoman og stort madøre, han KAN finde på at hugge fra bordet hvis man lige vender hovedet væk og han ser chancen.. uden at skamme sig det fjerneste.. så når det er han er i det luskede mode, så ryger han ud som det første.

• #64   17. aug 2013 Nu er der ingen dør fra vores stue/soveværelse og køkkenet, så det ville være rigtig svært at holde ham fra køkkenet når der bliver lavet mad, men så længe han ikke genere så må han gerne være der smiley

• #65   17. aug 2013 Det er faktisk slet ikke så svært, når mine bliver smidt ud af køkkenet (vi har heller ingen dør at lukke her) så ved de hvor den usynlige grænse går, og der bliver de.
    det er et spørgsmål om konsekvens og tålmodighed, om at "bakke dem ud" til den usynlige grænse, og rose når de bliver der, bakke dem ud igen og rose når de bliver osv.

• #66   17. aug 2013 Min køterbande hjælper glad og gerne til i køkkenet:

profilbillede
  • #67   17. aug 2013 Her hjemme må Bella ikke være i køkkenet. Vores køkken er ret lille, med bord på den ene side og komfur på en anden. Det er for hendes egen sikkerhed at hun ikke må være der, hvis man mellem komfur og køkkenbord f.eks. taber kogende vand osv. Så hun har lært kun at gå til dørtrinet og der bliver hun også, selvom jeg godt ved at hun sniger sig der ud når hun er her alene og det er også helt fint. Men under madlavning - nej.

• #68   17. aug 2013 Mine er hvor jeg er... smiley

• #69   17. aug 2013 Ja det må hun gerne, hvem skulle ellers holde øje med om kyllingen flyver ud af ovnen, okay holder øje og holder øje. hun regner nok med hun vågner hvis den forsøger at komme ud. Hun er ret nem at have med i køkkenet, og er gerne der hvor jeg er : )

profilbillede
Kommentér på:
Må din hund være i køkkenet når du laver mad?

Annonce