Cody blev stukket :( Cody blev stukket :(
I går blev Cody stukket af et ukendt flyvende insekt - lige på venstre side af mulen.
Vi opdagede det, da han pludselig begyndte at hæve voldsomt omkring øjnene.
Der blev ringet til Dr. Dyr, der bad os om i første omgang at give ham antihistamin, så han fik en Benadryl. Efter en times tid hævede det ikke mere, men hævelsen faldt til gengæld heller ikke.
Så jeg ringede endnu engang til Dr. Dyr, men dyrlægen mente, at hvis han ikke hævede yderligere op, så skulle vi se tiden an. Så hvis hævelsen ikke var begyndt at falde her til morgen, så skulle vi ringe igen og komme derned.
Jeg har været oppe og tjekke Cody 10 gange i løbet af natten Selvom han ikke havde nogen vejrtrækningsproblemer i går aftes - heller ikke før han fik Benadryl - så måtte jeg bare tjekke igen og igen, om han trak vejret
Klokken 7 i morges blev han "hevet" ind i stuen, så jeg kunne se, om hævelsen var faldet.
Det var den
Han er stadig en smule hævet ved højre øje, men det siger dyrlægen vi ikke skal bekymre os om. Vi skal dog holde øje med, om hævelsen falder helt af sig selv - ellers skal vi kontakte hende igen.
Jeg er super-hys omkring stikkende insekter, da Codys ene kuldsøster døde blot 11 uger gammel efter et bi-/hvepsestik. Så jeg er super obs på de flyvende "stikkere". Men i går var jeg bare ikke obs nok
Jeg ved ikke, om man helt kan se hævelsen på billedet, men omkring øjnene er der "luft" imellem hårene pga. hævelsen.
På hans mule kan man se hævelsen, der hvor han er blevet stukket.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
God bedring til ham og håber at I slipper for en tur hos Dr. Dyr
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.363
Vi håber, at han er okay i løbet af i aften eller i morgen
Han har fået endnu en Benadryl, så han er meget sløv lige nu
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Må man godt have noget liggende hjemme man kan behandle sådan stik med? spørger fordi jeg ikke har, men ville jo være en god ide altid at have en 2-4 piller hjemme i tilfælde af uheldet en dag skulle ske....
maj 2008
Hævelsen er næsten væk nu
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
maj 2008
Cody blev stukket :(