{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.675 visninger | Oprettet:

Dobermann hvalp :) {{forumTopicSubject}}

Står og skal til at købe min første Dobermann hvalp!

Meeeen skal det så være en han eller en tæve, det ikke nemt at vælge smiley

er der nogen der kan fortælle lidt om forskellen på kønnet, og lidt om hvad de har af plusser og minusser som man skal bide mærke i inden man beslutter sig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobermann hvalp :)
  • #3   15. aug 2013 Hvis du køber fra en seriøs opdrætter vil denne givet kunne hjælpe dig smiley

• #7   15. aug 2013 Skal selv til og have en dobermann hanhvalp. Men hvorfor vil du gerne have en dobermann? sådan en hund er en kæmpe mundfuld jo

• #8   15. aug 2013 Casper H: Bare fordi at man er af hunkøn behøver en dobermann ikke at være en stor mundfuld... Er selv 22 år og har 2 dober piger.

En dobermann er ikke for alle, men hvis man har sat sig ind i racen burde den bestemt ikke være noget problem.

profilbillede
  • #9   15. aug 2013 Alle racer er en mundfuld, hvis man ikke er forberedt på, hvad man køber.

Så længe hundeejer ved, hvad racen kræver, og hvis der er ting man skal være opmærksomme på, så skal de vel nok gå.

Jeg er mest til hanhunde.... kan ikke rigtig sige hvorfor. De hanhunde jeg har haft har aldrig strintet.... humpet jo da de var unghunde, og det træner man væk smiley

• #10   15. aug 2013 Med en brugsrace som dobermann ville jeg gå mere op i at opdrætteren finder en hvalp som passer til dig i temperament, ønsker, drifter og evner - fremfor køn.
    Det er vigtigt du får en hund du svinger godt med og som passer til dit temperament og træningsønsker.
    Om du så skal lære at leve med løbetiderne og de ting det medfører to gange årligt, eller en han som måske er lidt glad for damer - det er underordnet i den sammenhæng.
    Spørg din opdrætter hvilke hvalpe denne ser passer til dine ønsker, og husk at vær ærlig når du beskriver dig selv og hva du vil og kan. Så skal i nok finde den helt rigtige hvalp sammen smiley

• #11   15. aug 2013 Hvis du er ligeglad med kønnet så vælg den hvalp i kuldet du klikker bedst med og som passer bedst til dig. Alle hvalpe er jo forskellige. Jeg personligt er til hanhunde..ved ikke hvorfor, men tror det handler om deres udstråling smiley

• #12   15. aug 2013 Casper - hvorfor vil du have en dobermann?

• #13   15. aug 2013 Jeg ville også spørge opdrætter om hjælp til at finde lige den der passer til dig. Det ved jeg helt sikkert jeg vil når jeg skal have en igen

• #14   15. aug 2013 Helene: Det vil jeg give dig ret i smiley

Ginne: Fordi jeg går op i hundetræning og vil træne brugshundesport, mod IPO programmet. Hvis jeg ikke gik op i hundetræning, ville jeg ALDRIG vælge sådan en race.

• #15   16. aug 2013 En dobermann er en fantastisk hund - for den rette ejer! Det er en brugshund med et aktivitetsniveau i den absolut høje ende :-). Det er en hund der virkelig kræver en masse af sin ejer og det er ikke for ingen ting at ret mange af dem bliver omplaceret når de bliver 9-10 mdr gamle. De er sjove, kærlig, legesyg, hyperglade, lærenemme, lærevillige, vilde, voldsomme og klumpedumpede..... En coctail ikke alle kan kapere når den vejer 30-35 kg. Det er en meget kærlig bulldozer, der kan kører 200 km/t. Meget overvældende for mange.
    TS hvis du har hund i forvejen skal du nok skæve til hvad køn den har. Ikke alle dobermann's er helt gode med andre hunde af samme køn når de bliver kønsmodne. Og TS hvorfor vil du have en dober og hvad vil du tilbyde hunden ? Spørger ikke for at være fræk eller negativ eller noget, men bare fordi jeg elsker min race.
    Jeg har en tæve af brugslinier. Jeg elsker hende højt og hun er en superskøn arbejdshund, men hun er en hund, der skal arbejde HVER DAG for at trives. Keder hun sig bliver hun yderst kreativ smiley

• #16   18. aug 2013 Som førstegang dobermann ejer vil jeg altid anbefale en tæve da de ikke kræver en så konsekvent opdragelse som drengene.
    Det skal være en god oplevelse for både den nye dobermann ejer og for hunden smiley

Kommentér på:
Dobermann hvalp :)

Annonce