665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

alene hjemme alene hjemme

Jeg skal på arbejde imorgen tidligt kl. 7 og lille robin skal være alene i en lille time...

så er jeg hjemme hele dagen indtil kl. 3 hvor jeg så skal på arbejde igen, i et par timer..

Jeg har ikke noget rigtigt hundebur til ham, men har et rigtigt stort kanin bur, som jeg har stilt op og lagt et tæppe i og aviser og så mad og vand og legetøj...

tror i ikke han vil kunne klare det??
Han piver godt nok meget hvis han er der i og jeg bare er ude af syne...
nogen gode råd... inden vi hopper i seng

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alene hjemme
  • #1   13. aug 2006 Kan han ikke være på badeværelset eller noget ?

• #2   13. aug 2006 jow det kan han da, vil det være bedre?? altså uden bur så?? skal jeg slukke lyset der ude? vil han så ikke falde best til ro?

• #3   13. aug 2006 Hej Betina
    Jeg tror såmænd det er "mor" der har det værst første gang man forlader en lille hvalp. Hvis du har trænet bare en lille smule, så tror jeg det nok skal gå.
    Min siger ikke en lyd - har prøvet at gå det sidste stykke hjem (så bilen ikke larmer) og jeg hører ikke en lyd før bilen bagefter bliver kørt ind i indkørslen. Så ved de alle 4 at vi er kommet hjem, og gensynsglæden er stor.
    Husk at tage godt imod hvalpen - der er nogen der mener at man skal lade være med at hilse - men det er heldigvis blevet påvist, at de har godt af at der bliver sagt goddag, for så er flokken genforenet.

Held og lykke, og jeg håber du skriver lidt om hvordan det er gået.

Hilsen Gitte

• #4   13. aug 2006 Nå ikke.....Det var så han slap for buret.....

Hvorfor skal han egentlig puttes væk ?

• #5   13. aug 2006 hmm kisser, buret er det samme som et hundebur, bare større og med plastik bund, hva er der galt i det? et bur er da et bur??

Gitte: har jo ikke trænet såå meget, kun ved at gå lidt fra ham og vende tilbage igen efter kort tid.. men alt imens han hyler hehe

• #6   13. aug 2006 Altså da vi hentede Baltazar havde jeg 3 ugers ferie KUN for at Balta kunne føle sig tryg og lære at være alene hjemme.
    Det er gået super godt. Ingen problemer :o)
    Hvis du lige har fået din hund synes jeg at du skulle få en til at passe den.

• #7   13. aug 2006 helt ærligt, hva ved i??
    jeg vil ikke lade robin rende rundt mellem katte og min anden hund andrea, hvis der sku ske noget når jeg ikke er hjemme til at bryde ind...
    han er lille bitte og kun 8 uger, og sådan en lille sag kan altså let komme til skade...

• #8   13. aug 2006 hvis han er hvalp kan det gøre ham utryg at have adgang til hele huset - hellere afgrænse området så han ikke føler han skal beskytte det hele - Battei var i bryggerset i starten med alle former for aktiveringsting. Deriblandt et hullet kødben med frossen leverpostej i han fik lige inden vi smuttede, han ænsede ingenting andet end kødbenet - GG

• #9   13. aug 2006 Du skal da alenehjemme træne ham før han er alene i så lang tid. Få dog en til at passe ham :o)

• #10   13. aug 2006 nå nå man er nok sur hva *G*
    det var da ikke derfor jeg skrev, gider ski ingen sure miner, men jaja, tak tak kisser

• #11   13. aug 2006 Jeg ville nok bare lsde ham være i gangen, så han ikke havde mulighed for hele huset. Buret kræver en del langtids træning før det er hyggeligt for hunden.

Gå ud af døren og ind igen med det samme så han ikke når, at give lyd og træn så denne øvelse flere gange med længere tid imellem.

Og stik ham så en gammel t-shirt eller noget i den stil der lugter af moar smiley Når du så endelig forlader ham

• #12   13. aug 2006 Øhhhhhhhhhhh.... Surt opstød.

Hm held og lykke med imorgen, håber det kommer til at gå godt.

• #13   13. aug 2006 Jeg har da heller ikke trænet frygtelig meget, men havde fri den første uges tid (havde lige skiftet job). Det var meningen at Bianca skulle gå sammen med vores 11 årige Cherie, men Bianca voksede hurtigt Cherie over hovedet, så de går hver for sig - men kan se og høre hinanden. Har ikke haft synderlige problemer med Bianca. Så jeg synes det er fornuftigt at lade den gå for sig selv. Nu er det jo heldigvis ikke så lang tid ad gangen, jeg tror det nok skal gå.

Gitte

• #14   13. aug 2006 Nå, men jeg kan jo egentlig også være ligeglad :o)
    Godt det ikke er mig som har det problem. Jeg har alenehjemme trænet mine hunde og har ingen problemer med at være alene.

• #15   13. aug 2006 casey : takker.. det vil jeg prøve...

viste der nok skulle komme brok ud af det her.. og straks bliver man kvalt i hundesnoren bare man søger lidt råd..

folk som ikke har noget fornuftigt at sige, bedes lade være at kommentere.. kan jo høre visse mennesker har forstand på det, og kommer med en stille og rolig forklaring, alt imens andre straks griber pisken..

nat nat smiley

• #16   13. aug 2006 Hmm havde ikke læst der var katte og andre hunde.
    Så ved jeg ikke lige, hvad man gør. Men held og lykke

• #17   13. aug 2006 Betina: Synes nu folk prøver at være søde og hjælpe og spørger bare ind til hvorfor han skal væk.. Det kunne jo godt være at der var en bestemt grund.. Så kan da godt forstå at Kisser så ikke synes det er fedt at du skriver
    "helt ærligt, hva ved i??
    jeg vil ikke lade robin rende rundt mellem katte og min anden hund andrea, hvis der sku ske noget når jeg ikke er hjemme til at bryde ind...
    han er lille bitte og kun 8 uger, og sådan en lille sag kan altså let komme til skade..."

Hvad med at være glad og taknemmelig for at disse mennesker bruger deres tid på at forsøge at hjælpe dig? *s*

• #18   13. aug 2006 jamen Nat Nat da.....

• #19   13. aug 2006 hehe birthe det ved jeg da godt.. andrea har da selv været lille engang.. det er heller ikke det at hvis han tisser eller skider
    men tør nu ikke lade ham være i rum med de andre endnu når han er så lille, han kan nemt mases i leg, andrea ved jo ikke han er en lille skrøbelig hvalp!!

• #20   13. aug 2006 Jeg har nemlig kun en enkelt hund og han kom med på arbejde de første 10 dage ca. i mens vi trænede den overnævnte metode.

Han har aldrig pevet eller gøet, men til gengæld lavet min post om til confetti ;-/

Pointen er hunden skal vide du kommer igen og ikke når den piver.

En 8uger hvalp er meget "usikker" da den lige er fjernet fra vandte omgivelser så det tager noget tid, at vende den til de nye.

Pøj pøj

• #21   13. aug 2006 jeg er skam ikke sur overhovedet, det skal i ikke tro, men hvordan ville i selv tolke denne her :

Syntes det er en rigtig dårlig ide og putte din hund i et kaninbur... Ville lade den være ude... ss.. Og så ville jeg købe en kanin... Ggggg

jeg havde ikke andre muligheder angående bur, da jeg selv havde fået anbefalet et bur af opdrætter, og valgte den mulighed at bruge et kæmpe kanin bur.. et bur er da et bur for pokker..

ville i selv syns det var fedt at komme hjem og lille børge lå med brækket ryg, fordi den gamle hund syns de sku lege fangeleg??? ej vel...

altså igen er ikke sur

• #22   13. aug 2006 Kan en stor hund ikke "mærke" når det er en hvalp Kisser ???

• #23   13. aug 2006 Betina: Plejer Andrea at lege lidt voldsomt eller hvad? Hvor længe har du haft Robin? Tror også at det er meget tirrende for en hund at ligge i et bur og kunne se de andre dyr rende fit rundt.. Måske det ville være en god ide så at stille buret i et andet rum hvor de andre dyr ikke kommer?

• #24   13. aug 2006 Betina: Okay smiley

• #25   13. aug 2006 Som aller aller aller sidste udvej er buret en løsning.

Eller til udstillinger. Nemo er nu glad for hans, men det er Aldrig lukket så han ikke kan gå ud. Han bruger det som kurv.

• #26   13. aug 2006 Mente jeg nu nok Kisser............

• #27   13. aug 2006 Så er der jo "ingen ko på isen"

• #28   13. aug 2006 narj andrea sådan set ikke voldsom, men kan godt blive lidt gnaven hvis hun ligger og sover og robin kommer hen til hende.. og er jeg måske ikke hjemme, så ved jeg jo ikke om hun kan finde på at bide ham eller noget.. igen jeg vil sq ikke risekere det

• #29   13. aug 2006 Hmm, havde ikke set der var flere hunde, men måske skulle i holde dem adskilt når I ikkw er hjemme. Er nu heller ikke tilhænger af bur, men for nogle kan det måske virke, hvis hvalpen blir trænet idet..men hvor skulle buret så stå? inde blandt de andre eller??

• #30   13. aug 2006 selvfølgelig sku buret ikke stå sammen med de andre, men i et rum for sig selv... det er da klart...

jeg har haft ham siden fredag

• #31   13. aug 2006 Mht. buret syntes jeg det er en dårlig idé. Tror nu hundene godt selv kan finde ud af det. Til trods for den gamle kan brumme af den lille ny. Uden os mennesker ville de fleste hunde nok kunne noget bedre sammen, hvis du spørger mig.
    Har aldrig været tilhænger af at bruge hundebur, og har 10-15 vægge herhjemme hvor det tydeligt kan ses. Hvoraf der er gravet 2-3 cm ind i en af dem smiley men ja, det hører med til at ha hvalp smiley

• #33   13. aug 2006 Birthe.. tjaeh det spurgte jeg nu ikke om smiley .. er ret sikker på han ikke ville ha kunnet svare på det alligevel smiley
    Men havde jeg vidst at jeg skulle sælge lejligheden nu her ja så havde han selv fået spartel og tapet så han kunne lave det igen smiley

• #34   13. aug 2006 vi har selvfølig valgt at få vores hvalp i ferien og har nu haft ham i 3 uger,vi var også usikre mht til vores andre hunde når de var alene,men de sooooooooooooooooooooveer når vi er væk,bamserne bliver først hevet frem ,når vi kommer hjem. de voksne hunde ved det er en hvalp(ellers er de ik raske i hovedet) når de leger og vi er der,skal bufas bare sige et piv så lægger ugly sig ned eller stopper helt med at lege indtil den lille springer på igen.mht til alene problemet,har vi selvfølig trænet de gængse ting,men han er tryg ved at ha de andre,har intet rørt eller tisset eller noget(han har været alene knap 5 timer.)mht til buret,hvis du vælger det. er det syndt at skille dem ad og spærre den lille inde,han vil hellere være sammen med sin flok. jeg tror han vil hyle sig i søvn,det lille pus.!!

• #35   13. aug 2006 Tror nu også at de kan sammen, de to hunde.. Det er vidst meget normalt at den store lige siger fra når den ikke gider, og tror aldrig der vil komme et slagsmål ud af det.. Man skal heller ikke være for pylret (ved jeg ikke om du er), men lade hundene finde ud af det selv (rangorden osv).. Men selvfølgelig blande dig hvis det ender i slåskamp..
    Men den gamle hund skal nok bare lige vænne sig til den lille nye (nok lidt irriterende) hvalp der pludselig er kommet ind i familien.. smiley

Til jer alle: Hvor lang tid mener i at man skal tage fri når man får en lille ny hvalp? Er det nok med en weekend, eller mener I at man SKAL tage en uge fri? Hvalpen vil næsten helt sikkert have mulighed for at blive passet de første par dage mens den blive rtrænet i at være alene hjemme (med Bella).. Synes det er meget rart at høre hvad folk mener.. Dengang vi fik Bella havde vi masser af fritid (jeg gik hjemme hver dag), men når vi skal have den nye hvalp går jeg i skole og kæresten er på arbejde..

• #36   13. aug 2006 Nu skal jeg selv hente min nye hund imorgen. Har dog fri Mandag og Tirsdag, ellers kommer min mutter hjem til hvalpen herhjemme ved mig. Han får ihvertfald ik lov den første uge til at være alene. Men så starter jeg så stille og roligt fra næste mandag med at lære ham det, mens selvfølgelig min mor stadig passer ham når jeg er på arbejde.

Kommentér på:
alene hjemme

Annonce