{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.196 visninger | Oprettet:

Mave/Tarm betændelse(klamt billede) {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det min lille draco's tur til at få mave tarm betændelse. Min stakkels dreng var sløj og ville hverken spise eller drikke onsdag. Dog blev det lidt bedre hen på aftenen og vi fik knebet lidt mad i ham. Torsdag kastede han gulligt skum op, og ellers var han frisk, og fik noget ris og noget af hans mad. Torsdag nat - var en LANG nat. Omkring kl. 2 begyndte han at kaste op. Først kom maden. Derefter kastede han op 3 gange med gulligt galde. Så fik han lidt vand men efter noget tid kom dette også op. 4 gange i træk. Så spiste han græs, og vupti op kom det også, han kastede op omkring 11 gange på den nat. Min bette fyr fik sig derefter noget søvn, men blev med timerne meget sløj og lå bare og ville ingenting. Jeg skrev til vores dyrelæge og vi fik en tid til ham kl. 10:30 idag. Lige inden vi skulle afsted lavede han afføring med blod i. Puha hvor der gik panik i os!

Stig afsted til dr. Dyr.
En forholdsvis slem tarm mave betændelse. Fik en indsprøjtning med binyrebarkhormon, kvalmestillende og noget andet. Nu skal han være på skåne kost, kvalmestillende, noget let stoppede mod afføring og noget der er mere stoppende. Og så skåne kost. Puhaaa for en lang nat og dag. Men godt vi fik afklaret hvad der var galt.

Dette indlæg er til hvis andre skulle opleve det med deres hunde. Jeg ligger et billede ind af afføringen med blod i så i kan se hvordan sådan noget ser ud. Ad ad! Det er ikke så lækkert, men det er på eget ansvar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mave/Tarm betændelse(klamt billede)
  • Muffin
    Muffin Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #1   9. aug 2013 Vi har lige været igennem samme tur med vores den yngste tøs. Hun fik samme behandling som din hund og hun har det heldigvis godt nu smiley

Rigtig god bedring til vapsen smiley

• #2   9. aug 2013 Det har vi også været igennem - dog minus blod. Heldigvis hjælper behandlingen nærmest omgående smiley

• #3   9. aug 2013 Emmi har også været igennem en slem omgang tarmbetændelse..
    En morgen vi stod op, var der blod overalt i gangen - det lignede nærmest et slagte hus.. Det kan se voldsomt ud når der er blod i afføringen, men som Bente også skriver er behandlingen som oftest ret effektiv..

Kommentér på:
Mave/Tarm betændelse(klamt billede)

Annonce