Hjælp... Jeg er en dårlig hunde ejer.. {{forumTopicSubject}}
Jamen ved slet ikke hvordan jeg skal starte.. Men hmm Balou er nu omkring 8 mdr. og opfører sig som en blanding at en nyankommet hvalp og en meget ynkelig hund..
Nå men jeg kan da forklare hvordan min dag startede med ham i da:
Det starter med at han kl. 6 om morgenen hyler, ikke bare piveri, men hylen som de første 2 nætter han var hos os som hvalp.. De første par dage sprang jeg ud af sengen, da det ikke er noget han altid har gjort... Jeg lukkede ham ud for at tisse, da det måtte det han skulle siden han hylede sådan.. Da han så har tisset osv. går jeg på toilet og han piver så ude foran døren.. Så giver jeg ham mogenmad og sætter mig ind i stuen og får mig noget selv( det kan ikke betale sig at gå i seng igen)
Når han så er færdig med at spise og drikke kommer han ind med sin bold og hygger sig med den. Så lander bolden i sofaen hvor han ikke må komme og derfor piver han fordi han ikke kan nå den og ikke må hoppe op...
Sådan er det så hele dagen.. Han piver over ingen ting..
Vi har gjort alt for at finde ud af hvad det er han vil fortælle.. Min kæreste er hjemme hele dagen, så han er næsten ikke alene...
Desuden har han osse fået et trip med at han skal bide alt i stykker tæppet bed han hul i igår, tøj der ligger på bordet tager han ned og bidder huller i, og sko... Han har masser af legetøj, men det bliver bidt i småstykker... Han kommer ud og lege, gå og løbe på store arealer hver dag og vi laver tricks med ham for at stimulere hans hjerne, kaster mad ud på græsplænen for at han får brugt snuden...
Jeg føler vi gør alt for at alt det der sker ikke skal ske.. Men det gør det alligevel... Og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Jeg må jo gribe det forkert an... Så håber der er nogle af jer kloge mennesker der kan hjælpe.. For det er ved at være hårdt at være Balous ejer..
Og det skal lige siges at jeg har haft hund før.. Hvor der ikke var så mange problemer.. De har bare ikke været af samme race.... Men ved ikke om det har noget med det at gøre.... Er fuldstendig på bar bund....!!
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 125
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.715
Synd der ikke er en volume knap
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Som kisser ville sige: den skal lære at hvile i sig selv
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.142
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 288
Men det er ikke kun mig han piver af.. han kan osse bare gå rundt i stuen og pive uden nogen af os gør eller siger noget til ham...
For meget opmærksomhed er det = han bider alt i stykker osse??
feb 2006
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 49
Med hensyn til det der med at den bider ting i stykker, det kan nemt være fordi den keder sig ! - Gå en lang tur med den hver dag, det tror jeg bestemt der vil hjælpe
feb 2006
jan 2006
Måske vil det være en dårlig ide at ignorere at han piber..
Men så når i har tiden om dagen, så leg med ham og kæl med ham. Måske vil det hjælpe ? (:
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
en flaske med kiks/godbidder
gem godbidde i et tæppe eller lig.
marvben
alt hvad der giver hjerneaktivitet hvor du ikke er iblandet.. =)
feb 2006
jan 2006
*Nina & Kaoz på Fyn - Bogense *</b> siger
feb 2006
Flaske: er prøvet - bliver bidt i 1000 stykker + en gang mavepine
Godbidder: flænser tæppet.. hehe
Marvben: har sendt kæresten afsted efter det
feb 2006
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Jeg har prøvet det samme som dig - piveri om morgenen uden en egentlig grund. Og jeg VED hvor svært det er at ignorere den men det bliver du nødt til for ellers har du en hund der vil bestemme hvornår du står op hver dag. Det skal være DIG der sætter dagsordenen så derfor - ignorer den! Bare forsøg at sove videre.
Selvfølgelig kan det være han skal tisse. Du kunne evt sætte vækkeuret til kl 04 og så tage ham ud der, så ved du da at han ikke behøver at tisse når han begynder at pive...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Et funnybone kan du bruge til at fodre ham i.. altså smide hans tørfoder i og så skal han selv få det ud.. Det brugte jeg til Luna...
(link fjernet)
Og en kong er kanon.. Der kan du lave et mix af enten dåsemad, leverpostej eller Luna's yndlinge:
Tun på dåse, a38 og æbletern eller
a38, most banan og lidt peanutbutter og lidt tørfoder.
stop det lille hul til med en tørfoderkugle, hvis den passer i størrelsen eller måske lidt brød..
Sæt dem "oprejst" med det store hul opaf i et tekrus og så i fryseren i minimum 4 timer
Det kan han også bruge energi på.
(link fjernet)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
(udendørs aktivering med mindre du æææælske at gøre rent *GG*)
kayser bed også alt i stykker.. så det stod på kogler med små kiks i, så gjorde det ikk noget at han bed dem i stykker.
en balje vand med kiksere
søgning efter mad på græs
en ide ville være at træne kontaktøvelser - så ved du han har fået opmærksomhed og er træt efter hjerneaktiviteten og kan derfor med god samvittighe sende ham i kurven =)
feb 2006
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Håber du kan finde en:-)
Hjælp... Jeg er en dårlig hunde ejer..